Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Kollontaj skrev (7 minutter siden):

CBE takker for skryt for en annonse (dvs reklame) betalt av eget byrå? Er dette laget av mediaplanet? Eller livstilsguide.no?  Uklart! 

https://www.livsstilsguide.no/julestemning/slik-feirer-kjendisene-jul-i-ar/

Det som derimot ikke er uklart er at dette ikke er en Dagbladet-sak. Selv om CBE og Kontent-medeieren fremstiller det sånn. Utrolig spekulativt og småflaut fra de begge. 

• Liker 39
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kosemose said:

Det som derimot ikke er uklart er at dette ikke er en Dagbladet-sak. Selv om CBE og Kontent-medeieren fremstiller det sånn. Utrolig spekulativt og småflaut fra de begge. 

Så Kontent har gitt en annen innholdsleverandør i oppgave å skrive om deres influencer og få det ut i et reklamebilag til en avis... Det oppleves litt stakkarslig og fordyrende. Sophie Elise trenger ikke akkurat å gå den omveien for å få navnet sitt i avisen.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Kontent misbruker Dagbladet sitt merkevare-navn til å forlede de som ser den posten til å tro at CBE er med i en Dagbladet-artikkel?

• Liker 27
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (24 minutter siden):

Spar hersketeknikkene dine!  Forklar meg gjerne hva det er du sikter til, om det er slik at jeg misforstår deg?

Nei altså det er jo diverse innlegg om at hun tror hun er så sexy osv. Og er alltid sminket. Går rundt med sitt tomme og meningsløse liv og og folk syns synd på henne. At hun bruker filter for å gjøre seg tynnere, alltid holder inn magen. Hvorfor har hun på seg det og det, hun er misfornøyd med eget utseende..Hver minste detalj gjøres narr av. Syns generelt det var mye usaklig på det lille jeg så av innlegg. Mye spekulasjoner. 

Ja hun er en blogger og ja hun viser seg frem, men det er et menneske bak der også. 

Jeg har vært i mange tråder på KG og kan ikke huske å sett en sånn mobbementalitet som her inne før. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (43 minutter siden):

Er det å henge ut familien å reagere på barneeksponering og et enormt fokus på kropp og utseende som forretningsmetode? Det er jo dette som er forretningsmetoden!! Er det kun ulovlig reklame og markedsføring som er lov å kritisere?

Er det noen som henger ut familien Eriksen så er det herr og fru Eriksen selv. Det som diskuteres her er innhold som blir lagt ut på bedriftskanal til alles innsyn. Det er lov å mene at dette innholdet er meningsløst og uinspirerende, likeså er det lov å mene at å tjene penger på barneeksponering og utseendefiksering er uetisk og skadelig. Hvis man tror man er fritatt diskusjon rundt sitt virke og innholdet man presenterer for allmennheten som påvirker/influencer så bør man finne på noe helt annet for å tjene til livets opphold.

Du har selvfølgelig lov til å være uenig i kritikken, men at du drar inn  mobbekortet gidder jeg pokker ikke å gå med på! Jeg rapporterer innlegg som jeg finner usaklig eller som avsporing, det er du også fri til å gjøre. Jeg har selv hatt en diskusjon eller to med brukere jeg mener jeg har bedrevet usaklig kritikk av CBE fordi jeg mener det drar diskusjonen ned, bare sånn for å.påpeke det.

Så bra at du rapporterer! Nei som jeg har sagt før, absolutt innafor å kritisere eksponering av barn og fokus på kropp osv. Men LIKEVEL det er mye som er direkte å gjøre av narr av henne. Mye spekulasjoner. Jeg reagerte iallfall da jeg leste noen tilfeldige tråder her inne. Syns det er betenkelig at denne tråden er den største tråden på kvinneguiden også. SÅ mye kan det vel ikke være å diskutere liksom... For min del fungerte det som reklame 😆

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (49 minutter siden):

Det er ikke folk eller enkeltpersoner på skolen eller arbeidsplassen, det er en kommersiell aktør på sosiale medier! 

Ja det er en kommersiell aktør, men det er mange innlegg i denne tråden som spekulerer i hva som foregår bak kulissene. Og det er et menneske bak den aktøren. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (3 minutter siden):

Og etterpå gratulerer de CBE med «utrolig fin sak i Dagbladet».  Som om Dagbladet har laget en sak på henne. Juks og fanteri 🙄

Og så beleilig at intervjueren åpnet med å spørre om hun noen gang har vært involvert i å gi en meningsfull gave…

Da fikk hun jo en unik sjanse til å trekke frem det famøse Omvendt Julenisse prosjektet…(der de ikke kunne bruke verken egen bil eller bidra selv med gavepapir eller saks)

• Liker 33
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (13 minutter siden):

Og etterpå gratulerer de CBE med «utrolig fin sak i Dagbladet».  Som om Dagbladet har laget en sak på henne. Juks og fanteri 🙄

Fin sak! 😂 merket «annonse». Det kaller vi alternativ historiefortelling. 

• Liker 38
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (31 minutter siden):

Nei altså det er jo diverse innlegg om at hun tror hun er så sexy osv. Og er alltid sminket. Går rundt med sitt tomme og meningsløse liv og og folk syns synd på henne. At hun bruker filter for å gjøre seg tynnere, alltid holder inn magen. Hvorfor har hun på seg det og det, hun er misfornøyd med eget utseende..Hver minste detalj gjøres narr av. Syns generelt det var mye usaklig på det lille jeg så av innlegg. Mye spekulasjoner. 

Ja hun er en blogger og ja hun viser seg frem, men det er et menneske bak der også. 

Jeg har vært i mange tråder på KG og kan ikke huske å sett en sånn mobbementalitet som her inne før. 

Og det er mennesker bak tallene som følger henne (selv om det er kjøpte følgere også) I tillegg er det mennesker som kan dumpe inn på hennes kontoer og som er sårbare og lett påvirkelige i forhold til å bli trigget eller påvirket av CBE som bedriver et virke som i stor grad inneholder innhold som kan virke triggende for mennesker som sliter med eget selvbilde og et problematisk forhold til kropp og utseende, og pedofile( cbe.no =thinspo, retusjering, redigering,barneeksponering og medfølgende bilder/videoer som kan misbrukes) Mener du at påvirkere innehar intent ansvar i forhold til hva de legger ut og videreformidler på  www? 

Endret av K_mb
  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må gjerne kalle det mobbing, men det er noe stusselig over innholdet i bedriftskanalen - som å fremstille alt så mye bedre/større/flere enn det realiteten er, jf. nå sist en betalt annonse i Dagbladet som omtales som sak, løpeturen til Spania med netfit.no som visste seg å ha én deltager, osv osv (her kan man fortsette i det uendelige med eksempler).

Da trekker i alle fall jeg slutningen at det man har ikke er godt nok når fasaden - i dobbel forstand må pyntes på. Dette er de nok klar over selv slik som de driver å sminker grisen.

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Memorangen skrev (19 minutter siden):

Nei altså det er jo diverse innlegg om at hun tror hun er så sexy osv ikke sett dette, men er jo bare å rapportere hvis du ser slik.. Og er alltid sminket - naturlig å kritisere at hun aldri viser seg usminket/ufiltrert når hun selger ørten hudpleieprodukter og behandlinger. Går rundt med sitt tomme og meningsløse liv og og folk syns synd på henne - hun fremstiller livet sitt slik! Har du hørt podkasten hennes? Hvorfor kan hun ikke bruke posisjonen sin til noe fornuftig? Hvorfor ikke bruke tid på å formalisere kompetanse innenfor trening/ernæring for å bygge tyngde i det hun driver med. De fleste andre jeg kjenner på hennes alder tar videreutdanning, kurs, sertifisering eller bytter jobb for å utvikle seg. At hun bruker filter for å gjøre seg tynnere, alltid holder inn magen - tenker du det ikke er kritikkverdig? . Hvorfor har hun på seg det og det, hun er misfornøyd med eget utseende- igjen, hun lever av å lage reklame og påvirke andre til å kjøpe det hun reklamerer for. Hver minste detalj gjøres narr av. Syns generelt det var mye usaklig på det lille jeg så av innlegg. Mye spekulasjoner. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (1 time siden):

* Hun tror hun er så sexy... Det er ikke mobbing å påpeke at hun bruker påkledning, nakenhet, sminke og tildels helt ekstreme poseringer for å fremstille seg som sexy på bedriftenes kanaler - det er det bedriftsinnholdet bedriftseier selv velger å publisere!

* At hun bruker filter for å gjøre seg tynnere... For det første så gjør bedriftseier akkurat dette. Hun gjør det når hun skal fronte treningsinnhold (som blir ekstremt uansvarlig og farlig for andre! - i tillegg til villedende reklame for resultatene av hva man kan oppnå med den treningen hun fronter). Og hun bruker slike filter i de aller, aller fleste reklamer, både merkede og umerkede reklamer - og ikke en eneste gang siden loven om merking av retusjert utseende trådde i kraft har bedriftseier merket disse filtrerte bildene etter loven.

* Alltid holder inn magen... Er dessverre sant, og ikke bare holder hun magen inne, hun gjør det i så ekstrem grad for å fremstå som "naturlig" langt tynnere enn hun egentlig er (hun er naturlig slank og flott). Og hun trekker inn magen på en slik måte at hun fremmer helseskadelige kroppsspenninger som hemmer normal og fri pust i alvorlig grad! Og hun spenner magen så ekstremt sammen med spenninger i bl.a. nakke/hals og hender for å fronte et proana-utseende. Det er bokstavelig talt livsfarlig bedriftsinnhold som kan koste andre mennesker deres helse og liv. Mener du det ikke bør kritiseres?

* Hun er alltid misfornøyd med eget utseende... Hva hun egentlig er, det vet vel ingen. Men det er vel ikke noen som er helt fornøyd med eget utseende som velger å gå gjennom kosmetiske operasjoner og injeksjoner? Eller som nesten konsekvent fremstiller seg selv kun med svært redigerte bilder som gjerne er filtrert i tillegg?

Og apropos det å spille så mye på sex som CBE har gjort - hva mener du om at dette gjøres midt mellom eksponeringsbilder og -videoer av små, ikke samtykkekompetente barn? Bilder av barn som får hjerte og flamme-emojis av godt voksne, fremmede menn... greit av foreldrene å ha som bedriftsinnhold?

Memorangen skrev (57 minutter siden):

Ja det er en kommersiell aktør, men det er mange innlegg i denne tråden som spekulerer i hva som foregår bak kulissene. Og det er et menneske bak den aktøren. 

Det er først og fremst veldig bevisste bedriftseiere, som har 14 års erfaring i bransjen, som er bak denne/disse aktørene, Treasures AS, Netfit AS og Coached by Eriksen.

I fjor sommer så vi tydelig hvor bevisste bedriftseierne er og hvordan de velger å spille på "mennesket bak".

Treasures AS via CBEno på IG hadde reklamer for Beckmann, med detaljerte henvisninger til ene barnets første skoledag. Svært mange reagerte sterkt på hvordan Beckmann valgte å samarbeide med influencer som velger å eksponere sine navngitte barn i så stor som CBE gjør. En kvinne la igjen en kommentar på Beckmanns fb-konto, en saklig kommentar om at hun ikke lenger kom til å støtte en aktør som valgte å samarbeide med de som eksponerer barn. Lars Kristian Eriksen (styreleder i Treasures AS) valgte da å søke opp denne kvinnen for å finne ut hvor hun bodde, og neste dag oppsøkte han henne der hun bodde, forfulgte henne i bil før han utførte hærverk mot kvinnens bil, og ikke bare det, han valgte å trakassere henne utover kvelden også med oppringninger.

Få dager senere sto plutselig CBE frem i Dagbladet og fremstilte seg selv, sin mann og sine barn for uskyldige offer for gale mennesker som drev med hat og hets mot dem på nett. Det var ikke måte på hvordan CBE fortalte dette påvirket henne, det ga henne angst, søvnproblemer og at alt var "haterne og hetsernes" skyld. Og dette narrativet valgte altså Caroline Berg Eriksen å skape i norsk media - når hun må antas å på det tidspunktet visste om at hennes mann hadde begått kriminelle handlinger (han har tilstått alt for politiet, og fikk for det en tilståelsesdom hvor han både fikk en bot og måtte dekke reparasjoner av skadene han hadde påført kvinnens bil). Mens narrativet utad var at det var hun, hennes mann og hennes barn som var offer i denne saken...

Det å gå ut i landsdekkende media med et falskt narrativ for å skape et inntrykk av at de selv er ofre, når det er motsatt, at det er LKE som utførte kriminelle handlinger mot en uskyldig kvinne - det er det ikke "mennesket bak" som gjør, det er det bevisste, kalkulerende og kyniske bedriftseiere som gjør!

Å kalle det disse bedriftseierne gjør for "bare en blogg"... jeg har ikke ord... Det er i hvert fall ikke lett underholdning!

• Liker 24
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (49 minutter siden):

@Isild skrev bra om det at dette ikke er "bare en blogg".

CBE og LKE driver det som i mange år har vært en millionbedrift - det regner jeg med at du har fått med deg?

Helt bevisst bedriftsstrategi i alle år har vært å jukse med bilder, og ikke minst alle de lovbruddene som de bevisst også har gjort svært systematisk og planmessig i veldig mange år. LKE har til og med gått ut og sagt at han synes "lovene er dumme", når CBE har fått advarsler fra Forbrukertilsynet for massive brudd på markedsføringslov og alkoholloven.

Synes du ikke det er viktig at norske millionbedrifter følger norske lover?

Du har tydeligvis ikke lest mye i tråden, for hadde du gjort det hadde du raskt fått med deg hvor mange som i tråden har skrevet om at de har varslet både Forbrukertilsynet (utallige brudd på markedsføringsloven), Helsetilsynet (mange brudd på alkoholloven) og Arbeidstilsynet (barnearbeid uten å søke om tillatelse). I tillegg har brukere i tråden kontaktet både Barneombud og direktorater og media. Det er ikke bare en eller to brukere som gjør dette, det er mange i tråden som er så engasjerte, spesielt i barns rettigheter som CBE og LKE har brutt i ti år nå, konsekvent og ekstremt omfattende.

Det har ikke vært like mye omtalt i tråden, men i løpet av siste året ble det dokumentert her over flere uker hvor mange treff man fikk opp om man søkte barnas navn, og hvor mange bilder som kom opp som treff. På de to barna kom det opp langt flere treff enn på CBE selv... Etter at dette var omtalt over noen uker her i denne tråden, så sank antall treff på barna. Dette til tross for at før det ble så tydelig skrevet om i denne tråden hadde økt drastisk i tiden før. Tror du det er tilfeldig, når CBE og LKE har valgt så bevisst å eksponere egne barn i ti år? Jeg har ingen tro på det. Ekteparet har jo mange ganger vist at de følger med i denne tråden, selv om de påstår det skjer indirekte ved at andre forteller dem hva som skrives her. Om det stemmer, så er det tydelig at noen rundt dem som også har fått med seg den skremmende økningen av treff på barna, spesielt med bilder som skjedde - og man må anta at ingen andre enn ekteparet CBE og LKE har hatt muligheten til å begrense treff på barna.

Tross at tallene har gått fra hundretusener av treff til 39 200 treff/16 200 bilder på ene barnet og 83 000 treff/ 205 000 (!) bilder på andre barnet (søk på Google kl 21.35 i kveld), så har CBE etter at hun inngikk samarbeid med Kontent tidligere i høst ØKT eksponeringen av disse uskyldige barna. Eksponeringen er massiv, den er ofte linket til det som ikke kan tolkes som annet enn reklame (f.eks. bursdagsmat og -pynting), og det er aldri merket som reklame. Dette velger Treasures AS spesielt, men også Coached by Eriksen og Netfit AS også å fortsette med - massiv eksponering av ikke samtykkekompetente barn, som dermed er i stor fare for å allerede ha fått sine bilder lagt ut på det mørke nett, trolig også manipulerte bilder, da CBE/LKE dessverre også har servert det mørke nettet med "drømmebilder" som krever lite bildemanipulering for å fremstille på måter ingen friske personer ville gjort. Dette fortsetter bedriftseierne å gjøre, tross alle sterke advarsler fra Kripos, forskere i Norge og over hele verden, Unicef, Redd Barna, Barneombudet om hvor lett det de gjør gjør det for svindlere å stjele barnas identitet på nett.

Synes du dette også "bare er en blogg"? Husk at vi snakker om en millionbedrift som har vært i markedet i 14 år.

Den har blitt lagt ut før i tråden, minst én gang:

Den gjennomsnittlige 12-13-åring har 1300 bilder av seg som er del på nettet - av deres foreldre. Alle bildene kan misbrukes av fremmede, alt fra kriminelle nettverk, identitetstyveri til materiale for pedofile. Og så tar du en kikk igjen på hvor mange bilder CBE og LKE har delt av sine barn (og husk at de har fått fjernet svært mange siste året...). Og så husker du også at etter at CBE inngikk samarbeid med Kontent så har barneeksponeringen mer eller mindre eksplodert i millionbedriften...

I tillegg til dette har det vært dokumentert over tusenvis (!) av sider her hvordan Treasures AS mer eller mindre daglig bryter norsk lov, hovedsaklig markedsføringsloven, hovedsaklig umerkede reklamer i flertall, men også ulovlig dårlig merkede reklamer. I fjor sommer kom det en lov som pålegger annonsører å merke reklamer hvor persons utseende er retusjert med et bestemt, godt synlig merke. Siden dette har Treasures AS, Netfit AS eller Coached by Eriksen IKKE ÉN ENESTE GANG merket noen av alle reklamene sine med dette lovpålagte merket. Hva synes du om bedriftens praksis med en så gjennomført forakt for norske lover at de nekter å forholde seg til loven?

Det er så mye negativt med disse bedriftseiernes forretningsvirksomhet, at man kunne skrevet en bok om det. Jeg skal ikke gå inn på alle måtene eierne gir inntrykk av å ha utdanninger, erfaring og kompetanse de ikke har, det er dokumentert ofte nok i tråden med gode kilder. Hva synes du om at slike som CBE utgir seg for å være personlig trener (dokumentert i tråden før) når hun ikke har noen utdannelse som gir henne kompetanse til å lære f.eks. styrketrening og kondisjonstrening til andre? Eller at hennes egen pt, LKE, over år har vist at han ikke har kompetanse til å greie å instruere egen kone en gang til å utføre øvelser korrekt eller forsvarlig? Og hva mener du om at både CBE og Netfit, og tidvis også Coach_eriksen driver thinspo og direkte proana med filtrerte og redigerte bilder - mens de fronter at de selger helse til folket? Synes du det er forsvarlig?

Bare en blogg?

Kritikken din viser at du ikke har tatt deg tid til å se hva denne tråden faktisk handler om. Det er mange deltakere i tråden, og innimellom faller kommentarer som blir rapportert og fjernet fordi det bryter med forumreglene. Ser du ting du mener bryter forumreglene står du også fritt til å rapportere - det setter alle pris på, fordi de viktige temaene i tråden blir så mye mer tydelige når man slipper usakligheter eller regelbrudd. Men hva mener du om det tråden faktisk handler om, noen av sakene som jeg har nevnt over?

Er det - med så ufattelig mange lovbrudd og barneeksponeringer - virkelig "bare en rosablogg", bare et glanset bilde man kan slappe av til? Personlig kan jeg ikke slappe av eller ignorere når barns rettigheter blir brutt så gjennomført som det bedriftseier CBE og LKE med sine firmaer Treasures AS, Netfit AS og Coached by Eriksen gjør, med hovedvekt på Treasures AS, men ikke bare der. Jeg kan heller ikke bare se de glansede bildene, når de bildene skaper et ekstremt og usunt kroppspress for sårbare personer, og til og med selger proana/thinspo og helsefarlig innhold. Jeg nekter å la meg underholde av en millionbedrift som så regelmessig og systematisk har hatt som normal praksis å drive med bildejuks, løgner og lovbrudd, som det Treasures AS har gjort. Kan du?

Jeg kommenterte på mobbementaliteten og ingenting annet. 

Alle disse barnebildene skjønner jeg ikke  hvor er hen, jeg ser knapt noen av de på kontoen hennes og de som er der er nå ganske uskyldige. 

Jeg tipper mange her inne kritiserer for å kritisere, ikke fordi de er så fryktelig bekymret for barna hennes. 

De har sikkert gjort ting som ikke er bra, men jeg syns likevel ikke det rettferdiggjør en del av de kommentarene jeg har lest her. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Memorangen skrev (1 minutt siden):

Jeg kommenterte på mobbementaliteten og ingenting annet. 

Alle disse barnebildene skjønner jeg ikke  hvor er hen, jeg ser knapt noen av de på kontoen hennes og de som er der er nå ganske uskyldige. 

Jeg tipper mange her inne kritiserer for å kritisere, ikke fordi de er så fryktelig bekymret for barna hennes. 

De har sikkert gjort ting som ikke er bra, men jeg syns likevel ikke det rettferdiggjør en del av de kommentarene jeg har lest her. 

Om du ikke har fått med deg hvor massiv barneeksponeringen har vært over lang tid, og hvordan den har økt etter at hun inngikk samarbeid med Kontent, da har du ikke fulgt med.

At du ikke har fått med deg all denne barneeksponeringen betyr ikke at den ikke gjøres! Her i denne tråden velger vi dessuten å være langt mer ansvarlige enn det foreldrene er - vi lar være å publisere bilder av barna (det er noen svært sjeldne unntak hvor da ansikter er gjort ikke synlige, men slike bilder er som sagt svært sjeldne i tråden!).

Du må gjerne bagatellisere omfanget av eksponeringen av barna, men det endrer ikke fakta, som er at bedriftseierne velger massiv eksponering av egne barn og har gjort så i 10 år, og nå dessverre har blitt verre på det også. Deltakerne i tråden ville brutt forumreglene om vi skulle dokumentert all barneeksponeringen, det er årsaken til at du så godt som aldri ser dokumentasjon av barneeksponeringene i tråden.

Bare det at man i dag får opp 205 000 treff på søk på yngste barnet om man googler navn og bilder, burde vise hvem som helst hvor eksponert disse barna er blitt og blir. Skremmer det deg ikke at uskyldige, ikke samtykkekompetente barn eksponeres i så ekstremt stor grad på nett og blir fratatt sine rettigheter av egne foreldre/bedriftseiere?

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (1 time siden):

Man må gjerne kalle det mobbing, men det er noe stusselig over innholdet i bedriftskanalen - som å fremstille alt så mye bedre/større/flere enn det realiteten er, jf. nå sist en betalt annonse i Dagbladet som omtales som sak, løpeturen til Spania med netfit.no som visste seg å ha én deltager, osv osv (her kan man fortsette i det uendelige med eksempler).

Da trekker i alle fall jeg slutningen at det man har ikke er godt nok når fasaden - i dobbel forstand må pyntes på. Dette er de nok klar over selv slik som de driver å sminker grisen.

Nei, man kan ikke kalle det mobbing! Mobbing er et sterkt ord som man skal ha stor respekt for å bruke i forhold til de som faktisk er utsatt for det, og det skal kun brukes når det er hold i det. CBE er en influencer som velger å utlevere seg selv og sitt liv i all offentlighet for å tjene penger. Reelle mobbeoffer oppsøker ikke oppmerksomhet, de unngår  oppmerksomhet er fordi det er ensbetydende med å motta faenskap fra andre. Mobbing er et helvete for de som blir utsatt for det, og ofte er realiteten for de som utsettes for det enten de er barn eller voksen at de gjerne utvikler psykiske utfordringer som igjen kan utvikle seg til diagnoser de sliter med for resten livet sitt. Dette betyr ikke at jeg er helt  uenig med deg, for det meste du skriver er jeg helt enig i, men at uttalelsen og ordet mobbing ordlegger og legitimerer kritikken fra enkelte brukere vil jeg motsi da konstruktiv kritikk av offentlige personer/bedrifter ikke er mobbing.

Endret av K_mb
  • Liker 20
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (1 time siden):

Bedriftseiere, som daglig og i årevis, nettopp lever og ånder for beundrende kommentarer på det som enkelte her hevder er av privat karakter (eks.utseende som produseres i kanalene).

Influensere skyver seg selv og egen familie foran som merkevare, elsker nesegrus beundring og blir dypt indignert om noen har et kritisk blikk på merkevaren. Da er det personforfølgelse og hets. Millionbedrift på sitt beste, influensere på sitt beste. Tror de kan herje rundt som de vil på internett og kalle seg påvirkere mens andre skal tie og ha bedre ting å finne på.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (6 timer siden):

Skjerpings. Det er meget stor forskjell på å si fra om uetiske/ulovlige ting enn den mobbingen som foregår her inne. "Hun ser ut som hun har et trist liv der hun går rundt i det mørke huset sitt". At hun står hele dagen foran speilet og sminker seg, og det er helt tragisk når man nærmer seg 40 år osv.. Nei fy flate jeg blir kvalm. 

Det er helt tydelig hva du mener, i og med at du har brukt flere innlegg på å få sagt hvor fæle folk er her inne. Det jeg synes er kvalmt er utlevering av egne barn (på story eksponeres de hyppig), de har også flere ganger blir brukt i reklamesammenheng. Jeg blir også kvalm av kropps og utseende-fokuset, seksualisering, overdreven trening, brudd på regler, at mannen i huset har trakassert en kvinnelig kritiker, og sikkert flere ting. Ikke alt som blir skrevet er saklig, det kan jeg være enig i , men det blir litt for dumt å komme inn her og kalle alle mobbere. 

• Liker 27
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...