Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Lafamiglia skrev (11 timer siden):

Dette er faktisk det totalt motsatte av det jeg forsøkte å formidle:

Jeg ønsker at den viktige, legitime kritikken skal løftes fram mest mulig. Spesielt når det gjelder utlevering av egne barn, som jeg synes er fullstendig hjerteskjærende, og som i mine øyne er helt uforståelig at noen vil gjøre.

Men så mener jeg også at det som for meg fremstår som "kjerringsladder", undergraver denne viktige kritikken. Noe som er fryktelig synd, og som gjør at viktig kritikk, plutselig faller i "mobbe-kategorien" i narrativet til dem som blir rammet.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her når du sier at det jeg skriver er det motsatte av hva du formidler - for det jeg skrev handler jo nettopp om det jeg har uthevet i din kommentar.

Poenget mitt var jo nettop at CBE bruker det du skriver over her for alt det er verdt. Og jeg er helt enig i at det jeg (og mange andre) synes er smålig sladder, undergraver kritikken som er viktig og riktig. Men jeg er ikke enig at smålig sladder faktisk ugyldiggjør den legitime kritikken, selv om nettopp alt som er usaklig brukes vilt og uhemmet av alle som viser seg i media som en slags ugyldiggjørende faktor som gjør at man ikke behøver å forholde seg til noe som helst av legitim kritikk. Det er skikkelig irriterende og provoserende - men det er likefullt sant at det skjer. Men det betyr ikke AT kritikken er ugyldig - det er jo bare en hersketeknikk.

(Jeg ville ikke hatt med pavlova på en internasjonal feiring på en internasjonal skole, da - selv om jeg også lager det til 17. mai)

• Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes eigentlig Pavlovakritikken er helt på sin plass i denne tråden. For min del handler det om at det passer helt fint inn i mønsteret om kunnskapsløs formidling,- og at i god CBE-tradisjon så lager man egne regler uten å gidde å legge to pinner  i kors for å prøve å innordne seg premisser, regler og lover.

Ja, det er en fillesak, men come on, på internasjonal dag på internasjonal skole kunne man lett tatt inn norsk tradisjon.

• Liker 36
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (9 timer siden):

Noe så tilgjort og kunstig og samtidig ikke morsomt. Hva ville hun her?????

Man kan lure på om noen går bakover i tid og ikke fremover. Hun er nær 40 år og holder på slik. Er det ikke 15 åringene på tik tok som driver på slik?

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (3 minutter siden):

Man kan lure på om noen går bakover i tid og ikke fremover. Hun er nær 40 år og holder på slik. Er det ikke 15 åringene på tik tok som driver på slik?

Dama har lite sosial omgang med andre enn mannen og familien og lever i Some-bobla…tror ikke hun er spesielt realitetsorientert 🙈

• Liker 33
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (36 minutter siden):

Dama har lite sosial omgang med andre enn mannen og familien og lever i Some-bobla…tror ikke hun er spesielt realitetsorientert 🙈

Hvordan vet du dette? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xstrella skrev (1 time siden):

Absolutt og det jeg tenkte også. Voksne damen med døtre som nærmer seg alder til å være på IG etc 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (2 timer siden):

Hvordan vet du dette? 

Man kan bare synse. Men at CBE og LKE ikke er spesielt realitetsorienterte med tanke på seg selv og denne «bedriften» deres er ganske åpenbart..

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (6 timer siden):

Det siste jeg fikk med meg fra AP var da han på fullstendig "bloggersk" tok CBE.no i forsvar. Det var ingenting å kritisere, og helt ukjent for han at det var noe som var problematisk rundt bedrift og drift. Så da avslørte vel han at han har gått seg ca like mye bort i influencerbobla. 

Han var visst også stolt av "treningsuniverset Netfit". 

Da AP gikk god for CBEs kvalifikasjoner som trener for den treningsreisen som ikke ble noe av, så viste AP hvor lavt nivå han synes er greit. Ikke rart Apollo fraskrev seg alt ansvar for treningsdelen av reisen og sa de ikke hadde noe som helst med det å gjøre, at de kun hadde med selve reisen og opphold å gjøre.

Så stolt av det "treningsuniverset Netfit" som han selv for noen år siden skrev på some aldri ville bli stor. Merkelig at han er villig til å ofre eget rykte på et så useriøst opplegg som Netfit AS / Netfit.no tydeligvis er. Men han viser seg jo som en som omfavner influencertilværelsen.

Fint skal det være - uansett hvor useriøst og innholdstomt det er...

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers går livet som vanlig i kjelleren, med umerket reklame på en lørdags kveld, som gjentas søndag - tett fulgt av barnearbeid på søndag morgen.

Hadde jeg basert mitt liv og inntekt på å nærmest daglig begå lovbrudd, stadig lyve til offentligheten, eksponere egne barn fordi jeg ikke orket skape noe selv, og i tillegg påvirke andre på en slik måte at jeg ville øke andres psykiske problemer og kunne gjøre andre alvorlig syke av spiseforstyrrelser - da hadde jeg ikke bare slitt med angst og søvnproblemer, jeg hadde slitt med å overhodet se meg selv i speilet!

...CBE, derimot, hun ser nærmest forelsket på seg selv i både speil og mobilkamera daglig, og synes å være stolt av "produktet" hun og hennes medeiere publiserer sammen.

Egoismens og ansvarsfraskrivelsens høyborg - det er villa Kulås og dets eiere, det!

• Liker 29
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (4 timer siden):

Det bekrefter jo egentlig bare det sjokkerende lave nivået på allmennkunnskap der i huset, men det kommer jo ikke som en overraskelse.

Men jeg stusser egentlig mest over at kritikken foregikk på pm, ikke i kommentarfeltet hennes. Den bedriften skiller seg veldig ut slik, alle henvendelser, være seg ros, positive tilbakemeldinger, spørsmål om produkter og kritikk/hat foregår på pm, mens kommentarfeltet omtrent er helt dødt.

Jeg stusser enda mer på at samme avsender hun publiserte bilde av fremdeles får mulighet til å kommentere kritisk. Som mange andre her har erfart, sitter blokkeringene løst. Man trenger bare å trykke liker på en kritisk kommentar, så er man ute. Mens denne dama liksom får holde på. Dette blir spekulasjoner, men jeg tror egentlig ikke hun fikk så mange tilbakemeldinger på den Pavlova-kaka. Jeg tror hun leste det her inne, og at de i kjent stil brukte en falsk konto til å adressere det. Sånn, da sa jeg det høyt, jeg tror aldri paret sluttet med å kommentere under falsk navn, akkurat som de aldri sluttet å redigere bilder...

Spot on!!

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare mer og mer skeptisk til netfit og da spesielt "coach Eriksen". Nå gjør han narr av kiropraktorer. Kiropraktorer har i det minste en femårig utdannelse, mens LKE kun er en personlig trener (uten kunder). Etter den merkelige storyen om kiropraktorer, følger han opp med å skrive på uforståelig engelsk om knebøy (tror jeg, skjønte ikke helt) 

Screenshot_20231105_193652_Instagram.jpg

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (8 minutter siden):

LKE er jo lege, så klart han disser kiropraktorer. 

🫢

Han er nok kiropraktor også, vært det siden han var barn, så da har han lov til å disse 😛

• Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissKatt skrev (2 timer siden):

Jeg blir bare mer og mer skeptisk til netfit og da spesielt "coach Eriksen". Nå gjør han narr av kiropraktorer. Kiropraktorer har i det minste en femårig utdannelse, mens LKE kun er en personlig trener (uten kunder). Etter den merkelige storyen om kiropraktorer, følger han opp med å skrive på uforståelig engelsk om knebøy (tror jeg, skjønte ikke helt) 

Screenshot_20231105_193652_Instagram.jpg

Det er nesten så man ikke tror det...

Mulig han ser på dette som humor, men i så fall bommer han totalt på sin tilsynelatende målgrupper.

Kiropraktorer har fem års utdanning + et år turnustjeneste og er autoriserte helsepersonell.

Lars Kristian Eriksen har ingen fullførte høyskoleutdanninger - og mener han vet bedre... Og så kommer han med en lang serie med kopi fra forskningsstudier ang. knebøy - men han er ikke i stand til å gjengi dette på en forståelig norsk måte, det er klipp og lim, omtrent det samme som Netfit.no har basert seg på.

Ikke så rart da at han i går og dagen før, eller var det førdagen og dagen før det igjen, at han hadde 2-4-5 videoer av seg selv som tok knebøy, men slik han viste øvelsene avslørte han at han trener med langt tyngre vekter enn han har styrke til å tåle, da hans teknikk skled ut hver eneste knebøy. Han dokumenterer med andre ord hvordan trene på seg skjevheter og skader.

Og så kritiserer han autorisert helsepersonell...

...og forstår ikke at han stadig vekk dokumenterer hvorfor hverken de som er nybegynnere, litt trente eller profesjonelle noensinne bør gå til ham for råd om trening og helse!

• Liker 38
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardt å være influencer på helg...

Barna må starte dagen med barnearbeid.

Mor repeterer umerket reklame for ICIW fra i går.

Barn må jobbe for foreldrene selv i bursdagsfeiring.

Mor lager flere umerkede reklamer for ICIW, og også uten merking av retusjert person.

Mor lager umerket reklame for samarbeidspartner Ine Møller Anwars podkast.

Og far, uten noen ferdig høyskoleutdanning, latterliggjør autorisert helsepersonell med 5-6 år utdannelse.

Og dette kaller de arbeid... Det eneste som faktisk kvalifiserer for arbeid her er det barnearbeidet de setter ungene til å gjøre, helt uten å søke om tillatelse fra Arbeidstilsynet på forhånd, mao. ulovlig det også.

Enhver normalt oppegående person ville vært ikke bare flau over å holde på slik, men skammet seg, spesielt all eksponeringen av barna.

Barneeksponeringen har blitt langt verre etter at CBE begynte å samarbeide med Kontent, så man må bare anta at hun der blir oppmuntret til og får støtte for å drive mer barneeksponering.

Mens denne omsorgssvikten skjer for åpen scene sover politikerne i timen og gjør ikke jobben sin.

• Liker 29
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har skjedd med ansiktet - spesielt leppene siden 20. oktober?

image.thumb.png.f959a4dd0f4e395fabab2e8eca3f7859.png

Bruker ikke filter eller noe nei. 🙄 Det er så utrolig dumt.

Kilde Instanavigation.som carolinebergeriksenno

Fra 3/11 (til venstre) og 20/10 (til høyre)

Endret av CityCityBangBang
La til datoer
  • Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

så kommer han med en lang serie med kopi fra forskningsstudier ang. knebøy - men han er ikke i stand til å gjengi dette på en forståelig norsk måte, det er klipp og lim

Når noen ikke er istand til å formidle eller forklare noe på en enkel og kortfattelig måte på et språk som leseren forstår, har de heller ikke forstått hva de selv leser og burde ha lært/forstått. Enkel pedagogikk.

Lars Kristian Coach Eriksen ser ikke ut til å ha nok intellektuell kapasitet eller pedagogisk kompetanse mellom alle laktatmålinger og synkende fettprosent til å forstå hva han selv prøver å gjøre til levebrød. Istedet disser han fagpersoner i feltet og innbiller seg å ha noe som helst han skulle ha sagt.

Jeg hadde ikke trodd det skulle bli et poeng av å gjenta det, men gubben fremstiller seg som en kunnskapsløs tosk og besserwisser som vil tiltreke seg kunder vha blant annet konas logo

• Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (1 time siden):

Hva har skjedd med ansiktet - spesielt leppene siden 20. oktober?

image.thumb.png.f959a4dd0f4e395fabab2e8eca3f7859.png

Bruker ikke filter eller noe nei. 🙄 Det er så utrolig dumt.

Kilde Instanavigation.som carolinebergeriksenno

Fra 3/11 (til venstre) og 20/10 (til høyre)

Alltid artig å lufte hukommelsen: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2011/11/25/141581/jeg-sa-ut-som-en-and?redirect=true

Samtidig: Alltid alle andres påvirkning, sier påvirkeren?

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (På 3.11.2023 den 23.37):

Det er flott å se at noen influencere (med 2 mill følgere) velger å skjerme barna, heller ikke gi info om navn og fødselsdato. Respekt! 👏🏻

Kilde: Instastory, kan ikke linkes til

IMG_2794.jpeg

Dette er jo ikke sant. De har allerede postet fire-fem helkroppsbilder av ungen. Det første innen 24t etter fødsel ble annonsert. Men de har et lite hjerte over ansiktet så da er det vel greit. 🥰

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...