Pusern3 Skrevet 17. august 2023 #87421 Del Skrevet 17. august 2023 FruRosa skrev (10 timer siden): Hva i alle verden har skjedd med "lys og skygge" på foten hennes her? Foten ser jo totalt forkrøplet ut 🥹 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 17. august 2023 #87422 Del Skrevet 17. august 2023 (endret) MarianneE skrev (9 timer siden): At det var? Slet med tid til et bad pga barnas lekser? Under pandemien. De klagde stort og høylytt på at det var såååååå slitsomt med hjemmeskole. Ble ikke tid til all den vanlige egentiden som hyppige karbad etc Endret 17. august 2023 av Pusern3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 17. august 2023 #87423 Del Skrevet 17. august 2023 Hallepalle2 skrev (8 timer siden): Utsikt? Ja det kan det også kalles 🤣🤣🤣🤣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 17. august 2023 #87424 Del Skrevet 17. august 2023 Inocybe skrev (8 timer siden): Det var jo fordi dette førsteklassepensumet var på engelsk det var SÅ mye mer krevende enn for andre barneskoleforeldre 🙈. På den annen side. Nå som jeg blir mer og mer "kjent" med LKEs og CBEs engelsknivå er det ikke utenkelig de voksne fikk kjørt seg. Skikkelig. Nesten så de burde ha fortsatt 8-14-jobbing med engelsken. Da hadde de kanskje ikke begått alle disse "språkblomstene" deres. 🌸 Godt poengtert 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 17. august 2023 #87425 Del Skrevet 17. august 2023 Pusern3 skrev (21 minutter siden): Foten ser jo totalt forkrøplet ut 🥹 Neeeiiiidaaaa, det er jo bare "lys og skygge" 😉 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 17. august 2023 #87426 Del Skrevet 17. august 2023 Snødronninga skrev (7 timer siden): Det kan man lese om her https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/ Greit nok at man ønsker seg egentid, men sånn jevnt over så er det vel ikke mange som har så mye egentid som Caroline. Hun jobber hjemmefra og barna er på skolen. Under coronatiden ble ting selvsagt snudd på hodet, både på ene og andre måten - for oss alle sammen. Det jeg merker meg med dette blogginnlegget er hennes kverulering og bastante væremåte i kommentarfeltet. Det er liksom ikke måte på. Fikk klemt inn tid til kommentarer, men var nok ingen enkel jobb under covid. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 17. august 2023 #87427 Del Skrevet 17. august 2023 Måtte sjekke det innlegget på bloggen det henvises til og hadde helt glemt hvor ekstremt arrogant og usympatisk hun virket. det er jammen bra hun har sluttet og blogge , og nå skriver mye mindre for da kommer ikke den forferdelige personligheten ikke så tydelig frem. 22 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 17. august 2023 #87428 Del Skrevet 17. august 2023 9 hours ago, Hallepalle2 said: Utsikt? Ja, ikke er det innsikt, i alle fall 😅 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 17. august 2023 #87429 Del Skrevet 17. august 2023 (endret) 5 minutter siden, Andrea59 said: Ja, ikke er det innsikt, i alle fall 😅 Det har du helt rett i. 😂 Men jeg undrer hva hun mener? Med View altså, Noen som skjønner? Endret 17. august 2023 av CityCityBangBang 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 17. august 2023 #87430 Del Skrevet 17. august 2023 Etter at socialblade.com sitt telleverk på CBE sin konto har vært «frosset» over en lengre periode (noen her som.vet hvorfor dette skjer forresten?) er det nå mulig å se statistikken igjen og den seneste utviklingen. Det er helt klart at følgerne forsvinner jevnt og trutt, selv etter disse plutselige hoppene oppover i følgertall (assosiert med diverse årsaker, som har vært diskutert behørlig tidligere i denne tråden). Grafikken litt nede på siden viser den plutselige økningen på ca. 4000 (!) følgere tilbake i mars i år, da det merkelige puppebildet ble publisert og var da de startet med denne åpne/stenge IG konto strategien. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 17. august 2023 #87431 Del Skrevet 17. august 2023 En slik type treningstur er ikke familietur. Her tror jeg de bommer. Tur blir det nok, men kunne aldri reist på en tur og de dukker opp med hele familien. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 17. august 2023 #87432 Del Skrevet 17. august 2023 123Frustrert skrev (1 time siden): Måtte sjekke det innlegget på bloggen det henvises til og hadde helt glemt hvor ekstremt arrogant og usympatisk hun virket. Skjeller ut motparten og slenger på en 😊 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 17. august 2023 #87433 Del Skrevet 17. august 2023 (endret) Oida.. ifølge Google Play er det 50+ nedlastinger, hva er det neste intervallet mon tro? Hvis det er 100+ er det komplett krise Edit: Ja, de har under 100 downloads. Kan ikke kalle det for en vellykket launch Endret 17. august 2023 av Vitulina 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 17. august 2023 #87434 Del Skrevet 17. august 2023 123Frustrert skrev (1 time siden): Måtte sjekke det innlegget på bloggen det henvises til og hadde helt glemt hvor ekstremt arrogant og usympatisk hun virket. det er jammen bra hun har sluttet og blogge , og nå skriver mye mindre for da kommer ikke den forferdelige personligheten ikke så tydelig frem. Jeg synes det mest fascinerende er at det er (var) jobben hennes 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 17. august 2023 #87435 Del Skrevet 17. august 2023 19 minutter siden, Vitulina said: Oida.. ifølge Google Play er det 50+ nedlastinger, hva er det neste intervallet mon tro? Hvis det er 100+ er det komplett krise Edit: Ja, de har under 100 downloads. Kan ikke kalle det for en vellykket launch Netfit? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 18. august 2023 #87436 Del Skrevet 18. august 2023 Inocybe skrev (6 timer siden): ..... Men som andre har bemerket før meg så er kanskje ikke målet å gi kundene/følgerne en god opplevelse og valuta for pengene? Ikke utenkelig målet er å kunne skrive "arrangerer treningsreiser" til potensielle annonsører for så å lande enda fler reklameoppdrag for treningsklær (de kan unnlate å merke). Presis som Netfit framstår. Noe de kan påstå de er suksessfulle med så de kan holde på enda noen år til med egotrippene sine. Jeg mener Netfit AS sier tydelig hva deres hovedinntektskilde skal være - selge sine betalende medlemmers opplysninger til potensielle annonsører slik at Netfits eiere selv skal dra inn langt større penger på annonser. https://netfit.no/personvernerklaering/ "Personlig tilpassede tilbud, anbefalinger og annonser Vi ønsker å kunne gi deg anbefalinger, tilpassede tjenester og relevante annonser basert på dine interesser og atferden din når du bruker Tjenesten. Det kan være anbefalinger om produkter og tjenester basert på hva du har lest eller kjøpt, eller basert på hva andre brukere med lignende atferdsmønster har vist interesse for. Informasjonen gjør også at vi kan levere digitale annonsekampanjer som er tilpasset hver enkelt bruker, slik at du kan få relevante annonser ut fra atferdsmønsteret ditt, alderen din og andre opplysninger vi har om deg. Noen av personopplysningene du gir oss vil kunne bli brukt i markedsføring. Denne behandlingen er nødvendig for vår berettigede interesse av å gi deg personlig tilpassede tilbud, anbefalinger og annonser. Behandlingen er basert på en interesseavveining, og innebærer situasjoner der vi ønsker eller trenger å gjøre noe som i hovedsak er til vår fordel, forutsatt at det ikke skader dine interesser eller grunnleggende rettigheter og friheter. Du kan når som helst protestere på denne behandlingen ved å kontakte oss via kontaktopplysningene som er angitt nederst." (kursiv og understreking gjort av meg) Dette bekrefter inntrykket de hele tiden har gitt av Netfit AS. Dette er ikke primært en treningsportal, det er primært en annonseportal, hvor de får folk til å betale dem for å motta reklame (og litt halvveise treningsråd) fra dem. Det "...som i hovedsak er til vår fordel..." viser tydelig dette. De tar forbehold om "...forutsatt at det ikke skader dine interesser...". Hvem er det som skal ha rett til å si om det skader betalende medlems interesse? Og ikke minst det at man må lese personvernerklæringen og vilkår og betingelser med lupe, for så å kontakte Netfit AS via mail, og kun mail, for å be om at de ikke selger betalende medlems kontaktopplysninger. Jeg tviler på at akkurat dette er lovlig, da det er så mange punkt dette er høyst aktuelt å reservere seg mot for bevisste kunder, at det er for uoversiktlig og rotete til at jeg tror Forbrukertilsynet vil være fornøyd med dette. Ulike nøytrale analysemotorer som er nevnt tidligere i tråden har estimert at ca 30 % av CBEs tilsynelatende 300 000 følgere på Instagram er falske brukere. Flere ganger har vi sett at hver gang dette tallet kommer under 300 000, så følger Treasures AS' (og Netfits eiere) samme mønster - kontoen til CBE på IG stenges for relativt kortere eller lengre tid, og brått og plutselig får den lukkede kontoen pluselig noen tusen brukere i løpet av noen få dager. Dette skjer tross at tallenes tale for kontoen har vist et helt klart mønster - jevn og trutt nedgang i følgertallene. Men når tallene bikker under 300 000 da blir hver gang nesten mirakuløst flere tusen nye personer brått følgere... før tallene fortsetter sitt opprinnelige mønster med å falle jevnt og trutt. Og akkurat dette, som tross alt har vært diskutert bl.a. her i denne tråden over år, er noe som fikk meg til å innse... Når det gjelder antall kunder hos Netfit AS, det er tall eierne i all hovedsak styrer selv. Nå sier ikke jeg at de vil jukse med disse tallene opp mot annonsører, for det vet jeg ikke, jeg bare påpeker at de ved denne treningsportalen har mulighet til å styre hvilket antall medlemmer som skal offentliggjøres, eller brukes mot potensielle annonsører. Mulig det kan komme frem av skatteligningen, men jeg tviler. Ser man på bedriftseierne CBE og LKEs historie med juks og bedrag, og de... påfallende... endringer av tilsynelatende følgere på CBEs IG-konto, så er det i det minste all grunn til potensielle annonsører å være svært skeptisk til de tallene Treasures AS eller Netfit AS ev. fremlegger i ev. forhandlinger om annonsesamarbeid. Ikke minst fordi de samme nøytrale analysemotorene estimerer engasjementet på CBEs Instagram-konto til 0 - NULL - noe som viser at selv om alle 300 000 følgere av hennes IG-konto skulle være virkelige følgere, så er innholdet bedriftseierne publiserer av ingen interesse for følgermassen, med unntak hovedsaklig av noen venner, familie eller annonsesamarbeidspartnere av eierne. Mitt inntrykk er at eierne er fullstendig klar over at de ikke lenger fenger, at de nå forsøker å finne en ny og lettvint måte de håper å tjene mer penger på uten særlig innsats. Og nå har de funnet en måte å gjøre det på hvor ingen nøytrale analysemotorer vil kunne vurdere kundetallene, slik som det gjøres på IG. Uansett hva som er riktig, potensielle annonsører på Netfit AS bør virkelig gjøre jobben sin og sjekke opp eiernes historie, men også det de har gjort og fortsetter å gjøre, nemlig barneeksponering, thinspo, proana, gi helse- og treningsråd som ikke nødvendigvis baserer seg på forsvarlighet. Bare det at bedriftens frontfigur, som også er en del av (trener-)teamet, er helt uten utdanning innen helse, trening og kosthold - bortsett fra et tre måneders nettkurs med 3-4 helgesamlinger - og denne frontfiguren, Caroline Berg Eriksen, selv har sagt at det er hun som skriver når de gir råd på IG, burde få potensielle samarbeidspartnere på annonser, treningstøy og treningsutstyr og ev. tilskudd o.l. burde tenke seg om mer enn én gang før de ev. innleder et samarbeid med Netfit AS. Ikke minst det at eierne stadig bryter markedsføringsloven, til og med alkoholloven, også i reklamer - og dermed også gjør samarbeidspartnere/annonsører ansvarlig for samme lovbruddene, burde virke avskrekkende på alle som vurderer å innlede et samarbeid med denne aktøren. 21 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 18. august 2023 #87437 Del Skrevet 18. august 2023 CityCityBangBang skrev (3 timer siden): Det har du helt rett i. 😂 Men jeg undrer hva hun mener? Med View altså, Noen som skjønner? Jeg tror hun med "view" ønsker å si "Se!" (på skoene mine). Det var det nivået på engelsken... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 18. august 2023 #87438 Del Skrevet 18. august 2023 Inocybe skrev (11 timer siden): Jeg skjønner mer og mer hvorfor CBE til å begynne med var så tydelig på man ikke trenger å være med på så mye av opplegget på treningsreisen deres. Masse tid og anledning til avslapping og egentid ble pointert som en fordel. Men etter bamseklubbinnlegget, med mer, blir det mer og mer tydelig de ikke ønsker å prioritere nødvendig tid eller vil være fullt til stede for kundene sine. På en slik yoga/løping/styrke-treningsleir hadde jeg for eksempel forventet muligheter som å velge mellom tidlig morgen yoga eller løpetur. Eller kanskje begge deler etter hverandre? Men hvem tar seg da av barna når jeg som hypotetisk kunde først løper soloppgangstur med LKE og så går rett på yoga med CBE etterpå? Jeg tar mer enn gjerne solo-økter når jeg er på ferie, men da betaler jeg ikke ekstra for instruktører og kurs. Jeg ønsker ikke å ha med egne barn på en my-time-treningsreise (dessuten er det uaktuelt å ta dem ut av skolen) og jeg hadde blitt skikkelig sur om ikke instruktørene har anledning til å følge opp meg som betalende kunde fordi de ikke har tatt inn over seg hva det krever. Jeg har mange år på rad vært med på å arrangere trenings-festival i en sport jeg driver med. Det er jævlig_mye_jobb! Planlegging, forberedelse og ikke minst fikse det som plutselig dukker opp tar enormt med tid og energi selv når man tror alt er 100% klart. Jeg er også erfaren foredragsholder i faget mitt og har som hobby undervist i sporten "min" og vet hva som kreves for gode informative foredrag og kurs. Med mindre man er skikkelig rutinert underviser med godt fundamentert faglig base tar forberedelsene laaang tid og krever mye erfaring. CBE og LKE er hverken rutinerte undervisere eller har adekvat faglig bakgrunn. Under korona fikk vi sett et par online økter med CBE, og det var rett og slett krise hvis det er noe man skal betale for. Redd Dunning-Kruger kommer til å få blomstre fritt denne gangen også og det hele vil bli en skikkelig pinlig affære. Men som andre har bemerket før meg så er kanskje ikke målet å gi kundene/følgerne en god opplevelse og valuta for pengene? Ikke utenkelig målet er å kunne skrive "arrangerer treningsreiser" til potensielle annonsører for så å lande enda fler reklameoppdrag for treningsklær (de kan unnlate å merke). Presis som Netfit framstår. Noe de kan påstå de er suksessfulle med så de kan holde på enda noen år til med egotrippene sine. Jeg har vært på et treningshotell og jeg snakket en del med treneren man dro for å trene med. Dette var en insta-kjendis som er kjent for å være en treningsprofil. Hun sa at det var et standard opplegg på disse hotellene og det var alltid trening der som løping, cf, yoga, styrke, flotte styrkerom osv. Reiste du når det ikke var en bestemt trener hadde du et bra opplegg og mye variasjon. Når hun og andre kom som gjestetrenere (de var på flere hotell hvert år) hadde de et eget tema og kjøre kun økter med det. Dette kom i tillegg til de standard øktene fra hotellet. De hadde én økt hver dag og var 3 eller 4 som reiste sammen. Temaet da jeg dro var crossfit og hiit. Disse hotellene har masse dyrt utstyr og alle som drar kommer for å trene. Jeg så en baby og et par større barn på et fullt hotell. Veldig sunn mat i buffeten og perfekt å dra alene. Veldig fornøyd. 😎 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 18. august 2023 #87439 Del Skrevet 18. august 2023 Jeg har vært på flere treningsreiser som jeg har vært veldig fornøyd med. Årsaken til det er at instruktøren selv er med på måltider / det sosiale. DE sørger for at man har felles/eget bord til middagene. Nå har man nok forskjellig mål med reisene - men tror mange synes det sosiale også er viktig og da er det jo bra at de tilrettelegger for det. Usikker på dette opplegget her om de tenker at de som er med skal være sosiale seg i mellom men at de selv kanskje ikke er med - spesielt siden de har barn med. Det hotellet de skal på er veldig stort og dte er også ulike boområder - villa - leil - hotell med ulike spiseområder så fort gjort at man ikke finner hverandre 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 18. august 2023 #87440 Del Skrevet 18. august 2023 Frisk Frosk skrev (6 timer siden): og dermed også gjør samarbeidspartnere/annonsører ansvarlig for samme lovbruddene, burde virke avskrekkende på alle som vurderer å innlede et samarbeid med denne aktøren. Jeg tror se som annonserer gjennom influensernes kanaler gir totalt blaffen i etikken. Det dreier seg om å være synlig, og bare det. Uetiske overtramp og til og med lovbrudd, regner de med ikke slår tilbake på dem. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå