Kollontaj Skrevet 15. august 2023 #87341 Skrevet 15. august 2023 (endret) Coachen selv skriver i story at alle deres barn blir med på treningsreisen (og de gleder seg veldig). Ikke akkurat innafor å bruke barn i reklame på den måten. ☹️ Endret 15. august 2023 av Kollontaj 14 10
Frisk Frosk Skrevet 15. august 2023 #87342 Skrevet 15. august 2023 Tross lansering av appen i dag fremstår Netfit.no som bare halvferdig. "Kommer snart" er tydeligvis et svært relativt begrep når det gjelder Netfit AS, på lik linje med at omtalen av CBE også "kommer snart" og har stått slik i månedsvis. Det at en treningsportal, som i Brønnøysundregisteret er klassifisert under "Annen forebyggende helsetjeneste" konsekvent benytter seg av bilder og filmer hvor Caroline Berg Eriksens utseende er så heftig redigert og retusjert, det er fullstendig uforsvarlig og uprofesjonelt, fordi Netfit dermed velger - helt bevisst og strategisk - å fronte et ideal som selv frontfiguren selv ikke når opp til. På den måten velger eierne av Netfit AS å bruke kroppspress som en del av sin forretningsstrategi. Så langt er det eneste de egentlig har vist at de forsøker å selge et produkt som er så glanset (med redigert utseende) at de tror det vil skjule hvor dårlig produktet egentlig er. Med en daglig leder som ikke en gang vil svare på spørsmål ang. dette og lovbrudd når det gjelder bilder, men kaster sine medeiere under bussen. En annen medeier, LKE, som påstår at de ikke endrer utseendet på kropp når de redigerer. Og midt oppi alt dette er det, som om ikke resten var nok, også multiple lovbrudd for manglende reklame for CBEs samarbeidspartner ICIW treningstøy. Netfit AS - makkverkarbeid, halvferdig arbeid, manglende utdanning/kompetanse, juks og bedrag med utseende, utallige lovbrudd i lang tid før denne lanseringen, og de fortsetter med det selv i dag. Litt av en prioritering av egen forretningsvirksomhet. Tydelig at prioriteten i sommer var å bruke hele sommeren på ferieturer. For det er i hvert fall ikke lagt ned mye synlig arbeid i Netfit. Og hjemmesiden deres tåler tydeligvis ikke hva enn de har gjort med den i dag, for der tar det flere minutter å laste opp hver side. På IG-kontoen til Netfit driver nok en samarbeidspartner og venninne, Susan H, umerket reklame for Netfit. Det absurde amatørsirkuset går videre, tilsynelatende uten at de orker gjøre særlig mer jobb med det. Det gir ingen mening at de tror de skal leve av å selge trening til folk av dette? Hadde de planlagt det burde de lagt langt mer seriøs og profesjonell innsats i jobben. Så inntrykket består - selv på lanseringsdagen for appen (etter x antall år), så fremstår Netfit.no kun som en poseringskanal for Caroline Berg Eriksen og en kanal hvor eierne vil tjene penger på reklamesamarbeid, og ikke faktisk trening av andre. 39 7
AnnaCotta Skrevet 15. august 2023 #87343 Skrevet 15. august 2023 (endret) Kollontaj skrev (40 minutter siden): Coachen selv skriver i story at alle deres barn blir med på treningsreisen (og de gleder seg veldig). Ikke akkurat innafor å bruke barn i reklame på den måten. ☹️ En direkte oppfordring til deltagerne til å ta barna ut av skolen for å dra på treningsferie med dem. Tenk om alle holdt på sånn, da hadde vi ikke hatt noe skolesystem. Endret 15. august 2023 av AnnaCotta dobbeltsitering 31 6
CityCityBangBang Skrevet 15. august 2023 #87344 Skrevet 15. august 2023 36 minutter siden, Frisk Frosk said: Tross lansering av appen i dag fremstår Netfit.no som bare halvferdig. "Kommer snart" er tydeligvis et svært relativt begrep når det gjelder Netfit AS, på lik linje med at omtalen av CBE også "kommer snart" og har stått slik i månedsvis. Det at en treningsportal, som i Brønnøysundregisteret er klassifisert under "Annen forebyggende helsetjeneste" konsekvent benytter seg av bilder og filmer hvor Caroline Berg Eriksens utseende er så heftig redigert og retusjert, det er fullstendig uforsvarlig og uprofesjonelt, fordi Netfit dermed velger - helt bevisst og strategisk - å fronte et ideal som selv frontfiguren selv ikke når opp til. På den måten velger eierne av Netfit AS å bruke kroppspress som en del av sin forretningsstrategi. Så langt er det eneste de egentlig har vist at de forsøker å selge et produkt som er så glanset (med redigert utseende) at de tror det vil skjule hvor dårlig produktet egentlig er. Med en daglig leder som ikke en gang vil svare på spørsmål ang. dette og lovbrudd når det gjelder bilder, men kaster sine medeiere under bussen. En annen medeier, LKE, som påstår at de ikke endrer utseendet på kropp når de redigerer. Og midt oppi alt dette er det, som om ikke resten var nok, også multiple lovbrudd for manglende reklame for CBEs samarbeidspartner ICIW treningstøy. Netfit AS - makkverkarbeid, halvferdig arbeid, manglende utdanning/kompetanse, juks og bedrag med utseende, utallige lovbrudd i lang tid før denne lanseringen, og de fortsetter med det selv i dag. Litt av en prioritering av egen forretningsvirksomhet. Tydelig at prioriteten i sommer var å bruke hele sommeren på ferieturer. For det er i hvert fall ikke lagt ned mye synlig arbeid i Netfit. Og hjemmesiden deres tåler tydeligvis ikke hva enn de har gjort med den i dag, for der tar det flere minutter å laste opp hver side. På IG-kontoen til Netfit driver nok en samarbeidspartner og venninne, Susan H, umerket reklame for Netfit. Det absurde amatørsirkuset går videre, tilsynelatende uten at de orker gjøre særlig mer jobb med det. Det gir ingen mening at de tror de skal leve av å selge trening til folk av dette? Hadde de planlagt det burde de lagt langt mer seriøs og profesjonell innsats i jobben. Så inntrykket består - selv på lanseringsdagen for appen (etter x antall år), så fremstår Netfit.no kun som en poseringskanal for Caroline Berg Eriksen og en kanal hvor eierne vil tjene penger på reklamesamarbeid, og ikke faktisk trening av andre. netfit.no Korrekt merking av retusjert person Korrekt merking av reklame 21 19
Pusern3 Skrevet 15. august 2023 #87345 Skrevet 15. august 2023 K_mb skrev (1 time siden): Min mann står opp mellom 5-05.30 for å jobbe mellom 10 til 12-timers dager. Selv tar meg av ungene om morgenen og får de avgårde og leverer før jeg selv fyker på jobb, dog er jeg heldig med fleksibel arbeidstid, men timene skal dekkes okke som og trening er det ikke alltid tid til, da unger gjerne også har fritidsaktiviteter de skal på når vi er ferdig på jobb, glemte jeg middag? det skal også skal rekkes. Hva skal hun rekke for å måtte trene kl 5 om morgenen? Ingenting! Kun selvskryt når hun har allverdens tid til å trene når hun selv ønsker mens andre jobber eller sover for å være uthvilt til en 7-9 timers arbeidsdag og gjerne oppfølging av unger etter det. Hun aner ingenting om et vanlig arbeidsliv kombinert med å ta seg av unger! Overfladisk er bare forbokstaven! Det oppleves provoserende for familier hvor begge jobber mye og i tillegg tar seg godt av barn både hjemme og i aktiviteter. 7
Frisk Frosk Skrevet 15. august 2023 #87346 Skrevet 15. august 2023 CityCityBangBang skrev (32 minutter siden): netfit.no Korrekt merking av retusjert person Korrekt merking av reklame (Advarsel - ingen må holde pusten mens de venter på "kommer snart"!) 16 3
Kollontaj Skrevet 15. august 2023 #87347 Skrevet 15. august 2023 Pusern3 skrev (57 minutter siden): Det oppleves provoserende for familier hvor begge jobber mye og i tillegg tar seg godt av barn både hjemme og i aktiviteter. Næsj, egentlig ikke. Bare litt komisk at influencere som disse tror at de er relevante for andre. Dvs tall viser jo at de mest sannsynlig bommer kraftig på målgruppa (hjemmeværende ektepar med skolebarn?) 29 2
Gjest Albbas Skrevet 16. august 2023 #87348 Skrevet 16. august 2023 Abonnement hos Netfit er ganske rimelig da, men jeg klarer ikke helt skjønne hva de faktisk innebærer. Følger det ikke noe program med, bare tilgang på videoer? Er det andre aktører i dette prissjiktet? Naardic koster jo minimum 300 per måned, og andre influenser jeg har sjekket ut koster minimum 400. Selv betaler jeg 550 per måned. Jeg skulle gjerne sett flere teste det ut, uten å være negativt påvirket i utgangspunktet. Jeg er jo nysgjerrig. 🤭 Men jeg liker ikke å løpe og trener mye tyngre styrke, så jeg tror jeg er heeelt feil målgruppe. Men lav pris kan forsvare et dårligere produkt.
vinterskog Skrevet 16. august 2023 #87349 Skrevet 16. august 2023 At de tar barna med på jobb, igjen, kommer ikke som noen bombe. Netfit og insta er bare portaler for å drive reklame og late som de jobber og dra av diverse på firmakonto. Ikke et reellt ønske om å faktisk trene noen andre enn seg selv. Smart konsept, men sykt at det ska generere inntekt til flere personer. Like sykt at foretak faktisk benytter seg av disse som reklamekanal. Falske tall over hele linja. 20 3
Surikatt Skrevet 16. august 2023 #87350 Skrevet 16. august 2023 (endret) Tviler på at normale og oppegående mennesker kommer til å benytte seg av Netfit. Alle ser jo at frontfiguren er svak og heftig filtrert og retusjert. Man drukner jo i treningsapper og andre treningstilbud. Kan de gi et godt argument for at man skal benytte deres? Kanskje man kan kontakte Caroline midt på natta hver natt og se om de innfrir 24/7 ordningen. Har de vakttelefon ? Endret 16. august 2023 av Surikatt 26 10
Pasha Skrevet 16. august 2023 #87351 Skrevet 16. august 2023 Så nok en gang blir barna tatt ut av skolen for å være med på "Jobb", samtidig oppfordrer de andre til å gjøre det samme ved å reklamere for barneklubb og ved å si at de selv tar med (skole)barna sine. Hvor er nytteverdien vs skole for å bli med på en slik tur? De blir plassert i en klubb sammen med fremmede mennesker, på et sted som kunne ha vært hvor som helst i syden. Ingen kulturell-verdi i det hele tatt.. 32 1 10
Zenhouse Skrevet 16. august 2023 #87352 Skrevet 16. august 2023 Hvor «effektiv» blir egentlig en trenings-reise for voksne når man har barna med? Selv om de er plassert i Polly og Mino klubben… jeg hadde hvertfall ikke klart å ha full fokus hele tiden på meg selv og hadde mest sannsynlig måttet avbryte mine aktiviteter i blant. 23 1
Zenhouse Skrevet 16. august 2023 #87353 Skrevet 16. august 2023 Albbas skrev (1 time siden): Abonnement hos Netfit er ganske rimelig da, men jeg klarer ikke helt skjønne hva de faktisk innebærer. Følger det ikke noe program med, bare tilgang på videoer? Er det andre aktører i dette prissjiktet? Naardic koster jo minimum 300 per måned, og andre influenser jeg har sjekket ut koster minimum 400. Selv betaler jeg 550 per måned. Jeg skulle gjerne sett flere teste det ut, uten å være negativt påvirket i utgangspunktet. Jeg er jo nysgjerrig. 🤭 Men jeg liker ikke å løpe og trener mye tyngre styrke, så jeg tror jeg er heeelt feil målgruppe. Men lav pris kan forsvare et dårligere produkt. Iform har en digital plattform til 89 kr pr mnd. 11 16
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 16. august 2023 Populært innlegg #87354 Skrevet 16. august 2023 (endret) Pasha skrev (2 timer siden): Så nok en gang blir barna tatt ut av skolen for å være med på "Jobb", samtidig oppfordrer de andre til å gjøre det samme ved å reklamere for barneklubb og ved å si at de selv tar med (skole)barna sine. Hvor er nytteverdien vs skole for å bli med på en slik tur? De blir plassert i en klubb sammen med fremmede mennesker, på et sted som kunne ha vært hvor som helst i syden. Ingen kulturell-verdi i det hele tatt.. Dette med barna var ingen del av pakken når treningsreisen ble lansert. Men pga laber interesse så prøver de nå på tampen å utvide tilbudet på turen, slik at flere skal melde seg på. Aldri i livet om jeg hadde tatt ut barna mine en uke fra skolen for å et slikt opplegg, da må jo uken koste nærmere 20-25 000 kroner da barna også skal ha flybilletter, kost og losji. Ikke akkurat fristende for folk flest i en tid med inflasjon og stadige renteøkninger. Selvfølgelig så må det være kjipt for netfit at det ikke er etterspørsel etter varen de tilbyr. Men de satser på et marked som forlengst er mettet med dyktige aktører som Funkygine, Desirée Andersen, Treningsfrue og dusinvis av andre. Det går tretten på dusinet av disse tjenestene, og de fleste aktørene har solide utdannelser, sjarme og karisma, god kundebehandling samt masse erfaring som grunnlag. Netfit mangler disse tingene. De har jo Adrian Paul med på laget, men kommunikasjonen mellom netfit-folka er åpenbart sparsom (f eks LKE disser før/etter-bilder mens AP bruker slike bilder). Og jeg ble overrasket av å se forskjellen på APs egne bilder av en skikkelig ripped, supertrent og muskuløs fyr, og netfit-videoen på CBEs feed hvor man ser en helt vanlig trent mann. Det er pinlig å se hvor mye de retusjerer og skyggelegger frem steinharde sixpacks og stramme sprettrumper på bilder, mens de ser ut som helt vanlig trente folk i alle videoer. Netfit fremstår like mye som en glanset fasade som CBEs øvrige kanaler. Endret 16. august 2023 av Rastebenk 38 18
Populært innlegg Felis Skrevet 16. august 2023 Populært innlegg #87355 Skrevet 16. august 2023 (endret) Reklamen for treningsreisen fremstår omtrent like uklar som reklamen for hotellet på Granka. Der insisterte de på å inkludere barn i reklame for et hotell som har markedsført seg som adults only. Uten å skjønne at de ikke fremstår attraktive for barnefamilier, så lenge hotellet ikke er tilrettelagt for barn. Det eneste de oppnår er å støte fra seg den opprinnelige kundegruppen, som absolutt ikke vil dele basseng med bråkete unger. Jeg ser for meg at hovedgruppen som drar på slike reiser er voksne par, eventuelt vennegjenger, som skal kombinere å komme i form med litt brunfarge og variasjon i omgivelsene. De har ikke lyst til å bli avbrutt av barn i alle aldre, de er jo der for å dyrke seg selv. For ikke alle barn er like trent i å vente med nettbrett mens mor og far trener. Dessuten er dette utenom skoleferie og de fleste prioriterer vel at ungene følger undervisning? De tror kanskje de utvider kundesegmentet, men i realiteten støter de vekk de opprinnelige kundene. Endret 16. august 2023 av Felis 40 14
Rastebenk Skrevet 16. august 2023 #87356 Skrevet 16. august 2023 (endret) Felis skrev (25 minutter siden): Reklamen for treningsreisen fremstår omtrent like uklar som reklamen for hotellet på Granka. Der insisterte de på å inkludere barn i reklame for et hotell som har markedsført seg dom adults only. Uten å skjønne at de ikke fremstår attraktive for barnefamilier, så lenge hotellet ikke er tilrettelagt for barn. Det eneste de oppnår er å støte fra seg den opprinnelige kundegruppen, som absolutt ikke vil dele basseng med bråkete unger. Jeg ser for meg at hovedgruppen som drar på slike reiser er voksne par, eventuelt vennegjenger, som skal kombinere å komme i form med litt brunfarge og variasjon i omgivelsene. De har ikke lyst til å bli avbrutt av barn i alle aldre, de er jo der for å dyrke seg selv. For ikke alle barn er like trent i å vente med nettbrett mens mor og far trener. Dessuten er dette utenom skoleferie og de fleste prioriterer vel at ungene følger undervisning? De tror kanskje de utvider kundesegmentet, men i realiteten støter de vekk de opprinnelige kundene. CBEs opprinnelige kundebase støtte de fra seg først i 2015 når det ble avslørt slankeredigering, omfattende løgner og kommentarjuks. Deretter støtte de fra seg en ny enorm gruppe i 2018/2019-draget, når de gikk vekk fra interiør, DIY, fokus på høytider og oppskriftonsdag, og dreide over til 100 % kroppshysteri med fokus på rumpe, silikonpupper og et stadig tydeligere hint av ortoreksi. 0 % engasjementrate sier jo sitt, selv om det massive følgertallet "plutselig" har stabilisert seg på 300 k etter 7-8 år med stabil nedgang. Det blir spennende å se hvor mye lenger de mener de kan leve av å dyrke hobbyene sine. Endret 16. august 2023 av Rastebenk 31 13
Populært innlegg Minthia Skrevet 16. august 2023 Populært innlegg #87357 Skrevet 16. august 2023 Du er enten ganske desperat eller uten noe særlig gangsyn, i alle fall ganske kynisk, når du markedsfører en influemcertreningsreise med barna dine som trekkplaster. "Du kan gjøre yoga med meg som ikke har noen erfaring som yogainstruktør, mens ungene dine leker med barna mine" liksom. Hva er poenget med å markedsføre mot småbarnsforeldre utenfor skoleferien? Hva er i hele tatt poenget med å markedsføre en treningsreise med hele fire instruktører som småbarnsreise? Skulle tro målgruppa er de som ville fokusere på flere økter med trening hver dag. 48 11
Glufseguri Skrevet 16. august 2023 #87358 Skrevet 16. august 2023 (endret) Minthia skrev (9 minutter siden): “Du kan gjøre yoga med meg som ikke har noen erfaring som yogainstruktør, mens ungene dine leker med barna mine" liksom. Venninne-vinklingen. Det forklarer også hvorfor kommentarfeltet hennes fortsatt fylles av «vakre du» og heiarop for hver minste posering. Om denne heiagjengen har resurser til å følge opp beundringene med VISA kortet håper jeg nesten de ikke har…😒 Endret 16. august 2023 av Glufseguri 29 1
Felis Skrevet 16. august 2023 #87359 Skrevet 16. august 2023 Rastebenk skrev (35 minutter siden): CBEs opprinnelige kundebase støtte de fra seg først i 2015 når det ble avslørt slankeredigering, omfattende løgner og kommentarjuks. Deretter støtte de fra seg en ny enorm gruppe i 2018/2019-draget, når de gikk vekk fra interiør, DIY, fokus på høytider og oppskriftonsdag, og dreide over til 100 % kroppshysteri med stadig tydeligere hint av ortoreksi. 0 % engasjementrate sier jo sitt, selv om det massive følgertallet "plutselig" har stabilisert seg på 300 k etter 7-8 år med stabil nedgang. Det blir spennende å se hvor mye lenger de mener de kan leve av å dyrke hobbyene sine. Jeg tror egentlig ingen i CBEs fanbase (hvis hun har noen) melder seg på en sånn tur. Av de få reaksjonene jeg har sett i deres kanaler følges de av personer som ikke er ressurssterke. Det er mulig at Adrian Paul har flere potensielle kunder, men de blir kanskje skuffet over at han ikke tar større plass og mer ansvar… Så jeg tenker at potensielle kunder er folk som har fri den uka og vil på treningsreise, uavhengig av hvem som arrangerer. Og ei friuke midt i skoleåret er jo som regel forbeholdt de som ikke har ansvar for skolebarn. Jeg ville i hvert fall benyttet meg av avbestillingsforsikring etter siste reklame, for jeg hadde ikke giddet å vasse i unger når jeg skal pleie meg selv. Og sånn tror jeg mange som bestiller treningsreise utenfor skoleferien tenker. 34 5
Zenhouse Skrevet 16. august 2023 #87360 Skrevet 16. august 2023 Minthia skrev (51 minutter siden): Du er enten ganske desperat eller uten noe særlig gangsyn, i alle fall ganske kynisk, når du markedsfører en influemcertreningsreise med barna dine som trekkplaster. "Du kan gjøre yoga med meg som ikke har noen erfaring som yogainstruktør, mens ungene dine leker med barna mine" liksom. Hva er poenget med å markedsføre mot småbarnsforeldre utenfor skoleferien? Hva er i hele tatt poenget med å markedsføre en treningsreise med hele fire instruktører som småbarnsreise? Skulle tro målgruppa er de som ville fokusere på flere økter med trening hver dag. Dette kan til nød forsvares som en søndags-aktivitet i parken i Fredrikstad, that’s it. ( ref.pop-up yogaen der, og da ser jeg bort fra alt det andre shady som har med den aktiviteten å gjøre- som klessalget etterpå…) 15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå