Justlooking Skrevet 26. juli 2023 #86461 Skrevet 26. juli 2023 Surikatt skrev (3 timer siden): Hun har gått rundt i minst 10 år og trodd at folk er misunnelige på henne. Kritikk er ensbetydende med at man er misunnelig. Det er en argumentasjon til en 6-åring. Null selvinnsikt. Det kan da ikke være noen som er misunnelige på henne, hvem da i såfall? Jeg ville i hvert fall aldri hatt det livet uansett hvor mange millioner jeg hadde fått for det. Klarer meg utmerket i egen jobb og stortrives som veldig ukjent. 16
Gjest NordreSving Skrevet 26. juli 2023 #86462 Skrevet 26. juli 2023 Dette med misunnelse har gått som en rød tråd gjennom karrieren. Jeg tror det er CBE sin våte drøm. SoMe handler jo om å poste for å vise frem til andre og få respons. Om du dokumenterte ting for deg selv, så ville en dagbok være mer formålstjenlig. En lukket konto ville tjent hensikten hvis det var snakk om å ha behov for å dele med de nærmeste. Etter at hun la ned bloggen (hun som elsket å skrive….) har hun jo ikke noe å melde lenger heller, annet enn å vise frem bilder av seg selv der hun tar seg best mulig ut. Håpet er nok nettopp at det skal generere misunnelse. Jeg lurer på hvordan det egentlig oppleves når antall likes skjules, og når kommentarene er få. Er det da man tviholder på tanken om at folk er misunnelige?
Isild Skrevet 26. juli 2023 #86463 Skrevet 26. juli 2023 NordreSving skrev (22 minutter siden): Dette med misunnelse har gått som en rød tråd gjennom karrieren. Jeg tror det er CBE sin våte drøm. SoMe handler jo om å poste for å vise frem til andre og få respons. Om du dokumenterte ting for deg selv, så ville en dagbok være mer formålstjenlig. En lukket konto ville tjent hensikten hvis det var snakk om å ha behov for å dele med de nærmeste. Etter at hun la ned bloggen (hun som elsket å skrive….) har hun jo ikke noe å melde lenger heller, annet enn å vise frem bilder av seg selv der hun tar seg best mulig ut. Håpet er nok nettopp at det skal generere misunnelse. Jeg lurer på hvordan det egentlig oppleves når antall likes skjules, og når kommentarene er få. Er det da man tviholder på tanken om at folk er misunnelige? Det virker som de insisterer på at det er mange som er misunnelige på dem. Lurer på om de vet hva ordet egentlig betyr. "Mis-unne", altså å ikke unne. Tviler sterkt på at det noengang har vært mye av at andre ikke unner de det de er/har. Da fotballfrue var i 20-årene og blogging var det store, så hadde hun nok mange oppriktige fans, som beundret henne og livet hennes, kanskje noen opplevde godartet "sjalusi". Men i dag, hva er det å mis-unne? Mtp juks, hærverk, bløff, kroppspress og eksponering av barn, så UNNER jeg de både resultatfall, så lite kommentarer og likes at det må skjules, og dårlig omdømme. Jeg vil ikke at slikt møl de produserer skal betale seg . 30 5
Laia Skrevet 26. juli 2023 #86464 Skrevet 26. juli 2023 Zenhouse skrev (8 timer siden): Netfit på Instagram er åpen igjen. Jeg ville se om de har gjort et realt forsøk på å reklamere for appen sin der. Men de to innleggene som jeg har gått «glipp» av mens kontoen var stengt, viser «trene når en egentlig ikke orker» og «unger,hund, løpe 7,5 km og is som belønning.» Altså det samme som vises på CBE sin egen konto stort sett. ????? Hvis det stemmer (slik som det iallfall fremstilles i den ene posten) at polarhunden dras med på 1 time 17 min løping på det som ser ut som en varm sommerdag……😢 Hvorfor kunne den ikke få slippe og heller få bli hjemme. Ta rolige turer på andre tider når solen ikke er på det sterkeste, eller bare få kose seg i hagen der den kan oppsøke skygge. Jeg får så utrolig vondt av den 💔 19 4 5
h/k Skrevet 26. juli 2023 #86465 Skrevet 26. juli 2023 Laia skrev (10 minutter siden): Hvis det stemmer (slik som det iallfall fremstilles i den ene posten) at polarhunden dras med på 1 time 17 min løping på det som ser ut som en varm sommerdag……😢 Hvorfor kunne den ikke få slippe og heller få bli hjemme. Ta rolige turer på andre tider når solen ikke er på det sterkeste, eller bare få kose seg i hagen der den kan oppsøke skygge. Jeg får så utrolig vondt av den 💔 Den hunden får ikke tur. Enten er det løping eller så er den bundet i hagen/er inne. Tror jeg aldri har sett eller hørt om at den GÅR tur hvis ikke det er noe reklamesamarbeid de trenger den som statist. 30 2
Laia Skrevet 26. juli 2023 #86466 Skrevet 26. juli 2023 h/k skrev (2 minutter siden): Den hunden får ikke tur. Enten er det løping eller så er den bundet i hagen/er inne. Tror jeg aldri har sett eller hørt om at den GÅR tur hvis ikke det er noe reklamesamarbeid de trenger den som statist. Det er så trist. Får bare håpe for hundens del at virkeligheten ikke er den som fremstilles på SoMe. På den ene posten ser det iallfall ut som det løpes i kveldsol, men synes likevel det ser ut som hunden sliter (peser mye). 17 6
Populært innlegg Stargaze Skrevet 26. juli 2023 Populært innlegg #86467 Skrevet 26. juli 2023 Jeg skjønner heller ikke hva de tror folk misunner henne/dem? Det er jo absolutt ingenting å misunne..: Penger: de tjener helt greit, men jeg tjener faltisk mer i min jobb. 8-15:30 jobb riktignok. Men tjener godt og stortrives. slipper å ha fokus på MEG hele tiden. Mannen: en mann som ikke jobber (bortsett fra med netfit da😜), men manisk løper og løper i håp om å bli den neste store(i en alder av 40 år). Og som tydelig styrer fruens trening (liv) med jernhånd. Tjener sin lønn gjennom kona. Takke meg til min egen mann, med normalt forhold til trening og en jobb som gir god lønn. Kropp: å måtte leve livet på falske premisser og hele tiden redigere seg i hjel. Sikkert med angst for å bevege seg ut så folk ser hvordan hun egentlig ser ut. Leve et liv med et manisk fokus på å være tynn. Aldri et smil som skinner i øynene. I mine øyne er deres liv et så langt fra lykkelig liv som det er mulig å komme. De lever et iscenesatt liv i falske kulisser. Absolutt ingenting å være misunnelig på! 44 22
Kleenex Skrevet 26. juli 2023 #86468 Skrevet 26. juli 2023 Laia skrev (1 time siden): Hvis det stemmer (slik som det iallfall fremstilles i den ene posten) at polarhunden dras med på 1 time 17 min løping på det som ser ut som en varm sommerdag……😢 Hvorfor kunne den ikke få slippe og heller få bli hjemme. Ta rolige turer på andre tider når solen ikke er på det sterkeste, eller bare få kose seg i hagen der den kan oppsøke skygge. Jeg får så utrolig vondt av den 💔 Det er etter min mening iskaldt på Østlandet nå pr 26/7 så ikke veldig varmt i sola midt på dagen heller. 4
Karmaisabitch Skrevet 26. juli 2023 #86469 Skrevet 26. juli 2023 Tviler på at noen her vet om hunden får tur eller ikke, la oss holde det saklig her inne da 😊. De viser kun fram det de vil vi skal se. Om de filmer at de løper med hunden så kan det være 100 meter for alt vi vet 🤷♀️ 7 5
Gjest IreneV Skrevet 26. juli 2023 #86470 Skrevet 26. juli 2023 Stargaze skrev (11 minutter siden): Jeg skjønner heller ikke hva de tror folk misunner henne/dem? Det er jo absolutt ingenting å misunne..: Penger: de tjener helt greit, men jeg tjener faltisk mer i min jobb. 8-15:30 jobb riktignok. Men tjener godt og stortrives. slipper å ha fokus på MEG hele tiden. Mannen: en mann som ikke jobber (bortsett fra med netfit da😜), men manisk løper og løper i håp om å bli den neste store(i en alder av 40 år). Og som tydelig styrer fruens trening (liv) med jernhånd. Tjener sin lønn gjennom kona. Takke meg til min egen mann, med normalt forhold til trening og en jobb som gir god lønn. Kropp: å måtte leve livet på falske premisser og hele tiden redigere seg i hjel. Sikkert med angst for å bevege seg ut så folk ser hvordan hun egentlig ser ut. Leve et liv med et manisk fokus på å være tynn. Aldri et smil som skinner i øynene. I mine øyne er deres liv et så langt fra lykkelig liv som det er mulig å komme. De lever et iscenesatt liv i falske kulisser. Absolutt ingenting å være misunnelig på! De tjener veldig lite, til å leve et så eksponert liv. Det kan ikke være pengene, men selve eksponeringen som driver dem. Forskning viser at influencere kan bli avhengige av oppmerksomheten det gir.
h/k Skrevet 26. juli 2023 #86471 Skrevet 26. juli 2023 Karmaisabitch skrev (6 minutter siden): Tviler på at noen her vet om hunden får tur eller ikke, la oss holde det saklig her inne da 😊. De viser kun fram det de vil vi skal se. Om de filmer at de løper med hunden så kan det være 100 meter for alt vi vet 🤷♀️ Hva de løper er jo dokumentert på strava? 😅 Fra disse bildene ser vi at han har stoppet for at hunden skal på do tre ganger. Det som overrasket meg er forskjellen mellom elapsed og moving time. Hva har han gjort i de 11 minuttene. 🤔 Kilde: lk på strava fra i går. 8
hvalstad45 Skrevet 26. juli 2023 #86472 Skrevet 26. juli 2023 12 minutter siden, h/k said: Hva de løper er jo dokumentert på strava? 😅 Fra disse bildene ser vi at han har stoppet for at hunden skal på do tre ganger. Det som overrasket meg er forskjellen mellom elapsed og moving time. Hva har han gjort i de 11 minuttene. 🤔 Kilde: lk på strava fra i går. Sånn er CBEs strava og, de bruker mye lenger tid på de fleste turene, altså . De får dermed en masse pauser som gjør tidene hennes enda mindre imponerende. 8 4
Linazer Skrevet 26. juli 2023 #86473 Skrevet 26. juli 2023 Kleenex skrev (34 minutter siden): Det er etter min mening iskaldt på Østlandet nå pr 26/7 så ikke veldig varmt i sola midt på dagen heller. 17-19 grader iskaldt??? 17
Laia Skrevet 26. juli 2023 #86474 Skrevet 26. juli 2023 Kleenex skrev (45 minutter siden): Det er etter min mening iskaldt på Østlandet nå pr 26/7 så ikke veldig varmt i sola midt på dagen heller. I den aktuelle posten ser det ut som Caroline svetter som det holder (og er iført minimal bekledning). Derfor gir posten inntrykk av at det kan være svært varmt. Som @Karmaisabitch sier så vet vi ingenting om hva som er fakta her vedrørende løp med hund, og det er det som ofte kan være uheldig med »influencing». Vi blir «servert» historier som nødvendigvis ikke er slik virkeligheten er. Min mening er at det er mer influencerens ansvar å sørge for at misforståelser unngås. En følger bør selvsagt se på det som publiseres med et kritisk blikk, men når det kommer til stykket så er det ikke alltid lett å tolke ting annerledes enn det som faktisk vises. 17 3
Kleenex Skrevet 26. juli 2023 #86475 Skrevet 26. juli 2023 Laia skrev (16 minutter siden): I den aktuelle posten ser det ut som Caroline svetter som det holder (og er iført minimal bekledning). Derfor gir posten inntrykk av at det kan være svært varmt. Som @Karmaisabitch sier så vet vi ingenting om hva som er fakta her vedrørende løp med hund, og det er det som ofte kan være uheldig med »influencing». Vi blir «servert» historier som nødvendigvis ikke er slik virkeligheten er. Min mening er at det er mer influencerens ansvar å sørge for at misforståelser unngås. En følger bør selvsagt se på det som publiseres med et kritisk blikk, men når det kommer til stykket så er det ikke alltid lett å tolke ting annerledes enn det som faktisk vises. Vi vet aldri, og alt blir regissert. Greit å huske. Takk for påminnelsen. Og ja jeg synes 17-19 grader er iskaldt @Linazer 4 1 1
Ellie77 Skrevet 26. juli 2023 #86476 Skrevet 26. juli 2023 Kommentar på posten til Netfit der CBE slår et slag for å TVINGE seg selv på trening selv om man ikke har lyst. Utrolig at man ønsker å blottlegge sykeligheten for hele verden å se. Pardon my French, men da er man rimelig bortreist i topplokket! 28 17
hvalstad45 Skrevet 26. juli 2023 #86477 Skrevet 26. juli 2023 4 minutter siden, Ellie77 said: Kommentar på posten til Netfit der CBE slår et slag for å TVINGE seg selv på trening selv om man ikke har lyst. Utrolig at man ønsker å blottlegge sykeligheten for hele verden å se. Pardon my French, men da er man rimelig bortreist i topplokket! Det verste er å kalle det de holder på med disiplin, det de holder på med er farlig overtrening. CBE kan jo ikke være treningforbilde for noen andre enn folk som er sykelig opptatt av lav fettprosent, løpemessig er hun jo rett og slett oppsiktsvekkende treg sammenlignet med trengingsmengden. 29 8
Kollontaj Skrevet 26. juli 2023 #86478 Skrevet 26. juli 2023 Linazer skrev (1 time siden): 17-19 grader iskaldt??? Det var 23 i går, samme område. 9
Populært innlegg Pust Skrevet 26. juli 2023 Populært innlegg #86479 Skrevet 26. juli 2023 (endret) Ellie77 skrev (På 26.7.2023 den 11.21): Kommentar på posten til Netfit der CBE slår et slag for å TVINGE seg selv på trening selv om man ikke har lyst. Utrolig at man ønsker å blottlegge sykeligheten for hele verden å se. Pardon my French, men da er man rimelig bortreist i topplokket! Det er litt artig at han/de svarer seg selv på Instagram. Det blir litt som i gamle dager da de selv fylte opp kommentarfeltet i Carolines blogg. Life goes on … Endret 27. juli 2023 av Pust Rettet autokorrektfinurlighet 59 6
Gjest IreneV Skrevet 26. juli 2023 #86480 Skrevet 26. juli 2023 Pust skrev (7 minutter siden): Det er litt artig at han/de svarer seg selv på Instagram. Det blir litt som i gamle dager da de selv fylte opp kommentarfeltet i Carolines blogg. Life godes on … Dette tegnet han benytter: >(disiplin > motivasjon), betyr det at økt disiplin gir mindre motivasjon? 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå