Inocybe Skrevet 19. april 2023 #81441 Skrevet 19. april 2023 Snøsøta skrev (53 minutter siden): Veldig troverdig reklame fra Mac-bruker CBE.no.. De bruker Mac selv, fordi det er high-end selvsagt, og fordi de tradisjonelt har vært gode på bildeprosessering. Da lurer jeg litt på hvilken testing som er gjort her. Den er god for mennesker med en travel hverdag (?) Eh, den er kjapp eller? Den er god for folk som har mye jobb på data - altså er den god på bildeprosessering? Ut over bildeprosessering og redigering er det vel googling og svært korte tekster på sosiale media de bruker data til i jobben sin? Så hvordan har hun fått testet det? Og det fins langt bedre valg om du i stor grad livnærer deg av foto. Den er god for småbarnsforeldre (?) Den er vel en fin skolepc, og familielaptop for vanlig databruk som googling og epost. Den er relativt billig, så den er ikke like stor krise om det velter et melkeglass i Aceren enn om det hadde havnet i Mac'en 🤷♀️ Dette er bare branding basert på at pc-en er på samme bilde som en kjendis. Svært lite troverdig branding også. Mulig Aceren ikke farger alle biler turkise når LKE redigerer frodig norsk sommer til postapokalyptisk atomkatastrofe? 🤔 32
Felis Skrevet 19. april 2023 #81442 Skrevet 19. april 2023 Inocybe skrev (17 minutter siden): Mulig Aceren ikke farger alle biler turkise når LKE redigerer frodig norsk sommer til postapokalyptisk atomkatastrofe? 🤔 Min splitter nye Mac sliter veldig med lyset på bildene til LKE. Han er rett og slett vanskelig å se i alle skyggene noen ganger. Han har vel skrevet at vi som sliter med det har noe feil med innstillingene våre, men kanskje en Acer løser problemet automatisk? 15
Gjest Bulsara Skrevet 19. april 2023 #81443 Skrevet 19. april 2023 Snøsøta skrev (1 time siden): Veldig troverdig reklame fra Mac-bruker CBE.no.. De bruker Mac selv, fordi det er high-end selvsagt, og fordi de tradisjonelt har vært gode på bildeprosessering. Da lurer jeg litt på hvilken testing som er gjort her. Den er god for mennesker med en travel hverdag (?) Eh, den er kjapp eller? Den er god for folk som har mye jobb på data - altså er den god på bildeprosessering? Ut over bildeprosessering og redigering er det vel googling og svært korte tekster på sosiale media de bruker data til i jobben sin? Så hvordan har hun fått testet det? Og det fins langt bedre valg om du i stor grad livnærer deg av foto. Den er god for småbarnsforeldre (?) Den er vel en fin skolepc, og familielaptop for vanlig databruk som googling og epost. Den er relativt billig, så den er ikke like stor krise om det velter et melkeglass i Aceren enn om det hadde havnet i Mac'en 🤷♀️ Dette er bare branding basert på at pc-en er på samme bilde som en kjendis. Svært lite troverdig branding også. Den blir nok brukt som barnas pc. Var jo ganske stort fokus på muligheten Foreldrekontroll og til å se på Netflix. Nei, lite troverdig om det tas hensyn til deres historikk med bruk av Mac og konteksten, hvor de liker å fremstille seg som "high end". Og igjen filmes det fra et "sniktitter" perspektiv, som om noen spionerer rundt hjørnet. Hva slags beskjed ønsker de å formidle her, som på en god måte fremmer produktet det reklameres for? Merkelig markedsføringsstrategi. Hadde for øvrig ikke Caroline eget kontor. Mener å huske at det var et rom som har vært vist frem tidligere. Ser ut som hun bare sitter på et tilfeldig sted nå og ikke et sted som taler om kontorarbeid.
Snødronninga Skrevet 19. april 2023 #81444 Skrevet 19. april 2023 Hvis det var meg, ville jeg passet på å uttale navnet på produktet riktig. Så vidt jeg vet uttales det "Acer", ikke "Aishier". 11
MacBeth Skrevet 19. april 2023 #81445 Skrevet 19. april 2023 Snødronninga skrev (13 minutter siden): Hvis det var meg, ville jeg passet på å uttale navnet på produktet riktig. Så vidt jeg vet uttales det "Acer", ikke "Aishier". Om man ser bort i fra uttalefeilen, vil jeg gi henne kred for å ha en ok reklame, hun snakker rolig, ingen fnising og fokuset er på produktet 👏 8 1
AntiBullshit Skrevet 19. april 2023 #81446 Skrevet 19. april 2023 (endret) Snøsøta skrev (2 timer siden): Veldig troverdig reklame fra Mac-bruker CBE.no.. De bruker Mac selv, fordi det er high-end selvsagt, og fordi de tradisjonelt har vært gode på bildeprosessering. Da lurer jeg litt på hvilken testing som er gjort her. Den er god for mennesker med en travel hverdag (?) Eh, den er kjapp eller? Den er god for folk som har mye jobb på data - altså er den god på bildeprosessering? Ut over bildeprosessering og redigering er det vel googling og svært korte tekster på sosiale media de bruker data til i jobben sin? Så hvordan har hun fått testet det? Og det fins langt bedre valg om du i stor grad livnærer deg av foto. Den er god for småbarnsforeldre (?) Den er vel en fin skolepc, og familielaptop for vanlig databruk som googling og epost. Den er relativt billig, så den er ikke like stor krise om det velter et melkeglass i Aceren enn om det hadde havnet i Mac'en 🤷♀️ Dette er bare branding basert på at pc-en er på samme bilde som en kjendis. Svært lite troverdig branding også. Enig, hun sier den er "ekstremt kjapp" uten å utdype hva hun legger i det. Alle nye PCer vil kunne oppleves som raske dersom man kun tester den ved å sjekke vg.no. Skal man teste CPU (altså hardware som prosesserer data) bør man teste ved å kjøre flere tunge programmer parallelt. Hun nevner ingenting om hverken minne, grafikkkort eller andre teknikaliteter som man burde undersøke og tenke på når før kjøper seg PC. Hun sier også at PCen har en kamera-shutter "som gjør det umulig å komme seg inn på kameraet" og det er direkte feil, man kan fint komme seg inn på kameraet selv om man benytter en shutter. Det shutteren gjør er å være en fysisk hindring foran kameraet slik at utsikten blir helt svart, og den fungerer kun dersom man aktivt og manuelt har lukket igjen "luken". Men en shutter vil ikke forhindre at folk klarer å hacke det, så dersom man ikke har lukket igjen shutteren er det ingenting som hindrer hackere fra å overstyre det. Noen vil kanskje mene det er flisespikkeri, men for folk med noe IT-kompetanse er det ganske åpenbart at fruen ikke vet hva hun snakker om. Endret 19. april 2023 av AntiBullshit 23 5
kraftwerk Skrevet 19. april 2023 #81447 Skrevet 19. april 2023 EmilieH skrev (3 timer siden): Nå lager hun reklame for elkjøp og blir sponset av dem. Enda en bedrift som sank ti hakk på skalen hos meg! 😞 Det er vel like greit, Elkjøp viser sitt «sanne jeg». Jeg har styrt unna Elkjøp i flere år nå, hovedsakelig pga alle endeløse episoder og reportasjer i Tv2 Hjelper Deg og andre artikler på nett. Elkjøp har allerede er utrolig dårlig rykte på seg med kundeservice og reklamasjon +++ Søsteren til samboeren min kjøpte en splitter ny smart-tv hos Elkjøp i slutten av november i fjor, svindyr. Med levering og montering. Skulle ta 3-4 dager sa dem. De kom 24 desember midt i julemiddagen. 😂 16 1
Isild Skrevet 19. april 2023 #81448 Skrevet 19. april 2023 (endret) Jeg har alltid vært trofast kunde hos Elkjøp. Alt av mobiltelefoner, laptop`er, høytalere, støvsugerposer, handsfree + ditt og datt har stort sett blitt kjøpt der - i flere tiår. Men, som jeg har nevnt før i både denne og andre tråder, så blir desverre et produkt/firma "Jalla" for meg så fort de tyr til influencerreklame. Elkjøp ble om mulig mer "Jalla" enn noen ved å kommentere "Elsk på deg" under Acer-reklamen for de hos CBE.no Takk for meg Elkjøp. Endret 19. april 2023 av Isild 28 1 4
Gjest Blinkie Skrevet 19. april 2023 #81449 Skrevet 19. april 2023 Torden skrev (14 timer siden): Herregud noe så tåpelig. Når man ikke trudde hun/de kunne synke lavere, så gjør de det😂😂
Gjest Snøsøta Skrevet 19. april 2023 #81450 Skrevet 19. april 2023 Inocybe skrev (2 timer siden): Mulig Aceren ikke farger alle biler turkise når LKE redigerer frodig norsk sommer til postapokalyptisk atomkatastrofe? 🤔 Akkurat den tanken slo meg også 😅
Gjest Snøsøta Skrevet 19. april 2023 #81451 Skrevet 19. april 2023 AntiBullshit skrev (1 time siden): Enig, hun sier den er "ekstremt kjapp" uten å utdype hva hun legger i det. Alle nye PCer vil kunne oppleves som raske dersom man kun tester den ved å sjekke vg.no. Skal man teste CPU (altså hardware som prosesserer data) bør man teste ved å kjøre flere tunge programmer parallelt. Hun nevner ingenting om hverken minne, grafikkkort eller andre teknikaliteter som man burde undersøke og tenke på når før kjøper seg PC. Hun sier også at PCen har en kamera-shutter "som gjør det umulig å komme seg inn på kameraet" og det er direkte feil, man kan fint komme seg inn på kameraet selv om man benytter en shutter. Det shutteren gjør er å være en fysisk hindring foran kameraet slik at utsikten blir helt svart, og den fungerer kun dersom man aktivt og manuelt har lukket igjen "luken". Men en shutter vil ikke forhindre at folk klarer å hacke det, så dersom man ikke har lukket igjen shutteren er det ingenting som hindrer hackere fra å overstyre det. Noen vil kanskje mene det er flisespikkeri, men for folk med noe IT-kompetanse er det ganske åpenbart at fruen ikke vet hva hun snakker om. Er ikke chromebook først og fremst en billig surfepc? Acer har vel ønsket å gjøre en kampanje for å gjøre chromebooken deres kjent for småbarnsfamilier eller folk med singleøkonomi. Har vurdert chromebook som første pc til mine barn etterhvert. Men CBE.no ønsker å flotte seg og legger inn en litt mer important vri - vi er travle folk som jobber mye på data. Travle folk som jobber mye på data bruker langt mer stabile og kraftige pc'er tilpasset de dataverktøyene de trenger i jobben. Hun må få Chromebooken til å passe til sitt selvbilde og den imagen hun forsøker å selge følgerne sine, istedet for å selge den inn egenskapene til riktig målgruppe. Det jeg synes er litt rart med CBE.no er at virksomheten tidligere definitivt var innenfor det såkalte makroinfluensersegmentet - en som når ut over sin egen spesielle kunnskap eller interesser. Her kan man hanke inn annonsører som ønsker å gjøre merket sitt kjent for mange. Det er ikke like viktig at influenceren faktisk bruker produktet og kan anbefale det på bakgrunn av sin egen spesialkompetanse - slik som denne chromebooken. Det er nok at produktet blir assosiert med den kjente personen slik at følgerne også har lyst til å bruke den. Nå har CBE.no langt mindre rekkevidde enn tidligere, og det virker som de forsøker å finne seg til rette som nisjeinfluenser innen trening og kosthold. Så CBE.no har laget en nisjekanal - Netfit. Så har den andre delen av CBE.no laget sin enda smalere nisjekanal rettet mot ultra- og langløpere. Netfit har hovedsaklig kvinnelige følgere, Coach Eriksen har hovedsaklig mannlige følgere, så de to kanalene når ut til veldig forskjellige grupper. Det blir selvfølgelig rot når Coachen snakker ut fra den nisjen han opererer i og samtidig er en del av Netfit by Caroline, som i langt større grad retter seg mot nybegynnere og folk som vil trene for å se ut som Caroline selv. Det er jo et lite sammensurium hele greia der. Men så klarer ingen av nisjebloggene deres å hanke inn reklame. Når CBE.no reklamerer for lifesum er det på CBE.no. Når hun reklamerer for treningstøy er det på CBE.no. Og når hun reklamerer for yoga er det på CBE.no. Først og fremst. Så de er helt avhengige av å holde moderskipet flytende for å selge inn reklamer på makronivå. Det er klart annonsørene vil ha den store tilhengerskaren istedet for den lille. Da trenger de fortsatt å holde på småbarnsfamiliene (barneeksponering), de som vil se ut som Caroline selv (kroppsfokus), engasjement (puppebilder), de som liker å shoppe (overforbruk, klær og interiør). Kanskje det er smart det - å blande nisjeblogging og makroblogging for å selge inn nisjekunnskap til et makropublikum. Men så får man sånne kræsj. CBE.no framstår jo i større og større grad som en nisjeinfluenser. De har forsåvidt også spesialkompetanse på foto, de reklamerer t.o.m for fototjenester, og framstår i stor grad som en fotoblogg, hvor det at bildene er delikate og har et bestemt uttrykk framstår viktigere enn budskapet. De kunne hatt stor troverdighet på å selge datautstyr, fotoutstyr, redigeringsprogram etc.Eller treningstøy- og treningsprodukter. Hadde ikke blitt overrasket om hun reklamerte for proteinpulver f.eks. Hår- og skjønnhetsprodukter på samme måte. Men så selger de plutselig en chromebook de aldri ville brukt i sin egen jobb i kraft av sin makroinnflytelse (om det er noe som heter det 😅). Ved hjelp av en konstruert historie om hvem de er som ikke stemmer overens med det livet de selv presenterer gjennom sine egne kanalene de siste årene. Da blir troverdigheten satt veldig på prøve. Ingen tror at CBE faktisk bruker den chromebooken i jobben sin. Troverdighet har jo alltid vært styrken til influencerne. Men dere som kan markedsføring - er troverdighet helt ute i 2023? Det er mulig annonsørene får spredt kjennskap til merket til flere grupper gjennom CBE.no. Spiller null troverdighet ingen rolle for salget lengre så lenge den som er på bildet av produktet er kjent, så lenge folk blir eksponert for merket i noen øyeblikk? Har makroinfluenserne blitt den nye kinoreklamen? De skal ha stort pluss for at de ikke bruker barna for å selge inn Aceren da.
Gjest Snøsøta Skrevet 19. april 2023 #81452 Skrevet 19. april 2023 Dette er for artig til å ikke ta med: komputer.no skriver om hva man ikke kan bruke en chromebook til; "Det populære bildebehandlingsprogrammet Photoshop og avanserte videoredigeringsprogrammer er altfor tunge til å fungere på en Chromebook" Kanskje det hadde vært en god ide om virksomheten faktisk hadde gått over til Aceren? 😅 https://komputer.no/datamaskin/barbar-pc/chromebook/hva-er-en-chromebook
~ Ada ~ Skrevet 19. april 2023 #81453 Skrevet 19. april 2023 Influensere; et populært dumpingsted for random reklame av allskens sort. 16 1
NettoppJa Skrevet 19. april 2023 #81454 Skrevet 19. april 2023 (endret) Dette er vel primært en skole-pc, altså noe barn bruker for skolearbeid (mange skoler som bruker google og chromebook i undervisning/lekser). Kudos for at hun styrer unna å ha med ungene i reklamen da i det minste. Men at det er troverdig at hun selv eller mannen bruker den? Not so much... Endret 19. april 2023 av NettoppJa Skrivefeil 13 1
Spamalot Skrevet 19. april 2023 #81455 Skrevet 19. april 2023 Torden skrev (18 timer siden): Kan du fjerne det nederste bildet? Eller er kanskje ikke så viktig dette med eksponering av barn?
Torden Skrevet 19. april 2023 #81456 Skrevet 19. april 2023 Spamalot skrev (29 minutter siden): Kan du fjerne det nederste bildet? Eller er kanskje ikke så viktig dette med eksponering av barn? Har fjernet barnet fra bildet så nå er det opp til deg😏 Oppdaget forøvrig at man ikke får sendt kommentar til Elkjøp på ig. 8 3
På besøk Skrevet 19. april 2023 #81457 Skrevet 19. april 2023 Haha, gubben har den PCen. Kjøpt som en scrolle - PC. Han hater den. Treigt og tungvint. 9 2
Pasha Skrevet 19. april 2023 #81458 Skrevet 19. april 2023 Prøvde også å sende de en melding. Men fikk ikke lov av samme grunn som Torden. Jeg tørr ikke legge ut på siden deres, da jeg er for glad i bilen min, 13 1 1
loffen Skrevet 19. april 2023 #81459 Skrevet 19. april 2023 Torden skrev (2 timer siden): Har fjernet barnet fra bildet så nå er det opp til deg😏 Oppdaget forøvrig at man ikke får sendt kommentar til Elkjøp på ig. Jeg sendte de melding i fire- halvfem tiden. Kanskje de fikk mange.. 13 4
Kollontaj Skrevet 19. april 2023 #81460 Skrevet 19. april 2023 Jeg synes jo at det er helt greit å lage reklame for Elkjøp så lenge de holder ungene unna eksponering. Det skjer jo imidlertid ikke, tvert i mot har de vært mye fremvist de siste ukene (etter at det ble tatt opp i podcasten ble det faktisk mer). Elkjøp er bedre enn ultrafast fashion, for å si det sånn. Jeg ser jo at det henvises til det å ha barn i reklamen, jeg skjønner derfor hvorfor ungene måtte vises frem i et par uker før, sånn i tilfelle noen av leserne hadde glemt dem før de fikk se reklamen. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå