BuffyTheVampire Skrevet 16. april 2023 #81301 Skrevet 16. april 2023 Klink skrev (6 minutter siden): Nei 😁 Takk for konstruktivt bidrag. 6
Gjest Doktorgraden Skrevet 16. april 2023 #81302 Skrevet 16. april 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): Må vel vise noen mennesker på nært hold. Spring is coming-innlegget er samme film som for en måned siden, kjente igjen jakka og hårsveivingen (var story også da) https://www.instagram.com/p/Cpx5DHmowzO/?igshid=ZWIzMWE5ZmU3Zg== Akkurat samme. Bra sett!
Klink Skrevet 16. april 2023 #81303 Skrevet 16. april 2023 BuffyTheVampire skrev (14 minutter siden): Takk for konstruktivt bidrag. Jeg var jo enig med deg. Jeg syns også det er morsomt. Eller komisk da. 1
BuffyTheVampire Skrevet 16. april 2023 #81304 Skrevet 16. april 2023 Klink skrev (2 minutter siden): Jeg var jo enig med deg. Jeg syns også det er morsomt. Eller komisk da. Åja 😂 ironi gjør seg ikke i skriftlig form hehe. Ja er vel mer komisk enn morsomt. 1
Klink Skrevet 16. april 2023 #81305 Skrevet 16. april 2023 BuffyTheVampire skrev (3 minutter siden): Åja 😂 ironi gjør seg ikke i skriftlig form hehe. Ja er vel mer komisk enn morsomt. Oi, herregud jeg mente ja! 1 1
Medici Skrevet 16. april 2023 #81306 Skrevet 16. april 2023 Isild skrev (50 minutter siden): CBE.no virker å ta helt for gitt at deres tidligere storhetstid som fotballspiller m/fotballfrue vil fortsette å åpne dører nettopp pga det du skriver - interessen for de som personer. De insisterer på at de har stålkontroll og er veldig populære, selv om offentlig tilgjengelige tall og engasjementsrater røper noe helt annet. Veldig interessert i repetetive poserte bilder osv av en offentlig person (idolisering) er det svært få som er - iallefall i voksen alder. Pene og oppstilte bilder av en plettfri Caroline er veldig lite inspirerende og interessant, selv om de så klart har sine faste følgere som fortsatt syns det er gøy/fint å følge disse. Tilvekst av nye inspirerte og engasjerte følgere derimot - det uteblir. Men de ser det ikke/overser det. Istedetfor å målrettet jobbe mot noe som kan skaffe et nytt og positivt publikum, så velger de at LKE har som heldagsjobb å slette/blokkere all kritikk av det innholdet de i dag tviholder på. Ja, nettopp, og det kan godt hende det kunne vært interessant videre, men det krever mer enn bare det. De må vise utvikling, det må tilføres noe nytt, eller noe som "beviser" overfor leseren at dette er verdt å følge med på. Som du sier, det repetitive innholdet blir dørgende kjedelig over tid. Det er grenser for hvor mange varianter av kaffekopp eller eller oppstilt treningsbilder det er interessant å se. Og i det øyeblikket folk bare begynner å scrolle forbi, fordi de har sett det før, da er løpet kjørt. Og da er veien kort til å avfølge. Og nettopp det er nok det som er utfordrende med å gå fra blogg til Instagram. Instagram er så mye mer preget av nuet, man bruker liten tid på å både se bilder og det å forfatte et innlegg. Ja, det er lettvint, og kan kanskje være en mikroblogg, men det krever så mye mer å fenge i et sånt øyeblikksformat som Instagram er. Hun surfer nok fortsatt litt på posisjonen hun har hatt, men engasjementet fra publikum taler sin tydelige tale om at det ikke lenger er interessant. Mange følger nok av gammel vane, eller for å holde seg oppdatert på det som er problematisk ved bedriften for å kunne ha mulighet til å faktisk mene noe om det. Det er jo unektelig et litt trist utgangspunkt, at folk følger med for å holde seg orientert om det problematiske ved driften. Det gir ingen verdi for annonsører, heller tvert i mot, som de mange eksemplene på det etter hvert har vist. 21 2
Frisk Frosk Skrevet 16. april 2023 #81307 Skrevet 16. april 2023 NordreSving skrev (7 timer siden): Jeg tror det er riktigere å si at de HADDE alle muligheter, men at toget nå har forlatt perrongen. Mens andre blogg-kolleger mestret å utvikle mye inntektsmuligheter har paret fra Sarpsborg skuslet bort et helt unikt utgangspunkt. CBE har tviholdt på sitt konsept, som har handlet om at folk var interessert i å være passive tilskuere til livet hennes. Lenge bar det skuta og å være levende reklameplakat for annonsører betalte godt. Andre utviklet produktet sitt med egne produktlinjer, podcast og treningskonsepter. CBE kom halsende etter, men har ikke fått suksess med noe. Det er mange grunner til det, men jeg mener hovedgrunnen til det er at CBE aldri har hatt tatt utgangspunkt i egne følgere. Innholdet hennes har alltid tatt utgangspunkt i hva hun har hatt behov for. Hun har postet innhold som handler om å bli beundret og sett opp til. Med stadig flere om beinet har følgere i stadig større grad blitt mer kravstore og det de vil ha er valuta for tiden de bruker. To gode og talende eksempler er podcasten og Netfit. I podcasten er innholdet CBE, og det er igjen livet hennes som er innholdet. Netfit viser også CBE, og de har igjen tenkt at det er nok at følgerne passivt skal få beundre CBE sin kropp når den trener. I 2023 er der åpenbart ikke nok. Allerede i 2019 fikk CBE ærespris på Vixen, og som regel tildeles slike priser folk som er i sluttfasen av sin karriere. Begrunnelsen inneholdt frasen «manges guilty pleasure», og det burde fått dem til å ta en fot i bakken. Å være mange «guilty pleasure» forteller jo en historie om at du ikke er inne i det gode selskap, du leverer innhold folk skammer seg over å følge. Det i seg selv er et dårlig utgangspunkt for å kapitalisere på egen merkevare. Det viste seg jo også at når CBE tok steget ut i virkeligheten og skulle bli båret av følgernes interesse så knakk båten fullstendig. På tross av høye følgertall så hadde hun ikke standing nok i følgerbasen til at hun ble stemt på, verken på nevnte Vixen, Skal vi danse eller Megahit. Det burde ha fått dem i tenkeboksen. En slik tenkeboks finnes ikke i Villa Kulås. De er seg selv nok, vet best og all kritikk er hat. Et særdeles dårlig utgangspunkt når det gjelder å utvikle seg og produktet sitt. Jeg er helt enig i absolutt alt du skriver Min tanke er at siden de to synes å ville jobbe som influencere, så er deres eneste håp nå å noen år fremover fokusere på høyere utdanning og skaffe seg erfaring i det virkelige arbeidslivet, omgås folk, lære seg å lytte til andre og ha andre i fokus. Om de brukte, si fem år på det, da kunne de kanskje - om de fremdeles da nektet å slippe drømmen om mer influencerarbeid - kanskje greie å skape seg litt inntekter på den typen jobb. Men uten en slik snuoperasjon har de ingen sjanse, tror jeg. Personlig tviler jeg både på at det likevel ville vært mulig, at de ville lyktes, men tviler også på om de egentlig hadde hatt et ønske om å igjen bli influencere hvis de hadde tillatt seg selv fem år med influencer-pause. For å være influencer i en slik utdanningsprosess ville ikke fungert for dem, de måtte avsluttet og så heller forsøkt å komme tilbake. For folk i deres alder var gjerne ferdig med all utdanning for 10-15 år siden, så blogging om et utdanningsløp vil få få følgere. Personlig tror jeg deres influencerkarriere er over. Det hadde vært langt bedre for dem selv (og ikke minst deres barn!) om de heller avsluttet på en kontrollert måte og takket for seg og de årene de kunne leve av det. Det de holder på med nå synes å bli mer og mer krampaktig, og det blir tristere og tristere å se at selv nå som barna er såpass store så nekter de å slutte å utnytte egne barn i egen bedrift. Det gir dessverre inntykk av at det er eksponering av barna som skaffer dem følgere/klikk/annonsører - og dermed inntekt. 25
Gjest NordreSving Skrevet 16. april 2023 #81308 Skrevet 16. april 2023 Jeg tenker at det ville være interessant å sammenlikne henne med kolleger som Sophie Elise og Camilla Pihl, begge var i gamet samtidig som CBE hadde sin storhetstid, men har greid å vokse og videreutvikle businessen sin slik at de har flere bein å stå på. Jeg kjenner dog ikke godt nok til dem til å kunne si noe om hva forskjellen ligger i. Noen som kjenner disse bedre og gjør seg noen tanker?
Frisk Frosk Skrevet 16. april 2023 #81309 Skrevet 16. april 2023 Isild skrev (2 timer siden): CBE.no virker å ta helt for gitt at deres tidligere storhetstid som fotballspiller m/fotballfrue vil fortsette å åpne dører nettopp pga det du skriver - interessen for de som personer. De insisterer på at de har stålkontroll og er veldig populære, selv om offentlig tilgjengelige tall og engasjementsrater røper noe helt annet. Veldig interessert i repetetive poserte bilder osv av en offentlig person (idolisering) er det svært få som er - iallefall i voksen alder. Pene og oppstilte bilder av en plettfri Caroline er veldig lite inspirerende og interessant, selv om de så klart har sine faste følgere som fortsatt syns det er gøy/fint å følge disse. Tilvekst av nye inspirerte og engasjerte følgere derimot - det uteblir. Men de ser det ikke/overser det. Istedetfor å målrettet jobbe mot noe som kan skaffe et nytt og positivt publikum, så velger de at LKE har som heldagsjobb å slette/blokkere all kritikk av det innholdet de i dag tviholder på. Det er vel den holdningen - at tidligere storhetstid vil fortsette å åpne dører for dem - som mer enn noe viser hvor akterutseilt de er blitt. De tviholder på en storhetstid som var over for flere år siden. Verden har gått videre. Folk krever langt mer av influencere i dag, og er blitt bevisst galskapen mtp. å påvirke unges helse negativt, kroppspress, overforbruk med mye mer... Da er det ikke en gang i nærheten nok å legge ut seksualiserte treningsbilder, stadige poseringsbilder for å gjøre fruen tynnere og til og med slenge på noen filter for å gjøre henne unaturlig og enda mer tynn, eller kalle seg ekspert i det ene og det andre, lyve og begå lovbrudd. Til og med speilselfies fortsettes det med i stor grad, enten det nå er i egen stue, på offentlige toalett eller i offentlige heiser eller butikkvinduer. En gang hadde de en definert målgruppe for hvem de ønsket å nå. Hvem ønsker de å nå med doselfies og seksualiserte bilder av mor og innimellom bilder av barn som blir overeksponert? Vi vet jo at de når voksne menn som kommenterer med flammeemoji både på mors og barns bilder - men er det det engasjementet de ønsker? Man får jo inntrykk av det siden de fortsetter med det. Men det viser bare veldig tydelig at de er akterutseilte og ikke følger med i tiden. Samarbeidet med Apollo antar jeg er et forsøk på å endre kurs - men når det samarbeidet også er basert på løgner og bedrag både hva utdanning og erfaring gjelder, så viser de at det er lite storhet i det også... 24 2
Frisk Frosk Skrevet 16. april 2023 #81310 Skrevet 16. april 2023 NordreSving skrev (11 minutter siden): Jeg tenker at det ville være interessant å sammenlikne henne med kolleger som Sophie Elise og Camilla Pihl, begge var i gamet samtidig som CBE hadde sin storhetstid, men har greid å vokse og videreutvikle businessen sin slik at de har flere bein å stå på. Jeg kjenner dog ikke godt nok til dem til å kunne si noe om hva forskjellen ligger i. Noen som kjenner disse bedre og gjør seg noen tanker? CP kjenner jeg ikke noe til. SE har vel basert seg på samme kyniske bedriftsstrategi som det CBE og LKE har gjort. Hun har vært bedre på å holde seg mer aktuell, men i realiteten er hun også nedadgående. Hun er nesten 30 år, fronter et uforsvarlig overforbruk, fyll, fest og dop, driter i lover og regler bedriften er pliktig å følge, og har gjort bedriftskanalen et bissart skue i egen selvskading gjennom over 20 unødvendige kosmetiske operasjoner som det bare er et tidsspørsmål når gir større problemer. Hennes dyre- og miljøengasjement er bare en del av narrativet hun selger til annonsører og følgeren, men selv det har lite med virkeligheten å gjøre, der hun kjøper katter og hunder etter utseendet og ikke greier å ta seg av dem og gir dem bort, og ellers et overforbruk som ikke har noe med miljøvern å gjøre. Alt også SE står for begynner å bli svært utdatert, men fordi hun greide å bli langt større enn CBE/LKE, så vil hennes nedtur trolig gå saktere, selv om den kan skje raskt også om bedriftseier ikke tar seriøst tak i egne alvorlige helseutfordringer. 26
Kollontaj Skrevet 16. april 2023 #81311 Skrevet 16. april 2023 NordreSving skrev (9 minutter siden): Jeg tenker at det ville være interessant å sammenlikne henne med kolleger som Sophie Elise og Camilla Pihl, begge var i gamet samtidig som CBE hadde sin storhetstid, men har greid å vokse og videreutvikle businessen sin slik at de har flere bein å stå på. Jeg kjenner dog ikke godt nok til dem til å kunne si noe om hva forskjellen ligger i. Noen som kjenner disse bedre og gjør seg noen tanker? «Alle» kjenner til SE 😆, men sammenligningen med CP og Funky er kanskje mest interessant. Disse har også barn, henvender seg til cirka samme aldersgruppe. Det er vel slik at de samarbeidene Treasures AS har hatt, ikke har gått like bra etter 2015. Jeg tror de to sakene i begynnelsen av 2015 fikk mer å si for tillit og troverdighet enn det de trodde i begynnelsen. Om folk ikke husker nøyaktig hva som skjedde, så husker de at det var noe negativt, noen som bløffet. Vanskelig å få tilbake troverdigheten da, særlig siden de bare skyldte på leserne - og har fortsatt med det. CP og Funky er jo virkelige forretningsfolk og skaper arbeidsplasser, de holder på med ting som virker troverdige for hvem de er. CP hadde ikke vært troverdig som yoga-instruktør, hun heller, ikke etter å ha vist frem fire helgesamlinger. Noen tar snarveier, andre bygger opp businessen sin og har gode strategier som publikum responderer positivt på. Alt har med troverdighet, tillit og gjenkjennbare handlinger å gjøre. 22 2
Frisk Frosk Skrevet 16. april 2023 #81312 Skrevet 16. april 2023 Kollontaj skrev (22 minutter siden): «Alle» kjenner til SE 😆, men sammenligningen med CP og Funky er kanskje mest interessant. Disse har også barn, henvender seg til cirka samme aldersgruppe. Det er vel slik at de samarbeidene Treasures AS har hatt, ikke har gått like bra etter 2015. Jeg tror de to sakene i begynnelsen av 2015 fikk mer å si for tillit og troverdighet enn det de trodde i begynnelsen. Om folk ikke husker nøyaktig hva som skjedde, så husker de at det var noe negativt, noen som bløffet. Vanskelig å få tilbake troverdigheten da, særlig siden de bare skyldte på leserne - og har fortsatt med det. CP og Funky er jo virkelige forretningsfolk og skaper arbeidsplasser, de holder på med ting som virker troverdige for hvem de er. CP hadde ikke vært troverdig som yoga-instruktør, hun heller, ikke etter å ha vist frem fire helgesamlinger. Noen tar snarveier, andre bygger opp businessen sin og har gode strategier som publikum responderer positivt på. Alt har med troverdighet, tillit og gjenkjennbare handlinger å gjøre. Jeg tror også den redigeringsskandalen var begynnelsen på slutten. Nylig la jeg ut noe CBE skrev på egen blogg i begynnelsen av 2016, indignert over at noen på KG hadde hevdet at hun hadde redigert nye bilder igjen, etter skandalen i 2014/2015: "Etter alt som hendte mot slutten av 2014 og i starten av 2015, trodde jeg at jeg hadde gjort det klinkende klart for alle hvordan jeg stiller meg til bilderedigering av denne typen. Ord kan ikke beskrive hva jeg følte den gangen. Jeg var så utrolig lei meg for det jeg hadde gjort, jeg var ydmyk, flau og jeg lovte leserne mine at det aldri ville gjenta seg. Dette løftet har jeg holdt. Ikke bare fordi det var viktig ovenfor meg selv og leserne mine, men også fordi jeg har en datter som jeg elsker over alt på jord, og som jeg ikke ønsker skal vokse opp med en mor som har behov for å redigere kroppen sin. Jeg har alt å tape på å bryte dette løftet og jeg er faktisk et såpass ærlig menneske at jeg holder det jeg lover." https://www.carolinebergeriksen.no/2016/01/03/frustrerende-start-pa-aret/ Vi vet jo alle at årene etter dette har det vært enormt mye redigering og filterbruk. Det var visst ikke så farlig for CBE likevel å vise barn at hun ikke har behov for å redigere kroppen sin. For siden den gang har hun gjort lite annet enn å redigere kroppen sin og legge på filter i tillegg, som jo gjør alt enda verre. Første del av det understrekede viste ett snev av innsikt - bedriftseier visste den gangen, i begynnelsen av 2016, at hun har alt å tape på å bryte løftet om aldri å skulle redigere kropp igjen. Og historien viser jo at hun hadde rett. De har tapt enormt mye fordi de har valgt å gå bort fra egen løfter, og heller blitt verre med presentasjon av samme handlinger som de før ble tatt i juks av. Siste reklamebildet som var vist her inne, hvor hun reklamerer for et hårprodukt, viser jo i ekstrem grad hvor mye hun redigerer/bruker filter. Hun ligner på ingen måte seg selv lenger. Og det taper hun på. Hver gang. Siste del av setningen som er understreket - den går vel bare inn som en bekreftelse på det bedriften selv har vist i årevis, nemlig at de driver bedriften på løgn og bedrag, og at de tilpasser narrativ som de tror passer til situasjoner ettersom situasjoner endrer seg, helt uavhengig av hva sannheten er. Ærlighet har ingenting med denne bedriften å gjøre. Hvor var ærligheten da Caroline Berg Eriksen kom med narrativet i fjor sommer om at hun og mannen og barna var offer for hat og hets - rett etter at mannen og styreleder i bedriften Lars Kristian Eriksen i virkeligheten hadde forfulgt en uskyldig kvinne og begått hærverk mot bilen hennes (som han tilstod og ble dømt for)? Siste setningen din, troverdighet, tillit og gjenkjenbare handlinger, det er tatt helt på kornet. Dette er noe bedriften Treasure AS med CBE og LKE og også Netfit og coachEriksen ikke greier å formidle, og ikke har gjort på mange, mange år, om noensinne. 27 1 9
Klementine Skrevet 16. april 2023 #81313 Skrevet 16. april 2023 Det er også urovekkende hvor forskjellig retning CP og CBE har utviklet seg all den tid de faktisk delte både management og Susan som selger en lengre periode. Må jo være kjipt å tenke tilbake på at en hadde alle muligheter til å utvikle seg til noe stort med god omsetning som leverer bedre tall år for år, enn hvor Treasures befinner seg nå med stadig lavere inntjening. 15 2
Klementine Skrevet 16. april 2023 #81314 Skrevet 16. april 2023 Også er det vel sånn det blir, når det er to stykker som aldri har vært vant til å måtte jobbe det lille ekstra for å få ting til å gå rundt. "lettvinte" studier. Aldri en 100% jobb der andre er avhengige av deg. Fotballspillere har vel aldri hatt fulle dager de heller selv om de spiller kamp i helgene. De viser jo ikke all verdens med kapasitet heller, så egentlig de selv opplever at de jobber mer enn nok allerede og ikke har kapasitet til mer? 14
Kollontaj Skrevet 16. april 2023 #81315 Skrevet 16. april 2023 «Såpass ærlig menneske» er uttrykket CBE brukte, husker jeg reagerte på det i 2016 også. Mulig det overtolkes, men det høres ikke helt overbevisende ut, særlig ikke når vi ser fasiten nå. En offentlig persona som ikke ligner på bedriftseieren. 20
Frisk Frosk Skrevet 16. april 2023 #81316 Skrevet 16. april 2023 Kollontaj skrev (1 minutt siden): «Såpass ærlig menneske» er uttrykket CBE brukte, husker jeg reagerte på det i 2016 også. Mulig det overtolkes, men det høres ikke helt overbevisende ut, særlig ikke når vi ser fasiten nå. En offentlig persona som ikke ligner på bedriftseieren. Bedriftseier har i hvert fall i praksis vist at det hun lovet ikke stakk særlig dypt, da hun har brutt det i syv år etterpå... 15
Gjest NordreSving Skrevet 16. april 2023 #81317 Skrevet 16. april 2023 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Bedriftseier har i hvert fall i praksis vist at det hun lovet ikke stakk særlig dypt, da hun har brutt det i syv år etterpå... Tja, det spørs jo hva hun legger i begrepet redigering. Det er jo vanlig for dem å «snakke sant» ved å skille mellom begreper. Kjenner man dem rett så er jo posering og filterbruk noe heeeelt annet enn redigering. Dermed kan de påstå at de ikke redigerer. De nye filterne som endrer kroppsform er jo en gavepakke i så måte.
Gjest Marsh Skrevet 16. april 2023 #81318 Skrevet 16. april 2023 BuffyTheVampire skrev (5 timer siden): Er det andre enn meg som synes det er morsomt at urinen til LKE diskuteres? 🤭 Nei, skulle ønske at han ikke fikk oppmerksomhet
Frisk Frosk Skrevet 16. april 2023 #81319 Skrevet 16. april 2023 NordreSving skrev (1 minutt siden): Tja, det spørs jo hva hun legger i begrepet redigering. Det er jo vanlig for dem å «snakke sant» ved å skille mellom begreper. Kjenner man dem rett så er jo posering og filterbruk noe heeeelt annet enn redigering. Dermed kan de påstå at de ikke redigerer. De nye filterne som endrer kroppsform er jo en gavepakke i så måte. Antar det er argumentet de vil bruke om media mot formodning får dem i tale om dette. Filterbruk er pr. definisjon redigering av bilder/utseende, siden filter er et redigeringsverktøy på lik linje med andre redigeringsverktøy, så bedriftseierne Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen vil aldri forsøke å bruke det som argument, da de garantert vet at de vil bli latterliggjort om de skulle forsøke seg på noe så... vel, latterlig. De har malt seg inn i et hjørne også på dette området, og de kommer ikke ut av det. Innrømmer de filterbruk, da vil de bli påminnet gammelt bildejuks og at CBE har lovet å aldri gjøre det igjen, noe som vil vise både at bedriften ikke er troverdig, og at den har en svært lang historie med bildejuks og løgner. Innrømmer de det ikke vil det ligge som den store rosa elefanten som alltid er tilstede i rommet, og som igjen alltid vil minne om Treasure AS og Netfits manglende troverdighet og om løgner fra bedriftseiernes side. 25
Christiane_W Skrevet 16. april 2023 #81320 Skrevet 16. april 2023 Klementine skrev (22 minutter siden): Også er det vel sånn det blir, når det er to stykker som aldri har vært vant til å måtte jobbe det lille ekstra for å få ting til å gå rundt. "lettvinte" studier. Aldri en 100% jobb der andre er avhengige av deg. Fotballspillere har vel aldri hatt fulle dager de heller selv om de spiller kamp i helgene. De viser jo ikke all verdens med kapasitet heller, så egentlig de selv opplever at de jobber mer enn nok allerede og ikke har kapasitet til mer? Jeg tror det er lite kapasitet å hente. Et par uker ut i den første koronanedstengningen i 2020 la CBE ut et blogginnlegg med tittelen "jeg ønsker meg mer av dette". Der klaget hun over at det var vanskelig å få hverdagene med hjemmekontor og hjemmeskole til å gå opp uten å prioritere bort ting og hun savnet alenetid. Både i blogginnlegget, og ikke minst i kommentarfeltet, viste CBE hvor fjern hverdagen hennes er fra "vanlige" folks hverdag. Til tross for flere kommentarer fra folk som forklarte hvorfor de opplevde hverdagene som mindre hektiske fortsatte hun å insistere på at det simpelthen var umulig til å få hverdagene til å gå opp uten å forsake ting, som f.eks. badekartid. At hverdagen for mange ble mindre hektisk når de ikke måtte bruke tid på å pendle til/fra jobb, lage matpakker, kjøre barn til/fra skole/barnehage/fritidsaktiviteter osv. virket totalt uforståelig for henne. 25 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå