Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

The pot calling the kettle black?👆🏻

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
Hunter7 skrev (34 minutter siden):

Nei, det er ikke et angrep. Bare en konstatering. Og du har virkelig gitt ditt besyv for å underbygge denne konstateringen. 

takk for ditt bidrag. 

• Nyttig 1
Skrevet
Spamalot skrev (36 minutter siden):

Bare å ignorere. Å sitte anonymt og angripe folk på nett viser jo hvor det virkelig står dårlig til.

Å starte rykter om utroskap er jo bare så innafor å gjøre. 

• Liker 21
Gjest Doktorgraden
Skrevet

Til CBE og Susan; kanskje endre teksten på instaen? Eller er det ikke så viktig å være respektfulle med lytterne? #instabio Life by Caroline

Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

mye bedre å gå til angrep på meg og min utdannelse. 

Ja, du har sikkert en utdannelse. Aldri sett du har svart på et eneste spørsmål. Ser mye lyving her inne, men du tar virkelig kaka 🙄 Gått i lære hos firmaet som er beskrevet i trådtittelen tydeligvis.

• Liker 17
Skrevet (endret)

slettet.
sorry. Ble noe feil med innlegget. 😊

Endret av BaHare
Skrevet (endret)
Korsihalsen skrev (51 minutter siden):

Ja, du har sikkert en utdannelse. Aldri sett du har svart på et eneste spørsmål. Ser mye lyving her inne, men du tar virkelig kaka 🙄 Gått i lære hos firmaet som er beskrevet i trådtittelen tydeligvis.

Hva lyver jeg om? 
Og jeg svarer på spørsmål. Svarte på et før i dag. 

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (58 minutter siden):

Å starte rykter om utroskap er jo bare så innafor å gjøre. 

Det har jeg heller ikke gjort eller hatt til hensikt å gjøre. Nå går dette over til å bli skikkelig ufint igjen. 

Andre igjen går til angrep på meg. Skikkelig dårlig! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Felis skrev (4 timer siden):

Jeg ble litt trist av å høre det, egentlig. Slik jeg forsto det så hadde han ikke så mye annet valg enn å legge opp, fordi han stort sett var skadet. Han kunne sikkert tynet et par år til ut av fotballkarrieren, men hvor lett er det egentlig å flytte landet rundt etter en klubb som vil ha han, når han har en familie på slep? Så det passet kjempebra at han hadde en suksessfull kone som hadde rom i budsjettet for en hobbyfotograf på fulltid.

Men i stedet for å framsnakke kona si og si det som det er, at Caroline hadde en svært suksessfull karriere som influenser, sier han at "hun liker å bli tatt bilde av". Mulig det var en spøk, ikke godt å si ut ifra tonefallet, men det føyer seg inn i alle andre situasjoner hvor han devaluerer konens arbeid. Som da hun satt navnet sitt på en undertøyskolleksjon og han sa at han dreit i undertøy. Eller han åpenlyst gjespet seg gjennom photoshooten hennes.

Det er mange slike eksempler hvor LKE himler med øynene, trekker på skuldrene og svarer ironisk om sin kones karriere. Og jeg synes det er så respektløst, all den tid den karrieren finansierer at han kan leke med hobbyen sin på fulltid. 

Is he wrong though? Nesten all content hun har kommet med i sin karriere er seg selv. Jeg oppfattet den kommentaren som en spøkefull måte å oppsummere store deler av hennes offentlige profil. Hadde det vært en ekstern klient hadde det ikke vært grei oppførsel men de har sikkert sin egen interne humor. Hun sender han regelmessige stikk også, så det er sikkert bare deres greie. 

Men jeg synes episoden later til at han er stuck i en influenserboble som egentlig ikke passer han. Han har ikke noen lidenskap eller interesser for det CBE fronter (sminke, undertøy, hårprodukter). Det eneste han virker å ha til felles med bedriften er trening, men der Caroline virker å legge seg på nivå med mosjonister og folk som har trening som hobby, virker han å være mer interessert i å nå ut til idrettsutøvere og konkurranser. Den Komboen kunne i utgangspunktet vært super dersom de hadde vært villige til å ta ordentlig utdanning innenfor feltet og samle erfaring som trenere. I stedet vil de bruke influenserbedriften til kona som en snarvei og som en platform for å bedrive egentrening. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Gjest NordreSving
Skrevet
Klink skrev (3 timer siden):

Det er vel også en spekulasjon? Generelt mener jeg det er helt bak mål å fronte det og gi råd om noe man ikke egentlig kan. 

Det er ikke en spekulasjon nei. Det er en videreføring av din påstand om at uttrykket betyr å drive seg selv til utmattelse slik definisjonen var i lenken din. 

Vi har to mulige tolkninger her

a) at han faktisk tisser blod

eller

b) at han driver seg selv til utmattelse

Andre alternative tolkninger har ikke blitt fremlagt, med mindre du kan finne en tredje mulig forklaring som ikke setter coach eriksen i dårlig lys?

Du skriver at du generelt sett mener det er «helt bak mål å fronte det», betyr det at hvis spesifikt LKE som fronter det så er det greit?

Skrevet (endret)
Klink skrev (8 timer siden):

Jeg fikk da også opp det, men gadd å lete litt videre til noe som hørtes mer logisk ut. Og selvfølgelig var det en spekulasjon jeg bare fant på for å vise at de to spekulasjonene (i piss blood liksom skal være at han har blid i urinen og at de går fra hverandre fordi en av de har vært utro med en eiendomsmegler)  er like på jordet og like mye pisspreik. Selvfølgelig er ikke den jeg fant opp sann eller noe som er det første man går ut fra når en ser hva som er lagt ut. 

Skjønner ikke hvorfor det er så sprøtt å tenke at det ikke var seriøst ment. Uttrykket virker veldig feil og unaturlig slik han skrev det. Hematuri (blod i urin) ved fysisk anstrengelse er faktisk et kjent fenomen. Bare å google det også. Så har du rhabdomyolyse, som er en potensiell farlig tilstand, som også kan oppstå ved overbelastning. Jeg tenkte umiddelbart at det hadde med en av de nevnte årsakene å gjøre. 

Endret av Blåpille
  • Liker 18
Skrevet
Klink skrev (35 minutter siden):

Det har jeg heller ikke gjort eller hatt til hensikt å gjøre. Nå går dette over til å bli skikkelig ufint igjen. 

Andre igjen går til angrep på meg. Skikkelig dårlig! 

Det er ikke rart du føler deg dårlig behandlet, men what goes around comes around. Jeg lurer veldig på hva som motiverer deg til å være i denne tråden, annet enn å være selvutnevnt vaktbikkje og bedrive avsporing. 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Klink skrev (4 timer siden):

At begge deler er tolket i verste mening. 

Og så stusser jeg på hvorfor folk enda ikke gir seg  når det er vist at det er et uttrykk? 

Det er et uttrykk, helt sant. Men er det et mye brukt uttrykk kjent for "alle"? Som influencer, eller "influencer" (kall LKE hva man vil) må man uttrykke seg tydelig på kort tekst. Det er i mine øyne merkelig å bruke uttrykk/ord som for mange er uforståelig eller veldig tolkbart.

• Liker 11
Skrevet

Som en som leser mye engelsk, både fag og fiction kan jeg si at jeg aldri har hørt uttrykket brukt før. Å tolke det bokstavelig er mest nærliggende med tanke på bildet som teksten tilhørte. Man har sjekket noe, blod eller urin og fått et resultat, eventuelt først sett at fargen på urinen var mørk. 

• Liker 29
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet
Felis skrev (27 minutter siden):

Nei, han har egentlig ikke feil. Jobben hennes er å dyrke seg selv. Og det skinner veldig igjennom at han synes det meste hun driver med er teit og ubetydelig. Jeg synes heller ikke undertøy, sminke og annet influenser-dilldall er særlig interessant, men  jeg kan likevel anerkjenne at Caroline har oppnådd mye innen sitt felt. Det virker som om dette sitter langt inne for LKE. Og det er litt ironisk, når LKE, i motsetning til meg, lever av denne suksessen. I stedet for å skaffe en egen karriere, valgte han i praksis å pensjonere seg i en alder av 33(?), og leve på kona. Samtidig som han ikke viser annet enn forakt for måten hun tjener pengene på.

Jeg kjenner ikke LKE og jeg er ikke psykolog, men han slår meg som en fyr som har utrolig lav selvtillit. For det første er det alkoholkonsumet. Hva får en spiller i eliteserien til å sitte alene på rommet og drikke øl kvelden før en kamp? Og hvorfor kan han ikke nyte en bokkveld med en kjent forfatter fordi baren var plassert for langt unna? Det har også vært andre episoder hvor han drikker i situasjoner hvor han burde vært edru. 

Og så er det måten han møter kritikk på. Han må smykke seg med titler han ikke har, for å vinne diskusjoner. Han nettstalker, spammer folk med meldinger, henger ut privatpersoner på sin offentlige kanal, bruker kvinnenedsettende kommentarer, skrev at folk fortjener en kule i panna osv... Det er en voldsom overreaksjon på kritikk. Og når han forfølger, truer og ødelegger bilen til en dame fordi hun ikke vil handle av samarbeidspartneren deres mer, da har han mistet det helt. Det er en voldsom overreaksjon. Vi så det på fotballbanen også. Når han møtte motstand svarte han med rasistiske tilrop og stygge taklinger. Folk som er trygge på egne evner og handlinger oppfører seg ikke sånn!

Og så er det måten han omtaler andre på, da spesielt kvinner. Beyonce er 20 kg for feit, Adele kommer til å dø av overvekt, kvinnelår som møtes er maskulint osv. Måten han omtaler kritikere på tyder også på at mannen har behov for å hevde seg. 

Og så er det en kjent sak at folk med mindreverdighetskomplekser gir opp lett. Han har åpenbart ambisjoner, men han ga åpenbart opp fotballkarrieren for tidlig. Så skulle han ta en utdannelse, men ga seg da han var halvvegs. I podcasten forteller han at målet med løpingen er å bli blant topp 10 i Europa, men han er fremdeles ikke i nærheten. Han har forsøkt seg med egen blogg, han har forsøkt seg som trener og han gjorde vel et lite forsøk på å tjene penger på foto, men ingenting av dette har satt mat på bordet i Villa Kulås. 

Det er jo litt trist at denne mannen, som ikke engang har fylt 40 og åpenbart både har helse og evner, ikke klarer å forsørge seg selv eller bidra til familieøkonomien. Det er sikkert både nedverdigende og demaskulinerende å leve på kona, særlig når kona tjener pengene sine på det han anser som "kvinnefjas". Men jeg synes ikke det tar seg ut at han snakker ned kona og karrieren. Han blir med dette bare enda mindre, i mine øyne.

For alt vi vet kan det være han viser til henne privat at han er stolt av suksessen hennes, men det vet vi ikke. Jeg tror nok han synes hun gjør en god jobb, siden han så hardnakket forsvarer henne hver gang hun har fått kritikk. Men ja, det er svært tydelig at han trakk seg ut av idrettstilværelsen muligens tidligere enn han egentlig burde. Og det er ikke slik at man nødvendigvis burde jobbe med samme saker eller være interessert i det samme bare fordi man er gift, det har han jo i så fall lært på den harde måten. Han jobber med å snu fokuset totalt ved å prøve å slå an som en seriøs trenings- og idrettsprofil lenge etter at han la opp. Det er ikke uvanlig at folk som legger opp av ulike årsaker starter en ny karriere som trener, men det er ofte ikke så lenge etter at de har lagt opp, så de har enda nettverket og profilen. LK er for mange mest kjent som mannen til "Fotballfrue", og for mange også kjent som han som kommenterte i eget kommentarfelt med falske titler. Det er veldig uheldig for en som nå ønsker å skape en større, egen identitet og i tillegg forsøker han å etablere seg i en annen idrett enn den han først og fremst var assosiert med. 

Til det uthevede: Jeg har aldri sett på fotball og har ikke sett hans prestasjoner eller oppførsel som utøver, men dette er jo ganske grov oppførsel (som dessverre ikke er så uvanlig i fotballkulturen). Har du dokumentasjon på dette?

• Liker 7
Skrevet
Sursøtsaus skrev (11 minutter siden):

For alt vi vet kan det være han viser til henne privat at han er stolt av suksessen hennes, men det vet vi ikke. Jeg tror nok han synes hun gjør en god jobb, siden han så hardnakket forsvarer henne hver gang hun har fått kritikk. Men ja, det er svært tydelig at han trakk seg ut av idrettstilværelsen muligens tidligere enn han egentlig burde. Og det er ikke slik at man nødvendigvis burde jobbe med samme saker eller være interessert i det samme bare fordi man er gift, det har han jo i så fall lært på den harde måten. Han jobber med å snu fokuset totalt ved å prøve å slå an som en seriøs trenings- og idrettsprofil lenge etter at han la opp. Det er ikke uvanlig at folk som legger opp av ulike årsaker starter en ny karriere som trener, men det er ofte ikke så lenge etter at de har lagt opp, så de har enda nettverket og profilen. LK er for mange mest kjent som mannen til "Fotballfrue", og for mange også kjent som han som kommenterte i eget kommentarfelt med falske titler. Det er veldig uheldig for en som nå ønsker å skape en større, egen identitet og i tillegg forsøker han å etablere seg i en annen idrett enn den han først og fremst var assosiert med. 

Til det uthevede: Jeg har aldri sett på fotball og har ikke sett hans prestasjoner eller oppførsel som utøver, men dette er jo ganske grov oppførsel (som dessverre ikke er så uvanlig i fotballkulturen). Har du dokumentasjon på dette?

Her er ene rasismeanklagen

https://www.nrk.no/sport/fotball/rasisme-anklager-mot-lyn-spiller-1.5739845

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...