Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
LilleSnupp skrev (20 minutter siden):

Så du kan komme med eksempler på hva som kan skje, men når jeg kommer med det samme så er dette svaret.. 😏

Nå henger jeg ikke med? Eksempler på hva som kan skje? 

Skrevet
Inocybe skrev (18 minutter siden):

Ser at du fortsatt mener du skal få positiv forskjellsbehandling. Når du konstruerer og sprer et (kommende) rykte så er det innafor fordi for akkurat ditt vedkommende så burde alle skjønne du ikke mener det. Alle andre der i mot der i mot driver med hets og hat og what not. 

Har forstått metadebatt i CBE-tråden er noe du finner givende i hverdagen. Kan du ikke bare nøyes med det og ikke starte ufine rykter om andres privatliv for å "bevise" et poeng? 

Jeg har aldri startet noe rykte. Om man leser så er det tydelig at det bare er et eksempel. 

Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

At begge deler er tolket i verste mening. 

Og så stusser jeg på hvorfor folk enda ikke gir seg  når det er vist at det er et uttrykk? 

Det ene er fri fantasi, mens LKE skrev at han pisset blod..

• Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet
Klink skrev (11 minutter siden):

Jeg har aldri startet noe rykte. Om man leser så er det tydelig at det bare er et eksempel. 

Du skjønner altså ingenting om hvordan rykter oppstår? Eller velger å ikke skjønne?
Rykter starter presis som det du gjorde.
Du kom med en uriktig spekulativ gjerne juicy kommentar, du gjentar den og etterhvert kan den få egne bein å gå på og spre seg og bli til akseptert sannhet. Så når CBE om noen uker forteller om slemme KG som påstår hun har (sett inn "eksemplene" dine for jeg ønsker ikke å bidra til å spre det mer) så kan du altså krediteres som opprinnelse. 

• Liker 30
  • Nyttig 3
Skrevet
Rastebenk skrev (3 timer siden):

SoMe ødelegger det oppvoksende samfunnet. Aldri har Norge slitt mer med barn og unge uten respekt for voksne eller for hverandre. Som CBE sier; "får jeg hat (les: kritikk/korrigering) for noe så gjør jeg bare mer av det, for jeg bestemmer over meg selv og jeg gjør som jeg vil!"

Dette er en tankegang som dessverre gjennomsyrer det oppvoksende samfunnet; dvs de som vokser opp med SoMe og tankegangen om at jeg "jeg kan gjøre akkurat som jeg vil , fordi bare jeg bestemmer over meg selv, du er bare en hater og (alkoholreklame/reklame)loven er tåpelig!"

Det er ikke lenge siden en norsk skole ble midlertidig stengt, da de unge nekter å innrette seg etter korrigeringer og beskjeder og kom med trusler og vold mot lærerne (hærverk mot bil og telefonterror om kvelden, anyone?). Man har funnet mange lovbrytere f eks i realityserier som Ex on the Beach. Dette er altså rollemodeller for oppvoksende, og stadig mer respektløse og utagerende generasjoner. Mens CBE og Sophie Elise fronter silikonpupp og fillers via ringlight og vidvinkel.

👏👏👏👏

• Liker 7
Skrevet
Klink skrev (14 timer siden):

Det hadde jo vært en positiv endring. Uansett , det bildet der, er helt lovlig og uskyldig og så klart lagt ut for at folk skal spekulere. 
At øke liksom skulle legge ut at han har blod i urinen på sin konto på den måten der er for meg helt absurd. Hvorfor skulle han det? 
For meg blir det som å spekulere i at de nå går fra hverandre fordi den ene har vært utro med en eiendomsmegler på grunn av det bildet. 

Dette vil bli tatt til inntekt for all hetsen og hatet som skrives om henne her, at det skrives her at hun er utro. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Inocybe skrev (3 minutter siden):

Du skjønner altså ingenting om hvordan rykter oppstår? Eller velger å ikke skjønne?
Rykter starter presis som det du gjorde.
Du kom med en uriktig spekulativ gjerne juicy kommentar, du gjentar den og etterhvert kan den få egne bein å gå på og spre seg og bli til akseptert sannhet. Så når CBE om noen uker forteller om slemme KG som påstår hun har (sett inn "eksemplene" dine for jeg ønsker ikke å bidra til å spre det mer) så kan du altså krediteres som opprinnelse. 

Velvilje tydelige eksempler på hva som skjer i tråden her da. Brukere klarer ikke lese hva som står, overdriver og tada!  Så løper lke etter kona si med fettklype, cbe bruker rumpepute og lke har blod i urinen 😅 Lykke til videre. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Skrevet

I piss blood = jeg pisser blod. Publikumet til LKE er hovedsakelig norsktalende. Utrykket er ikke vanlig å bruke i det engelske språket, kommer det frem i tråden. I det norske språket betyr det at LKE tisser blod. 
Formidlingsevnen til LKE er fullstendig krise og det er ikke første gangen. 

• Liker 39
  • Nyttig 3
Gjest NordreSving
Skrevet
NordreSving skrev (21 timer siden):

Hvis vi legger din velvillige tolkning til grunn og ser på uttrykket i overført betydning er det likevel svært problematisk at han poster dette på sin coach-konto. 

Begrepet brukt på denne måten tar jo faktisk utgangspunkt i at du driver deg selv så hardt at kroppen viser tegn på helseskade. 

Hva tenker du om at han poster at man skal drive seg så hardt på sin coach konto, spesielt når han samtidig poster tekst og bilder der han forteller at han sliter med andre kroppslige ting? 

Jeg var velvillig og fulgte din tolkning, og stilte deg et spørsmål @Klink. Ser du velger å bruke tid på avsporing, men ikke velger å svare på spørsmål knyttet til trådens tema. Så jeg prøver igjen. Hva tenker du om at han fronter å drive seg så hardt at kroppen reagerer negativt? 

Skrevet
Klink skrev (43 minutter siden):

Velvilje tydelige eksempler på hva som skjer i tråden her da. Brukere klarer ikke lese hva som står, overdriver og tada!  Så løper lke etter kona si med fettklype, cbe bruker rumpepute og lke har blod i urinen 😅 Lykke til videre. 

Ser veldig tydelig hva som skjer ja. Du lager den nye" LKE løper med flettklype" og alle andre kommer til å måtte ta støyten. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
NordreSving skrev (11 minutter siden):

Jeg var velvillig og fulgte din tolkning, og stilte deg et spørsmål @Klink. Ser du velger å bruke tid på avsporing, men ikke velger å svare på spørsmål knyttet til trådens tema. Så jeg prøver igjen. Hva tenker du om at han fronter å drive seg så hardt at kroppen reagerer negativt? 

Det er vel også en spekulasjon? Generelt mener jeg det er helt bak mål å fronte det og gi råd om noe man ikke egentlig kan. 

Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Så fint at slike kommentarer er godkjent å skrive, men antakelig bare fra likesinnede. Din sammenligning var omtrent like relevant som AIs svar på hvem LKE er:

«Lars-Kristian Eriksen er en tidligere norsk håndballspiller som spilte for flere klubber, inkludert Drammen HK og Rhein-Neckar Löwen i Tyskland. Han har også spilt for det norske landslaget og vant sølvmedalje under OL i London i 2012. Han er også ektemannen til Caroline Berg Eriksen.»

Det er nesten som man kunne trodd at LKE selv har bidratt til den teksten 😂

(siden han er så glad i å gi seg selv titler og bragder han ikke har)

• Liker 10
Skrevet
Rastebenk skrev (4 timer siden):

SoMe ødelegger det oppvoksende samfunnet. Aldri har Norge slitt mer med barn og unge uten respekt for voksne eller for hverandre. Som CBE sier; "får jeg hat (les: kritikk/korrigering) for noe så gjør jeg bare mer av det, for jeg bestemmer over meg selv og jeg gjør som jeg vil!"

Dette er en tankegang som dessverre gjennomsyrer det oppvoksende samfunnet; dvs de som vokser opp med SoMe og tankegangen om at jeg "jeg kan gjøre akkurat som jeg vil , fordi bare jeg bestemmer over meg selv, du er bare en hater og (alkoholreklame/reklame)loven er tåpelig!"

Det er ikke lenge siden en norsk skole ble midlertidig stengt, da de unge nekter å innrette seg etter korrigeringer og beskjeder og kom med trusler og vold mot lærerne (hærverk mot bil og telefonterror om kvelden, anyone?). Man har funnet mange lovbrytere f eks i realityserier som Ex on the Beach. Dette er altså rollemodeller for oppvoksende, og stadig mer respektløse og utagerende generasjoner. Mens CBE og Sophie Elise fronter silikonpupp og fillers via ringlight og vidvinkel.

Viktige ting du peker på her!

For meg blir det uforståelig at bedriftseiere som har gjort det til en del av sitt image å være offer i media, som påstår alle som kommer med saklig kritikk til deres måte å drive virksomhetene sine er hatere - at disse ikke ser hvilket samfunn de selv velger å bidra til å skape.

Iflg. bedriften er alt de gjør ok og flott.

Barneeksponering - flott. Når menn begynner å kommentere bilder av barna med flammeemoji, og bedriften får kritikk, da svarer de med å legge ut bilder hvor voksne kysser barn, for bedriftseier har jo sagt det, når de får (saklig) kritikk, da velger de heller å fortsette med det kritikkverdige. Selv om det går på barnas bekostning også, tydeligvis...

Lovbrudd - flott, og ikke rettferdig at de får advarsler etter gjentatte lovbrudd, noe som de velger å fortstette å gjøre.

Skape voldsomt kroppspress - det er visst også blitt helt flott, selv om CBE for flere år siden skrev på bloggen at hun var altfor glad i barnet til å la det vokse opp med en mor som hadde behov for å kunstig endre kroppen på bilder.

Helseskadelige råd til andre - det er visst også flott, bare de selv tjener penger så driter de i at de skader andre.

Løgner, juks og bedrag - alt er flott, bare det er undertegnet av CBE og LKEs personlige skattekiste, Treasure AS eller Netfit.

Til og med årevis med netthat og nettrolladferd fra styreleder, og kriminelle handlinger fra Lars Kristian Eriksen mot en uskyldig kvinne - helt flott det også, for det siste kunne jo brukes som en unnskyldning for å lage et dekknarrativ i media som fremstilte seg selv som offer for hets og hat.

Og DETTE er det to barn vokser opp med. Helt uforståelig og uforsvarlig.

Det bedriften gjør er å påvirke samfunnet svært, svært negativt. Og alt fordi de ikke takler vanlige jobber. Det er tankeløst og helt uforståelig for folk flest.

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Klink skrev (2 timer siden):

At begge deler er tolket i verste mening. 

Og så stusser jeg på hvorfor folk enda ikke gir seg  når det er vist at det er et uttrykk? 

Når jeg googler får jeg en rekke medisinske lenker. Kun det. 

Gratulerer med å ødelegge debatten fullstendig. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 30
  • Nyttig 10
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Klink skrev (11 timer siden):

Jeg visste ikke at det utrykket var feil å skrive? 

Det «utrykket» er tatt fullstendig ut av kontekst. Som man gjerne gjør når man skal score billige poenger, eller latterliggjøre. 

Endret av Lill :)
Annonse
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Hvorfor ler du av det? At de har brukt fettklype er jo sant, at de la det ut dor morsomt kan godt være, men problemet er at de ikke skrev noe om det. De la det ut som om det skulle være en naturlig ting i hverdagen. At rumpen til cbe forandrer seg fra dag til dag er også billedlige bevist. Om årsaken er redigering, posering eller rumpepute er noe annet, sannheten er at det er ikke sånn rumpen hennes er. Også tider blod.. ja, det er et uttrykk og vet du hvorfor? Fordi om man trener veldig hardt så blir urinen brun eller rødaktig fordi du faktisk tisser blod. Så hva han mener vet vi ikke.. det som er sant er at man ikke skal trene så hardt at man tisser blod..

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet
5 hours ago, Klink said:

Jeg fikk da også opp det, men gadd å lete litt videre til noe som hørtes mer logisk ut. Og selvfølgelig var det en spekulasjon jeg bare fant på for å vise at de to spekulasjonene (i piss blood liksom skal være at han har blid i urinen og at de går fra hverandre fordi en av de har vært utro med en eiendomsmegler)  er like på jordet og like mye pisspreik. Selvfølgelig er ikke den jeg fant opp sann eller noe som er det første man går ut fra når en ser hva som er lagt ut. 

Gudene må vite hvor og hva du har søkt på, for når jeg (og jeg tviler på at jeg er den eneste) søker opp "I piss blood" i Google, så får jeg over 44 millioner treff, hvor i det minste de ti første sidene alle viser til medisinske artikler.

Som sedvane er, svarer du faktisk ikke på spørsmålene du har blitt stilt. 

I stedet velger du altså å fortsette å gjenta denne fullstendig grunnløse, absurde, og mildt sagt skadelige samt fornærmende spekulasjonen for å "bevise" at du har rett - selv når påstanden din

a) Er et rent konstruert eksempel og injurie som sådan

b) Har ingen som helst relevans for selve diskusjonen

Du har tidligere påstått at du har en master-grad. Hvis det faktisk stemmer, så er det i seg selv en bitende kritikk av hvor dårlig det faktisk står til i akademia.  

• Liker 36
  • Nyttig 6
Skrevet
Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Gudene må vite hvor og hva du har søkt på, for når jeg (og jeg tviler på at jeg er den eneste) søker opp "I piss blood" i Google, så får jeg over 44 millioner treff, hvor i det minste de ti første sidene alle viser til medisinske artikler.

Som sedvane er, svarer du faktisk ikke på spørsmålene du har blitt stilt. 

I stedet velger du altså å fortsette å gjenta denne fullstendig grunnløse, absurde, og mildt sagt skadelige samt fornærmende spekulasjonen for å "bevise" at du har rett - selv når påstanden din

a) Er et rent konstruert eksempel og injurie som sådan

b) Har ingen som helst relevans for selve diskusjonen

Du har tidligere påstått at du har en master-grad. Hvis det faktisk stemmer, så er det i seg selv en bitende kritikk av hvor dårlig det faktisk står til i akademia.  

mye bedre å gå til angrep på meg og min utdannelse. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, Klink said:

Nei, det er ikke et angrep. Bare en konstatering. Og du har virkelig gitt ditt besyv for å underbygge denne konstateringen. 

• Liker 31
  • Nyttig 5
Skrevet
Klink skrev (16 minutter siden):

Bare å ignorere. Å sitte anonymt og angripe folk på nett viser jo hvor det virkelig står dårlig til.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...