annsme89 Skrevet 14. april 2023 #81161 Skrevet 14. april 2023 Klink skrev (14 minutter siden): Som foreksempel med den blodpissinga nå. Eller fettklympa. Eller rumpeputa. Man ønsker å tolke i verste mening. Dette er jobben til CBE og LKE, og klarer ikke de å formidle slik at budskapet er tydelig, er de rett og slett ikke gode nok i jobben sin. Når bilder de legger ut stadig misforstås, eller «tolkes i verste mening» slik du skriver, bør de vurdere hvordan de formidler. En kan ikke forvente at andre skal forstå akkurat hva de mener når tekst og bilde ikke samsvarer.. 18 4
Kollontaj Skrevet 14. april 2023 #81162 Skrevet 14. april 2023 Doktorgraden skrev (1 time siden): Podcast med LKE. Hørte denne her i går kveld. https://podcasts.apple.com/no/podcast/breaking-marathon-limits/id1462578875?i=1000583249549 For en usympatisk selvgod type. Stakkars han som har podden. Vondt å høre hvordan han strever med å gjøre samtalen positiv, få noe vettugt ut av LKE. Hvis noen ble fristet til å ha han som «coach» etter dette, blir jeg veldig overrasket. #dårligreklame «Som fagmann på ernæringsfeltet deler han gode tips om mat og drikke i forkant og underveis av lange løp» LKE er fagmann på ernæring? Tror ikke det. 35 5
Glufseguri Skrevet 14. april 2023 #81163 Skrevet 14. april 2023 Kollontaj skrev (1 minutt siden): «Som fagmann på ernæringsfeltet deler han gode tips om mat og drikke i forkant og underveis av lange løp» LKE er fagmann på ernæring? Tror ikke det. Han sier jo selv at bachelorgraden ikke er fullført😬 11
Isola2 Skrevet 14. april 2023 #81164 Skrevet 14. april 2023 Glufseguri skrev (1 minutt siden): Han sier jo selv at bachelorgraden ikke er fullført😬 Men altså han vokste opp med ernæring…hallo? 22 2
Hedy Lamarr Skrevet 14. april 2023 #81165 Skrevet 14. april 2023 NettoppJa skrev (2 timer siden): Freudian slip her fru eriksen, moral hårvekst har jeg ikke hørt om før.... Kilde cbe instastory obs REKLAME! Har glemt vannmerket, si! https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukertilsynets-veiledning-om-merking-av-retusjert-reklame 32 9
Sursøtsaus Skrevet 14. april 2023 #81166 Skrevet 14. april 2023 Felis skrev (2 timer siden): Dette! Det var jeg som la ut bildet, og jeg innrømmer gladelig at jeg ikke forsto hva han mente. Jeg har aldri sett måleutstyr for laktat før, jeg kjenner ikke Instagram så godt at jeg kjente igjen teksten. Hele storyen samlet beskrev en mann som tydelig driver rovdrift på egen kropp, som på tross av dårlig søvn, sykdom og lav yteevne hadde planter om å trene hardt. At han også tisset blod hørtes ikke usannsynlig ut, for meg... Så at man må google, eller inn i tråden her for å skjønne hva han egentlig mente, sier en del om kommunikasjonen hans. Det er opp til han som avsender å få det riktig, ikke meg som mottaker å måtte undersøke hva han mener. Det samme med billedbruken. Han velger stort sett bilder av seg selv som er veldig mørke. Da mener jeg ikke kun eksponering og mangel på farger, men posering, ansiktsuttrykk osv viser en svært dyster mann. Det ser ut som han ikke skjønner at å jobbe som PT krever at han er selger. Han er faktisk nødt til å fremstå som litt imøtekommende, man skaffer jo flest kunder ved å fremstille trening som noe gledesfullt. Noe man blir glad av, ikke et blodslit. Men behovet for å vise alle kiloene han har slanket vekk og den lave fettprosenten som ble resultatet, ser ut til å trumfe behovet for betalende kunder. Det er synd, for LKE har et veldig fint smil og kan ha en gutteaktig sjarm, men det han velger å vise på sine kanaler ser ut som en mann som kunne finne på å forfølge deg og ripe opp bilen din, samt ringe deg på kvelden og puste truende i røret... Skulle skrive noe lignende men velger heller å si meg enig i dette. Det er ikke publikums feil at de misforstår innlegget hans, når det er hans jobb å være formidler. Den eneste grunnen til at jeg kjenner igjen utstyret på bildet er fordi jeg kjenner det igjen fra Team Ingebrigtsen hvor de ofte viser at de stikker seg i fingeren for å måle laktat etter treningsøkter. Det er med andre ord for veldig spesielt interesserte. Det hele tyder på at han ikke aner hvem som er målgruppa hans, for man må gjenkjenne slike duppedingser for å forstå innholdet han prøver å formidle, noe svært få gjør med mindre de er på et avansert nivå eller gjør som meg og følger med på mye sportsdokumentarer. Det gjør at publikum må gjøre jobben med å tolke det han forsøker å si, i stedet for at han bare legger ut noe som er mulig for alle uansett nivå å forstå. Jeg tror han er høy nok på seg selv til å tro at han når ut til seriøse utøvere, men jeg personlig tviler på at de følger så mye med på han. 23 11
Auroraborealiset Skrevet 14. april 2023 #81167 Skrevet 14. april 2023 Skal de selge Villa Kulsås nå? 6
Pust Skrevet 14. april 2023 #81168 Skrevet 14. april 2023 (endret) Kollontaj skrev (20 minutter siden): «Som fagmann på ernæringsfeltet deler han gode tips om mat og drikke i forkant og underveis av lange løp» LKE er fagmann på ernæring? Tror ikke det. Han har lest mye forskning, sier han … og trenger derfor hverken trener eller kostholdsrådgiver. Selv tenker jeg at det kan være fint å snakke med fagfolk og ha en trener, man blir fort blind på både fagstoff og egne treningsopplegg. Som ufaglært kan man lett komme til å tolke fagstoff feil, ofte i den retningen man ubevisst ønsker å bekrefte, og en trener kan hjelpe til med å plukke bort unoter man selv ikke tenker over. Endret 14. april 2023 av Pust Rettet skrivefeil 14 4
Arkin Skrevet 14. april 2023 #81169 Skrevet 14. april 2023 Auroraborealiset skrev (1 minutt siden): Skal de selge Villa Kulsås nå? Er vel ikke sikkert de har råd til å ha, det lenger. 11
Pust Skrevet 14. april 2023 #81170 Skrevet 14. april 2023 Auroraborealiset skrev (3 minutter siden): Skal de selge Villa Kulsås nå? Sånn. Der skaffet CBE seg litt oppmerksomhet. 28 6
Stargaze Skrevet 14. april 2023 #81171 Skrevet 14. april 2023 (endret) Auroraborealiset skrev (20 minutter siden): Skal de selge Villa Kulsås nå? Hva vil hun egentlig si med dette bilde? @Klinknok et bilde eksempel/innlegg med rom for vide diskusjoner. Og sånn er det med svært mye de legger ut. Vedrørende siste diskusjon om å pisse blod. Hvordan vet du @Klink at din tolkning er rett? Og at han ikke faktisk pisser blod. De forteller jo veldig mye annet som ingen andre ville delt. ————- Vedrørende manglende merking av retusjering i reklame å bør alle bare rapportere/klage. Her: https://www.forbrukertilsynet.no/har-du-en-klage Endret 14. april 2023 av Stargaze Skrivefeil 28 4
Sursøtsaus Skrevet 14. april 2023 #81172 Skrevet 14. april 2023 Pust skrev (18 minutter siden): Han har lest mye forskning, sier han … og trenger derfor hverken trener eller kostholdsrådgiver. Selv tenker jeg at det kan være fint å snakke med fagfolk og ha en trener, man blir fort blind på både fagstoff og egne treningsopplegg. Som ufaglært kan man lett komme til å tolke fagstoff feil, ofte i den retningen man ubevisst ønsker å bekrefte, og en trener kan hjelpe til med å plukke bort unoter man selv ikke tenker over. Siterer Olaf Tufte: "Hvis jeg trenger trener trenger hvertfall du det." Det er ingen skam å ha en PT 24 4
Snødronninga Skrevet 14. april 2023 #81173 Skrevet 14. april 2023 Klink skrev (3 timer siden): Du har ikke hørt utrykket før? Er jeg ikke så sikker på at du har heller,😄 men du liker å fremheve at du (tror) du har skjønt poenget. I tillegg til å leke trådens moralske vokter. 24 1
Klink Skrevet 14. april 2023 #81174 Skrevet 14. april 2023 Snødronninga skrev (8 minutter siden): Er jeg ikke så sikker på at du har heller,😄 men du liker å fremheve at du (tror) du har skjønt poenget. I tillegg til å leke trådens moralske vokter. Jeg fikk beskjed om å Google og fant raskt ut at det er et uttrykk som samsvarer med det han legger ut i etterkant av bildet.
Klink Skrevet 14. april 2023 #81175 Skrevet 14. april 2023 Stargaze skrev (32 minutter siden): Hva vil hun egentlig si med dette bilde? @Klinknok et bilde eksempel/innlegg med rom for vide diskusjoner. Og sånn er det med svært mye de legger ut. Vedrørende siste diskusjon om å pisse blod. Hvordan vet du @Klink at din tolkning er rett? Og at han ikke faktisk pisser blod. De forteller jo veldig mye annet som ingen andre ville delt. ————- Vedrørende manglende merking av retusjering i reklame å bør alle bare rapportere/klage. Her: https://www.forbrukertilsynet.no/har-du-en-klage At de skal kjøpe eller selge hus, leilighet eller hytte. Er vel det mest nærliggende å tro. 2
Banjo Skrevet 14. april 2023 #81176 Skrevet 14. april 2023 3 hours ago, NettoppJa said: Freudian slip her fru eriksen, moral hårvekst har jeg ikke hørt om før.... Kilde cbe instastory obs REKLAME! Dette bildet burde vel hatt "retusjert person" merket på seg? Helt greit at hun reklamerer for hårprodukter - men bedriften "best-i-klassen" burde vel følge merkereglene? Eller gjelder ikke det merket på instagram? Jeg registrerer hvertfall at seriøse bedrifter bruker det i stor grad. 19 8
Populært innlegg Felis Skrevet 14. april 2023 Populært innlegg #81177 Skrevet 14. april 2023 CBEskulle ha påskeferie fra podcasten sin, og påsken varer tydeligvis lenge i Sarpsborg, for det kom ingen episode i dag heller. Derfor lyttet jeg til podcasten med LKE i stedet. Pga kluss på siden her når, så må jeg dele den opp litt, men her kommer en recap. Grøgaard innleder med å si at selv om LKE har prestert å løpe på 32.58 på Kvalheim-mila, så er det liten tvil om at han har oppnådd mest som fotballspiller. LKE svarer at han fortsatt føler seg så ung at vi får se hvordan løpinga utvikler seg. Grøgaard oppsummerer fotballkarrieren, sånn bare for å presisere at han må begynne å løpe veldig bra dersom han skal overgå fotballkarrieren... Grøgaard prøver å komme til bunns i hva LKE jobber med, han nevner løpinga "og så er du fotograf også, eller?", spør han. LKE svarer at han har fotografert noen bryllup og sånt, men at det ikke er det han har lyst til å drive med. Derfor tar han bare bilder internt i selskapet deres, fordi kona hans liker å bli tatt bilde av. De oppsummerer fotballkarrieren hans, og jeg synes synd på Grøgaard, for det er jammen ikke lett å holde flyt i samtalen. Han må hale ordene ut av LKE, det virker som om han sliter med hukommelsen. Han poengterer selv at Grøgaard har bedre kontroll på karrieren hans enn hva han har selv. LKE sier at han savner fotballen og kunne tenke seg å bli trener. "E vet sjøl ka e kunne gjort annerledes, kanskje bruke den erfaringa til å hjelpe andre og yngre spillere te å.. ja ... ta flere riktige valg, da" Så tenker han seg om litt og legger til "Kan'ke bare ta riktige valg... Du må... Må ikke da, men, det ække negativt å ta gale valg så lenge du lærer, da" Du tok mange riktige valg i 2015, for da ble du kåret til årets spiller blant fansen, sier Grøgaard. -Det var helt riktig det, altså, sier Lars Kristian, og prøver seg på litt latter. Han ble omskolert til midtstopper og da fikk han brukt hodet mer, og det passet han veldig godt. Grøgaard har hørt rykter om at LKE kunne finne på å drikke før kamper og Lars Kristian bekrefter at på bortekamper hendte det at han smuglet pils på rommet som han drakk før han skulle legge seg, dagen før kamp. Jeg har lenge tenkt at LKE er litt over middels glad i alkohol, og dette forsterker vel egentlig bare det inntrykket. Som toppidrettsutøver burde man strengt tatt unngå alkohol før store prestasjoner, men jeg har forståelse for at man som ung kan gå på en smell eller to på fest. Men å smugle alkohol på rommet og drikke alene er aldri et godt tegn... Grøgaard har hørt fra flere at LKE har veldig peiling på kosthold og ernæring. Har du alltid søkt kunnskap, spør han. Ja, sier Lars Kristian, han hadde aldri tatt den halvliteren hvis han følte at det gikk ut over... (prestasjonen?) Han begynte på bachelor i ernæring i 2012, men kom bare halvvegs, fordi det kom barn i veien. Lars Kristian likte ikke kondisjonstrening da han spilte fotball og skulle aldri løpe igjen. Men nå skal han løpe Valencia-maraton på sum 2.30. Grøgaard lurer på hvordan han skal forberede seg på det. Lars Kristian er ganske usammenhengende, men nevner en løpskalkylator som kan estimere hva han kan løpe på. Pr nå har kalkulatoren estimert at han kan løpe på 2.32-2.33, og på 10 uker kan han bli bedre. Løpekalkulatoren er også basert på gamle sko og de siste 5 årene har det vært en revolusjon på løpesko, så han tenker at estimeringen er konservativ. Grøgaard har trua på LKE. Lars Kristian har slanket seg 7 kilo og veier nå 68 kilo. Grøgaard husker at han brukte å ha med fettklype, men det er kanskje ikke nødvendig lenger? spør han. Lars Kristian forteller om episoden med fettklypa til Adrian Paul. Grøgaard sier at LKE sitt mål med fotballen var å leve av det, og det klarte han. Hva er målet med løpinga? LKE sier han har toppidrettsutøver-mentalitet, det er derfor han begynte å løpe. Det langsiktige målet hans er å lykkes i sti-løping og terreng. Målet hans er å dra ut i Europa og prestere blant topp 10-20. Han løper gate nå fordi han sliter med skade i ankel. LKE har en pragmatisk tilnærming til treningen. Han forklarer filosofien sin, men det blir for teknisk til at jeg klarer å følge den. Grøgaard skjønner nok at dette ikke for lytterne så mye, så han forsøker å sammenligne det med fotball, men uten å få særlig hjelp av LKE. 38 5 10
Stargaze Skrevet 14. april 2023 #81178 Skrevet 14. april 2023 Klink skrev (10 minutter siden): Jeg fikk beskjed om å Google og fant raskt ut at det er et uttrykk som samsvarer med det han legger ut i etterkant av bildet. Vel, ette kom opp da jeg googlet. Ikke et rneste ord om er uttrykk: 19
Snødronninga Skrevet 14. april 2023 #81179 Skrevet 14. april 2023 Banjo skrev (11 minutter siden): Dette bildet burde vel hatt "retusjert person" merket på seg? Helt greit at hun reklamerer for hårprodukter - men bedriften "best-i-klassen" burde vel følge merkereglene? Eller gjelder ikke det merket på instagram? Jeg registrerer hvertfall at seriøse bedrifter bruker det i stor grad. Hun fikk sagt denne gangen også, at håret vokser. 😄 Mitt har også vokst siden sist, og jeg tar ikke engang vitaminer. 🤫 27 1
Klink Skrevet 14. april 2023 #81180 Skrevet 14. april 2023 Stargaze skrev (13 minutter siden): Vel, ette kom opp da jeg googlet. Ikke et rneste ord om er uttrykk: Jeg har nok magiske fingre jeg da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå