Pusern3 Skrevet 13. april 2023 #81121 Skrevet 13. april 2023 Bulsara skrev (3 timer siden): Kyssing på munnen igjen med en av barna. Undrer meg om det gjøres for å provosere, "vise fingeren" til all kritikken som er kommet rundt eksponeringen av barna. Det er så uforståelig at de nekter å ta til seg begrunnelsene over hvorfor det er uansvarlig å dele spesielt den type bilder/videoer av barn. Ikke umulig de ønsker å provosere med disse barn i monitor filmene/bildene men tenker at det er helt utrolig dårlig foreldreskap å bruke barna på denne måten. Som i et slags spill. Bare TRIST!!!! 19 2
Rastebenk Skrevet 14. april 2023 #81122 Skrevet 14. april 2023 Sursøtsaus skrev (10 timer siden): Guys, kan vi slutte å skrive at Coach Eriksen "pisser blod"? Han viser til utstyr man bruker for å måle laktat, hvilket gjøres ved å stikke fingeren og se på blodet. Han har bare tatt et dårlig valg av gif for å formidle at han tar blodprøve, i neste slide viser han laktatresultatene. Det er kritikkverdig at bedriften er så dårlig på kommunikasjon og forstå tekst og bilde, men den gifen er (pun intended) bare piss. Det er ikke for å diktere hva man kan si og ikke i denne tråden, men det er eksempler på dette som gjør at metakritikere og Caroline sier at folk i denne tråden bare finner på egne narrativ og kaller det sannhet. Vi har nok av bevis som tilsier at LK og CBE er mildt sagt problematiske som treningsprofiler, vi trenger ikke komme med overdrivelser for å få frem det poenget. Jeg trodde oppriktig talt at LKE hadde blod i urinen siden han skrev med stor skrift over hele bildet at han tisset blod, foran noe som ser ut som medisinsk testutstyr. 22 1
Rastebenk Skrevet 14. april 2023 #81123 Skrevet 14. april 2023 (endret) Klink skrev (10 timer siden): Kommenterer ikke kroppen til noen… Jeg skriver at han ser magrere ut enn noensinne og det står jeg for. Men ja, det er noe med hele måten han velger å fremstille seg på i SoMe. Med svart/hvitt-bilder fulle av skygge, oppsperrede øyne og alvorlige ansiktsuttrykk. Mens han beskriver stress, sykdom, dårlig nattesøvn og blod i urinen. Han er vel det siste jeg tenker på når jeg hører ordet sterk. Men dette er jo hans egen kommunikasjonsform, på en 4 år gammel IG-konto hvor han høster 50 likes per bilde. Ikke rart at det bare var kona hans som løp under netfit-fanen i Drammensløpet. De får håpe at Adrian Paul drar inn mange til treningsreisen med Apollo. Endret 14. april 2023 av Rastebenk 31
Klink Skrevet 14. april 2023 #81124 Skrevet 14. april 2023 Rastebenk skrev (47 minutter siden): Jeg skriver at han ser magrere ut enn noensinne og det står jeg for. Men ja, det er noe med hele måten han velger å fremstille seg på i SoMe. Med svart/hvitt-bilder fulle av skygge, oppsperrede øyne og alvorlige ansiktsuttrykk. Mens han beskriver stress, sykdom, dårlig nattesøvn og blod i urinen. Han er vel det siste jeg tenker på når jeg hører ordet sterk. Men dette er jo hans egen kommunikasjonsform, på en 4 år gammel IG-konto hvor han høster 50 likes per bilde. Ikke rart at det bare var kona hans som løp under netfit-fanen i Drammensløpet. De får håpe at Adrian Paul drar inn mange til treningsreisen med Apollo. Uttrykket betyr noe annet enn blod i urinen. 1
Sharpa VinterBerg Skrevet 14. april 2023 #81125 Skrevet 14. april 2023 Klink skrev (8 minutter siden): Uttrykket betyr noe annet enn blod i urinen. Du kan jo Google: I piss blood.. 6
Inocybe Skrevet 14. april 2023 #81126 Skrevet 14. april 2023 (endret) Presisering: Jeg tror ikke LKE faktisk har blod i urinen, men at han bruker uttrykket for skryt. Jeg tolker også "I piss blood" som en måte for LKE å framstå som ekstra barsk of tøff. Helt normalt for ham, og henne også, med sånne barnslige "se hvor dedikert og karakterfast jeg er som tyner kroppen min til uhelse og dårligere resultater". Uhelse er ikke noe å skryte av men det skjønner neppe LKE eller CBE Uansatt for får al del ikke håpe for hans skyld han faktisk har misfarget urin for det kan være symptom på mange ubehagelige ting. Man kan for eksempel trene på seg for rabdomyolyse og nyreskader hvis man fortsetter å ignorere kroppens signaler. Andre har gjort det før ham og da hadde han ikke fått hverken trent eller oppdatert some-kontoene sine på flere dager. Og det er nok noe som betyr mer for han enn reel sunnhet og ikke denne selvpåståtte kjernesunne helse de (ikke) fronter. Endret 14. april 2023 av Inocybe La til presisering 13 10
Populært innlegg FruRosa Skrevet 14. april 2023 Populært innlegg #81127 Skrevet 14. april 2023 Ref LKE sitt "I PISS BLOOD" bilde ... når leserne må ty til Google for å skjønne hva fyren mener er ikke formidlingsevnen den beste! 47 6
Klink Skrevet 14. april 2023 #81128 Skrevet 14. april 2023 Sharpa VinterBerg skrev (34 minutter siden): Du kan jo Google: I piss blood.. For noen spekulasjoner. Det er jo et uttrykk for at han kjører seg hardt med trening. Ikke at det bokstavelig talt er blod i urinen. Hvorfor tolker du det slik? 2
Klink Skrevet 14. april 2023 #81129 Skrevet 14. april 2023 (endret) Jeg fant dette på Google angående i piss blood. Kanskje roe ned littegrann. Endret 14. april 2023 av Klink 1 3
Sursøtsaus Skrevet 14. april 2023 #81130 Skrevet 14. april 2023 Frisk Frosk skrev (10 timer siden): Jeg er uenig i at vi ikke skal kommentere dette, veldig uenig, til og med. Jeg tenker at hvis vi ikke diskuterer også dette, så tar vi ikke bedriftene og deres eier på alvor! Årsaken til dette er at dette er bedriftseiere som har vært i bransjen i godt over ti år og som til og med i mange år var ledende i å forme bransjen i Norge. Dette er bedriftseiere som er fullstendig klare over hva de gjør, og de har en historikk med å skrive eller vise ting for å skape reaksjoner. Selv om bedriftseier stadig viser at han er så dårlig i engelsk at han ikke burde bruke engelsk på sine bedriftskanaler, så er han ikke så dårlig at han ikke forstå hva "I piss blood" blir forstått som. Og ikke bare har han skrevet dette, men det erskrevet i store bokstaver, knall røde bokstaver, for å fange oppmerksomhet og understreke poenget hans (hva nå enn det er...). Det er ikke vi som overdriver - det er LKE som bedriftseier som overdriver. Og dette gjøres bevisst, for å skape reaksjoner, fordi reaksjoner er oppmerksomhet og reaksjoner er klikk og penger inn på konto. Det han la ut bør diskuteres, fordi det er nok et eksempel på hvor farlig disse bedriftseierne driver sin forretningsvirksomhet. Farlig for andre, farlig for følgerne (i tillegg til dem selv og egne barn). Her har vi en personlig trener som har dokumentert dårlig form over tid, som likevel stiller i løp. Etter løp oppdateres elendig form, men lite søvn og hoste - men likevel dokumenterer han at han bare må presse seg gjennom dagenes treningsøkter. Nå kommer ny oppdatering, store røde bokstaver som erklærer at han tisser blod, at han er i elendig form, ikke har energi og at han er så dårlig at han må avlyse løp kommende helg - men likevel er han tydelig på at ukens trening skal være mye og med intensitet. Og dette med overskriften i store røde bokstaver "I piss blood", det er det han selv skriver i sin bedriftskanal for å påvirke andre til å kjøpe hans tjenester som trener. Dette er så helsefarlig som det går an å bli, og slike useriøse og farlige "trenere" burde lukes ut av lovverket! Lars Kristian Eriksen viser gang på gang at han ikke greier å trene hverken seg selv eller sin kone på en forsvarlig måte, men velger bevisst å gjøre det som er helseskadelig. Og så skal de tjene penger på å trene andre - det er sjokkerende, det er totalt uforsvarlig og det er helt uakseptabelt at slike påvirkere får fortsette i bransjen! Ved å inngå samarbeid med Netfit, Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen viser dermed også Apollo at dette sjokkerende uprofesjonelle og helseskadelige arbeidet er noe de støtter og setter sitt navn bak for å gi seriøsitet og anerkjennelse. Og med det har Apollo ikke bare vist at de ikke har skrupler for å sette egne kunder i farlige situasjoner med farlige trenere, men også at de er en svært useriøs tilbyder av treningsreiser. Det Apollo gjør med å få Netfit, LKE og CBE på laget, det er å også skade de andre som driver langt mer seriøst med å trene andre på slike reiser. Men først og fremst er Lars Kristian Eriksens siste oppdateringer sjokkerende uprofesjonelle og helseskadelige - og det MÅ diskuteres, ikke ties ihjel og unnskyldes med at han bare har et helt ubehjelpelig engelsk. Okei, her tror jeg at jeg kanskje må klarere et par ting. For det første er jeg helt enig i alt du skriver. Jeg prøver på ingen måte å forsvare eller som du skriver "unnskylde" noe av innholdet i verken den ene posten hans eller innholdet til bedriften/NetFit i det hele tatt. Det føler jeg at jeg har bevist i flere av mine innlegg hvor jeg har skrevet om nettopp hvor problematiske og uetiske de er med hva de fronter, lyving av titler på LinKdin, nettsider og SoMe-bio og at de i tillegg mener de skal profittere på det og veilede andre. Jeg er helt enig i at dette skal diskuteres, og forsøker på ingen måte å sette munnkurv på noe. (Jeg har forresten aldri nevnt noe om engelskferdighetene hans, og prøver ikke å unnskylde innlegget hans ved å skylde på dårlig engelsk, det var det faktisk du som dro opp.) Poenget mitt er at hvis man er kjent med laktatmålere som han har bilde av i samme slide som teksten "I piss blood", og som han har bilde av i noen slides videre, så vet man at man måler laktat ved å ta en blodprøve. Man finner også gifen han har valgt når man søker "blood" i søkefeltet på instagram, det er en av de første gifene som kom opp, så her tenker jeg at coachen har gått for det han mener er det "første og beste". Ikke fordi han ikke forstår hva som står der, men fordi han synes det er humoristisk/kult/tøft/maskulint/whatever men tenker ikke over hvordan det vil fremstå for A. et publikum som ikke kjenner til laktatmålere som han har avbildet, og B. at det tar seg svært dårlig ut på en konto hvor han stadig og spesielt i det siste har postet at han trener med utrolig dårlig helse. Begge disse alternativene er selvfølgelig kritikkverdige, for begge alternativene kan få folk til å tro at det er greit å trene med så alvorlige symptomer, og det er helseskadelig og må selvfølgelig diskuteres. Det er ikke første gangen bedriften viser at de ikke forstår sammenhengen mellom tekst og bilde, ref puppebildet for en drøy måned siden hvor bildet formidlet noe helt annet (En hjemmefrue som oppstilt skal drikke morgenkaffe og flashe pupp) og tekst (handlet om at hun skulle ønske hun hadde vin i stedet). Da var også argumentet til bedriften at de syntes det var morsomt. Ergo tenker de ikke stort gjennom tekst til bildet. Jeg er helt enig med deg @Frisk Frosk og resten som har reagert på teksten at det innlegget er svært kritikkverdig fordi det kommer fra en som påstår de er en troverdig treningsprofil som har som mål å trene andre og i tillegg ta betalt, men kontoene fremstår alt annet enn helsevennlig. Mitt poeng er at han ikke tisser blod, det er lett å misforstå men i og med at motivet på bildet er en dings som skal brukes for å ta blodprøve og han viser laktatnivået sitt på samme dings i et senere slide så er det "stikkprøve" han refererer til på en ganske usmakelig måte. Dersom man da sier at han faktisk har blod i urinen eller trener mens han tisser blod, så er ikke dette helt sant og det er noe som dermed lett kan avfeies av metakritikere. For meg blir det litt det samme som det narrativet som har eksistert tidligere hvor noen kontinuerlig skrev at han løp med fettklype etter dama. Det var en overdrivelse av en episode hvor han og kona fikk fettprosenten sin målt av Adrian Pål, ingen løp med klype etter noen, verken da, før eller siden (som vi vet). Selvfølgelig skal man ikke dermed slutte å kritisere bedriften for sin fettfobiske holdning, der er det jo mye å ta av, men da trenger man ikke det narrativet om at de har gjort noe de faktisk ikke har gjort for å understreke et poeng. Den ballen ble heldigvis lagt død da noen bekreftet at dette var et narrativ som hadde fått litt for mye egen frihet i gjenfortellingen. Det er det jeg forsøker å adressere her. Ikke at kritikken skal forsvinne eller at folk skal tie. Jeg håper jeg har gjort meg selv klar og tydelig på det nå. 20 9
EmilieH Skrevet 14. april 2023 #81131 Skrevet 14. april 2023 Sjekk ut venstre sitt innlegg på Instagram. Helt utrolig at de andre partiene ikke stiller seg bak dette forslaget. 6 4
Gjest Bulsara Skrevet 14. april 2023 #81132 Skrevet 14. april 2023 Klink skrev (1 time siden): For noen spekulasjoner. Det er jo et uttrykk for at han kjører seg hardt med trening. Ikke at det bokstavelig talt er blod i urinen. Hvorfor tolker du det slik? Og det er jo nettopp presisert flere steder allerede i tråden. Så ikke noe vits å male videre på det.
Klink Skrevet 14. april 2023 #81133 Skrevet 14. april 2023 Bulsara skrev (9 minutter siden): Og det er jo nettopp presisert flere steder allerede i tråden. Så ikke noe vits å male videre på det. Andre maler jo videre på det motsatte og jeg fikk beskjed om å Google. 3 2
Aricia Skrevet 14. april 2023 #81134 Skrevet 14. april 2023 Klink skrev (10 minutter siden): Andre maler jo videre på det motsatte og jeg fikk beskjed om å Google. Se under. ⬇️ Sursøtsaus skrev (1 time siden): Okei, her tror jeg at jeg kanskje må klarere et par ting. For det første er jeg helt enig i alt du skriver. Jeg prøver på ingen måte å forsvare eller som du skriver "unnskylde" noe av innholdet i verken den ene posten hans eller innholdet til bedriften/NetFit i det hele tatt. Det føler jeg at jeg har bevist i flere av mine innlegg hvor jeg har skrevet om nettopp hvor problematiske og uetiske de er med hva de fronter, lyving av titler på LinKdin, nettsider og SoMe-bio og at de i tillegg mener de skal profittere på det og veilede andre. Jeg er helt enig i at dette skal diskuteres, og forsøker på ingen måte å sette munnkurv på noe. (Jeg har forresten aldri nevnt noe om engelskferdighetene hans, og prøver ikke å unnskylde innlegget hans ved å skylde på dårlig engelsk, det var det faktisk du som dro opp.) Poenget mitt er at hvis man er kjent med laktatmålere som han har bilde av i samme slide som teksten "I piss blood", og som han har bilde av i noen slides videre, så vet man at man måler laktat ved å ta en blodprøve. Man finner også gifen han har valgt når man søker "blood" i søkefeltet på instagram, det er en av de første gifene som kom opp, så her tenker jeg at coachen har gått for det han mener er det "første og beste". Ikke fordi han ikke forstår hva som står der, men fordi han synes det er humoristisk/kult/tøft/maskulint/whatever men tenker ikke over hvordan det vil fremstå for A. et publikum som ikke kjenner til laktatmålere som han har avbildet, og B. at det tar seg svært dårlig ut på en konto hvor han stadig og spesielt i det siste har postet at han trener med utrolig dårlig helse. Begge disse alternativene er selvfølgelig kritikkverdige, for begge alternativene kan få folk til å tro at det er greit å trene med så alvorlige symptomer, og det er helseskadelig og må selvfølgelig diskuteres. Det er ikke første gangen bedriften viser at de ikke forstår sammenhengen mellom tekst og bilde, ref puppebildet for en drøy måned siden hvor bildet formidlet noe helt annet (En hjemmefrue som oppstilt skal drikke morgenkaffe og flashe pupp) og tekst (handlet om at hun skulle ønske hun hadde vin i stedet). Da var også argumentet til bedriften at de syntes det var morsomt. Ergo tenker de ikke stort gjennom tekst til bildet. Jeg er helt enig med deg @Frisk Frosk og resten som har reagert på teksten at det innlegget er svært kritikkverdig fordi det kommer fra en som påstår de er en troverdig treningsprofil som har som mål å trene andre og i tillegg ta betalt, men kontoene fremstår alt annet enn helsevennlig. Mitt poeng er at han ikke tisser blod, det er lett å misforstå men i og med at motivet på bildet er en dings som skal brukes for å ta blodprøve og han viser laktatnivået sitt på samme dings i et senere slide så er det "stikkprøve" han refererer til på en ganske usmakelig måte. Dersom man da sier at han faktisk har blod i urinen eller trener mens han tisser blod, så er ikke dette helt sant og det er noe som dermed lett kan avfeies av metakritikere. For meg blir det litt det samme som det narrativet som har eksistert tidligere hvor noen kontinuerlig skrev at han løp med fettklype etter dama. Det var en overdrivelse av en episode hvor han og kona fikk fettprosenten sin målt av Adrian Pål, ingen løp med klype etter noen, verken da, før eller siden (som vi vet). Selvfølgelig skal man ikke dermed slutte å kritisere bedriften for sin fettfobiske holdning, der er det jo mye å ta av, men da trenger man ikke det narrativet om at de har gjort noe de faktisk ikke har gjort for å understreke et poeng. Den ballen ble heldigvis lagt død da noen bekreftet at dette var et narrativ som hadde fått litt for mye egen frihet i gjenfortellingen. Det er det jeg forsøker å adressere her. Ikke at kritikken skal forsvinne eller at folk skal tie. Jeg håper jeg har gjort meg selv klar og tydelig på det nå. Sånn. 10 2
Klink Skrevet 14. april 2023 #81135 Skrevet 14. april 2023 Aricia skrev (11 minutter siden): Se under. ⬇️ Sånn. Ja det blir mange overdrivelser som blir til sannheter. Sånn som med fettklypa. Han pisser ikke blod, han kjører seg hardt. Sistnevnte var budskapet og ikke vanskelig å forstå. 1 3
*Ariel* Skrevet 14. april 2023 #81136 Skrevet 14. april 2023 Klink skrev (1 time siden): For noen spekulasjoner. Det er jo et uttrykk for at han kjører seg hardt med trening. Ikke at det bokstavelig talt er blod i urinen. Hvorfor tolker du det slik? Noen av oss tolker det slik fordi det faktisk er det som står - og ikke alle lever i en fanatisk treningsverden. 26 1
vinterskog Skrevet 14. april 2023 #81137 Skrevet 14. april 2023 Vel, jeg var ikke kjent med begrepet. Men om det hadde stått i en hel setning, så hadde jeg forstått hva han egentlig mente. Noe ala ”rough morning, but piss blood and just keep going, do the job.”. (merk jeg er ingen engelsk ekspert ) 16 1
Klink Skrevet 14. april 2023 #81138 Skrevet 14. april 2023 *Ariel* skrev (1 minutt siden): Noen av oss tolker det slik fordi det faktisk er det som står - og ikke alle lever i en fanatisk treningsverden. Jeg gjør definitivt ikke det og forsto budskapet godt. Jeg lever ikke i en fanatisk ta denne bedriften på alt og tolke ting i verste mening -verden. 2 2
Aricia Skrevet 14. april 2023 #81139 Skrevet 14. april 2023 Klink skrev (2 minutter siden): Jeg gjør definitivt ikke det og forsto budskapet godt. Jeg lever ikke i en fanatisk ta denne bedriften på alt og tolke ting i verste mening -verden. Joda, du gjør jo faktisk det. Forskjellen er bare at det er innleggene i denne tråden du tolker i verste mening og med verdens tykkeste vrangbriller på. At man akkurat i dette tilfellet, dvs LKEs IG-post, tolker bokstavelig det som står i rød skrift mot mørk bakgrunn er ikke rart i det hele tatt. Selvsagt er det den sjokkeffekten han (også) er ute etter - han er ikke født i går, og har hatt SoMe som jobb i mange år. 31 10
Stargaze Skrevet 14. april 2023 #81140 Skrevet 14. april 2023 Klink skrev (2 timer siden): For noen spekulasjoner. Det er jo et uttrykk for at han kjører seg hardt med trening. Ikke at det bokstavelig talt er blod i urinen. Hvorfor tolker du det slik? Hvordan vet du hva han mener da? Du spekulerer jo også. 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå