Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest NordreSving
Skrevet (endret)
Sirisiri10 skrev (5 timer siden):

Hadde du ikke slengt på sånne unødvendige kommentarer ellers hadde jeg aldri reagert. Da hadde jeg bare tenkt at du var frustrert i øyeblikket. Men når det blir en gjenganger mot andre som diskuterer og når du kommenterer cbe så blir det ødeleggende ja. 

Jeg henvender meg til deg fordi jeg ser dette veldig ofte med deg. Jeg har rapportert flere av innleggene dine. 

Jeg har forklart hva jeg synes du ødelegger med. 

Sirisiri10 skrev (20 minutter siden):

Ja, husker det. Vi er nok blant de upopulære her og da blir det meste av det vi sier feil. Og det andre sier helt riktig. 

Jeg vil gjerne diskutere cbe og andre influencere. Jeg synes det er mye kritikkverdig og lært mye her inne. Synes de fleste klarer å være saklige og allright. Men med tanke på de siste sidene og støtten enkelte mottar så er ihvertfall ikke dette en plattform jeg ønsker å hverken diskutere eller følge med på, sånn oppførsel er ikke noe jeg vil støtte. 

Synd hvis målet er å spre info og kunnskap om inlusenser virksomheter og alt det kritikkverdige, men skremmer ut den ene etter den andre brukeren. 

Hva mener du med upopulære? Er dette en popularitetskonkurranse? Man må nesten tåle å a) ikke få likes b) bli motsagt når man setter seg til doms over enkeltbrukere slik du opptrer mot @Kollontaj

Endret av NordreSving
Skrevet
Sursøtsaus skrev (13 minutter siden):

Ekke det på øverste bilde noe man bruker for å måle blodsukker eller lignende? Ganske sikker på at han ikke lider av blod i urinen, men at dette bare er enda et eksempel på kommunikasjon som er litt "off" hvor han skal virke "tøff" som sjekker blodsukkeret sitt ved trening. Den gifen kommer opp når man søker "blood" i søkeordet og kjenner jeg humoren hans rett etter heste-incidentet så syntes han sikkert det var morsomt og tenkte mindre på hvordan innlegget fremstår for publikum. Anyways er jeg ganske lei av at begge tigger etter skryt for å styrte kroppen sin  

Han måler laktat nivå etter ( under?) løpeøktene sine. Måler syrenivået for å sjekke «hvordan musklene har det» 😵 det måles laktat, body battery, søvn og tviler ikke på at han har kontroll på blodsukkeret også… 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Felis skrev (2 timer siden):

Trådens poeng er ikke å oppdra CBE, men å opplyse forbrukere om mekanismene de blir utsatt for og hvilke virkemidler de har til rådighet for å endre influencerpåvirkning.

Dette!

Tilbakevendende presisering fra mange som deltar i debatten, men likevel forholder mange seg til tråden som om den er skrevet direkte til CBE.no personlig. Det er den selvsagt ikke, den er til bevisstgjøring for alle som er interessert i sosiale medier og i hvordan influencere opererer.

• Liker 25
  • Nyttig 7
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Frisk Frosk skrev (13 minutter siden):

Og det var vel bare akkurat det samme som du har lagt merke til, og de fleste andre, som @Kollontaj ironisk kommenterte.

Da oppfatter vi innlegget veldig ulikt. 

Skrevet
Sirisiri10 skrev (25 minutter siden):

Det var kollontaj jeg kritiserte, ikke deg. Såvidt jeg husker etterspurte du kun svar fra brukeren. 

Det forferdelige innlegget du kritiserte.

Jeg skal ikke si jøye, men helt ærlig? Du skriver selv:

Selvfølgelig! Jeg har lagt merke til det. Å skyte inn kommentarer her og der hvor man er uenig i kritikken, men ikke svare tilbake. Det er forstyrrende og fører ikke med seg en god debatt. 

Og dropp det tullet om likes og populær, det er urolig barnslig «argumentasjon» og vi har hørt det utrolig mange ganger før. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Rastebenk skrev (19 minutter siden):

Jeg var inne og så på storyen hans pga bildet om blod i urinen. Han skriver at han sover elendig, sliter med høyt stressnivå på nettene og mye sykdom, han måler laktatnivå, trener som om han skulle befinne seg på et eller annet landslag, og ser magrere ut enn noensinne. Ikke slår han an i SoMe heller. 3400 følgere og 30-100 likes på bildene.

Hvis LKE fikk seg en meningsfylt jobb utenfor husets fire vegger så hadde de muligens fått langt bedre nattesøvn begge to? Latt andres biler få stå i fred? Det er virkelig ikke noe godt signal at én sliter med angst og søvnmangel, mens den andre sliter med stress, sykdom og søvnmangel. Det er helt åpenbart at "den kjernesunne" livsstilen deres gjør dem syke. Elendig reklame både for netfit og for coach eriksen. Jeg hadde ikke benyttet meg av tjenestene deres om jeg så fikk latterlig godt betalt for å gjøre det. 

Likevel presterte begge etter tre dagers treningsfri at det skulle de hvertfall ikke gjøre igjen- det var visst vondere og tyngre enn noensinne å være på’an igjen etter tre dager fri.  

• Liker 15
Skrevet (endret)

De føler nok på stress, angst og søvnløshet når de vet at det kun er et tidsspørsmål før de må stå og forsvare overfor to unge døtre at de valgte å dele tusentalls bilder og store deler av livet deres på Internett - til fri bruk for "gud og hvermann". For å tjene penger!!!

Endret av CityCityBangBang
Skrivefeil
  • Liker 24
  • Nyttig 12
Skrevet

Åpner kontoen når det er reklame, skrev CBE.no, men jeg ser ingen reklame for noe, er jeg blind? 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Åpner kontoen når det er reklame, skrev CBE.no, men jeg ser ingen reklame for noe, er jeg blind? 

Eller for å gi en digital finger til oss som kritiserer barneeksponering? (Ref video)

Men hun leser ikke her inne, eller hvordan var det igjen?😏

• Liker 18
  • Hjerte 1
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Du har rett, jeg har etterspurt svar, ikke noe annet. Men du ga inntrykk med ditt svar til Kollontaj at du kritiserte den hun svarte, og andre som var enige med meg.

Men bra du sier det ikke var meg.

Jeg håper @Loboto kommer tilbake neste gang hun er pålogget og svarer på spørsmålene, for det kan bli en fin diskusjon videre.

Fint at du går foran som et godt eksempel på hvordan man faktisk kan debattere med folk man er uenige med. Uten sarkasme, være nedlatende, latterliggjørende og bruke hersketeknikker. 

Endret av Lill :)
Gjest Keikolina
Skrevet (endret)
Hunter7 skrev (4 timer siden):

Hematuri (blod i urinen) er noe man bør ta seriøst, observere, og hvis ikke statusen har forbedret seg i løpet av et par dager, så bør man oppsøke lege. 

Uansett, å legge ut på sin bedriftskonto at man "pisser blod" er milevis unna noe sjakktrekk for å tiltrekke seg kunder. Det et slikt innlegg kun viser, er at denne treneren ikke er i stand til å lytte til og ta vare på sin egen kropp. 

Urinveisinfeksjon da. Eller nyrebekkenbetennelse, det er jævlig vondt. Og alvorlig, stakkars ikke noe å spøke med.

Endret av Keikolina
Skrevet
Sirisiri10 skrev (1 time siden):

Ah, ok. Da beklager jeg det for det var ikke det jeg mente. 

Takk :)

• Liker 1
Gjest Kattedama
Skrevet
Sirisiri10 skrev (1 time siden):

Ja, husker det. Vi er nok blant de upopulære her og da blir det meste av det vi sier feil. Og det andre sier helt riktig. 

Jeg vil gjerne diskutere cbe og andre influencere. Jeg synes det er mye kritikkverdig og lært mye her inne. Synes de fleste klarer å være saklige og allright. Men med tanke på de siste sidene og støtten enkelte mottar så er ihvertfall ikke dette en plattform jeg ønsker å hverken diskutere eller følge med på, sånn oppførsel er ikke noe jeg vil støtte. 

Synd hvis målet er å spre info og kunnskap om inlusenser virksomheter og alt det kritikkverdige, men skremmer ut den ene etter den andre brukeren. 

Det er mye kunnskapsrike folk i CBE tråden og jeg har lært mye om hvordan bransjen fungerer og hvor shady den er. Det hadde definitivt vært lettere å både eksponere barn, drive med thinspo og alt det andre shady opplegget CBE driver med uten at man opplyse om det og kritisere det her. Så man trenger definitivt « vaktbikkjene»  her. Det handler ikke om popularitet  men at  noen har mer «eierskap» i tråden, og agerer deretter. De kaller det «selvjustis». Som ofte betyr at angrep er beste forsvar (slik jeg forstår forklaringene på denne oppførselen). Jeg har uansett stor respekt for de brukerne (flertallet) som har gode og informative innlegg i tråden, og velger derfor å ikke avspore tråden ytterligere. Håper du ikke er skremt ut av tråden, da man trenger alle slags debattanter i en tråd. Ellers så gjenstår det bare et «ekkokammer» og det er ingen tjent med. 

Gjest Sirisiri10
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Det forferdelige innlegget du kritiserte.

Jeg skal ikke si jøye, men helt ærlig? Du skriver selv:

Selvfølgelig! Jeg har lagt merke til det. Å skyte inn kommentarer her og der hvor man er uenig i kritikken, men ikke svare tilbake. Det er forstyrrende og fører ikke med seg en god debatt. 

Og dropp det tullet om likes og populær, det er urolig barnslig «argumentasjon» og vi har hørt det utrolig mange ganger før. 

Kanskje det er noe i det, i og med du/dere har hørt det utrolig mange ganger? 

Hadde jeg hatt en sånn tone her inne som du, tro meg da hadde jeg fått så hatten passer. 

Eks: Du kommer med metakritikk uten at noen reagerer eller sier ifra. Tråden hadde roet seg ned og var tilbake til sak når du kom med metakritikk slik jeg oppfattet det. Jeg kommenterer og prøver å forklare samt svarer på spørsmål du har, men det er jeg som får kritikk for metakritikken og ødelegger tråden.

Du klarer ikke å holde deg saklig uten stikk eller latterliggjøring. Tydeligvis er dette helt ok her inne når det kommer fra f.eks deg. Men kommenterer man dette, nei da er det personangrep, brukerdebatt, metakritikk, ødelegger tråden etc. 

Så ja, det er relevant med likes og popularitet. For snur man om på personene så blir det helt andre reaksjoner, ikke pga innhold. 

Annonse
Skrevet

Så den sponsede senga gir ingen god nattesøvn? Dårlig reklame der altså…

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
Lill :) skrev (21 minutter siden):

Fint at du går foran som et godt eksempel på hvordan man faktisk kan debattere med folk man er uenige med. Uten sarkasme, være nedlatende, latterliggjørende og bruke hersketeknikker. 

Takk, jeg prøver :)

Kommer sikkert til å tråkke over jeg også, men forsøker å være bevisst.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Sirisiri10 skrev (8 minutter siden):

Kanskje det er noe i det, i og med du/dere har hørt det utrolig mange ganger? 

Hadde jeg hatt en sånn tone her inne som du, tro meg da hadde jeg fått så hatten passer. 

Eks: Du kommer med metakritikk uten at noen reagerer eller sier ifra. Tråden hadde roet seg ned og var tilbake til sak når du kom med metakritikk slik jeg oppfattet det. Jeg kommenterer og prøver å forklare samt svarer på spørsmål du har, men det er jeg som får kritikk for metakritikken og ødelegger tråden.

Du klarer ikke å holde deg saklig uten stikk eller latterliggjøring. Tydeligvis er dette helt ok her inne når det kommer fra f.eks deg. Men kommenterer man dette, nei da er det personangrep, brukerdebatt, metakritikk, ødelegger tråden etc. 

Så ja, det er relevant med likes og popularitet. For snur man om på personene så blir det helt andre reaksjoner, ikke pga innhold. 

Hvis du har issues med meg, send en PM i stedet for å holde på i tråden. Jeg svarte på Frisk Frosks innlegg og svaret var formulert til hen, jeg skrev du. At du likevel følte deg truffet, får være din sak. Dette begynner å bli ganske kjedelig. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet
Rastebenk skrev (1 time siden):

Jeg var inne og så på storyen hans pga bildet om blod i urinen. Han skriver at han sover elendig, sliter med høyt stressnivå på nettene og mye sykdom, han måler laktatnivå, trener som om han skulle befinne seg på et eller annet landslag, og ser magrere ut enn noensinne. Ikke slår han an i SoMe heller. 3400 følgere og 30-100 likes på bildene.

Hvis LKE fikk seg en meningsfylt jobb utenfor husets fire vegger så hadde de muligens fått langt bedre nattesøvn begge to? Lettere for ham å la andres biler få stå i fred, og la kona få trene slik hun vil slik at hun får energi til mer enn do- og ligge-selfies med mobilen? Det er virkelig ikke noe godt signal at én sliter med angst og søvnmangel, mens den andre sliter med stress, sykdom og søvnmangel. Det er helt åpenbart at "den kjernesunne" livsstilen deres gjør dem syke. Elendig reklame både for netfit og for coach eriksen. Jeg hadde ikke benyttet meg av tjenestene deres om jeg så fikk latterlig godt betalt for å gjøre det. 

Kommenterer ikke kroppen til noen… 

Skrevet

Den diskusjonen som skjer nå i tråden må jeg si jeg finner litt merkelig. Når jeg nevner brukere under her nå er det ikke ment som brukerdebatt, selv om det kanskje virker slik.

Kollontaj påpeker noe som er et reelt problem i tråden, og gjør det på en måte som noen ikke oppfatter som stygt, andre som at det er stygt. Sirisiri10 kritiserer måten det gjøres på. Etter x antall svar så viser det seg at når alt kommer til alt så er egentlig Kollontaj og Sirisiri10 enige i det som er viktig i saken (etter min mening) - at diskusjonen ødelegges av de som er i tråden ikke for å delta i diskusjonen og som ikke svarer på saklige og relevante spørsmål.

Videre blir det en merkelig situasjon hvor man kan diskutere om Ks svar kan tolkes som hersketeknikk og latterliggjøring eller ikke, men også hvor K og andre kritiseres med hersketeknikker.

For meg blir dette veldig merkelig, for slik jeg har forstått de aller fleste i denne tråden, inkl. både K og S, det er at de og de aller fleste ikke ønsker hersketeknikk og latterliggjøring.

Med andre ord har disse to, som egentlig er enig om det som diskuteres, havnet i en diskusjon som, etter min mening, er nettopp det som er agendaen til de som bare stikker innom tråden for å avspore og få brukerne av tråden til å devaluere hverandre og diskusjonen. Det er nettopp det disse ytterst få ønsker med sin deltakelse.

Og jeg er temmelig sikker på at hverken K eller S ønsker det.

1-0 til de som ønsker å få fokuset bort fra det tråden egentlig handler om og ønsker å devaluere tråden.

Jeg tror de aller fleste som deltar i tråden kan være enige i at hersketeknikk og latterliggjøring ikke er ønsket i tråden.

Men jeg tror også at de aller fleste kan være enige i at det er provoserende med de som ønsker å spore av og devalurer tråden.

Oppfordrer derfor til å legge ned diskusjonen som har gått nå mellom S og K. Man kan krangle om semantikken og "tonefall", men det har lite hensikt når det både sporer av tråden og de involverte egentlig er enig i det aller viktigste, nemlig at det er en uting med deltakere som ikke svarer på spørsmål, men sporer av debatten og driver metakritikk, og de også er enige i at hersketeknikk og latterliggjøring ikke bør skje i tråden.

Barneeksponering, anyone?

Elendige og helsefarlige trenings"forbilder", anyone?

Apollos useriøse valg av samarbeidspartnere?

Woollands påstått tilfeldige ikke-samarbeid i påsken?

;)

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...