Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

~ Ada ~ skrev (21 minutter siden):

I dag har hun handlet blomster mens han har filmet det. Nok en krevende arbeidsdag. 

Ja det er hardt 😅

I mellomtiden har også 43 stk avfulgt hennes IG konto dag.

…..og hun etterspør dilemmaer å ta opp i podkasten 🤷‍♀️

Endret av Laia
  • Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmilieH skrev (18 timer siden):

De maler seg mer og mer inn i et hjørne om dagen. De mister følgere både på netfit og hennes Instagram som bare det for tiden. Tror det går skikkelig dårlig for dem men de evner ikke å fornye seg. Redd bedriften går ordentlig på trynet snart. 

Skjer nok ikke (og ikke ønsker jeg at noen går på trynet heller.)Verden vil bedras, og det er nok dessverre nok av folk som i lang tid fremover vil la seg påvirke av overfladisk innhold, kropper og glansbilder. Men det at godt voksne folk ønsker å fremstå slik cbe-bedriften gjør; å vise for hele verden en grenseløs mangel på kunnskap, innsikt og ansvar, det er utover min forstand. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (1 time siden):

En bitte liten, minisnutt om bidrag til jordskjelvkatastrofen kunne bedriften tillatt seg. Trenger ikke forklare noe, bare vise den. https://www.instagram.com/p/CoVAVhLoCqk/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Yes, absolutt. Jeg tror de rett og slett har blitt litt «skadet» i den forstand at de vet hva de tidligere kunne fått betalt for reklame på story/vanlig innlegg, og at de dermed ikke vil «gi» bort noe gratis som de kunne fått x antall tusen kroner for tidligere. Helt ulogisk tanke selvfølgelig for de fleste, siden mange ville tenkt at de når ut til mange mennesker og at derfor er en god sak å dele noe slikt.

Edit: Nesten så jeg håper dette er grunnen, for alternativet er jo at de ikke bryr seg.

Endret av Frukthage
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 time siden):

Men altså - de dilemmaene - er det slik unge voksne under 40 koser seg med? :overrasket:

😆 Hvis du er bittelitt farget av å se mye på ungdomsserier og lese ei krimbok i året? 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 timer siden):

De fokuserer på dilemmaer som lukter skikkelig «intellektuell utfordring». 🙄

Er litt sjokkert på nivået, kunne trodd det var av/for yngre unge og ikke for voksne 30 +, Ikke at alt alltid skal være så seriøst men ikke en eneste anledning blir benyttet altså, til å fremstå som en bedrift med litt innhold i, bare fjas og uviktigheter. Og no offence -dere yngre unge er nydelige og har så veldig lov til å være unge og tøysete - og by the way så fremstår de fleste av dere voksent og med innhold som er viktig/betyr noe - i forhold til cbe & co. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, ~ Ada ~ said:

I dag har hun handlet blomster mens han har filmet det. Nok en krevende arbeidsdag. 

😂

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trengs det motgift kjenner jeg, siden jeg nok en gang lar meg irritere av nullinnholdet til cbe. -unødvendig energibruk -må holde meg borte. Så tar meg en tur innom storien til de med godt innhold heller, Funkygine og KristinBirklund leverer alltid på trening f. eks, uten å se ut som de er forelsket i seg selv. Og motiverer. 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild H G skrev (1 minutt siden):

Er litt sjokkert på nivået, kunne trodd det var av/for yngre unge og ikke for voksne 30 +, Ikke at alt alltid skal være så seriøst men ikke en eneste anledning blir benyttet altså, til å fremstå som en bedrift med litt innhold i, bare fjas og uviktigheter. Og no offence -dere yngre unge er nydelige og har så veldig lov til å være unge og tøysete - og by the way så fremstår de fleste av dere voksent og med innhold som er viktig/betyr noe - i forhold til cbe & co. 

Mitt inntrykk er også  at yngre i dag mestrer balansen mellom alvor og fjas og uviktigheter på en langt bedre måte enn ekteparet Eriksen. De fleste er også langt mer ydmyk for hva de kan og ikke kan og er fokusert på at uansett hva de vil gjøre i livet så må de jobbe for det, det skal være noe som er konkret og ha innhold.

Snakket med en ungdom i dag som har planlagt videre retning i livet, jobber målrettet for det, og har klare tanker for hvordan ta opp igjen gamle tradisjoner fra hjemstedet for å bidra til å skape en langt mer bærekraftig fremtid, og lurte på hvordan det var best måte å gå ut med dette på for å få med seg egen generasjon. Dette var en klar og tydelig person som også uttalte frustrasjon over at selv lærere personen hadde ikke var nok opptatt av dette - men hadde samtidig innsikt nok til å se lærernes dilemma mellom krav om hva som må undervises i og det som er kommet til som like viktig, men foreløpig ikke er satt av nok med tid for i skolen, og at lærerne nok ikke er oppdaterte nok enda, selv om flere var interessert. Dette var en person på 18 år.

Mens i Villa Eriksens, Netfits og coachEriksens små bobler handler det om å ta seg best mulig ut, levere minst mulig, late som om man er noe man ikke er.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (1 time siden):

Men altså - de dilemmaene - er det slik unge voksne under 40 koser seg med? :overrasket:

Som en ung voksen under 40 føler jeg meg kallet til å svare på dette (litt småironisk seff, for jeg kan jo bare snakke for meg selv). Basert på det eksempelet hun kommer med, altså silikon i rumpa eller brystene så er svaret nei. Det er et dilemma du nok må ned på VGS-nivå for at man skal finne interessant, og de fleste på den alderen følger ikke CBE. Det ligner mer et dilemma som SE eller en Paradine/Ex on the Beach deltaker hadde kommet med og utenfor den bobla er slike dilemmaer veldig kjedelige.

Kan tenke meg andre dilemmaer som "Ville du bare trent squats (for det må hete squats og ikke knebøy for det høres ikke like sexy ut) eller bare burpees" hvor fokuset bare skal være på hvor slitsomt og grusomt burpees er, men hvordan Caroline synes squats er enkelt for hun trener jo mye rumpe og Susan er enig i det og sikter til rumpebilder av CBE på bedriftens instagram, så runder de det av etter at de har fått inn litt snikskryt og umerka reklame for netfit-kontoen. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokoknit skrev (8 minutter siden):

Jeg er veldig sent ute nå, men dette må jo være tull?. Disse intervalløktene er omtrent samme type økter med samme mengde som mange løpere som løper ned mot 35-30 min på 10 km bruker…. 45 min langtur mellom er sikkert fornuftig, men intervallopplegget er helt sykt. Hva skjedde med 4 x 4?  

Det eneste disse øktene kommer til å gjøre for en nybegynner som klarer å løpe 10 km sammenhengende men har som mål å løpe under 65 min er å slite vedkommende ut/ende opp med skade, og drepe all treningslyst og mestringsfølelse. 

Ta regnestykket: en person som har som mål å løpe 60 min på mila eller litt saktere har som mål å holde en fart på 6 min/km i 10 km sammenhengende. Treningsprogrammet er laget for å trene noen til å klare det. I 1.!! Uke skal vedkommende altså løpe 6 intervaller på 1500 m. I uke 1 er farten man klarer å holde på et sånt intervallopplegg sannsynligvis litt lavere eller kanskje opp mot målfarten, men det kommer jo helt an på utgangspunktet. La oss si at man da holder fart på 6min og 6 sek pr km. Man klarer da å løpe hvert intervall på 9 min og 9 sek, men er man av de som har målsetningen 64 min bruker man sannsynligvis lengre tid. Altså skal man i uke en av treningsprogrammet tilbringe rundt 55 min eller mer i intervall på en av øktene. Den andre intervalløkten er også helt latterlig. En nybeggynner bruker kanskje 2 min og 30 sek på en 400 m og det skal man gjenta 20!!!! ganger!! Det er 50 min med 400-metere, og bare 45 sek pause mellom dragene. 

Til sammenlikning løper jeg 1 mil på ca 45 min, og synes f.eks. 8-10 x 400 m og 6 x 1000 m holder i massevis. 

Man kan få helt gratis treningsprogram utarbeidet av Jack Waitz på Oslo Maraton sine hjemmesider. Dette er over 12 uker, og tilpasset en som ønsker å løpe 10 km under en time, men mye mer fornuftig intervallopplegg med færre og kortere intervaller.

Lars Kristian Eriksen abonnerer nok på Runners World - eller leser det gratis på nett:

https://www.runnersworld.no/intervallene-som-gj-r-deg-bedre/

Eller så har han nok kikket litt til Jack Waitz også, ja.

Til sammenligning så har  Jack Waitz utarbeidet et 12 ukers program for å trene de som er litt trent fra før og som ønsker å løpe 10 km på en time eller rett under. Lite som ligner på det galskapsprogrammet Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen og Adrian Paul legger opp til.

Her er det et fornuftig opplegg.

https://oslomaraton.no/wp-content/uploads/2022/02/Treningsprogram-10km-halvmaraton-1.pdf

Interessant er det jo også å konstatere at Jack Waitz mener 3-4 treningsøkter i uken er nok. Noe CBE og LKE mener er å trene lite...

Her er det forresten også gratis løpegrupper man kan delta i om man bor i området:

https://oslomaraton.no/hjem/lopegrupper-oslo-maraton/

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kokoknit said:

Jeg er veldig sent ute nå, men dette må jo være tull?. Disse intervalløktene er omtrent samme type økter med samme mengde som mange løpere som løper ned mot 35-30 min på 10 km bruker…. 45 min langtur mellom er sikkert fornuftig, men intervallopplegget er helt sykt. Hva skjedde med 4 x 4?  

Det eneste disse øktene kommer til å gjøre for en nybegynner som klarer å løpe 10 km sammenhengende men har som mål å løpe under 65 min er å slite vedkommende ut/ende opp med skade, og drepe all treningslyst og mestringsfølelse. 

Ta regnestykket: en person som har som mål å løpe 60 min på mila eller litt saktere har som mål å holde en fart på 6 min/km i 10 km sammenhengende. Treningsprogrammet er laget for å trene noen til å klare det. I 1.!! Uke skal vedkommende altså løpe 6 intervaller på 1500 m. I uke 1 er farten man klarer å holde på et sånt intervallopplegg sannsynligvis litt lavere eller kanskje opp mot målfarten, men det kommer jo helt an på utgangspunktet. La oss si at man da holder fart på 6min og 6 sek pr km. Man klarer da å løpe hvert intervall på 9 min og 9 sek, men er man av de som har målsetningen 64 min bruker man sannsynligvis lengre tid. Altså skal man i uke en av treningsprogrammet tilbringe rundt 55 min eller mer i intervall på en av øktene. Den andre intervalløkten er også helt latterlig. En nybeggynner bruker kanskje 2 min og 30 sek på en 400 m og det skal man gjenta 20!!!! ganger!! Det er 50 min med 400-metere, og bare 45 sek pause mellom dragene. 

Til sammenlikning løper jeg 1 mil på ca 45 min, og synes f.eks. 8-10 x 400 m og 6 x 1000 m holder i massevis. 

Man kan få helt gratis treningsprogram utarbeidet av Jack Waitz på Oslo Maraton sine hjemmesider. Dette er over 12 uker, og tilpasset en som ønsker å løpe 10 km under en time, men mye mer fornuftig intervallopplegg med færre og kortere intervaller.

Takk for denne gode gjennomgangen, dette opplegget provoserte meg enormt fordi det virker designet til å få folk skada eller føle seg som failures. (Kanskje ikke rart, når de er laget av LKE.) Det er et helt forferdelig opplegg ingen burde betale for!

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ingen reklamemerking på deres geskjeft i dag (handle blomster). Men, sånn er det med pur kjærlighet og raushet. 

Blomsterbutikken takker og bukker, som seg hør og bør. De ante nok ingenting om at cbe.no ville legge dette ut på IG. Tenk å komme hjem etter en hard tørn på jobb (ikke så hard som cbe.no sin, dog), legge seg på sofaen for å slappe av og så plumpe over denne gla'nyheten når de scroller nettet! Jeg sier det igjen, alt er kjærlighet.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er så glad for å være blokkert (pga at jeg likte en kritisk men ikke ufin kommentar). Ikke orker jeg å opprette en ny bruker for å få med meg sirkuset i villaen Kulås heller. Mer enn nok å lese her inne, og jeg ser det går i det samme hos frua som alltid, ikke noe nytt og spennende under radaren der i gården 🤣

Hadde faktisk et håp om at hun tok til vett ang eksponeringen av barna sine da, men virker ikke sånn :( 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild H G skrev (4 timer siden):

ikke ønsker jeg at noen går på trynet heller

Den bedriften fortjener å gå på trynet, kanskje det kan få de til å åpne opp øya og innse at det de holder på med ikke er bra for noen, men det skjer ikke, for de klorer seg fast i den bobla de lever i og tror det skal være sånn og alle som mener noe annet er dumme

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (17 minutter siden):

Jeg ser ingen reklamemerking på deres geskjeft i dag (handle blomster). Men, sånn er det med pur kjærlighet og raushet. 

Blomsterbutikken takker og bukker, som seg hør og bør. De ante nok ingenting om at cbe.no ville legge dette ut på IG. Tenk å komme hjem etter en hard tørn på jobb (ikke så hard som cbe.no sin, dog), legge seg på sofaen for å slappe av og så plumpe over denne gla'nyheten når de scroller nettet! Jeg sier det igjen, alt er kjærlighet.

😍😍🤣Merkelig innlegg, bare rart. Se rundt om i luften, utstudert og oppstilt. Ikke et eneste snev av naturlighet.  Hva er dette ? ? er det blomstervisning, motevisning, hestehale-reklame, leksjon i fotoshoot-øvelser,  trafikksikkerhet (se deg for/rundt), fugletitting???  Uansett så er dagens dose med « fantastiske og perfekte du» mottatt og det var nok sannsynligvis målet. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...