Populært innlegg Rastebenk Skrevet 10. februar 2023 Populært innlegg #77061 Del Skrevet 10. februar 2023 (endret) Å ja de har brukt barna til å reklamere for massevis. Yngstemann sitt aller første innlegg var faktisk å bli trillet som nyfødt i en barnevogn som var reklame for Barnas Hus. En av CBE sine reklamer med eldstemann ble sterkt kritisert av Sarah Sørheim i Aftenposten: https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/kommentar-caroline-berg-eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-det-er-kanskje-lov-men-ikke-greit-sarah-soerheim Barna har blitt brukt til å reklamere for f eks * Fotoknudsen * Stabburet leverpostei * Tim & Tia * Barnas Hus * Gullkorn/Twentyfour * Beckmann * Newbie * StoryTel * Wallebeck tapet og ammestol * Vitamintilskudd * Mini Me dukke * Jollyroom * Desenio * Småungene * Norwegian cruise line * Lille Martine * Cubelie by rose barnemøbler * Polhus lekestuer * Pretty Flowers * Hancock * Soulcake * Festlige Ting Osv osv 😵💫 Endret 10. februar 2023 av Rastebenk 38 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. februar 2023 #77062 Del Skrevet 10. februar 2023 Men haterne leser bare overskriftene… 🤣 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 10. februar 2023 #77063 Del Skrevet 10. februar 2023 allie skrev (På 5.2.2023 den 16.02): Nå kan man kjøpe treningshjelp i Netfit for bare 129 kr uken. Frem til et løp i Drammen Det skal være for alle nivåer. Eneste jeg lurer på er hvilken app de snakker om? 129kroner I UKA!?!? 🤣🤣🤣 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sophia_08 Skrevet 10. februar 2023 Populært innlegg #77064 Del Skrevet 10. februar 2023 "Caroline har aldri delt når de fikk sin første tann, når de sluttet med bleier, når de begynte å gå"... 🙄 Tja...første tann kom vel innen ett år, de sluttet vel med bleier mellom 2-4 år, gikk sine første steg rundt ett års alderen pluss minus. Dette er hendelser tidlig i et barns liv som jeg sånn ca kan tenke meg frem til uten at jeg kjenner til barna eller kan identifisere de med bakgrunn i disse opplysningene. Å dele titusenvis av bilder av ansiktet deres, utallige bilder av hvilke klær de har på og frisyre, informasjon om hvilke fritidsaktiviteter de går på, bilder og detaljer om hvordan rommet deres ser ut, bikinibider, feriebilder, hvordan bursdagen blir feiret, hvordan "kosen" deres ser ut, se det er ganske noe annet, og kan ikke måle seg med info ala "I dag fikk xxx sin første tann, 7 mnd gammel".. Lyset er på men ingen hjemme. 55 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 10. februar 2023 #77065 Del Skrevet 10. februar 2023 Caroline Berg Eriksen sin oppfatning av eksponering av barna i en periode på over 10 år sier alt om hva sosiale medier har gjort med hodet og tankegangen hennes. Jo mer som legges ut, jo lenger flyttes grensene. For utenforstående så er det enormt mye materiale som hun ikke har kontroll på lengre. Jeg er helt sikker på at hun mangler sperrer som andre har. Man kan være stolt av barna sine uten å servere det på nettet, bryte barns rett til personvern og privatliv. Det er helt utrolig at hun ikke tar mer ansvar. 33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annsme89 Skrevet 10. februar 2023 #77066 Del Skrevet 10. februar 2023 Basert på referat fra podden er jeg ikke overrasket over det tynne innholdet og strategien til cbe. Hun tør jo aldri stille i debatter eller intervjuer. De har nå funnet en plattform i podcast hvor hun kan ta opp temaer uten å bli utfordret ytterligere eller må svare på kritiske spørsmål. Denne agenten jatter jo bare med. Om tema barneeksponering får hun nå på et vis uttalt seg, og det virker til at hun har mange meninger om dette.. synes det bare er pinlig at en bedrift velger en slik feig strategi og ikke tør å stå for det en mener. Hun hadde høstet så mye mer cred om hun tok opp dette i debatter og intervju, ikke gjemme seg bak enveiskommunikasjon i form av pod.. Det er vel dette som blir resultatet av å gå hjemme og sulle i egen navle, uten å forholde seg til andre, foruten kleine fjortistakkemeldinger på insta for de redigerte bildene hun legger ut. Da blir det desto tøffere å møte voksne folk «der ute» i den virkelige verden, som alle andre gjør. Ikke rart hun har angst, hun burde komme seg ut. Tipper hun føler seg ferdig med debatten om barneeksponering nå, hun har jo tross alt «uttalt seg»🙄 28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 10. februar 2023 #77067 Del Skrevet 10. februar 2023 Noen er åpenbart redde for å måtte face et normalt arbeidsliv, siden det jobbes så hardt for å tviholde på å sin rett til å eksponere egne barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 10. februar 2023 #77068 Del Skrevet 10. februar 2023 Surikatt skrev (28 minutter siden): Caroline Berg Eriksen sin oppfatning av eksponering av barna i en periode på over 10 år sier alt om hva sosiale medier har gjort med hodet og tankegangen hennes. Jo mer som legges ut, jo lenger flyttes grensene. For utenforstående så er det enormt mye materiale som hun ikke har kontroll på lengre. Jeg er helt sikker på at hun mangler sperrer som andre har. Man kan være stolt av barna sine uten å servere det på nettet, bryte barns rett til personvern og privatliv. Det er helt utrolig at hun ikke tar mer ansvar. Først og fremst: Jeg er uinteressert i barn. Likevel, ut fra all informasjon daglig leder Caroline Berg Eriksen har mettet internett med gjennom årene, er det ingenting som hindrer meg i å gjøre nøyaktig det samme som far til barna, Coached by Eriksen og styreleder i Treasures AS gjorde i fjor høst og måtte betale for. Ingenting. Jeg kunne til og med kunne finne på enda mer. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 10. februar 2023 #77069 Del Skrevet 10. februar 2023 (endret) Blåttvann skrev (46 minutter siden): 129kroner I UKA!?!? 🤣🤣🤣 Denne reklamen skulle vært merket med «retusjert person». Endret 10. februar 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 10. februar 2023 #77070 Del Skrevet 10. februar 2023 Jobbermedbarn skrev (2 timer siden): Tenk at hun faktisk får med seg et annet voksent menneske til å bekrefte denne livsløgnen på bekostning av barna. Fy f…. Og det hun sier ifht eldstemann; kan hun ingenting om barn???? Eldste barnet er 10 år. Jeg vil si at i 6-7 klasse vil det synke inn mer hva mor holder på med. Da får de en helt annen oppfatning av seg selv og verden, på en måte. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 10. februar 2023 #77071 Del Skrevet 10. februar 2023 vinterskog skrev (1 time siden): Barna har da vært i reklame for freja kakao (se så lykkelig vi baker"), på tur (se så lykkelig på tur) med diverse klær, skolesekk, ting og tang til soverommet til barna fra, hva var det? babyland? jollyroom? Fotobøker fra fotoknutsen m.m. For ikke snakke om alle bursdager som vært sponset med kaker, ballonger og dill. Reiser med Apollo (?) Ah gode gamle influencer-bloggen: Caroline Berg Eriksen: Bruk av barn på morsdagen – Om influencere (wordpress.com) Kommer heller aldri til å glemme den mye omdiskuterte dukkereklamen for noen år tilbake. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. februar 2023 #77072 Del Skrevet 10. februar 2023 Laia skrev (2 minutter siden): Kommer heller aldri til å glemme den mye omdiskuterte dukkereklamen for noen år tilbake. Den var skikkelig lavmål. Det meste de har på rommene sine er også i samarbeid med diverse annonsører. De lever jo i et reklamehus, selv om det er mindre utskifting etter hvert som annonsørene har blitt færre (og kanskje forstår at de ikke får annet enn dårlig omdømme med i avtalen.) 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 10. februar 2023 #77073 Del Skrevet 10. februar 2023 Felis skrev (4 timer siden): Okey... Jeg må bare beklage på forhånd hvis dette blir rotete og uoversiktlig, men det er dessverre akkurat slik podcasten er. Strukturen fra første episode (som jeg skrev recap på) er fullstendig borte. De hopper fra tema til tema, det er halvferdige setninger og interne vitser. Beskrivelsen av å sitte med følelsen av å overhøre en privat samtale er spot on! Før jeg begynner: Caroline, vær så snill å kutt ut den jævlige intromusikken, den gjør meg negativt innstilt før noen i det hele tatt åpner munnen Damene innleder med latter, men de aner ikke hva de ler av. (Dette starter ikke bra...) Damene har vært ute og klasket. Caroline har fått en interessant melding fra Mr X. Caroline leser opp meldingen, vi skjønner at det dreier seg om swingers. Susan sier med gravrøst "Men herreguud!" (Her må jeg bare skyte inn at jeg er sjokkert over at Susan er sjokkert. Med tanke på innholdet på Carolines SoMe, se innlegget til @Rastebenk og @FruRosa, så kan det ikke være første gang hun får meldinger med slibrig innhold?? Etter at ViMenn kuttet ut midtsidepikene, så er carolinebergeriksen.no en naturlig vei videre for slibrige mannfolk...) Caroline fikk "vina" i halsen da hun leste det Caroline får mye merkelig i innboksen sin, fra menn.... De vil hun skal starte onlyfans. En av mennene har til og med bedt Lars Kristian motivere kona si til å begynne med Onlyfans. Susan: "Åååå gud" Caroline nevner klasking igjen. (jeg tuller ikke, dette er strukturen de holder seg på gjennom hele podcasten) Caroline forteller at hun har vært opptatt med sykt barn denne uka. Det har vært kjedelig Susan sier at det er mange som "sjenner" seg igjen i det. I fjor var Caroline syk i over en uke med omgangssyke. "Det kom ut i alle ender". (Det trengte jeg ikke å vite) Så prater de sykdom en stund. (Det er kjedelig...) Susan prater om barna sine. (Det er kjedelig...) Caroline: "Det ække no mer å melde, assa" (men det er det tydeligvis, for det er 35 minutter igjen) Caroline har fått mange positive tilbakemeldinger på angstanfallene sine (mission accomplished). Journalister har også fått det med seg. Caroline: "Den overskriften... jeg bare VISSTE at de kom til å velge den overskriften. For det er jo litt... veldig typisk journalistnorge, eller journalister i det hele tatt" Caroline vet det, for hun har studert journalistikk selv. Men hun husker ikke overskriftene. Heldigvis gjør Susan det. Caroline har fått nok av negativiteten etter 14 år. Hun får drypp hele tiden. Caroline har kommet til et klimaks inni seg hvor hun ikke orker mer. Derfor kommer det ut på natta... Men hun kunne ikke brydd seg mindre om drittslenging. (og så prater hun en stund om hvor lite hun bryr seg) Susan sier at det er derfor Caroline ikke stiller opp til intervjuer, for hun vet ikke hvordan det kan vinkles. Caroline bruker noen minutter på angstanfallet i Oslo igjen. Jeg tror ingen av damene skjønner hvor lenge 4 minutter er i en podcast. Men jeg registrerer at jeg har kommet lenger enn @Kollontaj, kun 27 minutter igjen og vi er over på treningsinnslaget. Damene har vært på paddle. Eller var det pæddel? Hvordan uttales det? Det er tydeligvis verdt å bruke litt tid på... Så prater de litt om å hoppe bukk... (hopper de bukk over paddle?) De har ikke prøvd crossfit, for det var fullt. Det er Susan overrasket over, for hun har sett på sosiale medier at det er veldig populært... (kanskje det er derfor det er fullt, Susan? Bare en tanke...) Damene har vært på paddlel? Eller var det paddel? Pæddel? Caroline og Susan lander på pæddl Nå skal de visst prate om paddle... "Lang historie kort", sier Susan, og så drar de i gang en kort historie på veldig lang tid. 21 minutter igjen, og vi er over på Null Filter Spørsmål 1: Hva tenker dere om utroskap? Ordet gir Susan sug i magen. "Å GUD!" Susan hadde klippet av ballene til mannen sin, hvis han var utro. Caroline hadde også klippet av Lars Kristians baller (jeg tenker at det kanskje ikke er så dumt på Lars Kristian uansett? Det er jo helt vanlig på aggressive hannhunder...) Men hvis det hadde vært en glipp, så hadde hun prøvd å få det til å fungere. Susan synes ikke det er en glipp, dersom "dicken" til mannen hennes er utro. Spørsmål 2: Hvordan kan man holde motivasjonen oppe til trening? (Så de stiller sine egne spørsmål her også...) Caroline bare ER motivert. Men de gangene hun ikke er motivert, trener hun like vel. Hun må stå opp 5.30 for å trene, hun kan ikke utsette treningen til etter at barna har dratt på skolen, for da blir hele dagen hennes fucka, så da blir hun motivert. Spørsmål 3: Hva ville dere sagt til den yngre versjonen av dere selv, dersom dere kunne? Caroline synes man skal velge veldig tidlig hva man skal gjøre resten av livet. Caroline hadde lyst til å bli lege da hun var 15. Men egentlig hadde hun lyst til å gå musikk, dans og drama. Vennene gikk på markedsføring, og det hadde Caroline hatt veldig bruk for i dag. Derfor skulle hun ønske at noen hadde sagt til henne at du er fortsatt så ung, så du burde ta musikk, dans og drama, det ordner seg. "Det er for tidlig å vite hva du vil" (så man skal ikke bestemme seg tidlig, likevel?) Vi får ingen svar på hva hun ville sagt til seg selv... Spørsmål 4: Eksponering av egne barn. Er du trygg på valget dere har tatt? Caroline er veldig trygg på valget de har tatt. Hun har sjekket IG og funnet ut at sist ungene var synlig var på julaften. Og så er de veldig sjeldent på Story, og da er det alltid i en naturlig setting og ikke kamera "in your face". Hun deler bare fordi hun er mamma og ikke kan ekskludere barna. Caroline mener at eldstemann er stor nok til å ta valget selv, og eldstemann vil at mamma skal legge ut masse... Men det er mye Caroline sier nei til å dele, fordi datteren er for ung. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Susan skyter inn at debatten i det siste har handlet om at barn er med i kommersielle samarbeid. Og det er ikke ungene til Caroline, synes Susan Foreldre bestemmer over egne barn! Foreldre bestemmer hva som er sårbart og privat. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Kritikken mot Caroline går på at folk vet alt om barna hennes, og da tenker bare Caroline "HEI; HEI; HEI! Eh DET gjør du ikke" Det eneste vi vet er at de går på teater og internasjonal skole. Caroline har aldri delt når de fikk sin førate tann, når de sluttet med bleier, når de begynte å gå. ALDRI delt! Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Susan spør pent om hun kan få spore litt av, og Caroline kommer tydeligvis ikke på mer hun ikke har delt om døtrene, så hun er svært imøtekommende... Susan synes Sverige har bedre debatter, for der har det vært lov å reklamere for kosmetisk "sjirurgi". "DET er vilt det! Fy flate!" DET ække greit, sier Caroline Susan kjenner mange i bransjen som sier at Sverige er ferdige med debatten om eksponering av barn for mange år siden. "Hva kom det ut av "batten" til svenskene da?" spør Caroline. Det lurer jeg også på, for jeg kan ikke si at jeg har fått med meg at det har kommet en konklusjon i nabolandet. Dessverre får jeg ikke noe svar på det, for Susan skjønte ikke spørsmålet (hun slår meg ikke som den skarpeste kniven i skuffen) Susan mener vi har sunne retningslinjer i Norge. Caroline har ikke sett den svenske debatten, og det er hun glad for, for det trengte hun ikke å se (hun sier det på en måte som antyder at hun trodde det var et blodbad...) Ingen kjenner mine barn, sier Caroline, det må de ikke sitte og tro engang! Hun synes det er fascinerende at folk kan trekke konklusjonen at de vet alt om barna hennes, "for DET gjør du`kke!" Da kjenner Caroline at det koker inni henne. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Nå tenker Caroline at de har kommet til veis ende. Det er 2 minutter og 23 sekunder igjen, så jeg tenker at hun tar feil... Neste gang vil ikke Caroline ha flere spørsmål, nå vil hun ha dilemmaer i stedet. Det skjønner jeg godt, for dette var jo ubehagelig. Susan lurer på om Caroline kan komme med et eksempel på dilemma (hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen). Caroline kommer ikke på noe eksempel (hun er heller ikke den skarpeste kniven i skuffen...) Susan lurer på om dilemma er det samme som upopulære meninger. Caroline sier at det ikke er er det samme. Så kommer hun på et eksempel: Ville du hatt silikon i brystene eller i rumpa? Det synes ikke Susan er et dilemma. Caroline vil veldig gjerne at vi skal gi podcasten stjerner, for de har sjukt mange reviews, men ikke så mange stjerner. Jeg tok oppfordringen og ga henne en stjerne, håper hun ble fornøyd! Åååå, takk!😂😂😂👏👏 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kambolini Skrevet 10. februar 2023 #77074 Del Skrevet 10. februar 2023 Jeg kjøper ikke helt det snakket om at flere menn ber henne lage en Only Fans-konto. Har aldri hørt en mann i min omgangskrets nevne henne engang, så jeg tror rett og slett ikke det kommer inn så mange meldinger om det. Hun er rett og slett ikke særlig relevant lenger, enda mindre for menn. Det føles sikkert fint å kunne skryte at at så «mange» menn ønsker å se henne naken, da🤷🏼♀️ 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 10. februar 2023 #77075 Del Skrevet 10. februar 2023 Kambolini skrev (1 minutt siden): Jeg kjøper ikke helt det snakket om at flere menn ber henne lage en Only Fans-konto. Har aldri hørt en mann i min omgangskrets nevne henne engang, så jeg tror rett og slett ikke det kommer inn så mange meldinger om det. Hun er rett og slett ikke særlig relevant lenger, enda mindre for menn. Det føles sikkert fint å kunne skryte at at så «mange» menn ønsker å se henne naken, da🤷🏼♀️ Tror menn som ser etter lettkledde damer på insta får henne opp.... Og dermed kommer "de med spesielt intresse" fram... Men det er jo tydeligvis helt ok for de at konton signalerer Onyfans og mindre glanset magasin for kvinner. 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 10. februar 2023 #77076 Del Skrevet 10. februar 2023 Felis skrev (4 timer siden): Okey... Jeg må bare beklage på forhånd hvis dette blir rotete og uoversiktlig, men det er dessverre akkurat slik podcasten er. Strukturen fra første episode (som jeg skrev recap på) er fullstendig borte. De hopper fra tema til tema, det er halvferdige setninger og interne vitser. Beskrivelsen av å sitte med følelsen av å overhøre en privat samtale er spot on! Før jeg begynner: Caroline, vær så snill å kutt ut den jævlige intromusikken, den gjør meg negativt innstilt før noen i det hele tatt åpner munnen Damene innleder med latter, men de aner ikke hva de ler av. (Dette starter ikke bra...) Damene har vært ute og klasket. Caroline har fått en interessant melding fra Mr X. Caroline leser opp meldingen, vi skjønner at det dreier seg om swingers. Susan sier med gravrøst "Men herreguud!" (Her må jeg bare skyte inn at jeg er sjokkert over at Susan er sjokkert. Med tanke på innholdet på Carolines SoMe, se innlegget til @Rastebenk og @FruRosa, så kan det ikke være første gang hun får meldinger med slibrig innhold?? Etter at ViMenn kuttet ut midtsidepikene, så er carolinebergeriksen.no en naturlig vei videre for slibrige mannfolk...) Caroline fikk "vina" i halsen da hun leste det Caroline får mye merkelig i innboksen sin, fra menn.... De vil hun skal starte onlyfans. En av mennene har til og med bedt Lars Kristian motivere kona si til å begynne med Onlyfans. Susan: "Åååå gud" Caroline nevner klasking igjen. (jeg tuller ikke, dette er strukturen de holder seg på gjennom hele podcasten) Caroline forteller at hun har vært opptatt med sykt barn denne uka. Det har vært kjedelig Susan sier at det er mange som "sjenner" seg igjen i det. I fjor var Caroline syk i over en uke med omgangssyke. "Det kom ut i alle ender". (Det trengte jeg ikke å vite) Så prater de sykdom en stund. (Det er kjedelig...) Susan prater om barna sine. (Det er kjedelig...) Caroline: "Det ække no mer å melde, assa" (men det er det tydeligvis, for det er 35 minutter igjen) Caroline har fått mange positive tilbakemeldinger på angstanfallene sine (mission accomplished). Journalister har også fått det med seg. Caroline: "Den overskriften... jeg bare VISSTE at de kom til å velge den overskriften. For det er jo litt... veldig typisk journalistnorge, eller journalister i det hele tatt" Caroline vet det, for hun har studert journalistikk selv. Men hun husker ikke overskriftene. Heldigvis gjør Susan det. Caroline har fått nok av negativiteten etter 14 år. Hun får drypp hele tiden. Caroline har kommet til et klimaks inni seg hvor hun ikke orker mer. Derfor kommer det ut på natta... Men hun kunne ikke brydd seg mindre om drittslenging. (og så prater hun en stund om hvor lite hun bryr seg) Susan sier at det er derfor Caroline ikke stiller opp til intervjuer, for hun vet ikke hvordan det kan vinkles. Caroline bruker noen minutter på angstanfallet i Oslo igjen. Jeg tror ingen av damene skjønner hvor lenge 4 minutter er i en podcast. Men jeg registrerer at jeg har kommet lenger enn @Kollontaj, kun 27 minutter igjen og vi er over på treningsinnslaget. Damene har vært på paddle. Eller var det pæddel? Hvordan uttales det? Det er tydeligvis verdt å bruke litt tid på... Så prater de litt om å hoppe bukk... (hopper de bukk over paddle?) De har ikke prøvd crossfit, for det var fullt. Det er Susan overrasket over, for hun har sett på sosiale medier at det er veldig populært... (kanskje det er derfor det er fullt, Susan? Bare en tanke...) Damene har vært på paddlel? Eller var det paddel? Pæddel? Caroline og Susan lander på pæddl Nå skal de visst prate om paddle... "Lang historie kort", sier Susan, og så drar de i gang en kort historie på veldig lang tid. 21 minutter igjen, og vi er over på Null Filter Spørsmål 1: Hva tenker dere om utroskap? Ordet gir Susan sug i magen. "Å GUD!" Susan hadde klippet av ballene til mannen sin, hvis han var utro. Caroline hadde også klippet av Lars Kristians baller (jeg tenker at det kanskje ikke er så dumt på Lars Kristian uansett? Det er jo helt vanlig på aggressive hannhunder...) Men hvis det hadde vært en glipp, så hadde hun prøvd å få det til å fungere. Susan synes ikke det er en glipp, dersom "dicken" til mannen hennes er utro. Spørsmål 2: Hvordan kan man holde motivasjonen oppe til trening? (Så de stiller sine egne spørsmål her også...) Caroline bare ER motivert. Men de gangene hun ikke er motivert, trener hun like vel. Hun må stå opp 5.30 for å trene, hun kan ikke utsette treningen til etter at barna har dratt på skolen, for da blir hele dagen hennes fucka, så da blir hun motivert. Spørsmål 3: Hva ville dere sagt til den yngre versjonen av dere selv, dersom dere kunne? Caroline synes man skal velge veldig tidlig hva man skal gjøre resten av livet. Caroline hadde lyst til å bli lege da hun var 15. Men egentlig hadde hun lyst til å gå musikk, dans og drama. Vennene gikk på markedsføring, og det hadde Caroline hatt veldig bruk for i dag. Derfor skulle hun ønske at noen hadde sagt til henne at du er fortsatt så ung, så du burde ta musikk, dans og drama, det ordner seg. "Det er for tidlig å vite hva du vil" (så man skal ikke bestemme seg tidlig, likevel?) Vi får ingen svar på hva hun ville sagt til seg selv... Spørsmål 4: Eksponering av egne barn. Er du trygg på valget dere har tatt? Caroline er veldig trygg på valget de har tatt. Hun har sjekket IG og funnet ut at sist ungene var synlig var på julaften. Og så er de veldig sjeldent på Story, og da er det alltid i en naturlig setting og ikke kamera "in your face". Hun deler bare fordi hun er mamma og ikke kan ekskludere barna. Caroline mener at eldstemann er stor nok til å ta valget selv, og eldstemann vil at mamma skal legge ut masse... Men det er mye Caroline sier nei til å dele, fordi datteren er for ung. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Susan skyter inn at debatten i det siste har handlet om at barn er med i kommersielle samarbeid. Og det er ikke ungene til Caroline, synes Susan Foreldre bestemmer over egne barn! Foreldre bestemmer hva som er sårbart og privat. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Kritikken mot Caroline går på at folk vet alt om barna hennes, og da tenker bare Caroline "HEI; HEI; HEI! Eh DET gjør du ikke" Det eneste vi vet er at de går på teater og internasjonal skole. Caroline har aldri delt når de fikk sin førate tann, når de sluttet med bleier, når de begynte å gå. ALDRI delt! Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Susan spør pent om hun kan få spore litt av, og Caroline kommer tydeligvis ikke på mer hun ikke har delt om døtrene, så hun er svært imøtekommende... Susan synes Sverige har bedre debatter, for der har det vært lov å reklamere for kosmetisk "sjirurgi". "DET er vilt det! Fy flate!" DET ække greit, sier Caroline Susan kjenner mange i bransjen som sier at Sverige er ferdige med debatten om eksponering av barn for mange år siden. "Hva kom det ut av "batten" til svenskene da?" spør Caroline. Det lurer jeg også på, for jeg kan ikke si at jeg har fått med meg at det har kommet en konklusjon i nabolandet. Dessverre får jeg ikke noe svar på det, for Susan skjønte ikke spørsmålet (hun slår meg ikke som den skarpeste kniven i skuffen) Susan mener vi har sunne retningslinjer i Norge. Caroline har ikke sett den svenske debatten, og det er hun glad for, for det trengte hun ikke å se (hun sier det på en måte som antyder at hun trodde det var et blodbad...) Ingen kjenner mine barn, sier Caroline, det må de ikke sitte og tro engang! Hun synes det er fascinerende at folk kan trekke konklusjonen at de vet alt om barna hennes, "for DET gjør du`kke!" Da kjenner Caroline at det koker inni henne. Caroline føler seg trygg i avgjørelsen. Nå tenker Caroline at de har kommet til veis ende. Det er 2 minutter og 23 sekunder igjen, så jeg tenker at hun tar feil... Neste gang vil ikke Caroline ha flere spørsmål, nå vil hun ha dilemmaer i stedet. Det skjønner jeg godt, for dette var jo ubehagelig. Susan lurer på om Caroline kan komme med et eksempel på dilemma (hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen). Caroline kommer ikke på noe eksempel (hun er heller ikke den skarpeste kniven i skuffen...) Susan lurer på om dilemma er det samme som upopulære meninger. Caroline sier at det ikke er er det samme. Så kommer hun på et eksempel: Ville du hatt silikon i brystene eller i rumpa? Det synes ikke Susan er et dilemma. Caroline vil veldig gjerne at vi skal gi podcasten stjerner, for de har sjukt mange reviews, men ikke så mange stjerner. Jeg tok oppfordringen og ga henne en stjerne, håper hun ble fornøyd! Ler så jeg griner! 17 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 10. februar 2023 #77077 Del Skrevet 10. februar 2023 Rastebenk skrev (2 timer siden): Å ja de har brukt barna til å reklamere for massevis. Yngstemann sitt aller første innlegg var faktisk å bli trillet som nyfødt i en barnevogn som var reklame for Barnas Hus. En av CBE sine reklamer med eldstemann ble sterkt kritisert av Sarah Sørheim i Aftenposten: https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/kommentar-caroline-berg-eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-det-er-kanskje-lov-men-ikke-greit-sarah-soerheim Barna har blitt brukt til å reklamere for f eks * Fotoknudsen * Stabburet leverpostei * Tim & Tia * Barnas Hus * Gullkorn/Twentyfour * Beckmann * Newbie * StoryTel * Wallebeck tapet og ammestol * Vitamintilskudd * Mini Me dukke * Jollyroom * Desenio * Småungene * Norwegian cruise line * Lille Martine * Cubelie by rose barnemøbler * Polhus lekestuer * Pretty Flowers * Hancock * Soulcake * Festlige Ting Osv osv 😵💫 For ikke å snakke om at barna har jobbet seg gjennom samtlige ferier i sitt liv til nå, alt fra sydenturer til påsketurer og innenlandsturer med f.eks. fjellstua til Brimi, som liksom ikke var, men var reklame, hoteller, campere, sykkelturer, turer til besteforeldre - ungene har jobbet, hver gang. For som Caroline Berg Eriksen selv uttalte til Dagbladet sommeren 2022 - etter at mannen Lars Kristian Eriksen hadde forfulgt en kvinne og utført hærverk på bilen hennes (som han har fått en tilståelsesdom for og må betale bot og erstatning) - så blir jo bedriftens uttrykk så "kaldt og upersonlig" uten barna. Altså, hun går ut offentlig og forsvarer at hun utnytter barna i egen bedriftsvirksomhet fordi hun selv ikke greier å produsere et godt nok produkt... da kan hun ikke et halvt år senere påstå at hun nesten aldri har brukt barna for egen fortjeneste. Disse er iskaldt kyniske når det kommer til hva de er villige til å gjøre for å slippe å ha en vanlig jobb selv... 46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 10. februar 2023 Populært innlegg #77078 Del Skrevet 10. februar 2023 Må bare få sagt det, siden jeg glemte det i tidligere kommentar: @Felis - du har en fornøyelig penn! Du mestrer å dele alvor og skjemt like godt, og også i god kombinasjon! 47 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. februar 2023 #77079 Del Skrevet 10. februar 2023 Influencere sliter så jækli med hukommelsen! 😆 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 10. februar 2023 #77080 Del Skrevet 10. februar 2023 Snakker om reklame for kosmetisk kirurgi - det er vel CBE et godt eksempel på. Aldri sett noen som har eksponert bryst/munn mer enn henne etter endringene… 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå