Isild Skrevet 18. januar 2023 #75381 Del Skrevet 18. januar 2023 lenebu skrev (17 minutter siden): Kanskje bruken av plyometrisk og andre fremmedord er en del av strategien for å få opp engasjementet? At de vil at folk skal tro det er noe fancy nytt og at folk i hopetall skal spørre "hva er plyometrisk?". Det er i hvert fall påfallende hvor mye det uttrykket plutselig blir brukt, og dukket vel opp omtrent samtidig som oppfordringene til å lagre, dele, kommentere, osv. De tenker nok at det er imponerende og overbevisende. Hvis de kan "fagutrykk" så tror sikkert potensielle coach-kunder at de virkelig vet hva de snakker om. Mange tenker også motsatt. Jeg er en av de. Jeg liker at mine trenere forklarer meg ting på en lettfattelig måte og med ord jeg kjenner. Snakker de "plyometrisk" så oppfatter jeg bare at det er lite tillitsvekkende. Jeg tenker da at de er mer opptatt av å være "blærete" enn å lære bort til meg. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sølv_dugg Skrevet 18. januar 2023 Populært innlegg #75382 Del Skrevet 18. januar 2023 I min jobb på sykehuset med svært syke pasienter så bruker vi aldri den latinske terminologien når vi er i samtale med pasienter/pårørende, vi bruker de vanlige, norske ordene som hvermannsen kjenner. Dette for at de selvfølgelig skal forstå og skjønne hva vi snakker om. Dette gjelder både sykepleiere og leger. Vi kunne selvfølgelig flottet oss med den medisinske terminologien, vi kan den jo, men vi er der for pasientene, og det viktigste for oss er at vi formidler det de forstår, ikke at vi kan vise til de flotte medisinske ordene. Det hender selvfølgelig at det kommer en medisinstudent som vil vise oss at de har lært det de skal, men de får fort beskjed fra mer erfarne legekollegaer at sånn snakker vi ikke til pasientene. Det er de som er i fokus, ikke oss. Denne beskjeden har ikke paret i villaen fått beskjed om, og jeg hadde snudd tvert om min PT hadde flottet seg med en haug med fancy ord som har allerede et godt kjent, norsk ord, bare for å vise seg frem. 55 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 18. januar 2023 #75383 Del Skrevet 18. januar 2023 lenebu skrev (6 minutter siden): Kanskje bruken av plyometrisk og andre fremmedord er en del av strategien for å få opp engasjementet? At de vil at folk skal tro det er noe fancy nytt og at folk i hopetall skal spørre "hva er plyometrisk?". Det er i hvert fall påfallende hvor mye det uttrykket plutselig blir brukt, og dukket vel opp omtrent samtidig som oppfordringene til å lagre, dele, kommentere, osv. De er vel bare rett og slett så akademiske og boklærde at de ikke klarer å skjønne at ikke folk flest vet hva plyometri er for noe da 🤷♀️ Sånn innimellom sine radbrekkende engelskkunnskaper og ubehjelpelige pludring om at håret vokser og løsnegler brekker 🤷♀️ 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 18. januar 2023 #75384 Del Skrevet 18. januar 2023 Mrs Robinson skrev (16 timer siden): Dette er ikke noe å kritisere. Noen liker uskrellet hvitløk Hadde satt fast i min hals. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 18. januar 2023 #75385 Del Skrevet 18. januar 2023 Urwa skrev (15 minutter siden): Hadde satt fast i min hals. Men hun eksponerer ikke barna da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkGordon Skrevet 18. januar 2023 #75386 Del Skrevet 18. januar 2023 Sølv_dugg skrev (48 minutter siden): I min jobb på sykehuset med svært syke pasienter så bruker vi aldri den latinske terminologien når vi er i samtale med pasienter/pårørende, vi bruker de vanlige, norske ordene som hvermannsen kjenner. Dette for at de selvfølgelig skal forstå og skjønne hva vi snakker om. Dette gjelder både sykepleiere og leger. Vi kunne selvfølgelig flottet oss med den medisinske terminologien, vi kan den jo, men vi er der for pasientene, og det viktigste for oss er at vi formidler det de forstår, ikke at vi kan vise til de flotte medisinske ordene. Det hender selvfølgelig at det kommer en medisinstudent som vil vise oss at de har lært det de skal, men de får fort beskjed fra mer erfarne legekollegaer at sånn snakker vi ikke til pasientene. Det er de som er i fokus, ikke oss. Denne beskjeden har ikke paret i villaen fått beskjed om, og jeg hadde snudd tvert om min PT hadde flottet seg med en haug med fancy ord som har allerede et godt kjent, norsk ord, bare for å vise seg frem. Det lærte vi på pt-studiet også, ikke bruk latinske ord og uttrykk i jobben, selv om det er det dere lærer her. Feks ikke si gluteus maximus, vær forståelig og si rumpa. 31 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 18. januar 2023 #75387 Del Skrevet 18. januar 2023 FruRosa skrev (17 timer siden): Er det meg som blingser eller serverer hun uskrellet hvitløk? Ovnsbakt hvitløk er veldig godt, men da bruker man som regel asiatisk hvitløk (uten fetdd). Dette er jo bare stekt hvitløk med skall på, merkeligste jrg har sett, men smaken er som baken 😁. Biter meg dog merke i at hun aldri legger ut middagsbilder med grønnsaker, kun en enkel mini-opsjon av typ pasta m/kremfløte - relativt ofte. Hadde vært mye mer inspirerende hvis hun faktisk la ut bilder av litt mer…..middag som er ordentlig lagd. Jeg har nettopp fått min første Hello-Fresh matkasse og middagene i den kassen var helt fantastiske, veldig kreative - masse grønnsaker. Hadde jeg sett slike middager i SoMe hadde jeg blitt veldig inspirert, men CBE er neppe ute etter å inspirerer andre 🥲 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 18. januar 2023 #75388 Del Skrevet 18. januar 2023 kraftwerk skrev (50 minutter siden): Ovnsbakt hvitløk er veldig godt, men da bruker man som regel asiatisk hvitløk (uten fetdd). Dette er jo bare stekt hvitløk med skall på, merkeligste jrg har sett, men smaken er som baken 😁. Biter meg dog merke i at hun aldri legger ut middagsbilder med grønnsaker, kun en enkel mini-opsjon av typ pasta m/kremfløte - relativt ofte. Hadde vært mye mer inspirerende hvis hun faktisk la ut bilder av litt mer…..middag som er ordentlig lagd. Jeg har nettopp fått min første Hello-Fresh matkasse og middagene i den kassen var helt fantastiske, veldig kreative - masse grønnsaker. Hadde jeg sett slike middager i SoMe hadde jeg blitt veldig inspirert, men CBE er neppe ute etter å inspirerer andre 🥲 Jeg syns annenhver influenser reklamerer for matkasser, men altså ikke herr og fru i parken. Skulle tro de var midt i målgruppen for å reklamere, travle småbarnsforeldre i tidsklemma 😉 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 18. januar 2023 #75389 Del Skrevet 18. januar 2023 Klink skrev (6 timer siden): Ja, så ble ikke du inspirert av bakt hvitløk med skallet på. Jaja. Får du betalt for alle disse meningsløse kommentarene på ALT du pirker om her inne? Har du en mening om noe konkret som diskuteres, eller er du her bare for å komme med slengkommentarer? Det er fryktelig irriterende, avsporende og undergravende for diskusjonen. 27 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Numii Skrevet 18. januar 2023 #75390 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg skyter sikkert meg selv i foten nå, men synes alle som irriterer seg over Klinks (som regel litt malplasserte) kommentarer er mer irriterende enn Klinks irriterende kommentarer 😂 33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Numii Skrevet 18. januar 2023 #75391 Del Skrevet 18. januar 2023 Og med tanke på forrige kommentar fra min side, hva i alle dager er der hun har gjort med valnøttene? Hvorfor fråtser de ikke i spanske appelsiner som er det nydeligste som finnes? Hvorfor i all verden skulle hun være sint på hunden? "Alle" vet jo at det ikke nytter å bli sint på en hund. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 18. januar 2023 #75392 Del Skrevet 18. januar 2023 En liten dæsj pasta og 10-ish hvitløksfedd med skallet på, pluss ytterligere 20-ish fedd i stekepanna. Er dette virkelig noe som folk spiser? Eller har hun bare kastet på mye random hvitløk for å poengtere at hun liker det? Aldri sett liknende 32 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ersa Skrevet 18. januar 2023 #75393 Del Skrevet 18. januar 2023 Dagens 2.løpeøkt på story. Treningen hennes er manisk og finnes jo ikke inspirerende. Hva trener hun til? Har hun i det hele tatt noen mål med all løpingen? 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 18. januar 2023 #75394 Del Skrevet 18. januar 2023 Felis skrev (9 timer siden): Enig, disse babyporsjonene er thinspo på lik linje med de fleste selfiene hun legger ut. Det hjelper ikke at det er pasta. Nok en gang... Jeg må si at jeg stusser over at to mennesker som er selverklærte eksperter på kosthold og trening, tilsynelatende har et kosthold basert på pasta, pizza, brød, melkeprodukter, proteinpulver og kaffe. De hevder til og med å dele "sunne oppskrifter". Det er ingenting sunt med dette! Det mest positive jeg kan si er at det er billig. Men man kan fint inkorporere en og annen grønnsak i kostholdet sitt og fremdeles tilpasse det en slunken lommebok. Selv Rema1000 sine Under 100 lappen-oppskrifter inneholder rikelig med grønnsaker. Hvitløk kan inngå som 5 om dagen, men da skal det jo ganske store mengder til. Jeg er glad i ovnsbakt hvitløk selv, men ikke som eneste "grønne" innslag. Jeg hadde blitt deprimert av å spise så mye beige mat, men jeg innser at det er så mye deprimerende i livet til CBE at maten er det minste problemet. Det må være hardt å tviholde på narrativet om lykkelig liv, når man ser hvor nedover det har gått med henne. Sånn sett er den brukne neglen et friskt innslag, fordi det er det eneste ekte hun har levert på lang tid. Forøvrig forundrer det meg fortsatt at de kun spiser mat uten tyggemotstand. Grøt, smoothie, shakes og litt pasta... Har de problemer med tennene? Antar det store fokuset på karbohydrater og protein har noe med at paret er nyfrelst på styrketrening og sikkert har plukka opp buzzwordet "macros". De slengte seg på lavkarbo da det var poppis på 00-tallet, og nå er det protein og carbs for alle penga. Skulle heller ikke forundre meg om det store fokuset på proteinpulver er et strategisk trekk for å prøve å få spons og samtidig virke troverdig som en treningsprofil. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 18. januar 2023 #75395 Del Skrevet 18. januar 2023 @Klink Fri kunst er bilder som ikke behøver å forholde seg til en tekst. Illustrasjoner er bilder som forholder seg til en tekst, for eksempel foto i en avisartikkel eller som i instagramkontoen til CBE, hvor bildene viser det som teksten handler om. Hvis CBE vil legge ut «fri kunst» må hun IKKE knytte bildene en tekst, men la bildene stå alene. Ble det klarere nå? 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 18. januar 2023 #75396 Del Skrevet 18. januar 2023 Jeg lurer alltid på hvorfor hun legger ut videoer og bilder av at hun løper. Skulle ønske hun kunne fortelle hvorfor. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. januar 2023 #75397 Del Skrevet 18. januar 2023 mater.sapiens skrev (28 minutter siden): @Klink Fri kunst er bilder som ikke behøver å forholde seg til en tekst. Illustrasjoner er bilder som forholder seg til en tekst, for eksempel foto i en avisartikkel eller som i instagramkontoen til CBE, hvor bildene viser det som teksten handler om. Hvis CBE vil legge ut «fri kunst» må hun IKKE knytte bildene en tekst, men la bildene stå alene. Ble det klarere nå? Ok, syns det er litt flisespikkeri å klage på at hun har valgt å style retten med hvitløk. Mer relevant, selv om jeg tipper/håper det er for bildet sin skyld er det å kritisere miniporsjonen av spaghetti hun legger ut. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 18. januar 2023 #75398 Del Skrevet 18. januar 2023 (endret) Klink skrev (33 minutter siden): Ok, syns det er litt flisespikkeri å klage på at hun har valgt å style retten med hvitløk. Mer relevant, selv om jeg tipper/håper det er for bildet sin skyld er det å kritisere miniporsjonen av spaghetti hun legger ut. CBE valgte å style 1 dl fløtepasta med 15 hvitløksfedd med skall. Sikkert gøy for henne å se at det ble typ 40 innlegg her inne om det rare bildet, men det så jo hverken pent eller fristende ut for instagrammen hennes. Dumt å gjøre det dårlig på jobben bare for å kunne lese om det her inne etterpå (for seriøst det må jo være tull). Endret 18. januar 2023 av Rastebenk 28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 18. januar 2023 #75399 Del Skrevet 18. januar 2023 I flere tidligere poster mener jeg hun har sagt at hun trente/skal trene en økt med "netfit". Jeg lurte da på hva det betydde, men mistenker det er det samme som polywhatever (dvs. et par jumping jacks eller noe lignende). 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. januar 2023 #75400 Del Skrevet 18. januar 2023 Consita skrev (9 timer siden): Kan ikke alle bare blokkere vedkommende så slipper vi denne konstante irritasjonen. Vedkommende næres tydeligvis av kverulering og idiotkommentarer. Rapporter meg gjerne. Det er temmelig utfordrende å blokkere en bruker som siteres og får voksenopplæring stup i ett. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå