Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Snøsøta skrev (11 minutter siden):

Så reklamerer CBE for slankeappen Lifesum. Har ikke hun sin egen app med trening og kosthold? Nei, ble visst ikke noe av det. Sånn kan det gå.

Hmmmmm.....så Lifesum vil la seg assosiere med CBE ja.....lykke til med det 😛

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snøsøta skrev (15 minutter siden):

Så reklamerer CBE for slankeappen Lifesum. Har ikke hun sin egen app med trening og kosthold? Nei, ble visst ikke noe av det. Sånn kan det gå.

Dette MÅ noen kommentere  (på en saklig måte) på innlegget. Jeg er blokkert og "begrenset" så mine kommentarer blir ikke offentlige. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (21 minutter siden):

Og der var tidligere nevnte daglige leder i contentmarketingbyrået for oppdragsgiver Fredrikstad Sentrum allerede igang med heiarop mens cbe jobber med å elske noen andres app. 

Forøvrig får alle 50% rabatt av LifeSum selv, uten å måtte donere inntekt til Treasures AS.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drister meg inn i debatten, etter at jeg så diskusjonen omtalt i en tråd om sosiale medier. 

Om påstanden at det er ufint å kritisere personen Caroline: Ja, det er det. Det er aldri fair å kritisere privatpersoner for utseende osv. Jeg er dog ikke helt sikker på at det jevnt over er tilfellet. 

Hvor går skillet mellom privstpetsonen Caroline, og gallionsfiguren Caroline som figurerer for familiens AS? Er det ikke rimelig å anta at det som legges ut i bedriftens kanaler, og således generer inntekt, er noe bedrifseier definerer som et forretningsanliggende? Det være seg reklame for hudpleie, treningsapparater eller kostholdstips? 

Som nevnt i tråden under sosiale medier: en influenser får betalt av sine kunder for å påvirke deg i så stor grad at du endrer dine handlevaner. Dette er i grove trekk det samme som et PR- eller reklamebyrå. Forskjellen er at influensere fronter reklamen via egennavn og fra eget hjem. 

Når forretningsmodellen er å gjøre sin egen person til bedriftens navn og merkevare, kan kritikk mot forretningsdrift forveksles med personkritikk. 

Om påstanden at cbe.no begynner å bli kjedelig: Ja, tallene viser at hun ikke fenger. Jeg er kvinne i den ønskede målgruppen (urban, god jobb, høyt utdannet) og jeg personlig oppfatter bedriften som utdatert. Det synes jeg er litt merkelig, for det har ikke skortet på idéer. Netfit hadde blant annet stort potensiale. 

I starten fremstod hun også mer avslappet og leken. Hun var også first mover på mye i den norske influencersfæren. Det hadde vært spennende å se hvordan hun hadde utviklet seg om bedriften hadde hatt et annet styremedlem. 

Om eksponering av barn: Jeg undrer meg om ikke barnas skole har nettvett-kvelder, ssmtykkskjema og annet gdpr-relatert opplegg. Den dagen barna fyller tretten, er det dem selv som eventuelt må samtykke til eksponering. 

Man kan jo undres om ASet skiller nok på jobb og privat til å faktisk innhente det lovpålagte samtykket.

• Liker 25
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (45 minutter siden):

Brakstart på det nye året hva gjelder videre kvalitet og troverdighet!

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visningsnavnpåkg skrev (18 minutter siden):

I starten fremstod hun også mer avslappet og leken. Hun var også first mover på mye i den norske influencersfæren. Det hadde vært spennende å se hvordan hun hadde utviklet seg om bedriften hadde hatt et annet styremedlem. 

Om du med styremedlem mener LKE, ja, så er jeg helt enig, men han er styreleder iflg. proff.no, så han er nok veldig førende på det som legges ut kan jeg tenke meg. Det er dessverre for de ikke særlig positivt med tanke på omdømmet, og når han i tillegg er en rabiat stalker og bedriver hærverk på tilfeldig valgt kritikers bil, ja, da sier det seg selv at LKE ikke er til det beste for businessen

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visningsnavnpåkg skrev (33 minutter siden):

Hm, jeg måtte inn å ta en titt på fortiden, år 2009. Vet ikke om dette imponerer meg særlig mer. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2009/06/01/et-perfekt-koneemne/

Screenshot_20230102-210114.png

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (12 minutter siden):

Hm, jeg måtte inn å ta en titt på fortiden, år 2009. Vet ikke om dette imponerer meg særlig mer. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2009/06/01/et-perfekt-koneemne/

Screenshot_20230102-210114.png

Aha......LKE må ha frokost ja, på en kampdag, så da må fruen lage skiiiiiiveeeeeer, for han er jo så skjønn, skikkelig fjortiss over det der 😛

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (1 time siden):

Haha var (faktisk) sikker på at nå kommer netfit appen men….. neida. 
Blir spennende å se om han faktisk kommer nå i januar da, selv om jeg har mine tvil 🤷🏼

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lifesum så ikke så fristende ut akkurat. Jeg ble nesten kvalm av den reklamen, så bare masse søtsaker og smeltet ost?  

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CBE.no har vel aldri brukt den appen, hvorfor skulle hun det? Lite troverdig reklame og som @loffen påpeker; kaker og smeltet ost, lite fristende. Dårlig utført oppdrag også å bare ta noen klipp man har liggende fra før og smelle sammen til en «reklame». 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pinlig å reklamere for noe du ikke bruker. For hvis de trenger å bruke den, er jo det pinlig og….

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (9 minutter siden):

Så pinlig å reklamere for noe du ikke bruker. For hvis de trenger å bruke den, er jo det pinlig og….

Dette er jo selve influenserkonseptet, da, å reklamere for ting man ikke bruker. For ingen kan vel på fullt alvor tro at influenserne bruker og elsker alt de reklamerer for?

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
FruJohansen skrev (1 time siden):

Dette mener jeg av hele mitt hjerte, og det er positivt ment ovenfor Caroline: at nærmere 100.000 mennesker benket seg foran pc'en tre ganger daglig for å lese oppdateringer av denne typen, sier langt mer om den gemene hop (altså, vi, det kollektive samfunn), enn det gjør om Caroline, som en gang forfattet dette og tilsvarende litterære verker på fulltid. Det sier noe om hvordan en del av oss kan bli underholdt og tilfredsstilt av å få følge et komplett fremmed menneskes gjøren og laden, til tross for at vedkommendes hverdag i all overveienhet ligner vår egen. Det er antagelig materiale for hundre masteroppgaver om sosialt samspill, flokktilhørighet og kikkermentalitet i dette, men faktum er at Caroline tok i bruk et helt nytt medium på en slik måte at det gav henne flere daglige lesere enn de aller fleste lokalaviser kunne drømme om. At det er putekleint å lese i dag, skyldes ikke at hun var i utakt - det skyldes at vi har fått andre sosiale koder i sosiale medier, og denne typen innblikk i hverdagens banaliteter døde ut en gang på slutten av Facebook sin storhetstid. (Heldigvis!) 

Så kan man jo si mye om hva som har skjedd siden den gang, men grunnen til at denne tråden lever i beste velgående snart 14 år etter disse bevingede ordene om LK sin frokost, er jo at Caroline på den tiden traff en eller annen nerve, som la grunnlaget for hele hennes senere karriere. Dersom det på noen måte er flaut for Caroline, så bør det være like flaut for alle oss som hadde som vane å slå opp på fotballfrue.no hver morgen til dagens første kaffe, for å lese akkurat denne typen svada 😄 Jeg likte bloggen hennes på denne tiden! 

(Jeg lar med vilje være å gjøre et poeng av at hun også den gang syns egen og andres vekt var godt blogginnhold) 

Følger deg på det. Åpenbart i takt den gangen med så mange daglige lesere. Men ikke noe for meg, verken da eller nå. Not my cup of tea. Jeg forventer ikke russiske betraktninger fra en Gro Holm, liksom, men jeg synes det er navlebeskuende og uinteressant fjas.

Verdt å nevne, er jeg selv (også) bare en tulling som har forvilla meg inn her nylig og engasjert meg i de kritikkverdige forholdene.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (32 minutter siden):

Hun har nok ikke så mye selvtillit. 

Husker ikke hvem, men jeg leste i går om en influenser som sa hun tidligere følte på mye press når det kom til utseende pga kommentarer. Hun fikset på mye, retusjerte og la på filter. Forså å konkludere med at kropps og utseendepresset kom mest innenfra og fra hennes egen usikkerhet. 

Og sånn er det jo, er man selvsikker har man ingen vansker med å vise sitt ekte jeg. Og i likhet med deg tror jeg også hun ville blitt bedre likt hvis hun fremstod som naturlig, ufiltret og uredigert. Jeg tror hun ville solgt mer, hatt flere følgere og høyere inntekt. 

Men, når man ikke har selvtillit nok vil negative kommentarer bekrefte hva man i grunn tenker om seg selv. I stede forsøker man å fremstille seg som perfekt, både fordi det er lettere å takle kritikk fordi det ikke er ekte og andre årsaker. Hver eneste positiv kommentar forsterker selvfølelse, men på en overfladisk måte som i grunn ikke har så mye for seg. 

Jeg har også vært, og kanskje fortsatt er litt redd for å vise den sanne meg. Jeg har blitt fortalt fra tidlig av hvor stygg jeg er, ekkel jeg er, tynn og høy i negativ forstand osv. Noe i selvtilliten min er svekket. I tillegg har jeg gått opp i vekt. Alle disse kommentarene er brent inn i skallen, og hver gang jeg eller andre legger ut et bilde av meg selv dukker disse teite kommentarene opp. (Work in progress - jeg har blitt litt tøffere. )

Hele veien tenke jeg: Hvis jeg går ned litt til, hvis jeg får finere hud, hvis jeg får kulere klær etc blir jeg bedre likt. Et utelukkende utseende fokusert tankegang, som også mange influencere spiller på. 

På den andre siden vokste jeg opp med en mor som var svært fokusert på utseende, perfeksjon, ansikt utad og status. Litt som cbe fremstår og kanskje er ovenfor sine barn? Jeg kunne aldri bli tynn nok. Selv når jeg utviklet anoreksi var det læreren min som tok tak i det, ikke mamma. For hun så en lysende modell karriere foran meg. 

Så, hadde jeg vokst opp med andre verdier, annet fokus og et godt selvbilde - kanskje jeg ikke hadde blitt mobbet? Eller stått stødigere i det hvertfall. 

Det var ikke meningen å fortelle om meg selv 🙈 men prøver å forklare dette i kontekst med cbe og ihvertfall hva jeg ser og oppfatter. 

Da bør du jo ha det i deg å bekjempe de som legger føringer for hvordan unge kvinner skal se ut og gjøre i 2022. Boksen CBE er i er altfor liten for unger som begynner å bli ganske store, hvor mye er de påvirket av foreldrene? Barna er i fare for å følge det samme skjønnhetsidealet. Hvor sunt er det? Anekdotiske bevis er ikke bevis, men denne historien viser jo, fra mitt ståsted som jobber mye med unge voksne og ser det i den gruppa også: det er ikke alltid verken sympati eller forakt trigges av de som egentlig burde trigge slike følelser. Av og til får man sympati for folk som ligner på nær slekt som har gjort og sagt sårende og gitt negativ livsretning. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...