Isild Skrevet 8. november 2022 #71441 Del Skrevet 8. november 2022 (endret) Leda skrev (14 minutter siden): Jeg blir virkelig så indignert over at de kan fortsette som om ingenting har skjedd. Det går i kaffe, stemningsfull musikk og trening. Det gjør meg veldig bekymret for at det ikke skjer noe mer med denne saken (hvis A ønsker det slik har jeg naturligvis forståelse for det), og at de bare kan fortsette som før. Skammer de seg ikke litt engang? Det at Makeupmekka ikke adresseres i bedriftens kanaler på noen måte (på samme måte med Beckman, hvor cbe skrev noe om at det er de samme trollene som forsøker å ødelegge hvert eneste samarbeid), tolker jeg i det minste som at de er redde for at det skal bli mer fokus på dette; at de selv skal "komme til" å spre ordet. Kun spekulasjon, men kanskje det er derfor MM heller ikke går ut og forsvarer i sine sosiale kanaler, men kun stenger kommentarfeltene? At kommentarfeltet har vært stengt på de siste 6-7 postene der nå, må jo fremstå som noe underlig for folk som ikke har fått med seg dette. I prinsippet er det vel ingen forskjell på Beckmans kommentarfelt og MMs. Jeg tror det er som jeg så vidt har nevnt før. De selv er "ferdig" med dette, og så lenge ingenting bekreftes i media, så kan det kalles spekulasjoner på hvem det gjelder (selv om ALLE vet hvem det gjelder) Videre tror jeg de (og også noen av annonsørene) faktisk mener at det ble gjort i affekt etter å ha vært utsatt for de de ser som sabotasje og ondsinnet "angrep i flokk" ("rotter seg sammen" osv) Jeg tror desverre det er slik de ser det. Dermed så er nok business as usual et helt bevisst valg. "Drukne" stormen i kaffe og kilometer på mølla. Antageligvis så blåser dette over ganske raskt, "chocking news" har kortere og kortere levetid, men det vi kan håpe på er at flere har blitt oppmerksom på #stopsharenting, og at flere stopper opp og reflekterer litt over hva som egentlig ligger i dette voksende NEI!" -et fra kunder. Endret 8. november 2022 av Isild 27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leda Skrevet 8. november 2022 #71442 Del Skrevet 8. november 2022 Isild skrev (2 minutter siden): Jeg tror det er som jeg så vidt har nevnt før. De selv er "ferdig" med dette, og så lenge ingenting bekreftes i media, så kan det kalles spekulasjoner på hvem det gjelder (selv om ALLE vet hvem det gjelder) Videre tror jeg de (og også noen av annonsørene) faktisk mener at det ble gjort i affekt etter å ha vært utsatt for de de ser som sabotasje og ondsinnet "angrep i flokk" ("rotter seg sammen" osv) Jeg tror desverre det er slik de ser det. Dermed så er nok business as usual et helt bevisst valg. "Drukne" stormen i kaffe og kilometer på mølla. Antageligvis så blåser dette over ganske raskt, "chocking news" har kortere og kortere levetid, men det vi kan håpe på er at flere har blitt oppmerksom på #stopsharenting, og at flere stopper opp og reflekterer litt over hva som egentlig ligger i dette voksende NEI!" -et fra kunder. Jeg tror du har helt rett @Isild. La oss håpe at bevisstheten øker omkring stopsharenting og influenceres rolle i samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 8. november 2022 #71443 Del Skrevet 8. november 2022 Leda skrev (14 minutter siden): Jeg blir virkelig så indignert over at de kan fortsette som om ingenting har skjedd. Det går i kaffe, stemningsfull musikk og trening. Det gjør meg veldig bekymret for at det ikke skjer noe mer med denne saken (hvis A ønsker det slik har jeg naturligvis forståelse for det), og at de bare kan fortsette som før. Skammer de seg ikke litt engang? Det at Makeupmekka ikke adresseres i bedriftens kanaler på noen måte (på samme måte med Beckman, hvor cbe skrev noe om at det er de samme trollene som forsøker å ødelegge hvert eneste samarbeid), tolker jeg i det minste som at de er redde for at det skal bli mer fokus på dette; at de selv skal "komme til" å spre ordet. Kun spekulasjon, men kanskje det er derfor MM heller ikke går ut og forsvarer i sine sosiale kanaler, men kun stenger kommentarfeltene? At kommentarfeltet har vært stengt på de siste 6-7 postene der nå, må jo fremstå som noe underlig for folk som ikke har fått med seg dette. I prinsippet er det vel ingen forskjell på Beckmans kommentarfelt og MMs. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg for hvordan de kan fortsette som om ingenting har skjedd, er at de har visst om det en stund og bearbeidet det ferdig. At historien kom ut er bare en liten hump i veien, og de håper nok at det skal gå over. Det hadde vært interessant å vite når Caroline fant det ut. Jeg nekter å tro at dette var noe hun visste om da hun gikk til avisen og sutret over alt hatet! Så skamløs er det vel ikke mulig å være? Men ett eller annet sted mellom da og reelsen til fru Johansen må hun har blitt klar over det. Og hun har kanskje kjeftet litt på mannen. Eller roset han, hvem vet, de har jo ikke samme reaksjonsmønster som alle andre… Uansett, for dem er nok dette gamle nyheter og de er tilbake til å tro at det sitter hatere der ute og ødelegger samarbeid, bare fordi de er misunnelige. 33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. november 2022 #71444 Del Skrevet 8. november 2022 Hvor mange er det egentlig som vet dette? Jeg snublet over informasjonen på Jodel, et sted jeg er innom en gang i måneden eller sjeldnere. Da ble jeg såpass nysgjerrig at jeg oppsøkte denne tråden. Men folk flest? Hvis ikke media velger å skrive om det, så vil ikke folk flest høre om saken. Jeg har lest her at det skjedde i juni. Så det er ikke lenger ferske nyheter, selv om det er sjokkerende. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg BellaSwan Skrevet 8. november 2022 Populært innlegg #71445 Del Skrevet 8. november 2022 (endret) At bedrifter i det hele tatt vil ha samarbeid med CBE er for meg helt uforståelig. Har de hodet stukket godt ned i sanden eller lever de under en stein? Hvem vil assosieres med krangel, drama og besserwisser holdning? Og så topper de det hele med trakassering og stalking. Bedriftene stenger kommentarfelt, blokkerer eksisterende og potensielle kunder og svarer (med standardsvar) på ganske mange mail fra oppgitte kunder. Er det slik å forstå at disse bedriftene har så mange kunder at de er desperat etter å kvitte seg med en god del av dem? For er det noen som er bad for business så er det CBE. Jeg klarer ikke å komme på noen andre influencere som bæsjer så ettertrykkelig i eget reir, gang på gang på gang på gang. Skipet er ikke synkende lenger, det har gått til bunns for lenge siden. Endret 8. november 2022 av BellaSwan 58 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stalkerlasse Skrevet 8. november 2022 #71446 Del Skrevet 8. november 2022 Hulderen skrev (15 minutter siden): Hvor mange er det egentlig som vet dette? Jeg snublet over informasjonen på Jodel, et sted jeg er innom en gang i måneden eller sjeldnere. Da ble jeg såpass nysgjerrig at jeg oppsøkte denne tråden. Men folk flest? Hvis ikke media velger å skrive om det, så vil ikke folk flest høre om saken. Jeg har lest her at det skjedde i juni. Så det er ikke lenger ferske nyheter, selv om det er sjokkerende. De burde skrive om det, de har jo skrevet om magebilde etter fødsel🥱 wow så relevant for 5 mill mennesker de har skrevet om falske kommentarer fra Åge 🫣 oi pinlig de har skrevet om smykkesvindelbutikk 🫣 også pinlig hundenes sykdom🥱 selvsagt trist for de, men relevant for 5 mill?😏 mann klikker på kommentarfelt og riper opp bil, japp, det hadde jeg lest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 8. november 2022 #71447 Del Skrevet 8. november 2022 Hulderen skrev (27 minutter siden): Hvor mange er det egentlig som vet dette? Jeg snublet over informasjonen på Jodel, et sted jeg er innom en gang i måneden eller sjeldnere. Da ble jeg såpass nysgjerrig at jeg oppsøkte denne tråden. Men folk flest? Hvis ikke media velger å skrive om det, så vil ikke folk flest høre om saken. Jeg har lest her at det skjedde i juni. Så det er ikke lenger ferske nyheter, selv om det er sjokkerende. Det skjedde i Juni.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 8. november 2022 Populært innlegg #71448 Del Skrevet 8. november 2022 (endret) Hvis man skal tro en del av forsvarsinnleggene i denne tråden, tror jeg det er slik at «folk flest» ikke aner hva #stopsharenting er, syns Caroline har en fin kropp og er flink til å trene, har fine bilder, at fotballmannen er flink som støtter kona, at de er rike fordi de har Villa&Volvo, og at det er kjempekoselig at de forteller fra livet sitt. Det er jo nettopp dette narrativet Caroline har bygget opp; den snille, koselig familien som bare lever på rosa marshmallows, pasta med ost og litt pizza/taco innimellom. KK og Dagbladet spiser det rått, i alle fall. Så, det er egentlig ikke noe rart at folk tror det er en hetsekampanje her på KG, for hvordan kan man kritisere at de legger ut bilder av barna? Det er jo bare fine bilder og foreldrene må da kunne bestemme over egne barn? Endret 8. november 2022 av Pust 41 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 8. november 2022 #71449 Del Skrevet 8. november 2022 Hulderen skrev (1 time siden): Hvor mange er det egentlig som vet dette? Jeg snublet over informasjonen på Jodel, et sted jeg er innom en gang i måneden eller sjeldnere. Da ble jeg såpass nysgjerrig at jeg oppsøkte denne tråden. Men folk flest? Hvis ikke media velger å skrive om det, så vil ikke folk flest høre om saken. Jeg har lest her at det skjedde i juni. Så det er ikke lenger ferske nyheter, selv om det er sjokkerende. 17.000 stykk har sett de to første reelsene til Fru Johansen. 42 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fufu Skrevet 8. november 2022 #71450 Del Skrevet 8. november 2022 Felis skrev (1 time siden): Jeg nekter å tro at dette var noe hun visste om da hun gikk til avisen og sutret over alt hatet! Så skamløs er det vel ikke mulig å være? Jeg tror derimot at det var akkurat derfor hun gjorde det. Årsakene kan være mangefasetterte. Hensyn til familie, redsel for oppslag i media fordi hun nettopp fikk vite om hva LKE hadde gjort (anmeldelsen skjedde samme dag, altså dagen før), hensyn til bedriften, hensyn til seg selv oppi alt dette. Skadebegrensing på alle mulige måter. 31 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 8. november 2022 #71451 Del Skrevet 8. november 2022 (endret) Fufu skrev (24 minutter siden): Jeg tror derimot at det var akkurat derfor hun gjorde det. Årsakene kan være mangefasetterte. Hensyn til familie, redsel for oppslag i media fordi hun nettopp fikk vite om hva LKE hadde gjort (anmeldelsen skjedde samme dag, altså dagen før), hensyn til bedriften, hensyn til seg selv oppi alt dette. Skadebegrensing på alle mulige måter. Smoke and mirrors.. Manipulasjon av situasjonen på sitt beste/verste. Eriksens må være klar over at sannheten ofte kommer frem. Og i dette tilfellet ser sannheten skikkelig stygt ut. Endret 8. november 2022 av AnnePåLande 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 8. november 2022 #71452 Del Skrevet 8. november 2022 Fufu skrev (25 minutter siden): Jeg tror derimot at det var akkurat derfor hun gjorde det. Årsakene kan være mangefasetterte. Hensyn til familie, redsel for oppslag i media fordi hun nettopp fikk vite om hva LKE hadde gjort (anmeldelsen skjedde samme dag, altså dagen før), hensyn til bedriften, hensyn til seg selv oppi alt dette. Skadebegrensing på alle mulige måter. Dette gjør «stakkars meg» artikkelen enda mer patetisk. Sier noe om karakterbristene de begge har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 8. november 2022 #71453 Del Skrevet 8. november 2022 Lill skrev (1 minutt siden): Dette gjør «stakkars meg» artikkelen enda mer patetisk. Sier noe om karakterbristene de begge har. Alle ødelegger for meg.. mens far i hus er ute og riper opp en bil samt stalker en kritiker. 30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 8. november 2022 #71454 Del Skrevet 8. november 2022 Egentlig burde vi advare og informere alle bedrifter hun inngår samarbeid med fremover.. Da kan hun tilslutt ikke drive lenger. Bedriftene fortjener å få vite og å få tilbakemelding på valg av reklameplakat. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fufu Skrevet 8. november 2022 #71455 Del Skrevet 8. november 2022 Katten89 skrev (1 minutt siden): Egentlig burde vi advare og informere alle bedrifter hun inngår samarbeid med fremover.. Da kan hun tilslutt ikke drive lenger. Bedriftene fortjener å få vite og å få tilbakemelding på valg av reklameplakat. Enig. Hver gang hun har samarbeid med noen gjør man dem oppmerksom på dette via de kanaler man kan. Slik kan forbrukermakten anvendes konstruktivt. Vi som kjøper produkter og tjenester kan ikke nøye oss med å knebles og slettes vekk når vi er uenige. 11 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 8. november 2022 #71456 Del Skrevet 8. november 2022 Fufu skrev (34 minutter siden): Jeg tror derimot at det var akkurat derfor hun gjorde det. Årsakene kan være mangefasetterte. Hensyn til familie, redsel for oppslag i media fordi hun nettopp fikk vite om hva LKE hadde gjort (anmeldelsen skjedde samme dag, altså dagen før), hensyn til bedriften, hensyn til seg selv oppi alt dette. Skadebegrensing på alle mulige måter. I så fall håper jeg at alle samarbeidspartnere skriver seg bak øret at eierne av denne bedriften har null hemninger og null moral. Absolutt ingen. De er i stand til å true, forfølge og drive med hærverk, og så lyve om det i ettertid uten å fortrekke en mine. Hva hvis en samarbeidspartner ikke er fornøyd? Eller Treasures ikke er fornøyd med samarbeidspartneren? Er dette en indikasjon på hva de har i vente? Vi har sett antydninger til det før. Jeg husker gnagsårklærne til Balion, og hvordan CBE kastet oppdragsgiver under bussen. Den gangen syntes jeg det var rart at hun var så ivrig på å skryte av sin smale midje, at hun var villig til å sage av greina hun satt på. Men så gikk Balion konk, og det hele ga mer mening. Jeg tipper oppgjøret fra Balion var en av disse fordringene som aldri ble betalt (Treasures har store summer utestående ved hvert årsoppgjør, og jeg tipper det er uoppgjorte regninger og tullefakturaer ala den fru Johansen fikk). Da Caroline skjønte at hun ikke fikk pengene sine, så var hevnen søt. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 8. november 2022 #71457 Del Skrevet 8. november 2022 Fruen har jo en sti av ødelagte samarbeid bak seg.. Kremmerhuset BALION Beckman Campingvognen (husker ikke navnet) Make up mekka Flere? 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 8. november 2022 #71458 Del Skrevet 8. november 2022 Det geskjefter som kjøper annonseringsplass hos SoMe-påvirkere ikke later å tenke over, er at de med på dette kjøpet også får påvirkerens renommé og troverdighet. Velger jeg som bedrift å bruke Caroline Berg Eriksen som talerør for mine tjenester og varer, så assosieres jeg ikke bare automatisk med alle skandalene og holdningene Treasures AS heftes med — jeg fremstår også som en bedrift som støtter oppunder nevnte skandaler og holdninger. All PR er nemlig ikke god PR. Å assosiere seg med Treasures AS er blitt SoMe-versjonen av et kamikaze-angrep på egen bedrift. . 38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fufu Skrevet 8. november 2022 #71459 Del Skrevet 8. november 2022 Felis skrev (1 minutt siden): I så fall håper jeg at alle samarbeidspartnere skriver seg bak øret at eierne av denne bedriften har null hemninger og null moral. Absolutt ingen. De er i stand til å true, forfølge og drive med hærverk, og så lyve om det i ettertid uten å fortrekke en mine. Hva hvis en samarbeidspartner ikke er fornøyd? Eller Treasures ikke er fornøyd med samarbeidspartneren? Er dette en indikasjon på hva de har i vente? Vi har sett antydninger til det før. Jeg husker gnagsårklærne til Balion, og hvordan CBE kastet oppdragsgiver under bussen. Den gangen syntes jeg det var rart at hun var så ivrig på å skryte av sin smale midje, at hun var villig til å sage av greina hun satt på. Men så gikk Balion konk, og det hele ga mer mening. Jeg tipper oppgjøret fra Balion var en av disse fordringene som aldri ble betalt (Treasures har store summer utestående ved hvert årsoppgjør, og jeg tipper det er uoppgjorte regninger og tullefakturaer ala den fru Johansen fikk). Da Caroline skjønte at hun ikke fikk pengene sine, så var hevnen søt. All historikk tilsier at denne bedriften ikke forholder seg til skrevne eller uskrevne regler i forretningslivet. Hver gang noen inngår samarbeid med CBE/LKE er de på min nei-liste. Dette handler ikke om en enkeltstående hendelse. Dette er grunnet i hvordan bedriften og deres ansatte har oppført seg i over ti år nå. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fufu Skrevet 8. november 2022 #71460 Del Skrevet 8. november 2022 Hunter7 skrev (1 minutt siden): Å assosiere seg med Treasures AS er blitt SoMe-versjonen av et kamikaze-angrep på egen bedrift. . Ja, og det vitner også om manglende research fra de som samarbeider med dem. Et enkelt søk på nettet burde være nok til å hindre å kjøpe reklameplass. Det meste av skandaler og uprofesjonell oppførsel er lett tilgjengelig. Man trenger ikke å oppsøke obskure blogger eller debattfora for å finne ut av dette. Jeg har null tillit til slike bedrifter. Jeg forventer mer av de jeg kjøper varer og tjenester av. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå