Glufseguri Skrevet 6. november 2022 #71241 Del Skrevet 6. november 2022 introverten skrev (2 timer siden): Denne såkalte influenceren (gidder ikke å nevne navn) har så lite å formidle at hun diskuterer hva andre formidler. CBE er uten tvil den influenceren med størst påvirkning i Norge. CBE har også kun reklamert for bra produkter i mange år så man vet man kan stole på henne. Er det tilfeldig at alle som kritiserer CBE tilfeldigvis har en dårligere kropp. De burde kanskje følge treningen hennes og bli glad i kroppen sin. Ingen kan ta fra CBE at hun har en veltrent kropp og pene barn. Nice try Åge. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Medici Skrevet 6. november 2022 Populært innlegg #71242 Del Skrevet 6. november 2022 Glufseguri skrev (14 minutter siden): Nice try Åge. CBE er jo ikke glad i sin egen kropp engang. Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, men... silikonpupper, fillers, tannbleking, endring av tannstilling, fake negler, retusjering, posering for å oppnå et visst ideal, trenings- og kostregime for å oppnå et visst ideal. Bevisst hoppe over måltider for å fremstå som noe man ikke er... Heftig makeup for å fremstå på en bestemt måte. Manisk trening. Det er ingenting ved CBE som signaliserer at hun er fornøyd med egen kropp. Om barna er pene eller ikke er vel helt irrelevant. Og nå, grave hodet langt ned i sanden i håp om at det ikke når "offentligheten" at fasadeslottet har krakelert, jeg synes oppriktig synd på dem. Når fasaden er viktigst, i alle sammenhenger er det erfaringsmessig begrunnet i at fasadepyntingen har til hensikt å dekke over en eller flere mangler som man av en eller grunn føler skam rundt. Om man virkelig er trygg i seg selv og egen situasjon blir behovet for perfeksjon til enhver tid borte. Har man selvinnsikt klarer man å ha litt humor over hvorfor ting er som de er. Det har ikke CBE og LKE, de stritter i mot alt som kan synliggjøre en bitteliten skrape, de er ufeilbarlig og vet og kan alltid best. Det er bare trist, veldig trist. Det må ta mye av deres tid og krefter. Tid og krefter som de kunne brukt til så mye annet og nyttig, og kanskje både gøy og utviklende. I stedet er de redusert til å bruke en anselig mengde tid daglig til å vokte nettsider og sosiale medier for å slå ned på enhver kritikk av deres egen kritikkverdige virksomhet. For en smørje de har laget seg. Det er virkelig ingenting som er misunnelsesverdig med hva de har skapt seg. Attpåtil tjener de knapt penger på det, og det de tjener, til hvilken pris? De er avhengige av egne mindreårige, ikke samtykkekompetente barn for med jevne mellomrom dra opp mengden likes på Insta eller for å skaffe seg samarbeid. 61 4 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendit Skrevet 6. november 2022 #71243 Del Skrevet 6. november 2022 Selvfølgelig skal ingen "ta fra" henne at hun er veltrent og har helt nydelige barn, for det har hun. Ingen tvil om det. De er supersøte og fortjener kun det beste -som alle barn gjør❤️ Jeg husker for ca 10 år tilbake da mange bloggere delte bilder av barna sine, gjerne litt stylet og med dyre merkeklær eller lignende. Husker at jeg leste disse bloggene og syns det var "gøy" å se disse søte barna. Men nå har det gått mange år siden dette begynte, og i løpet av den tiden har man innsett hvilke uønskede konsekvenser det kan få. Og de aller fleste tenker seg om før de legger bilde av barna sine ut på nettet-heldigvis! 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kosemose Skrevet 6. november 2022 Populært innlegg #71244 Del Skrevet 6. november 2022 garfunkel skrev (4 timer siden): Jeg er selvfølgelig like rystet som dere i denne saken. Og jeg vet det er som å banne i kirken å kritisere Fru Johansen her inne men jeg må si jeg synes det er litt dumt måten hun har valgt å legge frem det her på ved å nærmest ha en ny "episode" hver dag i denne thrilleren som det jo har blitt. Først var det at internettet hennes var klikk (?) og så var det at hun var en travel dame med barn så det lar seg ikke gjøre å legge ut alt i en jafs. En video per dag på tre minutter er det hun rekker. Hun har tydeligvis forberedt seg godt til dette og da hadde hun nok også greid å legge ut alt samtidig hadde hun bare ønsket. Jeg føler hun gjør dette for å få flere følgere. Jeg er fullstendig klar over at her er det noen som har gjort noe man absolutt ikke skulle gjort, men de er mennesker de også. Hadde de forholdt seg helt tause hadde nok det også vært galt her inne, at de fortsetter livet "som om ingenting skulle ha skjedd" er hvertfall galt. Det blir galt enten eller. De involverte i saken sitter nok også å følger med på hva Fru J skal komme med neste gang, det må være ganske så forferdelig å gå sånn i uvisshet og være redd for hva som kommer, spesielt for den delen av familien som ikke visste noe om dette før anmeldelsen kom. Det har nok allerede vært krisemodus i det hjemmet lenge før Fru J presenterte dette. Men jeg liker ikke helt måten det blir lagt fram på som sagt, nærmest som en julekalender hvor man sitter å biter negler og gleder seg til hva for noe juicy hun kommer med i neste video. Jeg tenker at den familien har det nok ikke noe bra nå, og jeg føler spesielt med barna som sikkert får gjennomgå på skole og bhg (vet ikke alder på de) fra barn som har sett og hørt ting. Kritikerne har forgjeves bedt om at bedriften slutter å eksponere barna. Det kan ikke være slik at ting nå skal legges lokk på pga at det kan oppleves vanskelig for barna. Men det er utvilsomt enda et tankekors vedr hvor ille det er at kjendiser eksponerer små barn. Kjendisstatus kan være både til glede og til sorg, og kjendisbarn har rett på privatliv og å få leve fritt uavhengig av foreldres kjendisstatus. Denne bedriften valgte å poste film av barna som slår seg løs og danser i går. Vel vitende om alt negativ søkelys. Så nei, at de har barn kan dessverre ikke være et frikort/skjold mot å slippe offentlig søkelys når de stalker, forfølger, truer med blikk og telefoner og gjør hærværk. 45 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 6. november 2022 Populært innlegg #71245 Del Skrevet 6. november 2022 Jeg kommer ikke over at Makeupmekka blokkerer sine egne KUNDER! For å beskytte (hevne seg på vegne av?) en influencer, som attpåtil gjorde en ræva jobb for dem. Det er jo kundene de lever av, CBE er bare en utgift som de håper de vil tjene på på sikt. I stedet får det nesten en dobbelt negativ. Ingen blir inspirert til å kjøpe sminke av å se den kakete sminken hennes. Og kunder, som eventuelt hadde kjøpt andre produkter, blir blokkert. Dette burde nesten være pensum på markedsføringslinja. Hvordan IKKE gjøre det 90 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 6. november 2022 #71246 Del Skrevet 6. november 2022 Felis skrev (3 minutter siden): Jeg kommer ikke over at Makeupmekka blokkerer sine egne KUNDER! For å beskytte (hevne seg på vegne av?) en influencer, som attpåtil gjorde en ræva jobb for dem. Det er jo kundene de lever av, CBE er bare en utgift som de håper de vil tjene på på sikt. I stedet får det nesten en dobbelt negativ. Ingen blir inspirert til å kjøpe sminke av å se den kakete sminken hennes. Og kunder, som eventuelt hadde kjøpt andre produkter, blir blokkert. Dette burde nesten være pensum på markedsføringslinja. Hvordan IKKE gjøre det Blokkerer fra IG eller fra selve netthandelssiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 6. november 2022 #71247 Del Skrevet 6. november 2022 Kosemose skrev (Akkurat nå): Blokkerer fra IG eller fra selve netthandelssiden? Fra IG. Hvor det er lenke til butikken på hvert eneste innlegg, så den denererer nok en del trafikk til nettbutikken. Det er virkelig ikke en vanlig markedsføringsstrategi å gjemme seg for kundene, og det er det en grunn til 39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Malum Skrevet 6. november 2022 Populært innlegg #71248 Del Skrevet 6. november 2022 Jeg følger Danae Mercer på instagram. Hun er omtalt i tråden flere ganger, som en positiv motvekt til og en aktiv motstander av skjønnhetstyranniet vi alle blir utsatt for gjennom blant annet sosiale medier. Alle burde følge Danae Mercer. Hun delte dette i går: https://www.instagram.com/reel/CklzCmAuVuV/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Tenk at kroppsfasong kan være mote, dere! Det er pokker ta meg så jævlig sjukt at jeg har ikke ord. Nå ser det altså ut til at "skinny is back". Vi skal si farvel til the big booty, og heller omfavne "heroine chick"... Jeg er godt voksen, og har heldigvis kommet dit at jeg er komfortabel med å se ut som meg, men veldig mange er ikke der, og det gjelder jo særlig de unge, sårbare, som i ytterste konsekvens kan bli så syke av denne påvirkningen at det koster dem livet. Jeg vil ikke være med på dette her, jeg! Er det ikke litt opp til oss alle å være med på å bestemme hva slags samfunn vi ønsker å ha? Si ifra når nok er nok, og ikke gi oss når når vi opplever å ikke bli hørt? CBE/Treasures AS er et av mange foretak som har en aktiv rolle i det skjønnhetstyrranniet vi alle daglig blir utsatt for, i kraft av å være påvirkere. (Jeg tør ikke tenke på hvordan livsstilen påvirker barna i familien.) At denne bedriften i tillegg ofrer egne barns privatliv for reklameinntekter, og blander barn/sexy pose/thinspo i en salig, grell røre er så opprørende at jeg har ikke ord. At annonsører er komfortable med å samarbeide med påvirkere som dette er utenfor min fatteevne, og jeg blir så innmari provosert av det. Så da sier man ifra, da, som blant annet A gjorde i sommer - fordi man ønsker å stå opp for seg selv, sine døtre, nieser, barnebarn, nabounger og influenserbarn! Markerer seg og melder klart ifra at dette vil man ikke være med på! At en liten gnom fra Sarpsborg blir rabiat og går bananas på en kritiker som søren ikke har opptrådt annet enn saklig og redelig kommer i hvert fall ikke til å stoppe meg fra å engasjere meg - både i denne tråden og ellers på sosiale medier. *Venter spent på hvor lang tid det vil ta før en viss bedriftseier taper omkrets rundt sessen og svai i ryggen* 53 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Skrottefar Skrevet 6. november 2022 Populært innlegg #71249 Del Skrevet 6. november 2022 I går så hadde Makeup Mekka et gjennomsnitt på 3,6, av 5, stjerner på Trustpilot, er nede i 2,7 nå https://no.trustpilot.com/review/makeupmekka.no?sort=recency 68 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stalkerlasse Skrevet 6. november 2022 #71250 Del Skrevet 6. november 2022 Skrottefar skrev (2 minutter siden): I går så hadde Makeup Mekka et gjennomsnitt på 3,6, av 5, stjerner på Trustpilot, er nede i 2,7 nå https://no.trustpilot.com/review/makeupmekka.no?sort=recency Fryder meg👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 6. november 2022 #71251 Del Skrevet 6. november 2022 Skrottefar skrev (11 minutter siden): I går så hadde Makeup Mekka et gjennomsnitt på 3,6, av 5, stjerner på Trustpilot, er nede i 2,7 nå https://no.trustpilot.com/review/makeupmekka.no?sort=recency Sånn kan det gå.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 6. november 2022 #71252 Del Skrevet 6. november 2022 Skrottefar skrev (14 minutter siden): I går så hadde Makeup Mekka et gjennomsnitt på 3,6, av 5, stjerner på Trustpilot, er nede i 2,7 nå https://no.trustpilot.com/review/makeupmekka.no?sort=recency De trodde de kunne sette munnkurv på kundene sine, det var ganske naivt. Firmaer som annonserer hos kontroversielle influencere, viser seg å være like kontroversielle selv. 45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Medici Skrevet 6. november 2022 Populært innlegg #71253 Del Skrevet 6. november 2022 Det må anses som en risikosport å innlede samarbeid med CBE. Den årelange historikken hennes med ignorering av råd og anbefalinger om barns personvern og en lang rekke andre kritikkverdige forhold begynner nok å merkes nå. Dette tror jeg ikke vil avta. Folk er mer og mer bevisste på dette, og godt er det. Influencer-barn har vært utnyttet kommersielt i årevis uten at det har nyttet å si fra. At det nå er annonsørene som får kjenne på forbrukermakten og hva det betyr å assosieres med influencere som går på tvers av allmenn oppfatning av rett og galt er på høy tid. Og muligens eneste måten å få bukt med problemet. Så får CBE sutre til krampa tar henne om at folk "ødelegger" samarbeidene hennes. Det er ingen som ødelegger samarbeidene hennes, det er mange som i årevis har gjort henne oppmerksom på og problematisert praksisen hennes. Det har ikke nyttet. Hun har i like mange år sensurert denne tilbakemeldingen, hun har ALDRI tatt diskusjonen og hennes metode for å håndtere kritikken handler utelukkende om å overstyre og overse. Det fungerer kanskje en stund å demme opp de små bekkene, men så kommer flommen. Den har vært varslet, og nå må hun finne en måte å håndtere konsekvensene på. 48 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 6. november 2022 Populært innlegg #71254 Del Skrevet 6. november 2022 Bare det enkle faktum at de gikk ut med at de skulle beskytte barna mer for noen år siden. Bakfra-bilder en liten periode, men med i Bloggerne. Deretter full eksponering. Hvem tror på slike folk? 43 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 6. november 2022 #71255 Del Skrevet 6. november 2022 Kollontaj skrev (12 minutter siden): Bare det enkle faktum at de gikk ut med at de skulle beskytte barna mer for noen år siden. Bakfra-bilder en liten periode, men med i Bloggerne. Deretter full eksponering. Hvem tror på slike folk? Stemmer det, det var vel Dagbladet det også? Ingen moral eller respekt for egne barns rettigheter. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Klappe Skrevet 6. november 2022 Populært innlegg #71256 Del Skrevet 6. november 2022 I dag har makeupmekka tatt vekk blokkeringen på meg😅 kanskje de har sjekket trust pilot og fått med seg at denne strategien med å blokkere kunder ikke funket? 57 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnnePåLande Skrevet 6. november 2022 Populært innlegg #71257 Del Skrevet 6. november 2022 Klappe skrev (1 minutt siden): I dag har makeupmekka tatt vekk blokkeringen på meg😅 kanskje de har sjekket trust pilot og fått med seg at denne strategien med å blokkere kunder ikke funket? Skaden er allerede skjedd og folk får det med seg. Amatører.. 65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LullaSkrulla Skrevet 6. november 2022 #71258 Del Skrevet 6. november 2022 Når avisene skriver om så mye ræl og sladder om folk man knapt vet hvem er, eller egentlig ikke vet hvem er, synes jeg det er veldig rart de ikke skriver om denne saken. Er de beskytta av media og hvorfor skulle de være det? Hvilke mennesker er skjerma av media? Jeg tviler sterkt det handler om at de ikke er kjente nok. 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 6. november 2022 #71259 Del Skrevet 6. november 2022 introverten skrev (5 timer siden): Denne såkalte influenceren (gidder ikke å nevne navn) har så lite å formidle at hun diskuterer hva andre formidler. CBE er uten tvil den influenceren med størst påvirkning i Norge. CBE har også kun reklamert for bra produkter i mange år så man vet man kan stole på henne. Er det tilfeldig at alle som kritiserer CBE tilfeldigvis har en dårligere kropp. De burde kanskje følge treningen hennes og bli glad i kroppen sin. Ingen kan ta fra CBE at hun har en veltrent kropp og pene barn. Nå er det ganske nylig at jeg har rotet meg inn i denne tråden. Men er virkelig CBE som er den influenceren med størst påvirkning i Norge? Det er ikke hun som dukker opp overalt i media og realityserier for tiden. Eller kjøpes opp av NRK. Den «æren» er det Sophie Elise som har. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 <3 Skrevet 6. november 2022 #71260 Del Skrevet 6. november 2022 AnnePåLande skrev (34 minutter siden): Skaden er allerede skjedd og folk får det med seg. Amatører.. Virkelig.....var på nippen å bestille 2 kaledere fra de sist uke,heldivis utsatte jeg det og i dag bestillte jeg fra Kicks 40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå