kraftwerk Skrevet 3. november 2022 #70561 Del Skrevet 3. november 2022 Felis skrev (3 timer siden): Jeg prøver å la tvilen komme LKE til gode og håper at tilståelsen kon som et resultat av at han hadde dårlig samvittighet for hva han har gjort og et ønske om å rydde opp. Men jeg er redd det er gode beviser som ligger til grunn, og at tilståelsen kom som et forsøk på å redusere straff. Vi har jo alle sett konturene av dette i mange år. Den aggressive adferden mot kritikere i kommentarfelt, måten han forskjellsbehandler kvinner og menn, hvor langt han er villig til å strekke seg for å kvele kritikk (kommentarfeltjukset). Jeg husker at jeg reagerte på måten han behandlet kona på i Bloggerne. Jeg så bare den siste sesongen de var med i, men jeg husker at han virket nedlatende og lite støttende. For eksempel da hun lanserte undertøyet til My Muse. Hun virket oppglødd og glad for samarbeidet, mens han svarte surt at han dreit i undertøy. Da hun hadde fotoshoot for kolleksjonen var det tydelig at han kjedet seg. Han gjespet demonstrativt og så på klokka. Jeg tenker at når kona di ligger omtrent naken foran en hel gjeng med sminkører, fotografer osv, så viser du støtte. Uansett hvor avkledd hun er på IG, må det være noe annet irl? Hun må ha følt seg så sårbar, men ikke et oppmuntrende ord fra gemalen. Og jeg husker at hun stadig prøvde å hinte om at de hadde det hett på soverommet. En scene som har brent seg fast er da de rusler hjem fra en fest i Kulåsparken. CBE er litt tipsy, og hinter om at hun gleder seg til litt sengekos. LKE svarer at han heller vil spise. Og så fniser CBE og prøver å fleipe det bort. Det er mulig jeg husker noen detaljer feil her, men dette var inntrykket jeg satt igjen med. Caroline som prøvde og Lars Kristian som var likegyldig. Det kan hende det er slik humor han har, skikkelig manne-mann som driter i undertøy og tør å fortelle kona at han foretrekker mat framfor sengekos. Men i så fall er det fremmed for meg at en mann som pusher 40 oppfører seg sånn. Det er noe jeg forbinder med usikre unggutter. I lys av hva som har kommet frem nå, ser jeg selvfølgelig tilbake på dette med andre briller. Men jeg tror nok at det er et voldsomt sprik mellom hva som presenteres på SoMe og virkeligheten. Så kanskje vi skal gi paret rett nåe de hevder at vi kun ser en brøkdel av livet deres? For hvis det er sånn han er, så er det virkelig ikke særlig insta-vennlig! Dette inntrykket jeg også har hatt av han relativt lenge. Jeg har også tenkt at hun muligens er i et til-dels psykisk voldelig forhold, uten at hun er særlig bevisst på det selv. For han virker faktisk ikke særlig frisk, mot verken henne eller andre. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 3. november 2022 #70562 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) Carrie_S skrev (16 minutter siden): Jeg leste kanskje innlegget ditt litt raskt, beklager det. Jeg fikk med meg at du antydet at media ikke skriver om denne saken fordi de er redde for bråk i etterkant. Mulig jeg leste innlegget ditt helt feil. Kan være jeg er litt farget av andre innlegg som hevder at media er for redde for paret og/eller beskytter dem. Det vet jeg at ikke er sant. Det har vært noen fåtalls saker hvor man ikke har skrevet en sak av hensyn til journalistenes ve og vel, men da dreier det seg om saker ala Muhammed-tegningene. Verken Dagbladet, VG og Nettavisen er redde for bloggere. Men ALLE influencere er til en viss grad beskyttet av pressen i egenskap av sitt virke. Sånn sett er sammenblandingen av privatliv og business helt genial. Ved den minste antydning til bråk, så kan de legge seg i fosterstilling og hevde at de er privatpersoner. "Jeg er bare en liten jente som prøver å finne min vei i livet", fritt etter FruJohansen... Det er veldig vanskelig å ta dem på noe som helst, uten å virke slem. Politikere har ikke den samme beskyttelsen. Dessuten tror jeg det har noe å si at det er flest kvinner som følger folk som CBE, og dessverre er det lett å devaluere kritikk fra kvinner og hevde at det er misunnelse og mobbing. Likestillingen har ikke kommet lenger, dessverre. Se bare på årets Gullbarbie og statskanalen. NRK har fått 42 klager og masse offentlig kritikk, men Snorre Valen avfeier det hele med at kritikken er "kjønnet". Men det er litt merkelig at folk som Mads Hansen, som stort sett er ganske frittalende om CBE's like, ikke tar tak i akkurat henne. Da er det lett å trekke konklusjoner om at akkurat hun er "fredet". Det er ikke en konspirasjonsteori, det er et uttrykk for at man lurer på hvorfor. Endret 3. november 2022 av Felis 30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 3. november 2022 #70563 Del Skrevet 3. november 2022 5 minutter siden, Felis said: Men ALLE influencere er til en viss grad beskyttet av pressen i egenskap av sitt virke. Sånn sett er sammenblandingen av privatliv og business helt genial. Ved den minste antydning til bråk, så kan de legge seg i fosterstilling og hevde at de er privatpersoner. "Jeg er bare en liten jente som prøver å finne min vei i livet", fritt etter FruJohansen... Det er veldig vanskelig å ta dem på noe som helst, uten å virke slem. Politikere har ikke den samme beskyttelsen. Der er vi uenige. Ingen er fredet på noe vis. I de aller fleste tilfellene handler det om at sakene ikke er så store og ikke har like stor allmenn interesse som det man mener på kvinneguiden og på jodel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 3. november 2022 #70564 Del Skrevet 3. november 2022 Carrie_S skrev (4 minutter siden): Der er vi uenige. Ingen er fredet på noe vis. I de aller fleste tilfellene handler det om at sakene ikke er så store og ikke har like stor allmenn interesse som det man mener på kvinneguiden og på jodel. Uansett om influenseren er stor eller ikke, så er saken i prinsipp uhyre viktig. Denne typen adferd er skremmende - bevisst skremmende - fordi man vil bringe en meningsmotstander til taushet. 26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 3. november 2022 #70565 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) Carrie_S skrev (15 minutter siden): Der er vi uenige. Ingen er fredet på noe vis. I de aller fleste tilfellene handler det om at sakene ikke er så store og ikke har like stor allmenn interesse som det man mener på kvinneguiden og på jodel. Jeg er uenig med deg, ordet "fredet" var i gåsetegn - for det finnes ikke et annet ord for fenomenet. Det har vært mange skandaler hos flere influencere, mediene dekker bare "glad-saker" - de stiller aldri kritiske spørsmål heller. Så jeg har samme opplevelse som brukeren du siterte. Ingen andre A-kjendiser eller politikere kunne ravet rundt å trakassert folk, uten at det var store oppslag i media. Så det du sier her blir feil. Endret 3. november 2022 av kraftwerk 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Marshmallow** Skrevet 3. november 2022 #70566 Del Skrevet 3. november 2022 Selv om det kommer ut i media, så tror jeg ikke de kommer til å adressere dette. vel en dag må bobla sprekke .. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 3. november 2022 #70567 Del Skrevet 3. november 2022 Carrie_S skrev (12 minutter siden): Der er vi uenige. Ingen er fredet på noe vis. I de aller fleste tilfellene handler det om at sakene ikke er så store og ikke har like stor allmenn interesse som det man mener på kvinneguiden og på jodel. Du tenker at en mindre kjent FRP-politiker hadde kunnet forfølge en kvinne og ripe opp bilen hennes, fordi hun var uenig i politikken hans, uten at avisene skrev om det? Det er i beste fall naivt... 46 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 3. november 2022 #70568 Del Skrevet 3. november 2022 Pust skrev (21 minutter siden): I følge discord har avisen(e) fått dokumentasjon, men hvorfor hensynet til psykisk helse eller barn skal veie tyngre i denne saken enn i saken om Anne Brith (som var en mindre blogger), mangler forklaring. AB drev også med stalking, men så vidt jeg vet gjorde hun aldri hærverk på andres eiendom, bare verbal «hærverk». AB tok kontakt med arbeidsgiveren til noen som hadde sent mail til en samarbeidspartner av AB. Vedkommende brukte bare sin forbrukerrett, men uheldigvis sendte samarbeidspartneren denne informasjonen videre til AB slik at hun fikk navnet på hvem det gjaldt. Jeg synes det er mange likhetstrekk i disse to sakene; tenk deg belastningen det må ha vært for vedkommende. https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 3. november 2022 #70569 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) Pust skrev (31 minutter siden): I følge discord har avisen(e) fått dokumentasjon, men hvorfor hensynet til psykisk helse eller barn skal veie tyngre i denne saken enn i saken om Anne Brith (som var en mindre blogger), mangler forklaring. AB drev også med stalking, men så vidt jeg vet gjorde hun aldri hærverk på andres eiendom, bare verbal «hærverk». Jeg tror presseetiske hensyn blir ivaretatt på vegne av kilden, ikke på grunn av kjente involverte med offentlige navn. Endret 3. november 2022 av Revenge o'Cavatina 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. november 2022 #70570 Del Skrevet 3. november 2022 Det forundrer meg hvis ikke media tar tak i dette. Selv om CBE ikke er en stor influencer lenger, var hun en gang Norges største, og de fleste vet hvem hun er. Og det at saklig kritikk blir møtt med så hårreisende og skremmende oppførsel fra den andre medeieren(?) i bedriften, bør på en eller annen måte belyses. Mulig presseetiske hensyn gjør at journalister nøler … 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 3. november 2022 Populært innlegg #70571 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) Håper @FruJohansen finner tid til å legge ut resten av historien i dag. Ikke bare fordi man er nysgjerrig på hvordan det hele gikk videre. Men det blir fort spekulasjoner og unødvendige rykter når det er litt cliffhanger. Det er ingen dom skriver Fru på IG. Så da trenger man ikke å spekulere i det. Saken har ikke vært gjennom rettsapparat, noe som vel betyr at den ble avsluttet med en tilståelse og en bot hos politiet. Jeg personlig håper han forsto at han gikk langt over grensen, og at han aldri igjen tråkker over en slik grense. Jeg håper han ba dypt, ekte og ydmykt om unnskyld. Jeg håper videre at vi slipper en ny "offer"-ballade med paret i media, hvor de innrømmer at det som skjedde var ille, men at de var drevet til det pga heksejakt, mobbing og massivt netthat. Når man begynner å true folk som er konstruktivt kritiske til noe du har gjort på jobben - da er det på tide å slutte i den jobben! Syns de skal gi seg selv sparken egentlig! Endret 3. november 2022 av Isild 43 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 3. november 2022 #70572 Del Skrevet 3. november 2022 Men dette er jo en sak som har offentlig relevans for samarbeidspartnere til bedriften. En ting eg å "henge ut" noen bare for å fortelle. Men denne saken må jo opplyses om slik at fremtidige samarbeidspartnere vet hvem de inngår samarbeid med. Jeg tenker media må ta tak i dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 3. november 2022 #70573 Del Skrevet 3. november 2022 Når du er influencer så har du makten til å iscenesette deg selv. De kan lage seg en avatar som de gir et bestemt utseende og personlighet. De har full mulighet til å blokkere kritikk som dukker opp i kommentarfeltet. Det gjør dem godt vant, og når du har holdt på slik i mange år så er skillet mellom ekte og uekte visket bort. Det er jo derfor KG er en rød klut, for inn hit strekker ikke den makta seg. Jeg tror de satser på at de kan fortsette som før og late som om det ikke har skjedd. 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 3. november 2022 #70574 Del Skrevet 3. november 2022 Mye rart som skrives om tilståelsesdom her. Her er en god kilde vedrørende hvordan det foregår - i retten. https://www.domstol.no/no/slik-gjennomfores-en-rettssak/straffesak/straffesak-og-dom/ 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 3. november 2022 #70575 Del Skrevet 3. november 2022 Revenge o'Cavatina skrev (1 minutt siden): Jeg tror presseetiske hensyn blir ivaretatt på vegne av kilden, ikke på grunn av de involverte med offentlige navn. Det kan være at du har rett i dette! Hendelsen skjedde for ikke fryktelig lang tid tilbake og A var sikkert vettskremt. Jeg kan bare tenke meg hvordan det må være å bli forfulgt når man skal hente barnet sitt, for så å oppdage omfattende hærverk sammen med barnet. Det er ikke sikkert hun har lyst til å stå frem med navn, i redsel for represalier. Det er jo ikke bare Lars Kristian som oppfører seg rabiat, det har kommet ganske grove ting i kommentarfeltene fra forsvarerne deres også. Senest i kommentarfeltet til Beckmann, hvor fittetryne var ett av argumentene fra en forsvarer. Og man ser jo hvordan noen brukere her inne singler seg ut enkeltbrukere og nærmest spammer dem med beskyldninger. Jeg får litt crazed fans-vibber av det hele. Man skal tenke seg grundig om, får man stikker frem nakken med sånne folk gående rundt. Ellers synes jeg saken @Laia linker til er en god sammenligning. Å bli utsatt for falsk politianmeldelse er kanskje ikke like skremmende som å få bilen herpet, men det kunne potensielt skapt store problemer. Og Anne Brith hevdet at hun hadde funnet barnet hennes på SoMe, i det ligger det grove trusler, uten at det er uttalt. Jeg synes hun var vanvittig tøff som sto frem med navn og bilde. Men det fikk uheldige konsekvenser for henne i ettertid. Jeg husker at hun ble omtalt i Hat-boka, hvor Anne Brith spant sin helt egen historie omkring denne damen. Der kan vi snakke om konspirasjonsteorier😂 Heldigvis var det ikke så mange som leste boka, og veldig få av de som leste den tok den seriøst, så jeg håper det ikke fikk konsekvenser for kvinnen som sto frem. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 3. november 2022 #70576 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) Donpedro skrev (7 minutter siden): Mye rart som skrives om tilståelsesdom her. Her er en god kilde vedrørende hvordan det foregår - i retten. https://www.domstol.no/no/slik-gjennomfores-en-rettssak/straffesak/straffesak-og-dom/ Tilståelsesdom gjøres i retten, ja. Og gjøres kun foran en dommer og et vitne (dommer-advokat). Man må erkjenne straffskyld og fortelle om hendelsesforløpet, samt fortelle at man visste det man gjorde var feil og måten det evt kunne gå utover offeret på. Hvis du ikke klarer å fortelle om at du visste at det var dumt og feil, så kan dommeren trekke tilståelsesdommen - slik at du heller får "vanlig straff". Offeret møter ikke opp i disse rettsmøtene, bare den siktede, men det kommer kanskje an på hvor alvorlig hendelse det er (drap, voldtekt o.l - om begge må møte er jeg usikker på, men i mindre forhold som dette skjer det typisk i byretten). Når dommen er satt får man dommen sin, det pleier å være erstatning og ubetinget fengsel hvis det ikke er særlig alvorlig. Men nå sa Fru Johansen at dette ikke har gått gjennom retten, så muligens har LKE erkjent forholdet og fått en bot, selv om jeg synte det virker rart iom kostnadene på skaden. Endret 3. november 2022 av kraftwerk 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koktreke Skrevet 3. november 2022 #70577 Del Skrevet 3. november 2022 Fufu skrev (11 timer siden): Det overrasker meg slett ikke at det gikk så langt. LKE har alltid vært ustabil og dette føyer seg inn i rekken av hendelser hvor han oppfører seg som om han ikke er helt frisk. Jeg kan derimot ikke se for meg at CBE visste om dette, verken på forhånd eller at han kom hjem og fortalte henne det. Ser for meg at hun fikk kjennskap til saken da det ble anmeldt. Jeg får veldig sympati med henne i denne situasjonen, selv om hun bedrev brannslukking i media i ettertid. Det kan ikke være helt enkelt å leve med en rabiat mann av dette kaliberet. Dette. Jeg personlig et veldig glad jeg ikke bor med den mannen. Han fremstår ustabil, aggressiv og med massive mindreverdighetskomplekser. I tillegg til sort/hvitt tankegang der han vet best og med et stort behov for kontroll. Denne hendelsen viser jo også hvor langt han tenker han kan gå når folk er uenige med han. Skremmende, rett og slett. 37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 3. november 2022 #70578 Del Skrevet 3. november 2022 Dette har virkelig gått for langt. Hvis jeg et lite sekund skal ta deres perspektiv så forstår jeg at det har vært slitsomt å få kritikk over mange år. Spesielt tenker jeg at det har vært vanskelig for CBE som mest av alt ønsker å fremstå perfekt og med total kontroll. Det passer svært dårlig med narrativet at hun samtidig er Norges mest kritiserte influenser og hun føler nok at alt pirkes på. LKE sine handlinger nå viser at det har begynt å rakne litt eller kanskje mye. Kroppsfokuset har blitt betydelig verre de siste årene og treningsmanien er ekstrem. Ser at han også i større grad ikke bare lenger tar bilder, men også har begynt å være mer synlig på felles kanaler og ekstremt opptatt av å legge ut hvor mye og hvor ofte han løper. Det er nok ikke bare rosenrødt å leve slik de har gjort i så mange år. Hvem som er hva er umulig å si, men må være ekstremt slitsomt å være de to faktisk. Å klare å leve med hverandre når begge er så til de grader ekstreme på hver sin måte. Når man tyr til en så ekstrem handling som han har gjort her pga en liten kommentar så viser det også mangel på selvkontroll. Noe som de virkelig ønsker å vise oss at de har. Selvkontroll har nesten blitt kjennetegnet deres og så ser man baksiden hvor selvkontrollen er helt borte når det kommer til kommentarfelt og hvordan de har holdt på der. Helt motstridende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 3. november 2022 #70579 Del Skrevet 3. november 2022 Om dette skal være en tilståelsesdom er det ikke sikkert rettsmøtet er berammet enda. Kriminalomsorgen og rettsaparatet maler sakte! Når det gjelder manglende respons i media kan det skyldes at rettsmøtet ikk er avholdt enda. Eller så kan det være en sånn Kanye West sak? Han gjør mye rart, men har en diagnose. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 3. november 2022 #70580 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) Hoppetau skrev (24 minutter siden): Men dette er jo en sak som har offentlig relevans for samarbeidspartnere til bedriften. En ting eg å "henge ut" noen bare for å fortelle. Men denne saken må jo opplyses om slik at fremtidige samarbeidspartnere vet hvem de inngår samarbeid med. Jeg tenker media må ta tak i dette Absolutt, det er jo ikke hverdagskost at bedrifter som driver med markedsføring har en betalt torpedo som går rundt og torturerer enkeltpersoner som uttrykker misnøye med måten markedsføringen gjennomføres på. I beste fall er dette en ekstratjeneste fra treasures som de fleste samarbeidspartnere ikke setter pris på eller ønsker å assosieres med Endret 3. november 2022 av AntiBullshit 24 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå