miamiamia Skrevet 19. oktober 2022 #69821 Del Skrevet 19. oktober 2022 CBE bør skamme seg hva hun gjør mot barna sine. Og for en ræva KK artikkel. Også bør hun bruke litt penger på en god fysio og kiropraktor. Jeg unner henne ikke ryggproblemer (snakker av erfaring). 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 19. oktober 2022 #69822 Del Skrevet 19. oktober 2022 mrs.tld skrev (5 timer siden): Og nå sendte KK ut mail, hvor saken om CBS er omtalt, med bilde av barna... Så, hvis du ikke allerede har sett saken med privatbildene på nett, så skal de iallefall sørge for at alle får sett! Hvem sender de Mail til? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 19. oktober 2022 #69823 Del Skrevet 19. oktober 2022 15 hours ago, Pasha said: Det hemmelige rommet til barna, er ikke helt så hemmelige lenger når mor deler det på Instagram Akkompagnert av en sang som lyder "never grow up". Nei, Gud forby at de skal "grow up" slik at de kan begynne å motsette seg eksponeringen.. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg miss spjåk Skrevet 19. oktober 2022 Populært innlegg #69824 Del Skrevet 19. oktober 2022 (endret) Emma Marie skrev (På 18.10.2022 den 13.03): Det klarte hun å gjøre selv. Du burde ha holdt deg mye mer saklig i kommunikasjonen. Men her er altså KKs journalist svar ifh barneeksponering. Som å høre CBE eller fam. Nyhus tenkte jeg.. Bjørnstad mener altså at *CBE bestemmer over barna sine (Kripos etc sine anbefalinger blir ikke kommentert) *Hun er stolt av barna sine (relevant for barneeksponering tydeligvis) *Bildene er ikke eksplisitte (lyder kjent?) *"Det er en grunn til at hun er en av Norges største influensere – fordi folk er interessert i henne og familien." (fremmedes nysgjerrighet er altså viktigere enn barns privatliv) "Dette er en mor, som er glad og stolt av barna sine, og som selv har valgt å dele av livet med dem på nett (helt urelevant for hvorfor man ikke bør eksponere) Og til sist, om du føler deg støtt kan du la vær å lese artikkelen. Lyder også kjent. Hva er ledelsens holdning ifh barneeksponering? Er salgstall og inntjening viktigere enn hensyn til mindreårige? Eller har ledelsen et mer nyansert og reflektert syn angående barneeksponering tro? Prøver nemlig å unngå bedrifter og magasiner som støtter opp om eksponering av mindreårige jeg. Så kunne vært greit å vite.. Endret 19. oktober 2022 av miss spjåk 46 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banjo Skrevet 19. oktober 2022 #69825 Del Skrevet 19. oktober 2022 17 hours ago, AnnePåLande said: Mor går inn på rommet og åpner opp døren med mobilen i hånden. Filmer intetanende mindreårige og deler hemmeligheten på sin offentlige IG konto.. Hva får et menneske til å gjøre dette? Filme og så tenke at; ja, dette er jaggu meg noe hele verden må se.. en mor og daglig leder som ikke innehar respekt for mindreåriges privatliv. Denne filmingen er så utrolig respektløs ovenfor to mindreårige. Ingen steder i huset er visst hemmelige når moren din er CBE. 42 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hedy Lamarr Skrevet 19. oktober 2022 Populært innlegg #69826 Del Skrevet 19. oktober 2022 KK-redaktør Heldal var på God Morgen Norge i dag, i den siste halvtimen. Hun ble intervjuet om et nytt reality-program hun er med i, hvor hun fortalte at man også skimter sønnen hennes noe, men i bakgrunnen. Hun uttalte også noe sånn som at trettenåringer ikke kunne avgjøre om det var greit å vises fram på tv. (Dette er ikke ordrett, men kjernen i det hun sa, intervjuet ligger i TV2-appen.) Hennes tretten år gamle sønn er altså ikke samtykkekompetent, men CBEs yngre døtre er det, siden de publiserer bilder av dem. Noe spesielt, det der. 73 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 19. oktober 2022 #69827 Del Skrevet 19. oktober 2022 Hedy Lamarr skrev (3 minutter siden): KK-redaktør Heldal var på God Morgen Norge i dag, i den siste halvtimen. Hun ble intervjuet om et nytt reality-program hun er med i, hvor hun fortalte at man også skimter sønnen hennes noe, men i bakgrunnen. Hun uttalte også noe sånn som at trettenåringer ikke kunne avgjøre om det var greit å vises fram på tv. (Dette er ikke ordrett, men kjernen i det hun sa, intervjuet ligger i TV2-appen.) Hennes tretten år gamle sønn er altså ikke samtykkekompetent, men CBEs yngre døtre er det, siden de publiserer bilder av dem. Noe spesielt, det der. Da tenker hun vel at CBE allerede har tatt det valget på vegne av de umyndige, så da gjør det ikke noe at KK viser bildene mor har lagt ut. Men altså, gjelder ikke VVP for kvinnemagasiner? Klarer man ikke ta inn over seg hva som knyttes til #stopsharenting? 4.8. Når barn omtales, er det god presseskikk å ta hensyn til hvilke konsekvenser medieomtalen kan få for barnet. Dette gjelder også når foresatte har gitt sitt samtykke til eksponering. (…) https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ 25 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 19. oktober 2022 #69828 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnnePåLande skrev (17 timer siden): Mor går inn på rommet og åpner opp døren med mobilen i hånden. Filmer intetanende mindreårige og deler hemmeligheten på sin offentlige IG konto.. Hva får et menneske til å gjøre dette? Filme og så tenke at; ja, dette er jaggu meg noe hele verden må se.. en mor og daglig leder som ikke innehar respekt for mindreåriges privatliv. Nei, nei, nei. Dette er ikke til å tro. 😭 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 19. oktober 2022 #69829 Del Skrevet 19. oktober 2022 HerKommerMummi skrev (18 timer siden): Det var sikkert privatpersonen Caroline som delte dette med venner og familie på insta. Hun er bare offentlig person når hun reklamerer for noe. 🤥 Privatpersonen som delte til familie og venner med offentlig konto. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gameon Skrevet 19. oktober 2022 #69830 Del Skrevet 19. oktober 2022 Hmm....slank dame med normal mage og rumpe..... Ikke lett å gjøre seg så til når venninna filmer, selv om hun prøver med knekk i knærne på begynnelsen. Jeg må bare le. 26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. oktober 2022 #69831 Del Skrevet 19. oktober 2022 Gameon skrev (4 minutter siden): Hmm....slank dame med normal mage og rumpe..... Ikke lett å gjøre seg så til når venninna filmer, selv om hun prøver med knekk i knærne på begynnelsen. Jeg må bare le. Jøss, de utstikkende ribbeina er borte og jo! Kjekt med det som kommer og går etter eget behov. 32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 19. oktober 2022 #69832 Del Skrevet 19. oktober 2022 Gameon skrev (29 minutter siden): Hmm....slank dame med normal mage og rumpe..... Ikke lett å gjøre seg så til når venninna filmer, selv om hun prøver med knekk i knærne på begynnelsen. Jeg må bare le. Se så levende hun ser ut på bilde nr to, det smilet ser EKTE ut. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 19. oktober 2022 #69833 Del Skrevet 19. oktober 2022 Er det flere som har sendt epost til KK, og fått svar? Jeg sendte i går men ikke fått noe respons. Enda. Så får vi se... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 19. oktober 2022 Populært innlegg #69834 Del Skrevet 19. oktober 2022 Gameon skrev (39 minutter siden): Hmm....slank dame med normal mage og rumpe..... Ikke lett å gjøre seg så til når venninna filmer, selv om hun prøver med knekk i knærne på begynnelsen. Jeg må bare le. Helt normal og fin kvinnekropp, lysår fra egen fremstilling med innhul mage, muskuløs sprettrumpe og utstikkende ribbein. Beina ser også normalt lange ut. Merkelig det der. Hun ser langt mer avslappet og likandes ut enn på sine egne selfies. Jeg tror CBE kan være artig å være med. Merkelig at hun fremstiller seg selv så kunstig, kjølig og utilgjengelig i sosiale medier. Hun ser som regel ikke inn i kamera engang. Kanskje hun ønsker å beskytte seg selv, men det forklarer i så fall ikke hvorfor hun konsekvente velger å utleverer det mest sårbare hun har, barna sine og hverdagslivet, hjemmet deres, og ikke minst sin egen lettkledte kropp. 55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 19. oktober 2022 Populært innlegg #69835 Del Skrevet 19. oktober 2022 Så utrolig flott at hun deler den videoen! Hun både ser og høres skikkelig glad ut på de storiene, og det er helt dønn ærlig, veldig godt å se henne avslappet og naturlig ❤ Brownies - oppskriften var også et kjempegodt tips, og hun er til og med i forkant av kommentarene om at hun mangler hansker. (Noen vil mene at jeg legger lista lavt, når jeg gir skryt for tinge som mange syns burde falle helt naturlig. Men jeg syns det er viktig å gi positive tilbakemeldinger på det som er bra, også i denne tråden) 78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kri.star Skrevet 19. oktober 2022 #69836 Del Skrevet 19. oktober 2022 1 hour ago, Snødronninga said: Er det flere som har sendt epost til KK, og fått svar? Jeg sendte i går men ikke fått noe respons. Enda. Så får vi se... Ikke så mye som ett takk for din e-post. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 19. oktober 2022 #69837 Del Skrevet 19. oktober 2022 FruJohansen skrev (22 minutter siden): Så utrolig flott at hun deler den videoen! Hun både ser og høres skikkelig glad ut på de storiene, og det er helt dønn ærlig, veldig godt å se henne avslappet og naturlig ❤ Brownies - oppskriften var også et kjempegodt tips, og hun er til og med i forkant av kommentarene om at hun mangler hansker. (Noen vil mene at jeg legger lista lavt, når jeg gir skryt for tinge som mange syns burde falle helt naturlig. Men jeg syns det er viktig å gi positive tilbakemeldinger på det som er bra, også i denne tråden) Joda, sant nok, men en enslig video forsvarer ikke det de har gjort, fortsatt gjør og mest sannsynlig vil fortsette med.....skal man kunne gi de ros og skryt så bør det ikke skje før de innrømmer at de har vært på bærtur med alt de har frontet mtp barneeksponering, thinspo.....ja, den lista er lang, men det vil ikke skje at de gjør det, banna bein, som vi sier her på flatbygda på Romerike 😛 19 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 19. oktober 2022 Populært innlegg #69838 Del Skrevet 19. oktober 2022 Skrottefar skrev (8 minutter siden): Joda, sant nok, men en enslig video forsvarer ikke det de har gjort, fortsatt gjør og mest sannsynlig vil fortsette med.....skal man kunne gi de ros og skryt så bør det ikke skje før de innrømmer at de har vært på bærtur med alt de har frontet mtp barneeksponering, thinspo.....ja, den lista er lang, men det vil ikke skje at de gjør det, banna bein, som vi sier her på flatbygda på Romerike 😛 Jeg syns delingen av "hemmelig rom" var hinsides horribel. Det gjør meg likevel ikke blind for at hun har potensiale til å motbevise kritikken som dominerer her inne. Jeg ser ikke noen grunn til at man skal vente med ros til de legger seg flate for alt de har gjort før. (For DET kommer ikke til å skje) Jeg innbiller meg at de leter etter andre veier å engasjere og inspirere for tiden, de kan ikke være fullstendig blinde for det dalende engasjementet i kanalene, og vanskelighetene så snart de knytter navnet sitt til en ny merkevare. Om små endringer i positiv retning forbigås i stillhet, gir det jo ingen retningsangivelser for hvor de skal ta innholdet sitt. Mitt mål med å engasjere meg i kritikk av influeserbranjen, er å oppnå en endring i hva som produseres av innhold. Da må man også - etter min mening - koste på seg å også si fra når noe er bra underveis. Til tross for at jeg trygt kan regne med å bli provosert av samme kanal i nær framtid likevel. 56 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 20. oktober 2022 #69839 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnnePåLande skrev (På 18.10.2022 den 22.32): Mor går inn på rommet og åpner opp døren med mobilen i hånden. Filmer intetanende mindreårige og deler hemmeligheten på sin offentlige IG konto.. Hva får et menneske til å gjøre dette? Filme og så tenke at; ja, dette er jaggu meg noe hele verden må se.. en mor og daglig leder som ikke innehar respekt for mindreåriges privatliv. Det der er så grov overtramp som det kan få blitt. Stakkars unger. Man må jo virkelig lure på intelligensen til cbe. Absolutt ingen jeg kjenner ville blottet barnas privatliv på den måten til hele verden. Må være desperat etter klikk og kroner. Rett og slett skammelig. Disse ungene kommer til å våkne en dag og skjønne at gode foreldre ikke holder på sånn. Håper de filmer mora morgentrøtt i senga, med hele ansiktet forfra og deler bredt. Det hadde hun fortjent. 34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 20. oktober 2022 Populært innlegg #69840 Del Skrevet 20. oktober 2022 Man må bare elske google. Motepersonlighet og sjefredaktør for KK og Topp, Ingeborg Heldal, forteller til Melk & Honning at hun mener foreldre bør ha et bevisst forhold til hvordan og hvor mye de eksponerer barna sine. – Og jo flere følgere, jo større blir eksponeringen og dermed ansvaret, mener Heldal https://melkoghonning.no/er-det-greit-a-fremstille-barn-som-et-moteobjekt/ Videre har Heldal snakket ut om at hun ikke kjøper "fasaden" til CBE.no: https://tv.vg.no/video/106589/fotballfrues-mann-er-et-nett-troll Men nå mener hun altså at det er helt innafor å lage en overflatisk reportasje om å "leve sitt beste liv" - med bilder av barna. For det er jo faktisk Heldal som er ansvarlig redaktør i KK. 48 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå