Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

<3 <3 skrev (4 minutter siden):

Det sier litt som denne Qkorean,om du går inn på hjemmesiden deres og ser hvilken priser de har på produktene sine så vet man med en gang at det er en importør som tenker lettjente penger,koreansk hudpleie bruker å være billig og bra,ingridienslistene til disse produktene er lange som en bok,og mye som jeg aldri ville hatt på min hud....ler så jeg griner når jeg leser beskrivelsen av hvert produkt,dette mennesket har ikke peiling på annet en at han vil ha penger på konto ved å lure folk.

Jeg tittet på siden nå, og er enig. Det minnes om noe Oriflame opplegg - Koreansk hudpleie er ofte også naturlig og dyrevennlig. Kan ikke se noe av dette hos dette merket. Jeg ville aldri kjøpt noe slikt, men ser på siden deres «Halvor Bakkes favoritter» - så det ser ut som at Halvor Bakke også reklamerer for dem?! 🧐

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (Akkurat nå):

Bloggere/influencere (CBE.no også)  som har kjempet for at det de holder på med skal kalles yrke, jobbing og bransje. HARD jobbing faktisk. 

Men så viser det seg at de bare selger privatliv på nettet allikevel? 

Oh, the irony.

Hun motsier seg selv noe voldsomt, og virker ikke som at hun reflekterer rundt seg selv og sitt i det hele tatt. Og det merkes jo godt, ikke bare av oss her inne, men også av eventuelle samarbeidspartnere. 

Hva skal egentlig til for at en verifisert konto, ikke er verifisert lengre? Er dette noe personen må gjøre selv? 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (4 minutter siden):

Jeg tittet på siden nå, og er enig. Det minnes om noe Oriflame opplegg - Koreansk hudpleie er ofte også naturlig og dyrevennlig. Kan ikke se noe av dette hos dette merket. Jeg ville aldri kjøpt noe slikt, men ser på siden deres «Halvor Bakkes favoritter» - så det ser ut som at Halvor Bakke også reklamerer for dem?! 🧐

Gjerne derfor det er så dyrt😂tviler sterkt på Halvor Bakke bruker disse produktene.....favoritter liksom,ler meg ihjel🙈

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (17 minutter siden):

Hun motsier seg selv noe voldsomt, og virker ikke som at hun reflekterer rundt seg selv og sitt i det hele tatt. Og det merkes jo godt, ikke bare av oss her inne, men også av eventuelle samarbeidspartnere. 

Hva skal egentlig til for at en verifisert konto, ikke er verifisert lengre? Er dette noe personen må gjøre selv? 

Verifisering må brukeren søke om ved å sende inn kopi av legitimasjon. Kjente personer gjør dette for at følgerne skal kunne skille ut den ekte kontoen fra de som evt oppretter falske kontoer i den kjente personens navn. 

Regner dermed at kontoen selv kan fjerne det blå merket de har fått utdelt, eller be om det. 

Verifiseringen sier bare noe om at man er kjent nok til at det er sannsynelig at andre kan misbruke navnet og lage falske kontoer. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun viser frem privatlivet er jo en vesentlig grunn til at annonsene fungerer. Det er derfor ikke mulig å hevde at det går et skille. Løsningen må jo være veldig enkel. Hun kan ha en offentlig konto der hun har reklameinnlegg og en privat konto der hun viser frem privatlivet. Den ene åpen, den andre lukket. Men da hadde det jo ikke gått lang tid før antall følgere på reklame-kontoen hadde vært så få, at ingen ville betale for annonser der. 

Om hun tror på dette selv, da forstår hun ikke bransjen hun er en del av.

• Liker 32
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline Berg Eriksen er råååsaaabloggernes svar på Schrødingers Katt. Hvorvidt katta lever eller ikke, vet man først når man åpner boksen. Og slik forholder det seg hos CBE også. Om det er Privat-CBE eller reklame-CBE som er på IG, det vet man først når man går inn på kontoen. Dog under forutsetning at reklame-CBE gidder å merke reklamen i en skriftstørrelse som ikke krever elektronmikroskop. 

Det er alltid like fascinerende å observere CBEs nærmest fanatiske og trassige trang til å ri to hester samtidig. 

• Liker 33
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

duskelapp skrev (På 14.10.2022 den 23.47):

Lurer heller på hvor hun fikk tak i med brune detaljerw750.jpg

I Hellas 😄

20221013_204814.jpg

• Liker 35
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

teknosilje skrev (42 minutter siden):

I Hellas 😄

20221013_204814.jpg

Det der er jo en relativt bra kopi, eller «replika» som noen her kalte det. Til og med riktig fargenyanse på kanvasen. Noen annet småplukk vel og merke, men det er ikke så nøye.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkel om fotballfrua i kk.no ang antall barn i dag 🙈 noen som  kommenterer under facebookposten ang barn og outing i sosiale media? 

Endret av NettoppJa
La til noe
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men artikkelen over om Anja (Johansen) som har startet spleis var jo noe flere influencere burde tenkt på i disse tider. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettoppJa skrev (26 minutter siden):

Artikkel om fotballfrua i kk.no ang antall barn i dag 🙈 noen som  kommenterer under facebookposten ang barn og outing i sosiale media? 

Ikke nok med det, KK publiserer BILDE av BARNA til CBE i artikkelen. Kjenner jeg blir lyn-forbannet. 

Her kommet dilemmaet med CBE sin private/offentlige konto på Ig. Det er en verifisert, offentlig konto. Alle bildene hun legger ut kan bli brukt offentlig, uavhengig om det er av barna eller ikke. Gir hun totalt faen? 

Endret av kraftwerk
  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (7 minutter siden):

Ikke nok med det, KK publiserer BILDE av BARNA til CBE i artikkelen. Kjenner jeg blir lyn-forbannet. 

Her kommet dilemmaet med CBE sin private/offentlige konto på Ig. Det er en verifisert, offentlig konto. Alle bildene hun legger ut kan bli brukt offentlig, uavhengig om det er av barna eller ikke. Gir hun totalt faen? 

Det handler jo om barna, da må de jo vises. Du vet, CBE.no-logikken…

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (59 minutter siden):

Hun synes sikkert at det er topp for da får hun vist dem frem, får masse komplimenter om hvor fine de er og dermed blir hun stolt og får en enda bedre selvfølelse. Sånn stikk i strid med de fleste andre. 

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kraftwerk skrev (1 time siden):

Det er jo bare oppgulp av IG profilen hennes. Helt elendig, virkelig makkverk av en artikkel. Ref spørsmålet om «de skjønne» xxx. Hva f… har det med saken å gjøre om man ønsker flere barn. De fremstiller henne også som travel to-barnsmor. Nesten som man mistenker «journalisten» å være en venninne

• Liker 29
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swan1998 skrev (11 minutter siden):

Det er jo bare oppgulp av IG profilen hennes. Helt elendig, virkelig makkverk av en artikkel. Ref spørsmålet om «de skjønne» xxx. Hva f… har det med saken å gjøre om man ønsker flere barn. De fremstiller henne også som travel to-barnsmor. Nesten som man mistenker «journalisten» å være en venninne

Og så er det så fint med egentid. Det har hun jo hele tiden. Selvdigging på fulltid. 

• Liker 17
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Surikatt skrev (2 timer siden):

Hun synes sikkert at det er topp for da får hun vist dem frem, får masse komplimenter om hvor fine de er og dermed blir hun stolt og får en enda bedre selvfølelse. Sånn stikk i strid med de fleste andre. 

Hva med hunden? Du vet den pene hunden; «ligger du der du, da! Så pen!»

Litt annen stil her når vi snakker til hunden, må jeg innrømme: «Ligger du der du, da, kosegutten vår, go'gutten! Snusketuskerufsen, suss, suss, koooos....»

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...