Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

pøbelsara skrev (51 minutter siden):

Jepp, viktig poeng. Hvorfor tagger hun Brimiseter gjentatte ganger i innleggene sine hvis de ikke har fordeler av å være der? Hvorfor vise frem både oernattingen og samtlige måltider de spiste hvis de samtidig betaler for å være der? Hvorfor er skiltet med logoen til stedet synlig på flere av bildene av henne fra oppholdet?  Hvorfor skulle hun gi bort en masse gratisreklame og samtidig betale full pris selv? Det henger ikke på greip. At noe ikke er reklame når det ikke er merket, er jo tilbakevist gang på gang tidligere.

Siden Forbrukertlsynet primært straffer oppdragsgiver og ikke influenser/some-aktør når det ikke er merket riktig er det jo Brimiseter som får svi mest, da - hvis noen tar tak i dette.

Jeg oppfordrer folk til å rapportere til FT.

Hvis man google CBE og visit jotunheiem kommer både blogginnleggene og innlegg i tråden her om fjorårets opphold opp. Da kan man se at det ifjor var litt forvirring om hvem som hadde sponset og dermed skulle reklamemerkes for. Man kan også se at CBE var kledd fra topp til tå i twnetyfour-klær (og ungene i Gullkorn) på alle bilder da, selv om ingenting var merket og hun selv opplyste om at hun i den perioden ikke hadde noe samarbeid med TWentyfour og derfor ikke skulle merke. I år er det ikke antydning til turklær på verken henne eller ungene på noen av bildene, gitt. 

Jeg husker fjorårets diskusjon, og personlig konkluderte jeg den gang med at de tok en Anne Brith, og latet som om de hadde en seriøs samarbeidspartner (Brimiseter) for å veie opp inntrykket at bedriften kun sto for billigræl. Jeg tenker at de prøver seg på det samme i år.

Treasures AS er sene med å offentliggjøre fjorårets tall, men med tanke på hva de selv har merket som reklame i løpet av regnskapsåret, så tenker jeg at det ser like mørkt ut som året før. Bedriften klarte knapt å dekke løpende utgifter, samt en lønn under minstesats på NAV til de to fulltidsansatte. For en bedrift som lever av å selge omdømmet sitt, så er det dårlige nyheter. Ingen vil knytte merkevaren sin opp mot et synkende skip. Særlig ikke når det synkende skipet til stadighet er i stormer som Beckman-gate og Cubus. Det er en nedadgående spiral, dårlige tall, synkende følgertall, lugubre samarbeidspartnere og bråk. De hadde virkelig trengt en samarbeidspartner som Brimiseter... 

• Liker 32
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brimi og CBE.no klinger dårlig sammen. De symboliserer det ekte og naturlige, CBE.no det motsatte. De hadde samarbeidspartner i fjor: Visit Jotunheimen, der fikk de nok noe penger for å bruke på opphold osv. 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 time siden):

Jepp, viktig poeng. Hvorfor tagger hun Brimiseter gjentatte ganger i innleggene sine hvis de ikke har fordeler av å være der? Hvorfor vise frem både oernattingen og samtlige måltider de spiste hvis de samtidig betaler for å være der? Hvorfor er skiltet med logoen til stedet synlig på flere av bildene av henne fra oppholdet?  Hvorfor skulle hun gi bort en masse gratisreklame og samtidig betale full pris selv? 

Jeg mener å ha lest noe tidligere om at de kan trekke av for utgifter i regnskapet når det er dokumentert, uten at jeg egentlig har nok kunnskap om det til at jeg kan si det helt sikker. Men det var snakk om det da de var i Tyrkia og dreiv på på samme viset og vi vet jo at Tyrkia ikke var sponset siden de bodde hos svigers. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (19 timer siden):

Flotte ferier CBE kan gi til barna sine. Ferie i varmere strøk, så ferie på en seter og kommende høstferie til Hellas. Masse tid med barna og flotte opplevelser sammen. 

Har du tenkt over at foreldrene deres, som eier hyttene og leilighetene de stort sett ferierer i, har finansiert disse eiendommene helt på egenhånd? De skaffet disse på en tid da kommersiell utnyttelse av barn ikke var en alternativ inntektskilde. Så det er fullt mulig at to voksne mennesker kan sørge for fine ferier til familien sin, helt uten å selge ungene sine. 

• Liker 35
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste utsatt frist for levering av årsregnskapet er 20. august så da er det bare å vente på svaret noen dager etter dette. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara

Interessant å lese hennes svar i innlegget fra forrige besøk på Brimisæter 

https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/

Der sier hun 

Sitat

Fordi det er flere måneder siden jeg hadde avtale med Twentyfour. Ergo er det ingen verdi for meg å vise frem tøyet deres, og da skal det ikke merkes.

Jeg er ikke oppdatert på regelverk- men en gang må vel det som kan regnes som reklame opphøre? 
jeg er bare nysgjerrig rundt tematikken. Siden hun i fjor fikk betalt(står i kommentar av CBE i innlegget i lenken) for oppholdet på Brimisæter og, la oss si, i år betalte de alt selv. Når tenkes det at «utløpsdatoen» på et betalt samarbeid eller reklame er?

Om det er sånn at hun som privatperson CBE er så fornøyd og vil dele litt innhold, så blandes det i en røre fordi kontoen hennes jo er en bedrift? Synes det er et sammensurium hele bedriften- de ansatte- hva er jobb- hva er privat- så rotete. Rett og slett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

h/k skrev (3 minutter siden):

Siste utsatt frist for levering av årsregnskapet er 20. august så da er det bare å vente på svaret noen dager etter dette. 

Lurer på hvorfor de trenger så lang frist, men de har kanskje et veldig omfattende regnskap sammenlignet med andre i sin bransje? Uansett ser jeg at andre influencere (Isabel Raad, Sophie Elise, Funkygine, Jenny Skavlan,  har hatt rekordår for andre år på rad, så det er tydeligvis gode kår for influencermarketing. Man bør kunne forvente millionoverskudd og rekordutbytte hos Treasures også, de er tross alt to fulltidsansatte i bedriften, i motsetning til de fleste av konkurrentene, som sliter alene. 

Samtidig vil en økning i omsetning virke merkelig, all den tid reklcamesamarbeidene nærmest uteblir. I hvert fall hvis vi teller antall merkede innlegg på bedriftens kanaler. Kanskje The Well og Chiquelle betaler utrolig godt? Uansett blir det utrolig spennende å se hva resultatet blir. 

Jeg ville ikke solgt mine barns privatliv for alle pengene i verden, men det er unektelig veldig trist hvis de nok engang har gjort det for drøye 250k i årslønn...

• Liker 35
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (8 minutter siden):

https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/

Der sier hun 

Jeg er ikke oppdatert på regelverk- men en gang må vel det som kan regnes som reklame opphøre? 
jeg er bare nysgjerrig rundt tematikken. Siden hun i fjor fikk betalt(står i kommentar av CBE i innlegget i lenken) for oppholdet på Brimisæter og, la oss si, i år betalte de alt selv. Når tenkes det at «utløpsdatoen» på et betalt samarbeid eller reklame er?

Om det er sånn at hun som privatperson CBE er så fornøyd og vil dele litt innhold, så blandes det i en røre fordi kontoen hennes jo er en bedrift? Synes det er et sammensurium hele bedriften- de ansatte- hva er jobb- hva er privat- så rotete. Rett og slett

Hun skjønner ikke at det har verdi for klesmerket. 

• Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (10 minutter siden):

Hun skjønner ikke at det har verdi for klesmerket. 

Nei, jeg antar det dette de har misforstått, at verdi betyr verdi for annonsør, og ikke verdi = fakturerbar inntekt.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipser skrev (34 minutter siden):

Nei, jeg antar det dette de har misforstått, at verdi betyr verdi for annonsør, og ikke verdi = fakturerbar inntekt.

Dette står helt tydelig i regelverket fra FT. https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

Sitat
  • Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren. Det er flere ting som spiller inn på om noe du legger ut har markedsføringsverdi. Jo sterkere produktet er eksponert i innlegget, jo høyere markedsføringsverdi har det. Hvis produktet er helt i bakgrunnen og eksponeringen av det ikke vil fremme salg av produktet, har det antakelig så lav markedsføringsverdi at du ikke trenger å merke. Men terskelen her er lav. Merk heller en gang for mye enn en gang for lite.

Dette er ikke vanskelig å lese - så når hun hevder at hun ikke skal merke fordi det ikke lenger har verdi for henne, blir jeg ikke veldig imponert over leseforståelse. 

• Liker 36
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (1 time siden):

Der sier hun 

Jeg sendte en Mail til Brimi, og fikk et ganske krast svar tilbake føler jeg. Jeg skrev angående dyrene i fjøset, og at dette går direkte på dem som profesjonelle aktører. Ser at hun sendte korrespondansen til to andre - sikkert eierne av stedet. 

FD4A3BF8-2660-40DF-9DBE-1F46AD7C7450.jpeg

Endret av kraftwerk
  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filme mens han kjører bil og legger ut på SoMe. 

Lyset på, ingen hjemme…

• Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker filmsnuttene hvor de tagger Brimi sæter er fisking etter spons, eller gi inntrykk av at de er sponset. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kraftwerk skrev (11 minutter siden):

Jeg sendte en Mail til Brimi, og fikk et ganske krast svar tilbake føler jeg. Jeg skrev angående dyrene i fjøset, og at dette går direkte på dem som profesjonelle aktører. Ser at hun sendte korrespondansen til to andre - sikkert eierne av stedet. 

Jeg tolker det som at de rett og slett vil påpeke at de ikke sponser CBE.no.  Og aldri kommer gjøre det heller. ;) 

Har Brimi Sæter sponset andre i det hele tatt? Kan være de tatt et valg med å ikke sponse, ikke bruke reklamepenger på dette. Kan tenke meg at navnet i seg selv og det at kunder tagger/merker bilder, rekker for de.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterskog skrev (4 minutter siden):

Jeg tolker det som at de rett og slett vil påpeke at de ikke sponser CBE.no.  Og aldri kommer gjøre det heller. ;) 

Har Brimi Sæter sponset andre i det hele tatt? Kan være de tatt et valg med å ikke sponse, ikke bruke reklamepenger på dette. Kan tenke meg at navnet i seg selv og det at kunder tagger/merker bilder, rekker for de.

Okei, det er kanskje korrekt ja. :) 

Jeg har aldri sett noen annen reklame fra de hos noen andre, kanskje Funkygine eller Marna en gang i tiden - men er usikker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnnePåLande skrev (32 minutter siden):

Tenker filmsnuttene hvor de tagger Brimi sæter er fisking etter spons, eller gi inntrykk av at de er sponset. 

Og jeg skjønner at de ønsker å fremstille at de blir sponset. Det er stor kvalitetsforskjell på Brimi sæter og disse billig klærne hun reklamerer for, og reklamere for Brimi fremstår som noe sikkelig og med kvalitet, noe damen på ingen måte ellers klarer å vise. 

Det morsomme er at hun denne gangen tagger, mens når hun bruker disse billige klærne er det null tagging fordi det ikke er reklame, men Brimi der i mot skal få gratis reklame mens samarbeidspartnere ikke skal få.

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (3 minutter siden):

Og jeg skjønner at de ønsker å fremstille at de blir sponset. Det er stor kvalitetsforskjell på Brimi sæter og disse billig klærne hun reklamerer for, og reklamere for Brimi fremstår som noe sikkelig og med kvalitet, noe damen på ingen måte ellers klarer å vise. 

Det morsomme er at hun denne gangen tagger, mens når hun bruker disse billige klærne er det null tagging fordi det ikke er reklame, men Brimi der i mot skal få gratis reklame mens samarbeidspartnere ikke skal få.

Filmsnuttene de har lagt ut ser ut som reklame og jeg antok at oppholdet var sponset. De har som du skriver tagget Brimi sæter, i tillegg er filmene lagt ut på bedriftens IG.

Rare greier denne influencer bransjen deres.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (1 time siden):

Oppfatter ikke svaret som kvast 😊

Men, de har altså ikke samarbeid med sæteren eller destinasjonsselskap som er i området. Allikevel fremstår det som om de har sponset opphold da filmene ser ut som reklame. 
Prøver CBE å fremstå som mer attraktive enn det de egentlig er? Det er ikke akkurat kvalitet over varene som blir annonsert.

Endret av AnnePåLande
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...