Kollontaj Skrevet 3. juli 2022 #64881 Del Skrevet 3. juli 2022 Levina skrev (55 minutter siden): CBE viser ikke barn som bader i bikini, men delte ei som hoppet i vannet. Det er forskjell på å vise barn som bader i vannet kontra å filme de stående i bikini front. Barna har vært i reklame, b.l a til noen dukker, men det tok CBE selvkritikk på. CBE skyver på ingen måte barna sine foran for reklame. At hun småbarnsmor har reklame for Beckmann sekker er ikke å bruke barn i reklame. Barna ble ikke vist at de gikk med en slik sekk. Det du påstår er argumenter som ikke er hold i virkeligheten og det blir så useriøst. Du kan på ingen måte tilegne barna noen som helst følelse for hva de tenker hverken nå eller i fremtiden. CBE er moren og kjenner sine barn. Ingen har noe som helst forutsetning for å vite om fremtiden, , men det vi kan gjøre i dag er å reflektere rundt de beslutningene man tar og stå for det man gjør der og da.. Hvis de beslutningene man tok viser seg å være feil eller ukloke, så lærer man av det. Du vet på ingen måte om hva barna tenker rundt dette, og for alt vi vet så elsker de å være med på bilder og har et helt uproblematisk forhold til dette. Noen barn er sensitive og sky og liker ikke å ta bilder av, noen barn er linselus og elsker å bli filmet, i den grad at foreldrene må si nei til eksponering. Du vet ikke noe om disse barna eller morens tilnærming om dette med publisering. De er vokst opp med foreldre som har SoMe som sin jobb, du kan ikke sette deg inn i hva de tenker eller føler. Men, på generelt grunnlag så skal foreldre være bevisste på hva som deler og noen eier ikke refleksjon rundt dette og deler helt ukritisk. Jeg personlig ville nok ha reagert mer på en mor som hadde delt bilder av et rotehus hver fredag, kontra en mor som delte bilder av meg i små øyeblikk. Eller en mor som delte svært personlige opplysninger om økonomisk rot, narkotikabruk, men velger å ikke vise ansiktet av barnet sitt fordi dette er for privat. Vi har influencere som vurderer slikt og det har de sin fulle rett til å gjøre, men det viser også at grenser for hva som er sensitivt og privat er forskjellige fra influencer til influncer. Det råder en slags dobbeltmoral . Må på ingen måte dele et bilde av ansiktet til barnet, men alle slags andre private opplysninger står der ute på nettet. Folk som blir kjent med barna kan senere bare klikke seg inn og lese masse privat om foreldrene, ikke sikkert de synes det er greit. Jeg synes CBE har tatt gode beslutningene om hva som deles. Ikke minst er det mer interessant å følge en influencer som ikke skjuler sine barn, det blir mer autentisk. Så her klages det dag ut og dag inn, men jammen meg så klikkes det inn på CBE kanaler. Kan jo ikke annet enn å le litt av det..og CBE fortsetter å opprettholder sin jobb som influencer. Nå er de på ferie, så nå er det flere som nok blir sjokkerte og triste av hva som deles… Og forresten, gratulerer med innlegget som får førsteplass i å prøve å skifte fokus, samt tillegge andre brukere meninger de ikke har, godt noen har ferie og god tid. 26 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 3. juli 2022 #64882 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) Med tanke på pedofile og det mørke nettet hadde jeg droppet å eksponere barna. Dette er ikke spekulasjon det er en realitetsorientering. Kanskje litt vanskelig å tenke på for Caroline Berg Eriksen fordi hun fremstår som ekstremt selvopptatt. Endret 3. juli 2022 av Surikatt 35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 3. juli 2022 #64883 Del Skrevet 3. juli 2022 For en tid siden oppfordret jeg de som mener at CBE fint kan legge ut bilder av mindreårige til selv å legge ut bilder av seg selv og eventuelle barn de har. Denne oppfordringen var det ingen av de tiltenkte som etterkom. Derfor gjentar jeg den: Legg ut bilder av deg selv og barnet/barna ditt/dine. Siden det er helt greit at du som anonym sitter på en (stor) mengde informasjon om mennesker du ikke kjenner - og det samme gjelder for de 300 000 IG-følgerne av CBE,- og sågar applauderer dette, så burde det vel ikke være noe problem at noen anonyme brukere av KG også skal få et "uskyldig" innblikk i ditt og dine eventuelle barns liv. 33 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 3. juli 2022 #64884 Del Skrevet 3. juli 2022 Kollontaj skrev (10 minutter siden): Og forresten, gratulerer med innlegget som får førsteplass i å prøve å skifte fokus, samt tillegge andre brukere meninger de ikke har, godt noen har ferie og god tid. Kanskje noe å reflekterer over det jeg har skrevet.. godt med litt andre synsvinkler her inne tenker nå jeg. Kan lett bli stående i et ekkokammer og stampe med de samme argumentene. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. juli 2022 #64885 Del Skrevet 3. juli 2022 Levina skrev (Akkurat nå): Kanskje noe å reflekterer over det jeg har skrevet.. godt med litt andre synsvinkler her inne tenker nå jeg. Kan lett bli stående i et ekkokammer og stampe med de samme argumentene. Hva er feil med de samme argumentene om de er gode og riktige? Jorda blir ikke flat av at noen hevder å ha argumenter for det. Du er ganske frekk som insinuerer at annen info om barn enn bilder er «godkjent». Du tillegger folk meninger de ikke har, du prøver å legge et lokk av følelser over brukernes argumenter, argumenter som er underbygget med kilder og lovverk. Hva har du? Synsing. 40 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnnePåLande Skrevet 3. juli 2022 Populært innlegg #64886 Del Skrevet 3. juli 2022 Levina skrev (1 time siden): CBE viser ikke barn som bader i bikini, men delte ei som hoppet i vannet. Det er forskjell på å vise barn som bader i vannet kontra å filme de stående i bikini front. Barna har vært i reklame, b.l a til noen dukker, men det tok CBE selvkritikk på. CBE skyver på ingen måte barna sine foran for reklame. At hun småbarnsmor har reklame for Beckmann sekker er ikke å bruke barn i reklame. Barna ble ikke vist at de gikk med en slik sekk. Det du påstår er argumenter som ikke er hold i virkeligheten og det blir så useriøst. Du kan på ingen måte tilegne barna noen som helst følelse for hva de tenker hverken nå eller i fremtiden. CBE er moren og kjenner sine barn. Ingen har noe som helst forutsetning for å vite om fremtiden, , men det vi kan gjøre i dag er å reflektere rundt de beslutningene man tar og stå for det man gjør der og da.. Hvis de beslutningene man tok viser seg å være feil eller ukloke, så lærer man av det. Du vet på ingen måte om hva barna tenker rundt dette, og for alt vi vet så elsker de å være med på bilder og har et helt uproblematisk forhold til dette. Noen barn er sensitive og sky og liker ikke å ta bilder av, noen barn er linselus og elsker å bli filmet, i den grad at foreldrene må si nei til eksponering. Du vet ikke noe om disse barna eller morens tilnærming om dette med publisering. De er vokst opp med foreldre som har SoMe som sin jobb, du kan ikke sette deg inn i hva de tenker eller føler. Men, på generelt grunnlag så skal foreldre være bevisste på hva som deler og noen eier ikke refleksjon rundt dette og deler helt ukritisk. Jeg personlig ville nok ha reagert mer på en mor som hadde delt bilder av et rotehus hver fredag, kontra en mor som delte bilder av meg i små øyeblikk. Eller en mor som delte svært personlige opplysninger om økonomisk rot, narkotikabruk, men velger å ikke vise ansiktet av barnet sitt fordi dette er for privat. Vi har influencere som vurderer slikt og det har de sin fulle rett til å gjøre, men det viser også at grenser for hva som er sensitivt og privat er forskjellige fra influencer til influncer. Det råder en slags dobbeltmoral . Må på ingen måte dele et bilde av ansiktet til barnet, men alle slags andre private opplysninger står der ute på nettet. Folk som blir kjent med barna kan senere bare klikke seg inn og lese masse privat om foreldrene, ikke sikkert de synes det er greit. Jeg synes CBE har tatt gode beslutningene om hva som deles. Ikke minst er det mer interessant å følge en influencer som ikke skjuler sine barn, det blir mer autentisk. Så her klages det dag ut og dag inn, men jammen meg så klikkes det inn på CBE kanaler. Kan jo ikke annet enn å le litt av det..og CBE fortsetter å opprettholder sin jobb som influencer. Nå er de på ferie, så nå er det flere som nok blir sjokkerte og triste av hva som deles… Du opptrer særdeles naiv i dine innlegg og jeg kan ikke se at du bruker kilder til å fremme påstandene dine. Det er rett og slett skremmende å være vitne til voksne mennesker med manglende nettvett og kunnskap. Det er lett å manipulere bilder, Levina.. Dette skjer på den mørke delen av Internett. Ansatte i CBE vet ikke hvem de deler bildene med, hvem som laster dem ned. De har ingen kontroll! https://www.nrk.no/norge/der-pedofili-er-normalt_-advarer-mot-nettforum-1.14613305 50 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. juli 2022 #64887 Del Skrevet 3. juli 2022 Levina skrev (4 minutter siden): Kanskje noe å reflekterer over det jeg har skrevet.. godt med litt andre synsvinkler her inne tenker nå jeg. Kan lett bli stående i et ekkokammer og stampe med de samme argumentene. Hvem er det egentlig som har så stor interesse av å se påvirkerens barn?? 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 3. juli 2022 #64888 Del Skrevet 3. juli 2022 Klink skrev (35 minutter siden): Men det er et poeng at det ikke NØDVENDIGVIS kommer til å bli et problem. Det kan, men ikke nødvendigvis. Nei, det er ikke et poeng. Å anse muligheten for at barna ikke kommer til å oppfatte det som problematisk som et poeng er å betrakte det som så viktig og sentralt at man bør vurdere muligheten for sharenting på lik linje som å la være. Sharenting er ikke noe et barn trenger og som forelder fratar man ikke barn noe ved å la være å dele bilder og videoer av de på nett. Det er rett og slett ingen gode argumenter for å gjøre dette sett fra et barns ståsted. Det er helt opplagt at denne delingen gjøres for å dekke foreldrenes behov og ifølge en annen debattant her også følgernes (grøss). 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. juli 2022 #64889 Del Skrevet 3. juli 2022 Fizzypo skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke et poeng. Å anse muligheten for at barna ikke kommer til å oppfatte det som problematisk som et poeng er å betrakte det som så viktig og sentralt at man bør vurdere muligheten for sharenting på lik linje som å la være. Sharenting er ikke noe et barn trenger og som forelder fratar man ikke barn noe ved å la være å dele bilder og videoer av de på nett. Det er rett og slett ingen gode argumenter for å gjøre dette sett fra et barns ståsted. Det er helt opplagt at denne delingen gjøres for å dekke foreldrenes behov og ifølge en annen debattant her også følgernes (grøss). Jeg vil si at skaden er allerede skjedd. Å dele bildet slik som ansatte i CBE.no holder på med er ikke til barnets beste, men virksomhetens beste. Det er kynisk. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. juli 2022 #64890 Del Skrevet 3. juli 2022 like relevant nå: https://influencere.wordpress.com/2018/10/10/690/ https://influencere.wordpress.com/2019/01/24/cbe-bruk-av-barn/ 19 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 3. juli 2022 #64891 Del Skrevet 3. juli 2022 Kollontaj skrev (8 minutter siden): Hva er feil med de samme argumentene om de er gode og riktige? Jorda blir ikke flat av at noen hevder å ha argumenter for det. Du er ganske frekk som insinuerer at annen info om barn enn bilder er «godkjent». Du tillegger folk meninger de ikke har, du prøver å legge et lokk av følelser over brukernes argumenter, argumenter som er underbygget med kilder og lovverk. Hva har du? Synsing. Du eier jo ikke sannheten da. Det er de første du må innse når vi lever i et samfunn bestående av folk med ulike syn og vurderinger. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. juli 2022 #64892 Del Skrevet 3. juli 2022 Levina skrev (4 minutter siden): Du eier jo ikke sannheten da. Det er de første du må innse når vi lever i et samfunn bestående av folk med ulike syn og vurderinger. Du kommer bare med subjektive oppfatninger om hvorfor det er ok å dele bilder og informasjon om mindreårige. Barnets beste er ikke i fokus overhodet. 30 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 3. juli 2022 #64893 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) Levina skrev (6 minutter siden): Du eier jo ikke sannheten da. Det er de første du må innse når vi lever i et samfunn bestående av folk med ulike syn og vurderinger. Men kan du svare på et spørsmål; Har barn rett på å bestemme over sin egen (digitale) identitet eller har de ikke? Ja eller nei? Endret 3. juli 2022 av Jobbermedbarn 36 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. juli 2022 #64894 Del Skrevet 3. juli 2022 Levina skrev (1 minutt siden): Du eier jo ikke sannheten da. Det er de første du må innse når vi lever i et samfunn bestående av folk med ulike syn og vurderinger. Skrev jeg det? 🙃 «For Caroline Berg Eriksen handler det derimot ikke om hvor mye tid hun tilbringer med døtrene sine eller hva slags type blogg hun har. Heller at barna er for små til å ta egne valg. - Det har blitt satt mye fokus på dette i sosiale medier den siste tiden, og det har gjort oss mer bevisste på at vi ikke ønsker å utlevere barna eller gå i detalj på deres private liv.» https://www.seher.no/kjendis/derfor-skjermer-hun-barna-i-bloggerne/70172347 Noe innsikt har hun formidlet tidligere, glemt nå. 34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 3. juli 2022 #64895 Del Skrevet 3. juli 2022 Ingen av dere som sier det er greit å dele og st foreldre tar beste valg har svart på hva som er positivt for barna med denne delingen. Hva er det som er positivt for barna med det? 28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 3. juli 2022 #64896 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) Det kan se ut til at mammainfluensere som deler villig vekk av både eget sexliv, kroppsdeler og oppturer og nedturer faktisk glemmer hva et PRIVATLIV er. Det samme har leserne til disse også glemt, da kikkermentalitet står sterkere en kjønnsdriften hos enkelte. At foreldre som bruker eget liv som content og som har gjort det halve voksenlivet ikke klarer å reflektere over hva de faktisk holder på med, vil muligens ikke være så rart. Det som kan selges må vises frem, for det viktigste er å selge annonseplass må vite. Endret 3. juli 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. juli 2022 #64897 Del Skrevet 3. juli 2022 @Levina - hva er meningene dine basert på? Hva tenker du om barnekonvensjonen og sånn? Har du lest? Som jeg skrev tidligere - noen baserer synspunktene sine på fakta, på juss, på regelverk og etiske vurderinger. du kan mene hva du vil, men dine meninger erikke like mye verdt som faktabaserte argumenternår de kun baserer seg på synseføling og ønske om autentisk underholdning. 35 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 3. juli 2022 #64898 Del Skrevet 3. juli 2022 Stargaze skrev (27 minutter siden): Ingen av dere som sier det er greit å dele og st foreldre tar beste valg har svart på hva som er positivt for barna med denne delingen. Hva er det som er positivt for barna med det? Det er vel et argument jeg har sett og det er at det gir familien en stabil økonomi. Som om dette er barnas ansvar. Synes det er patetisk at to selverklærte verdensmestre ikke klarer å opprettholde en stabil økonomi uten at barna må bidra til dette. Så når barna ikke vil eksponeres mer, da går det rett utfor hos denne familien. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. juli 2022 #64899 Del Skrevet 3. juli 2022 Surikatt skrev (5 minutter siden): Det er vel et argument jeg har sett og det er at det gir familien en stabil økonomi. Som om dette er barnas ansvar. Synes det er patetisk at to selverklærte verdensmestre ikke klarer å opprettholde en stabil økonomi uten at barna må bidra til dette. Så når barna ikke vil eksponeres mer, da går det rett utfor hos denne familien. Sjappa deres går nok ikke så godt.. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 3. juli 2022 #64900 Del Skrevet 3. juli 2022 Levina skrev (21 timer siden): De har et privatliv og det er nok ikke lett for hverken deg eller enkelte andre her inne og forstå. Du mister ikke privatlivet selv om moren viser de i små øyeblikk. Selv kongelige som hele Norge kjenner til har et privatliv. Selv Leah Behn som nå er ute som influncer har et privatliv. Så selv om CBE barn er yngre så har de et privatliv. CBE deler verken private eller sensitive ting. Det hun deler er små øyeblikk at livet deres uten inngående opplysninger eller private detaljer. Bilder på bloggen ser jeg er fjernet. Det meste som legges ut blir borte etter 1-2 dager, helt ufarlig. Hvorfor skal du spekulerer i nå hva barna tenker om dette om noen år. Du vet ikke CBE tilnærming til sine barn i forhold til den jobbene hun har eller hvordan de tar tak i dette. Det er faktisk ikke ditt ansvar. Er det noen her som virker følelsesmessig nær CBE, som du selv sier - så virker det å være deg selv. Du klarer jo ikke ta innover deg noe som blir sagt, og det blir for dumt. Du ser bortfra alle argumenter som blir sagt, og går rett i forsvar eller prøver å sverte andre brukere sin troverdighet. Hvis du ikke klarer å argumentere, eller ta ett dypdykk ned i temaet som du selv svarer på - så mener jeg at du ikke har noe i en slik diskusjon å gjøre. Du virker å påpeke x-antall ganger at "små øyeblikk" som blir "borte etter få sekunder". Altså, hæ? Du aner jo ikke hva du snakker om? Det er forskjell på å legge ut en snap som varer i et par sekunder, og det er heller ikke OK i alle situasjoner, men her snakker vi faktisk om bilder som for alltid ligger på internett av barna. Og hvis du tar en titt på bloggen eller IGen til CBE så er det over 1000 bilder av barna i svært private øyeblikk som aldri blir slettet. Så igjen, når du velger å gå inn i en diskusjon er det viktig for egen del at du har nok informasjon og kunnskap - slik at du ikke driter deg ut som du gjør her. 32 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå