Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Zenhouse skrev (4 timer siden):

Dette er en spøk. Er det ikke? Det MÅ være det. Eller så er det bare jeg som er skikkelig dum… Eller….så vil Netfit ha meg til å føle meg dum…slik at jeg føler de er sånn skikkelig profesjonelle og har gått masse på skole og sånn. Sånn må det være. Puh… nå skal jeg bare puste godt ut mens jeg beveger meg eksemp…espense..eksenpres…eksentrent…ekstremist…. fader å, jeg blir dødssliten av dette her- det funker jo!!!! 

4AE87A1B-29EF-40C9-91E3-4BBDD04F35A7.png

😂 

Han er så førsteårs bachelorstudent. Så fornøyd han har lært noen fagtermer og bruker dem overalt for å virke smart. Slike nykker plukkes av studentene etterhvert som de fortsetter utdannelsen sin. Men LKE kom aldri så langt. I stedet for slik uvane som LKE har tillagt seg så oppøves der i mot evnen til å forklare faglige problemstillinger med enkelt, presist og lettfattelig språk. Vitenskapskommunikasjon er en egen gren og det er mye mye vanskelige enn å lire av seg faguttrykk i utide. De som blir virkelig flinke er også faglige sterke og faglig modne i tillegg til innehar den normale høfligheten det er å kommunisere på en måte som mottageren vil forstå. Her har LKE er godt stykke å gå.

Nå tror jeg jeg skjønner hvor LKE vil med den lille teksten sin men må lure litt på om LKE selv har helt styr på hva han skriver? Budskapet slik jeg oppfatter det kommer nemlig ikke helt klart fram. Eller også har han bare kopiert fra en lengre tekst uten å ta med konteksten?

Må også bare legge til at hans hat-treningsform Yoga er en glimrende måte å øve inn god pusteteknikk men det får vi aldri LKE til å si selv. 😝

• Liker 46
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gladidagogså skrev (1 time siden):

Kan vi slutte å ha så mye fokus og kommentarer på utseende og kroppen til bedriftseier i tråden ? 
🤞

Enig! Særlig om hun er syk, bør vi ta vårt ansvar og ikke fôre det mer enn nødvendig. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmilieH skrev (6 timer siden):

Tror jeg hadde blitt stående å måpe om jeg hadde sett noen på gata filme kona si som LK gjør i siste reelen på Instagram. Flaut! 

Og hele seansen, de må jo blant annet fjerne tauet foran bordene før hun kan reise seg å gå fra bordet 😂😂

Endret av tantesofie
  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tantesofie skrev (1 time siden):

Og hele seansen, de må jo blant annet fjerne tauet foran bordene får hun kan reise seg å gå fra bordet 😂😂

Utrolig snodig at de ikke filmet den første scenen på nytt uten tauet, det der ble fryktelig rart. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texel skrev (2 timer siden):

Men hun kritiseres jo også for å skrive "soves ned." Da synes jeg at det virker som det handler mer om kritikk for kritikkens skyld enn noe man har reagert på ved henne. Det virker som det handler mer om å ta henne, enn at man virkelig mener det hun gjør er feil. Var det ikke en her inne som satt og zoomet inn på underlivet hennes også? Sier ikke at de gjelder nødvendigvis alle, men mener du det ikke finnes personer i tråden som "leter litt" etter ting å ta henne på? Det er dette som er litt problematisk.

Jo, det var minst en bruker som zoomet inn på underlivet hennes. Flere andre brukerne kastet seg også på i  denne såkalt saklige «debatten» om «kritikkverdige forhold» i bedriften Treasures AS som gjaldt innzoomingen av underlivet til bedriftseier. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (14 minutter siden):

Jo, det var minst en bruker som zoomet inn på underlivet hennes. Flere andre brukerne kastet seg også på i  denne såkalt saklige «debatten» om «kritikkverdige forhold» i bedriften Treasures AS som gjaldt innzoomingen av underlivet til bedriftseier. 

Aricia skrev (På 4.6.2022 den 8.05):

Det blir ikke så effektfullt å late som om du er den eneste som reagerer på dette (uten å først sjekke ut hva det faktisk handlet om eller forsøkt å lese deg opp) når det er så langt fra sannheten. Alle som har fulgt det minste med ser tvers igjennom ditt oppbrakte bidrag.

For flere dager siden var vi flere som reagerte på innzoomingen som etisk betenkelig. Mange har rapportert, forklart hvorfor i tråden, og klaget på moderering i sakens anledning. 

Samtidig har vi som reagerte satt det hele i kontekst, og utdypet hvorfor diskusjonen i det hele tatt kom opp. Det handler blant annet om kroppsfokus, kroppspress og thinsp i sosiale medier, og det kan du lese om under. Sikker på at du er veldig interessert i å få med deg absolutt alle nyanser og fasetter her. :) 

Så nei @Nudeldama - ikke noe "det var hun som la det ut først" her.

Tror du vi glemmer så fort @Hut?

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3138/?tab=comments#comment-29958652

Igjen: Det nytter ikke å lyve kun få dager etter at noe har skjedd. 

Endret av Aricia
  • Liker 34
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nutz skrev (På 9.6.2022 den 16.26):

Denne kommentaren blir sikkert slettet og det er greit, men jeg må likevel si at LKE er et av de mest motbydelige menneskene jeg vet om.

Selverklært ekspert i alt, bedreviter, juksepave og tilsynelatende få sosiale antenner. I tillegg er han i stor grad med på å forværre konas spiseforstyrrelse ved å oppfordre til et ekstremt treningsregime med lite mat og fettmåling. Æsj.

Dere har tidligere, når noen har reagert på det dere skriver, forklart at CBE og mannen er figurer i media, og at det er de offentlige figurene dere kritiserer og ikke deres privatperson. Er dette jeg nå siterer også kritikk av virksomheten/"figurene", eller blander dere dette sammen nå? Var det bare en unnskyldning da dere kom med dette?

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 4.6.2022 den 9.38):

Selv som kreftsyk så kan jeg avkrefte at jeg har et trist liv og er misunnelig på CBE. Jeg vil faktisk påstå at jeg har et mere innholdsrikt og givende liv enn CBE (den tiden jeg har igjen å leve skal virkelig benyttes); jeg kunne ikke, hverken som frisk eller syk, drømt om et liv som utelukkende skulle ha dreiet seg om kropp, trening, fokus på hvor tynn jeg faktisk er, vise frem barna mine og kalorikontroll. Eller å utelukkende bruke dagene mine på å trene flere ganger om dagen. 

Hva er det egentlig å være misunnelig på? Kroppen hennes (jeg er også tynn)? Huset (jeg bor også i en villa)? Mannen hennes (jeg er også gift, lykkelig gift)? Barna (jeg har også to skjønne døtre)? At hun trener flere ganger om dagen? At hun og mannen lever i ei symbiose uten noe særlig omgang med andre? Det er ikke noe jeg drømmer om i allefall. At hun kan legge opp dagene sine som hun vil? Det kan jeg også (dog noe ufrivillig…..jeg savner jobben min der jeg jobbet med syke mennesker). Inntekt? Tror vi her bedre samlet inntekt ut i fra skattelister enn hva CBE har. 

Så; gjerne forklare hva det er å misunne. Det misunnelig-kortet er utrolig oppbrukt. Bare pga man er kritisk på den eksponeringen CBE driver med, på uriktig fremstilling av seg selv, på filterbruk og thinspo så betyr ikke det at man er misunnelig. 

Du kunne jo misunne henne for ikke å ha kreft, men det kan en saktens misunne alle uten kreft for. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texel skrev (14 minutter siden):

Dere har tidligere, når noen har reagert på det dere skriver, forklart at CBE og mannen er figurer i media, og at det er de offentlige figurene dere kritiserer og ikke deres privatperson. Er dette jeg nå siterer også kritikk av virksomheten/"figurene", eller blander dere dette sammen nå? Var det bare en unnskyldning da dere kom med dette?

Det ville nog være vanskelig å skille når bedriften selv blander sitt privatliv inn i sine forretninger. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel dag for frua, si! Frisørbesøk, kafébesøk, for ikke å snakke om den store filminnspillingen! Fransk musikk, drømmende blikk, mannekeng-gange. Er så over-delikat at det bikker fullstendig over til både puteflaut og latterlig komisk! Skulle gjerne sittet på samme kafé og kikket på de mens de holdt på. Underholdende vil jeg tro! Hjelpe og trøste dette var kleint! 

• Liker 45
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Gladidagogså said:

Kan vi slutte å ha så mye fokus og kommentarer på utseende og kroppen til bedriftseier i tråden ? 
🤞

Vanskelig å ikke ha fokus på det CBE selv vil ha fokus på.....

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (1 time siden):

Tror du vi glemmer så fort @Hut?

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3138/?tab=comments#comment-29958652

Igjen: Det nytter ikke å lyve kun få dager etter at noe har skjedd. 

Løgn @Aricia? Nei, det jeg skriver stemmer. Flere brukere kastet seg på innzoomingen av underliv. Hvilke brukere det var, kan jeg ikke huske spesifikt, men det var en del av det sedvanlige hylekoret som skrev flere innlegg der det ble skrevet i den forbindelse at CBE  var så uhygienisk og hvor ille dette var. De brukerne dette gjelder vet sikkert dette selv. Så flott at du ikke var en av brukerne som kritiserte dette da! Godt å vite at vi er flere som rapporterer gjentatte regelbrudd i denne tråden. De siste dagene har det vært mye spekulasjoner om helse og enkelte innlegg  med spekulasjoner om barns følelsesliv. Jeg håper moderatorene slår hardt ned på slike regelbrudd. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultiva skrev (38 minutter siden):

Reklamevideo på instagram hvor CBE selger skolestarten til yngstemann. Både barnets skolesekk, matboks, drikkeflaske, pennal og gymsekk utleveres.

Hvor mye er privatlivet ved et barns skolestart verdt? I følge CBE; ikke mer enn 823 likes på instagram.

Kanskje på tide vi spammer Beckmann med kommentarer og mail om hva de synes om barns rett til privatliv? Skuffet over at de velger influencere, og spesielt CBE, som reklamekanal

• Liker 38
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NewStart87 skrev (7 minutter siden):

Poster hun aldri bilder uten filter lenger? 

0030015C-728C-493F-B164-D8DAAA2DB17A.jpeg

Sjekk redigeringen av venstrearmen 😳😳

• Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultiva skrev (57 minutter siden):

Reklamevideo på instagram hvor CBE selger skolestarten til yngstemann. Både barnets skolesekk, matboks, drikkeflaske, pennal og gymsekk utleveres.

Hvor mye er privatlivet ved et barns skolestart verdt? I følge CBE; ikke mer enn 823 likes på instagram.

Barnet er ikke med i videoen? Eller har jeg gått glipp av noe? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (15 minutter siden):

Poster hun aldri bilder uten filter lenger? 

0030015C-728C-493F-B164-D8DAAA2DB17A.jpeg

Puppen detter nesten ut av toppen 😮

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fjugur said:

Sjekk redigeringen av venstrearmen 😳😳

Det er bare så flaut! Og hadde vært skrekkelig om det vel ikke først og fremst er vi her inne som nå bryr oss mest om denne bloggeren. Hun virker veldig opphengt i armene sine og at de skal se tynnest mulig ut nå. Merkelige måter å holde de på.

Apropos: Jeg er fortsatt litt bitter for at vi aldri fikk hele sannheten om redigeringsskandalen. På den tiden var jeg langt  mer påvirkelig og jeg husker en del bilder hvor jeg ikke helt kunne fatte hvor "perfekt" hun var. Det så rett og slett ikke naturlig ut, men jeg hadde ikke de samme innsiktene da. Nå er jeg hundre prosent sikker på at de bildene var redigerte, slik som alle de andre var. Hvordan de bare kutta bort en halv arm/mage/rygg da hun var på sitt største gjør meg fortsatt forbanna. Nå blir jeg mest trist på barnas vegne, umulig for dem å ikke få med seg foreldrenes oppheng.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...