Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Snødronninga skrev (3 minutter siden):

Det blir vel diskutert andre influencere på Kvinneguiden. Det er ingen som sier at CBE er den eneste dårlige påvirkeren. Hun er derimot en av dem som har vært med lengst. 

Hun har selv sagt at hennes jobb er å "være seg selv". Når jobben hennes er å bl.a ta selfier, trene og dele hverdagsøyeblikk, så er det naturlig at det er nettopp det som blir diskutert her inne. Du forstår vel det?

Ja, så det er en navngitt person som diskuteres. I det ene øyeblikket har hun omtrebt null følgere og ingenting av det hun legger ut fenger i det andre er hun en svært farlig person. 

Endret av Klink
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (Akkurat nå):

Ja, så det er en privatperson som diskuteres. 

Nei! 🙄

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor CBE hadde vært i dag uten kvinneguiden, jeg må ærlig innrømme at om det ikke hadde vært for at jeg stadig ser tråden her inne, hadde hun vært helt glemt.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (2 minutter siden):

Lurer på hvor CBE hadde vært i dag uten kvinneguiden, jeg må ærlig innrømme at om det ikke hadde vært for at jeg stadig ser tråden her inne, hadde hun vært helt glemt.

Nettopp! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg også. Kan ikke forstå at det skrives så mye om henne fremdeles. Ei som lever et så usunt liv, virker det som i hvertfall,  hadde det vært best å kutte helt ut.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surikatt skrev (På 23.5.2022 den 18.15):

Det finnes noe som heter treningsavhengighet og tvangstanker. Da har det gått for langt. Hun er ikke en profesjonell idrettsutøver som må trene til noe. Selv de har vett til å ta seg fri. Fortsetter hun sånn kommer hun til å brenne seg ut og møte veggen. Skulle tro Lars Kristian Eriksen visste bedre men han ser ut til å ha fått en midtlivskrise etter at han avsluttet som fotballspiller og klarer ikke å omskolere seg til et helt vanlig liv. 

Er i familie med toppidrettsutøvere. Treningsplanene deres er mye sunnere. Mer variert, mye restitusjon (viktig for å bygge opp igjen etter treningen) og ikke minst nok og riktig mat i forhold til treningen.

Det hun viser avviker totalt på de to siste punktene. Det som skjer da er at man over tid får mer skader enn de som trener og restituerer på en fornuftig og anbefalt måte.

Det hun viser gjør at jeg ALDRI ville valgt coach Eriksen som trener til noe som helst.)

Endret av Stargaze
  • Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (43 minutter siden):

Det er sant det. De fikk jo Vixens "guilty pleasure" '-pris (ærespris av noe slag. At bloggen var guilty pleasure ble nevnt) 

Jeg innrømmer at det er litt min guilty pleasure å følge noen av trådene om influencere her på KG, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg antageligvis trodd fotballfrue hadde gitt seg for flere år siden. Vi hører ikke om henne/de noe anet sted. 

Kanalene de fortsatt "influerer" i gir og gir ift ting å ta de på, og det er vel litt der det hele har endt opp. De inspirerer ikke, de provoserer og irriterer - med hensikt. 

Det er nok noen som fortsatt syns det er koselig å se fruen sykle uanfeket i stiletthæler, nystriglet lekehus og kaffe som helles i slow motion, men de er ikke flertallet lenger. Engasjementsraten røper at det går relativt dårlig i den enden av guilty-pleasure - skalaen. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp lest gjennom Q&A som ligger ute på Netfit sin story og alt jeg kan si er grøss og gru. De mener det er greit at ungdom trener hver dag så lenge det er lystbetont og variert. Hvis det faktisk er en ungdom som har stilt det spørsmålet hadde det vært på sin plass å legge inn en setning om at treningen bør ha ulik intensitetsgrad og at daglig eksplosiv trening absolutt ikke er anbefalt. Veldig kalkulert å ikke svare direkte spørsmålet om hvor viktig hviledager er, men det hadde vel ikke passet med siste bilde LKE deler der han hopper over restitusjon selv om klokken hans mener han burde det basert på treningsmengden den har registrert. Viktig å ikke la muligheten til å skryte gå fra seg. Heller ikke når man skal svare noen hvordan de skal legge opp et 12 km løp. 

Endret av Fizzypo
Skrivefeil, lagt til ord
  • Liker 39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (På 23.5.2022 den 16.07):

Hvorfor tror jeg ikke noe på at de seigmennene ble spist? 😅

Hun stappet i seg 4-5 seigmenn uten å svelge på filmen🤪

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (1 time siden):

Hun har selv sagt at hennes jobb er å "være seg selv". Når jobben hennes er å bl.a ta selfier, trene og dele hverdagsøyeblikk, så er det naturlig at det er nettopp det som blir diskutert her inne. Du forstår vel det?

Nemlig. Man kan til en viss grad sammenligne med om hun skulle vært forfatter som ga ut bøker om sin egen hverdag. Skulle man ikke kunne mene noe om innholdet fordi det er privatliv? 

Privatliv man ikke ønsker meninger om deler man ikke offentlig. Så enkelt er det egentlig. 

CBE.no ønsker å dele klessttil, trening, barn, filterbruk, kropp ++ på en konto med annonsesamarbeid og 300 000 følgere. Det betyr at hun ønsker likes og kommentarer på nettopp det. Det hun og de som støtter driften ikke ønsker, er NEGATIVE kommentarer. Det er noe helt annet. 

• Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hobbymorsjonist og sykepleier, så jeg kan jo litt begrepet innen både treningens og anatomiens verden, men ofte når jeg leser på netfit, så må jeg virkelig tenke for å forstå hva de prøver å formidle. Av og til skjønner jeg det ikke i det hele tatt. Pluss på bacheloren min i kommunikasjon og media, så er min konklusjon at Netfit har en ekstrem snever målgruppe og ikke treffer allmennheten i det hele tatt. Men kanskje det bare er jeg som er dum 🙄

Må samtidig si at jeg synes Caroline ser helt fantastisk ut på de promobildene fra Netfit. Sunn, blid og likanes. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (4 timer siden):

... på den måten i den grad alle disse temaene frontes og presenteres på den kommersielle Instagram-kontoen carolinebergeriksen.no.

Alle innlegg som ikke vinkles på denne måten, enten de er fra den ene eller andre siden i debatten, avsporer faktisk tråden.

Klink skrev (4 timer siden):

Ja 😊

Det innbefatter ikke minst den typen innlegg du selv ustanselig poster i tråden.

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (1 time siden):

Ja, så det er en navngitt person som diskuteres. I det ene øyeblikket har hun omtrebt null følgere og ingenting av det hun legger ut fenger i det andre er hun en svært farlig person. 

Det som diskuteres er uten unntak ting som hun enten har lagt ut selv eller offentlige arrangement hun selv velger å stille på. Hva er det du ikke skjønner vedr forskjell på en offentlig blogg og en privatperson?

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (34 minutter siden):

Alt som skrives om i denne tråden, er ting hun selv velger å legge ut i sine SoMe-kanaler. Hvordan kan man mene at dette er privatliv og privatperson og at det ikke skal skrives om?

Jeg blir helt satt ut av den fullstendige mangelen på logikk. Hun /de har full kontroll på redigering, bildevalg, frekvens på poster og innhold i postene. Ingen her inne skriver om privatlivet deres, kun om innholdet hun selv velger å publisere. 

Jeg mener ikke det så det er sagt, men noe av det kunne fint vært unngått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (Akkurat nå):

Jeg mener ikke det så det er sagt, men noe av det kunne fint vært unngått. 

??

Dette skjønte eg ikke.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 time siden):

??

Dette skjønte eg ikke.

Mener ikke at det Un legger ut på some ikke skal kunne diskuteres i det hele tatt , men at mye av det som blir diskutert her  burde vært unngått. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Mener ikke at det hun legger utvikle some ikke skal kunne diskuteres i det hele tatt , men at mye av det som blir diskutert her  burde vært unngått. 

Og hvordan tenker du at hun best kunne unngått det? 

Jeg tenker at å legge ut tusenvis av bilder av ungene for så å forvente at andre har vett nok til å ikke dele og ikke diskutere, er helt hårreisende. 

Og hva ønsker man å oppnå ved å legge ut hundrevis av bilder av seg selv med et voldsomt fokus på kropp?

• Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 minutter siden):

Mener ikke at det hun legger utvikle some ikke skal kunne diskuteres i det hele tatt , men at mye av det som blir diskutert her  burde vært unngått. 

Vanligvis forstår jeg hva folk mener hvis jeg legger til litt godvilje. Men på tross av ganske mye godvilje, skjønner jeg ikke helt hva du mener her?

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...