Aidensfield Skrevet 17. mai 2022 #61801 Del Skrevet 17. mai 2022 Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Selvsagt kan man la være å dele? Det er da ikke det diskusjonen går på. Man kan ikke sammenligne den som velger å dele bilde av barnet til et begrenset antall venner og å legge ut bilder på det åpne nettet. Og hva tenker du skjer om disse barna ønsker at man ikke skal finne bilder av dem når de vokser tip? Det ligger tusenvis av bilder ute, i tillegg tol de små filmsnuttene som forsvinner, men aldri kan u-ses. Tenk den usikkerheten det må medføre å ikke kunne få vite akkurat hva som er delt? Tror du misforsto meg.. Jeg mener at absolutt alle ikke bør dele noe, så lenge barna er små og ikke kan bestemme selv. Alle foreldre bør kllare og ikke gjøre det. Synes dette også gjelder den vanlig mannen i gata 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17. mai 2022 #61802 Del Skrevet 17. mai 2022 (endret) Hvis jeg har gjort avtale om å gå til frisøren, trene, så møte en venninne, stelle negler, så kjøpe middag og så rekke hjem til unger som er ferdig på skolen som skal ha spist ferdig middag til håndballtrening. så er det jo travelt selv om det er hyggelige ting jeg har gjort avtale om? Endret 17. mai 2022 av Klink 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 17. mai 2022 #61803 Del Skrevet 17. mai 2022 Disse barna får ikke være i fred for foreldrenes hensynsløse spredning av bilder og filmer på nettet på 17.mai. Det er ironisk å se at foreldrene sprer tilsynelatende familieidyll på nettet som fører til det helt motsatte for disse barna. Gjør de seg aldri opp noen tanker om at disse bildene og filmene er fritt vilt for hvem som helst i hele verden? På hvilken måte gagner dette barna? Dette har jo ingenting på Internett å gjøre. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 18. mai 2022 #61804 Del Skrevet 18. mai 2022 Klink skrev (7 timer siden): Hvis jeg har gjort avtale om å gå til frisøren, trene, så møte en venninne, stelle negler, så kjøpe middag og så rekke hjem til unger som er ferdig på skolen som skal ha spist ferdig middag til håndballtrening. så er det jo travelt selv om det er hyggelige ting jeg har gjort avtale om? Nei, klarer du ikke de oppgavene på en arbeidsdagen synes jeg du er lite strukturert. men poenget er at kan et ungt, friskt menneske gå rundt å si ta man har det travelt da? Selv om det er hyggelige aktiviteter (for deg), så mener jeg det er absurd å kalle det travelt. Det er dårlig planlagt i såfall, ikke travelt. OG ikke minst? For en lite innholdsrik dag! Bortsett fra lunsj med ei venninne så er jo dagen helt uten mening. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 18. mai 2022 #61805 Del Skrevet 18. mai 2022 Klink skrev (9 timer siden): Hvis jeg har gjort avtale om å gå til frisøren, trene, så møte en venninne, stelle negler, så kjøpe middag og så rekke hjem til unger som er ferdig på skolen som skal ha spist ferdig middag til håndballtrening. så er det jo travelt selv om det er hyggelige ting jeg har gjort avtale om? Nei, det er ikke travelt. Det funker fint å gjøre mens ungene dine er på skolen. At det er hyggelige ting, som du kaller det, er underforstått. Greia (som du tydeligvis ikke forstår eller hopper galant over) er at disse tingene gjør vanlige folk I TILLEGG til jobb fra 8-16! CBE har ikke en vanlig jobb fra 8-16 der hun må forholde seg til deadliner, andre mennesker etc., i tillegg til å hente i barnehage/skole, gjøre husarbeid, gå til frisøren, trene, etc. Eksempel: Jeg har en jobb der jeg har reisevei på ca. 30 min. Før dette skal jeg rekke å smøre frokost til barn, levere i barnehage og fikse lunsj til meg selv. Deretter skal jeg være på nevnte jobb fram til ca. kl. 16. Så skal jeg kjøre hjem i en halvtime, hente barn, handle middag, lage middag. Dersom jeg vil trene må jeg gjøre det etter barn er lagt, og skal jeg til frisør eller lignende, må dette skje helst i helger eller ferier. DET er en vanlig dag for de aller fleste. Det du beskriver over er en behagelig dag der ting går i roligere tempo, ikke en travel arbeidsdag. 44 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SKE87 Skrevet 18. mai 2022 #61806 Del Skrevet 18. mai 2022 Den der bunadskjorta hun plutselig skulle ha på (ikke fin en gang og passet jo ikke til bunaden?) er et sant bilde hvor «try hard» hun er🙈 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 18. mai 2022 #61807 Del Skrevet 18. mai 2022 (endret) Klink skrev (10 timer siden): Hvis jeg har gjort avtale om å gå til frisøren, trene, så møte en venninne, stelle negler, så kjøpe middag og så rekke hjem til unger som er ferdig på skolen som skal ha spist ferdig middag til håndballtrening. så er det jo travelt selv om det er hyggelige ting jeg har gjort avtale om? Travelt er når man føler man står under tidspress, så dette er klin umulig å lage noen god argumentasjon på. Dagen du nevner over her ville vært travel for meg, da tatt i betraktning at jeg har fri fra jobb. jeg trener minimum én time feks kl 0630, dusj/stell 30 min, middags handles på vei til møte med venninne som må møte meg før frisør kl 10:00 som tar 2.5time, til negltime som tar 60 minutter, og barn som slutter feks 1430. Dersom man derimot trener på 20 min, får frisørtime kl 9 og bruker 60 min, negletime 30 min, hvor alt ligger nært hverandre uten unødvendig bruk av transport, så har man plutselig all verdens tid til kaffe med venninne og handle mat og barn som slutter 16:00. Det ble nevnt tidligere her, CBE har en ganske annen definisjon på hva som er travelt enn mange andre, siden mannen i gata har et arbeid som må gjøres mellom feks 8:00 -16:00, og "overfladiske" ting som å pynte på seg selv og trene(som nærmest er en del av CBE sin jobb hverdag) må gjøres før eller etter, med mindre man tar seg fri fra jobb. 🤷♀️ Endret 18. mai 2022 av MacBeth 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. mai 2022 #61808 Del Skrevet 18. mai 2022 Aquarius04 skrev (41 minutter siden): Nei, det er ikke travelt. Det funker fint å gjøre mens ungene dine er på skolen. At det er hyggelige ting, som du kaller det, er underforstått. Greia (som du tydeligvis ikke forstår eller hopper galant over) er at disse tingene gjør vanlige folk I TILLEGG til jobb fra 8-16! CBE har ikke en vanlig jobb fra 8-16 der hun må forholde seg til deadliner, andre mennesker etc., i tillegg til å hente i barnehage/skole, gjøre husarbeid, gå til frisøren, trene, etc. Eksempel: Jeg har en jobb der jeg har reisevei på ca. 30 min. Før dette skal jeg rekke å smøre frokost til barn, levere i barnehage og fikse lunsj til meg selv. Deretter skal jeg være på nevnte jobb fram til ca. kl. 16. Så skal jeg kjøre hjem i en halvtime, hente barn, handle middag, lage middag. Dersom jeg vil trene må jeg gjøre det etter barn er lagt, og skal jeg til frisør eller lignende, må dette skje helst i helger eller ferier. DET er en vanlig dag for de aller fleste. Det du beskriver over er en behagelig dag der ting går i roligere tempo, ikke en travel arbeidsdag. Jeg mener at om dagen er fylt opp og man må løpe fra det e e til det andre så er det en travel dag. Og hvis hver dag er slik så er det travelt. Det spiller ingen rolle hva dagene fylles med og at man gjør slikt i tillegg til jobb. Jobben til cbe er jo de tingene og hun gjør mer av det enn meg i alle fall nettopp fordi hun har det som jobb. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 18. mai 2022 #61809 Del Skrevet 18. mai 2022 SKE87 skrev (1 time siden): Den der bunadskjorta hun plutselig skulle ha på (ikke fin en gang og passet jo ikke til bunaden?) er et sant bilde hvor «try hard» hun er🙈 Jeg tror bunadspolitiet får rykninger både her og der av å se alt tilbehøret hun stæsjer det flotte plagget med. Verken hodeplagg, halstørkle eller skjorte er vel autentisk? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klaraku78 Skrevet 18. mai 2022 #61810 Del Skrevet 18. mai 2022 (endret) Klink skrev (1 time siden): Jeg mener at om dagen er fylt opp og man må løpe fra det e e til det andre så er det en travel dag. Og hvis hver dag er slik så er det travelt. Det spiller ingen rolle hva dagene fylles med og at man gjør slikt i tillegg til jobb. Jobben til cbe er jo de tingene og hun gjør mer av det enn meg i alle fall nettopp fordi hun har det som jobb. Kan være enig i at at hvis dagen er fylt opp, så kan den dagen oppleves som travel. Men dette skjer jo kanskje en gang i måneden. Hun er jo ikke hos frisøren, fikser negler, kafe med venninner (skjer det egentlig i det hele tatt), hente på skole/barnehage hver dag. Dette skjer jo maks en gang i mnd. Det eneste hun gjør hver dag, er å trene. Ser jo også ut som om LK har sluttet å jobbe, så da er jo mannen hjemmeværende. Så jeg vet vel egentlig ikke om noen som har det mindre travelt enn cbe. Endret 18. mai 2022 av Klaraku78 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 18. mai 2022 #61811 Del Skrevet 18. mai 2022 (endret) Hallepalle2 skrev (1 time siden): Jeg tror bunadspolitiet får rykninger både her og der av å se alt tilbehøret hun stæsjer det flotte plagget med. Verken hodeplagg, halstørkle eller skjorte er vel autentisk? Jenny Skavlan og hennes Fæbrik har jo satt i gang en nasjonal bevegelse med hjemmesydde festdrakter. Så nå er jo egentlig alt lov. https://instagram.com/jointhefaebrik?igshid=YmMyMTA2M2Y= Hva angår CBEs 17. mai-antrekk så vitner det om en svært forfengelig person som har altfor mye tid til rådighet, men det er jo ikke noe nytt. Det ene slår ihjel det andre som slår ihjel det tredje. Det viktigste er jo at hun føler seg fin selv, men alle de ekstra elementene hun legger til blir garantert ingen bunadsrevolusjon à la Fæstdrakt. Endret 18. mai 2022 av SnowBells Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kri.star Skrevet 18. mai 2022 #61812 Del Skrevet 18. mai 2022 Det var så vanvittig befriende å se CBE i går. Hun så smashing ut i bunad! Finere og mer lekker enn på lenge! Helt uten mage, pupper og rumpe i fokus. Det må ha vært SÅ deilig å slippe å suge inn, vippe ut og stå i alle (u)tenkelige positurer! Håper hun nøt det til det fulle 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cissacissa Skrevet 18. mai 2022 #61813 Del Skrevet 18. mai 2022 Hun prøver jo bare å pimpe opp en småkjedelig løkenbunad. Litt sånn som livet deres generelt 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 18. mai 2022 #61814 Del Skrevet 18. mai 2022 Klink skrev (14 timer siden): Hvis jeg har gjort avtale om å gå til frisøren, trene, så møte en venninne, stelle negler, så kjøpe middag og så rekke hjem til unger som er ferdig på skolen som skal ha spist ferdig middag til håndballtrening. så er det jo travelt selv om det er hyggelige ting jeg har gjort avtale om? Gå til frisør, stelle negler, møte venninner..alt kan avlyses og i hvert fall ikke nødvendig å gjøre det på samme dag om «livet» blir for travelt. Pendle til og fra jobb og jobb i seg selv kan ikke avlyses. Stor forskjell på frivillig valgt «travelhet» kontra forpliktelser til en arbeidsgiver. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. mai 2022 #61815 Del Skrevet 18. mai 2022 (endret) Stargaze skrev (30 minutter siden): Gå til frisør, stelle negler, møte venninner..alt kan avlyses og i hvert fall ikke nødvendig å gjøre det på samme dag om «livet» blir for travelt. Pendle til og fra jobb og jobb i seg selv kan ikke avlyses. Stor forskjell på frivillig valgt «travelhet» kontra forpliktelser til en arbeidsgiver. Når mye av det er jobb, for å reklamere i sosiale media så kan det ikke avlyses. Endret 18. mai 2022 av Klink 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 18. mai 2022 #61816 Del Skrevet 18. mai 2022 Klink skrev (14 timer siden): Hvis jeg har gjort avtale om å gå til frisøren, trene, så møte en venninne, stelle negler, så kjøpe middag og så rekke hjem til unger som er ferdig på skolen som skal ha spist ferdig middag til håndballtrening. så er det jo travelt selv om det er hyggelige ting jeg har gjort avtale om? men de færreste ønsker/har mulighet til å fylle alle hverdager på denne måten. De fleste kjenner på travle dager som er fylt med samfunnsnyttig arbeid og oppgaver hjemme/privat 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. mai 2022 #61817 Del Skrevet 18. mai 2022 Pusern3 skrev (2 minutter siden): men de færreste ønsker/har mulighet til å fylle alle hverdager på denne måten. De fleste kjenner på travle dager som er fylt med samfunnsnyttig arbeid og oppgaver hjemme/privat Ja det er nå så. Syns også det er synd det skal kritiseres bunadsvalg og tilbehør. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 18. mai 2022 #61818 Del Skrevet 18. mai 2022 (endret) Klink skrev (25 minutter siden): Når mye av det er jobben fin for å reklamere i sosiale media så kan det ikke avlyses. At hun og mann er ute og jogger sammen tilnærmet hver formiddag er faktisk ikke jobb all den tid det ikke reklameres for noe. Det er fritid/dødtid. Og da blir bruken av ordet "travel" helt malplassert, nettopp fordi alle andre i samfunnet har en helt annen oppfatning av ordet travel. Dersom jeg levde av å formidle og kommunisere med følgere, så hadde jeg aldri valgt å distansere meg 100% fra følgerne ved å referer til noe ingen kan forholde seg til. Det er jo ingen andre som hadde sagt "i dag er det en travel dag, 17 mai i morgen, så i dag skal jeg jogge en tur, handle litt, se en fotballkamp og leke i hagen med barna". Dette er ikke en travel dag, enkelt og greit. Og om man kaller det en travel dag, så sier det litt om hvor bedagelig og fjernt fra virkeligheten man faktisk lever. Endret 18. mai 2022 av Anonym90059005 46 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. mai 2022 #61819 Del Skrevet 18. mai 2022 Anonym90059005 skrev (28 minutter siden): At hun og mann er ute og jogger sammen tilnærmet hver formiddag er faktisk ikke jobb all den tid det ikke reklameres for noe. Det er fritid/dødtid. Og da blir bruken av ordet "travel" helt malplassert, nettopp fordi alle andre i samfunnet har en helt annen oppfatning av ordet travel. Dersom jeg levde av å formidle og kommunisere med følgere, så hadde jeg aldri valgt å distansere meg 100% fra følgerne ved å referer til noe ingen kan forholde seg til. Det er jo ingen andre som hadde sagt "i dag er det en travel dag, 17 mai i morgen, så i dag skal jeg jogge en tur, handle litt, se en fotballkamp og leke i hagen med barna". Dette er ikke en travel dag, enkelt og greit. Og om man kaller det en travel dag, så sier det litt om hvor bedagelig og fjernt fra virkeligheten man faktisk lever. Nei , det har jeg ikke sett cbe si er travelt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MonsteraBlomst Skrevet 18. mai 2022 #61820 Del Skrevet 18. mai 2022 SKE87 skrev (5 timer siden): Den der bunadskjorta hun plutselig skulle ha på (ikke fin en gang og passet jo ikke til bunaden?) er et sant bilde hvor «try hard» hun er🙈 Sånn som hun har stæsjet opp bunaden med «feil »skjorte, tørkle i halsen og en annen type tørkle på håret så kunne hun like gjerne ha hatt en festdraktfra Cubus eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå