Kollontaj Skrevet 16. mai 2022 #61741 Del Skrevet 16. mai 2022 (endret) Lin10 skrev (5 minutter siden): Hvis du kaller det som blir skrevet her inne som ulik tilnærming til influencer virksomheten, så har man nok gått deg litt blind. Hvis du tror jeg er sur og fornærmet så er jeg ikke det. Synes bare det er litt trist at så mange virker som de er misfornøyde med sitt eget liv.. Du vet kanskje at man ikke nødvendigvis er misfornøyd med eget liv selv om man sukker litt over andres forsøk på «travel småbarnsmamma sjonglerer jobb og fritid og har knapt tid til å trene»-narrativet? Jeg er vanvittig glad for å ha utdanning og en jobb med mening, men jaggu må det være lov å riste på huet over enkelte influencere som liksom skal være som vanlige, travle folk. Kanskje er det ikke kritikk som holder din standard, men det er jo faktisk et triks i boka som mange ser gjennom. Endret 16. mai 2022 av Kollontaj 38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 16. mai 2022 #61742 Del Skrevet 16. mai 2022 4 minutter siden, Lin10 said: Hvis du kaller det som blir skrevet her inne som ulik tilnærming til influencer virksomheten, så har man nok gått deg litt blind. Hvis du tror jeg er sur og fornærmet så er jeg ikke det. Synes bare det er litt trist at så mange virker som de er misfornøyde med sitt eget liv.. Kan kun snakke for meg selv, men jeg er absolutt ikke misfornøyd med eget liv. Har det meste på stell, og det helt uten å legge ut bilder av hverken barna eller kroppen min for å tjene til livets opphold Er evig takknemlig for at jeg slipper å selge kroppen og barna mine for å få mat på bordet Ærlig arbeide kaller vi det. 33 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 16. mai 2022 #61743 Del Skrevet 16. mai 2022 Lin10 skrev (25 minutter siden): Hvis du kaller det som blir skrevet her inne som ulik tilnærming til influencer virksomheten, så har man nok gått deg litt blind. Hvis du tror jeg er sur og fornærmet så er jeg ikke det. Synes bare det er litt trist at så mange virker som de er misfornøyde med sitt eget liv.. Hvorfor er man misfornøyd med eget liv om man kritiserer cbe? for min del kritiserer jeg cbe fordi jeg synes det er ganske spesielt at hun skal få det livet hun har til p virke meningsfult. trening, negler, hår som gror, rumpe som må vises, t-skjorte som må dras opp så magen vises.. det er jo bare stusselig. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 16. mai 2022 #61744 Del Skrevet 16. mai 2022 Kollontaj skrev (19 minutter siden): Du vet kanskje at man ikke nødvendigvis er misfornøyd med eget liv selv om man sukker litt over andres forsøk på «travel småbarnsmamma sjonglerer jobb og fritid og har knapt tid til å trene»-narrativet? Jeg er vanvittig glad for å ha utdanning og en jobb med mening, men jaggu må det være lov å riste på huet over enkelte influencere som liksom skal være som vanlige, travle folk. Kanskje er det ikke kritikk som holder din standard, men det er jo faktisk et triks i boka som mange ser gjennom. Godt du har en en jobb med mening og trives med det. Jeg har også det mange vil karakterisere som en jobb med mening, men har full respekt for CBE og den jobben hun har. Hun trives med det hun gjør, er dyktig i sin jobb og har mange følgere og betaler sin skatt. Vi som har småbarn vet at hverdagen er travel uavhengig hvilken jobb man har og så tenker jeg at CBE legger ikke ut alt i sine kanaler om hva hun gjør hver dag, selv om enkelte tydeligvis tror det. Hvis man har skjønt det, så trenger man hverken å riste på hodet eller hovere. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 16. mai 2022 #61745 Del Skrevet 16. mai 2022 123Frustrert skrev (7 minutter siden): Hvorfor er man misfornøyd med eget liv om man kritiserer cbe? for min del kritiserer jeg cbe fordi jeg synes det er ganske spesielt at hun skal få det livet hun har til p virke meningsfult. trening, negler, hår som gror, rumpe som må vises, t-skjorte som må dras opp så magen vises.. det er jo bare stusselig. Jobben hennes er jo å dele noe av sitt liv, og så velger hun å fokusere på det mer overfladiske. Tror du liker det jeg, ellers så hadde du ikke vært så engasjert i henne, som det tydeligvis virker som du er.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 16. mai 2022 Populært innlegg #61746 Del Skrevet 16. mai 2022 (endret) Å tolke andres innlegg som et uttrykk for å være misfornøyde med eget liv, er hovering i min bok. Og nei, null respekt for folk som selger egne unger for klikk og inntekt. Null. I tillegg late som det er travelt… Endret 16. mai 2022 av Kollontaj 48 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 16. mai 2022 #61747 Del Skrevet 16. mai 2022 (endret) Kollontaj skrev (2 minutter siden): Å tolke andres innlegg som et uttrykk for å være misfornøyde med eget liv, er hovering i min bok. Og nei, null respekt for folk som selger egne unger for klikk og inntekt. Null. I tillegg late som det er travelt… Sier du og så velger du å klikke deg inn på hennes kanaler😅bedre med dobbelmoral enn ingen moral👌🏼 Endret 16. mai 2022 av Lin10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 16. mai 2022 Populært innlegg #61748 Del Skrevet 16. mai 2022 Lin10 skrev (1 minutt siden): Sier du og så velger du å klikke deg inn på hennes kanaler😅bedre med dobbelmoral enn ingen moral👌🏼 Jeg leser bøker om Putin selv om jeg ikke støtter han. Talene hans også, faktisk. 47 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 16. mai 2022 #61749 Del Skrevet 16. mai 2022 11 minutter siden, Lin10 said: Godt du har en en jobb med mening og trives med det. Jeg har også det mange vil karakterisere som en jobb med mening, men har full respekt for CBE og den jobben hun har. Hun trives med det hun gjør, er dyktig i sin jobb og har mange følgere og betaler sin skatt. Vi som har småbarn vet at hverdagen er travel uavhengig hvilken jobb man har og så tenker jeg at CBE legger ikke ut alt i sine kanaler om hva hun gjør hver dag, selv om enkelte tydeligvis tror det. Hvis man har skjønt det, så trenger man hverken å riste på hodet eller hovere. . "Jobben" CBE har? Når mener du at du kan kalle det hun gjør for en jobb? Er det en jobb å ta bilde av kaffekoppen, seg selv, ungene og hunden hver eneste dag? Hvordan definerer du dette som en jobb? Jeg kan finne på å ta en snap eller et bilde av ungene eller hunden å sende til besteforeldre en morgen, men kunne aldri lagt ut sånt på nett for tusenvis av fremmede mennesker og kalt det for en jobb..... 30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 16. mai 2022 #61750 Del Skrevet 16. mai 2022 (endret) Minnie Mus skrev (3 minutter siden): "Jobben" CBE har? Når mener du at du kan kalle det hun gjør for en jobb? Er det en jobb å ta bilde av kaffekoppen, seg selv, ungene og hunden hver eneste dag? Hvordan definerer du dette som en jobb? Jeg kan finne på å ta en snap eller et bilde av ungene eller hunden å sende til besteforeldre en morgen, men kunne aldri lagt ut sånt på nett for tusenvis av fremmede mennesker og kalt det for en jobb..... Hun betaler skatt, tjener penger og livnærer seg på dette så da er det en jobb. Endret 16. mai 2022 av Klink 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 16. mai 2022 #61751 Del Skrevet 16. mai 2022 Minnie Mus skrev (2 minutter siden): "Jobben" CBE har? Når mener du at du kan kalle det hun gjør for en jobb? Er det en jobb å ta bilde av kaffekoppen, seg selv, ungene og hunden hver eneste dag? Hvordan definerer du dette som en jobb? Jeg kan finne på å ta en snap eller et bilde av ungene eller hunden å sende til besteforeldre en morgen, men kunne aldri lagt ut sånt på nett for tusenvis av fremmede mennesker og kalt det for en jobb..... Hun driver et firma og tjener penger og betaler sin skatt og det er derfor definert som arbeid. At du ikke forstår konseptet influencer/ påvirker er jo egentlig ditt problem. Du får lese deg litt opp da! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. mai 2022 #61752 Del Skrevet 16. mai 2022 (endret) Med tanke på hvor få annonser CBE.no har, kan det knapt kalles influencervirksomhet for noe annet enn «se min kropp, mine kaffekopper og mine mindreårige». Treasures AS betalte mindre i skatt enn min familie i fjor, det imponerer ikke meg. Endret 16. mai 2022 av Kollontaj 34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 16. mai 2022 #61753 Del Skrevet 16. mai 2022 Kollontaj skrev (21 minutter siden): Med tanke på hvor få annonser CBE.no har, kan det knapt kalles influencervirksomhet for noe annet enn «se min kropp, mine kaffekopper og mine mindreårige». Treasures AS betalte mindre i skatt enn min familie i fjor, det imponerer ikke meg. Men jobben hennes er det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 17. mai 2022 #61754 Del Skrevet 17. mai 2022 Isola2 skrev (5 timer siden): Er man virkelig avgangselev i barnehagen…? Elev er man i skolen.I barnehagen er man…barn. I alle mine år i bhg har jeg sendt avgårde skolestartere (evt bhgavsluttere), aldri avgangselever. jeg sier heller ikke at 7 klassingene er avgangselever egentlig. tenker det kommer etter ungdomsskolen jeg 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 17. mai 2022 #61755 Del Skrevet 17. mai 2022 9 hours ago, FruJohansen said: Jeg syns videoen der hun dekker 17. mai - bord var veldig fin! Fin pynt, fint lyssatt, fint fokus (dvs på handling og formål, ikke på hvordan hun ser ut) Jeg trakk imidlertid på smilebåndet av musikkvalget... jeg tipper de fleste som levde sin grønne ungdom sent på 90 - tallet forbinder de klassiske tonene med Multicyde sin store hit fra 1999, mer enn den egentlige opprinnelsen. Tittelen på låta var "Not for the dough". På den annen side; det kan være sant. Det var så langt jeg kunne se, ingen som hadde betalt for reklame i den videoen. Så, ikke for pengenes skyld, der altså. Jeg så for meg Flåklypa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 17. mai 2022 #61756 Del Skrevet 17. mai 2022 (endret) Lin10 skrev (9 timer siden): Veldig mange som har fri i dag fordi det er en såkalt inneklemt dag. Det at du ikke tåler at noen har en mer fleksibel hverdag enn det du har, er jo egentlig ditt problem. Denne tråden har blitt en sammensurium av mennesker som virker som de er misfornøyd med sitt eget liv og må ta det ut på CBE. Ikke noe konstruktive innlegg lenger, bare syting og klaging på henne samtidig som man frivillig klikker inn på hennes sosiale medier. Her er man ikke misunnelig sies det, men for meg så virker det slik på mange av dere. Sure og bitre😅 Poenget er at CBE skrev på morgenen at hun sto foran en TRAVEL dag. Som åpenbart var en fridag som ble brukt på hobbyer, kafébesøk og på å se på et bhg-tog som sjelden ses på av andre enn foreldre i fødselspermisjon. Poenget er altså CBEs formidling av at hun som 35 år gammel, frisk kvinne syns det er hektisk med en fridag bestående av fritidsaktiviteter og kafébesøk. Da kom @Irja med en realitetsorientering i form av sin egen hverdag, slik den jo er for svært mange av oss, en hverdag som altså ville ha slått "spreke" CBE i bakken før hun var halvveis. Endret 17. mai 2022 av SnowBells Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 17. mai 2022 Populært innlegg #61757 Del Skrevet 17. mai 2022 Alle forstår at CBE.no tjener penger på å være influencer, og at de også betaler skatt. Men, det å tjene penger er ikke ensbetydende med at inntektskilden er faktisk arbeid. Slik det har utviklet seg for CBE.no/Netfit/Coach Eriksen, så sitter de igjen med en mer eller mindre nedlagt blogg, få annonsesamarbeid, et Netfit som aldri ble noe av, og en coach som kun trener kona. De tjener fortsatt penger på endel av dette - ja, men at det middelmådige som det hele har endt opp med generer hardt arbeid er rett og slett feil. De har heller ikke jobbet særlig hardt for å få til Netfit, eller å fornye seg på andre måter. Så det det hele har blitt til er å dokumentere fritid og trening. Da "Fotballfrue" var stor var det i aller høyeste grad jobb med det hun holdt på med. Hun brukte tid på det, og hun hadde store samarbeid. Det de leverer nå ser giddalaust og innholdsløst ut. Så jeg gjentar, ja - de tjener nok fortsatt penger på dette. Nei, det kan rett og slett ikke være mye jobb med det lenger. Mulig de ser på det som krevende å stå opp om morgenen "rekke" ei litta treningsøkt, før de må gjøre seg istand til å dokumentere nok en fridag. Mulig Caroline ser på det som travelt å være med datteren i tog? Andre ser på det som avslappende og priviligert hvis de har mulighet til å ta seg fri for å være med på sånt. Kanskje det "travle" var å ikle seg høye stiletthæler og å trille sykkelen? - mens LKE går og "jobber" med å ta bilder av henne? Beklager, men det er etterhvert vanskelig å ta det seriøst at de jobber fulle dager begge to- mtp det de leverer kvalitetsmessig. Annonsørtørken taler jo for seg, de får det rett og slett ikke til lenger. 49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 17. mai 2022 #61758 Del Skrevet 17. mai 2022 Lin10 skrev (13 timer siden): Hun driver et firma og tjener penger og betaler sin skatt og det er derfor definert som arbeid. At du ikke forstår konseptet influencer/ påvirker er jo egentlig ditt problem. Du får lese deg litt opp da! Hun eksponerer barna sine og fremmer negativt kroppspress på Instagram. Netfit er en flopp da bedriftens eiere ikke har den kunnskapen som skal til. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 17. mai 2022 #61759 Del Skrevet 17. mai 2022 Lin10 skrev (14 timer siden): Veldig mange som har fri i dag fordi det er en såkalt inneklemt dag. Det at du ikke tåler at noen har en mer fleksibel hverdag enn det du har, er jo egentlig ditt problem. Denne tråden har blitt en sammensurium av mennesker som virker som de er misfornøyd med sitt eget liv og må ta det ut på CBE. Ikke noe konstruktive innlegg lenger, bare syting og klaging på henne samtidig som man frivillig klikker inn på hennes sosiale medier. Her er man ikke misunnelig sies det, men for meg så virker det slik på mange av dere. Sure og bitre😅 Vedkommende delte av sin hektiske hverdag og sammelignet sin hverdag med CBE sin hverdagen. CBE har en fleksibel hverdag da hun ikke er i arbeid slik som flertallet av befolkningen. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 17. mai 2022 #61760 Del Skrevet 17. mai 2022 Minnie Mus skrev (15 timer siden): "Jobben" CBE har? Når mener du at du kan kalle det hun gjør for en jobb? Er det en jobb å ta bilde av kaffekoppen, seg selv, ungene og hunden hver eneste dag? Hvordan definerer du dette som en jobb? Jeg kan finne på å ta en snap eller et bilde av ungene eller hunden å sende til besteforeldre en morgen, men kunne aldri lagt ut sånt på nett for tusenvis av fremmede mennesker og kalt det for en jobb..... Jeg forsvarer ikke cbe sin eksponering av barna men hun er jammen en smågutt og regne når det gjelder eksponering av barna🙃 har visse andre influencere som er ett hav verre. Hvor barna blir delt i flere kanaler. Barna Blir brukt masse i reine reklameinnlegg. Men de blir desverre nevnt svært lite. Jeg har prøvd og få igang den tråden men det blir som regel ett svar så dødt til neste gang. Fryktelig synd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå