Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Under bilde hvor implantatene tydelig synes så har hun latt disse kommentarene stå. Hvis de ikke hadde stemt hadde hun nok fort svart på dem. Det at hun lar de stå ubesvart svarer for seg selv. 

9D22F5BA-B858-4D8F-AE32-E0F41573E546.jpeg

1BED0BF2-2607-4586-82DC-DC4126AB61CF.jpeg

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (35 minutter siden):

Alt det skal reageres på! Og hvis en er opptatt av trening, fasong og sunn livsstil er det kanskje ikke det lureste å spise is, bolle og sjokolade? Hun skriver jl at hun spiser disse tingene med måte? 

Jeg er slank, er opptatt av å være i aktivitet, og har alltid hatt et sunt kosthold. Likevel bruker jeg ikke å gå å si at jeg unner meg noe; det ville feks ha gitt døtrene mine et negativt forhold til feks hvetebolle. Jeg ønsker ikke at de skal vokse opp og ikke ha ett naturlig forhold til alle matvarer. Spiser de sunt og variert i det daglige så skal de kunne spise en nystekt hveteboller uten å få dårlig samvittighet og føle på at dette burde de egentlig ikke spise. De skal ikke kjenne på skam hvis de får lyst på en is

Både is, bolle og sjokolade er innafor i et sunt og varierte kosthold. Såklart, spiser man utelukkende is, sjokolade og boller så er det ikke sunt. Men spiser man der man skal fra alle næringskildene så skal det ikke være noe problem å spise de tre eksemplene heller, med god samvittighet 

Å uttale at man unner seg noe er det samme som at de matvarene er noe man på en måte belønner seg med. 

Endret av skruf
  • Liker 38
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (1 minutt siden):

På noen bilder kommer silikonimplantatene også veldig godt frem, sånn som på bilde her.

63FED3FA-CA06-413B-AD6A-01E2F14C6704.jpeg

2B446AAD-3925-4F92-B94C-A99542677416.jpeg

Er helt greit at hun har silikon. Hun hverken bekrefter eller avkrefter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 minutter siden):

Jeg er slank, er opptatt av å være i aktivitet, og har alltid hatt et sunt kosthold. Likevel bruker jeg å gå å si at jeg unner meg noe; det ville feks ha gitt døtrene mine et negativt forhold til feks hvetebolle. Jeg ønsker ikke at de skal vokse opp og ikke ha ett naturlig forhold til alle matvarer. Spiser de sunt og variert i det daglige så skal de kunne spise en nystekt hveteboller uten å få dårlig samvittighet og føle på at dette burde de egentlig ikke spise. De skal ikke kjenne på skam hvis de får lyst på en is

Både is, bolle og sjokolade er innafor i et sunt og varierte kosthold. Såklart, spiser man utelukkende is, sjokolade og boller så er det ikke sunt. Men spiser man der man skal fra alle næringskildene så skal det ikke være noe problem å spise de tre eksemplene heller, med god samvittighet 

Å uttale at man unner seg noe er det samme som at de matvarene er noe man på en måte belønner seg med. 

Joda der er jeg litt enig egentlig. Selv om jeg føler det blir litt overdrevet. For meg er det en talemåte og cbe skriver ikke at hun må trene for å unne seg det på det jeg delte fra story. 
Ja det kan fint være en del av et sunt kosthold, men flere ganger i uka er faktisk ikke anbefalt som et eksempel. 

Endret av Klink
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (37 minutter siden):

Alt det skal reageres på! Og hvis en er opptatt av trening, fasong og sunn livsstil er det kanskje ikke det lureste å spise is, bolle og sjokolade? Hun skriver jl at hun spiser disse tingene med måte? 

Klart det reageres på tekst hvor det framkommer at noe mat ikke er lov til vanlig men må unnes. Og bare én slik "unning" per dag eller er det ikke greit lengre. 
Hva som skal for at du legger på deg er saken uvedkommende. Det som ikke er uvedkommende er at en slik unne-tankegang er ekstremt usunt mentalt for personer med dårlig forhold til mat, trening og kalorier. Farlig tankegods å spre på et sted som samtidig påstår de ønsker å fremme helse og sunn livsstil.

Legget til. Jeg har kortere lavere for CBE.no enn andre på grunn av resten av innholdet som legger ut hvor tynn/lavt kaloriinntak er hovedtema. 

Endret av Inocybe
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo hva man legger i ting, og hun fronter absolutt ikke et sunt forhold til kropp, men for meg er "unne seg" et positivt uttrykk. Og mange legger på seg av å spise boller og is, og må ha et bevisst forhold til det. Jeg skal unne meg  et par glass vin på en jobbmiddag i kveld, men det betyr ikke at jeg kan unne meg det til frokost i morgen, liksom :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (5 minutter siden):

Klart det reageres på tekst hvor det framkommer at noe mat ikke er lov til vanlig men må unnes. Og bare én slik "unning" per dag eller er det ikke greit lengre. 
Hva som skal for at du legger på deg er saken uvedkommende. Det som ikke er uvedkommende er at en slik unne-tankegang er ekstremt usunt mentalt for personer med dårlig forhold til mat, trening og kalorier. Farlig tankegods å spre på et sted som samtidig påstår de ønsker å fremme helse og sunn livsstil.

Legget til. Jeg har kortere grense for CBE.no enn andre på grunn av resten av innholdet som legget ut hvor tynn/lavt kaloriinntak er hovedtema. 

Men boller,  is og godteri er jo noe en burde spise med måte og er ikke og bør ikke være vanlig hverdags mat? Ikke skriver hun at det ikke kan spises flere ting på samme dag heller? 

Endret av Klink
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Men boller,  is og godteri er jo noe en burde spise med måte og er ikke og bør ikke være vanlig hverdags mat? Ikke skriver hun at det ikke kan spises flere ting på samme dag heller? 

Man skulle tro du var ansatt for å forsvare henne, eller at du er en venninne av fruen. Ellers skjønner jeg ikke hvordan du gidder å henge her hele tiden og kritisere nesten alt som blir sagt. 

• Liker 35
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda der er jeg litt enig egentlig. Selv om jeg føler det blir litt overdrevet. For meg er det en talemåte og cbe skriver ikke at hun må trene for å unne seg det på det jeg delte fra story. 
Ja det kan fint være en del av et sunt kosthold, men flere ganger i uka er faktisk ikke anbefalt som et eksempel. 

Har man en sunn og aktiv livvstil med trening/aktivitet og et sunt og variert kosthold så er der ingenting i veien for is/sjokolade/hveteboller flere ganger i uken. Det er ingen som fraråder det, Alt med måte,

Som jeg skrev tidligere (hvis du fikk det med deg) så ville det ikke vært bra om man utelukkende lever på is, sjokolade og hveteboller. Man kan faktisk fortsatt holde vekta (en kalori er en kalori uansett hvor det kommer fra, og så lenge det ikke går mere kalorier inn enn ut så er man vektstabil), men det er næringsfattig og man vil ikke få i seg den næringen kroppen behøver. 

Caroline drikker vin flere kvelder i uka, det er jo heller ikke sunt sånn sett. Kaloririkt og uten næring. Da er det mere næring i en hvetebolle 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (15 minutter siden):

Er helt greit at hun har silikon. Hun hverken bekrefter eller avkrefter? 

Selvfølgelig helt greit det, men hun har jo vært veldig opptatt av at hun skal bevise at graviditeter ikke «ødelegger» kroppen. Så er kanskje derfor det sitter langt inn å bekrefte at hun har tatt en operasjon.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 minutter siden):

Har man en sunn og aktiv livvstil med trening/aktivitet og et sunt og variert kosthold så er der ingenting i veien for is/sjokolade/hveteboller flere ganger i uken. Det er ingen som fraråder det, Alt med måte,

Som jeg skrev tidligere (hvis du fikk det med deg) så ville det ikke vært bra om man utelukkende lever på is, sjokolade og hveteboller. Man kan faktisk fortsatt holde vekta (en kalori er en kalori uansett hvor det kommer fra, og så lenge det ikke går mere kalorier inn enn ut så er man vektstabil), men det er næringsfattig og man vil ikke få i seg den næringen kroppen behøver. 

Caroline drikker vin flere kvelder i uka, det er jo heller ikke sunt sånn sett. Kaloririkt og uten næring. Da er det mere næring i en hvetebolle 

Det er vel ikke anbefalt fra noen å spise dette flere ganger i uka? Det handler ikke om vekt, men tannhelse og næringsstoffer kroppen trenger og ikke trenger. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Det er vel ikke anbefalt fra noen å spise dette flere ganger i uka? Det handler ikke om vekt, men tannhelse og næringsstoffer kroppen trenger og ikke trenger. 

Du leser jo ikke hva jeg skriver i det hele tatt; henger deg bare opp i dette med is, sjokolade og hveteboller flere ganger i uken og går på repeat på det samme 

Har man en sunt og variert kosthold i det daglige, der man får i seg alle næringstoffene (og husker å pusse tennene, bruke tanntråd og fluorskylling morgen og kveld), er i daglig aktivitet og trener regelmessig, så tar kroppen (eller tannhelsa) ikke skade av is, sjokolade og hveteboller flere ganger i uken. De tre kommer ikke i stedet for sunnere mat, men i tillegg til. Og det er ikke noe man skal måtte unne/belønne seg med, ikke hvis man har et sunt og naturlig forhold til alle matvarer 

Nå orker jeg ikke repetere og detaljforklare mere til deg. 

• Liker 38
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bildet på story med mat CBE.no har spist i dag er intet annet enn thinspo. Sener som fremheves. Kan vise den maten uten å vise sener i armen. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (4 minutter siden):

Du leser jo ikke hva jeg skriver i det hele tatt; henger deg bare opp i dette med is, sjokolade og hveteboller flere ganger i uken og går på repeat på det samme 

Har man en sunt og variert kosthold i det daglige, der man får i seg alle næringstoffene (og husker å pusse tennene, bruke tanntråd og fluorskylling morgen og kveld), er i daglig aktivitet og trener regelmessig, så tar kroppen (eller tannhelsa) ikke skade av is, sjokolade og hveteboller flere ganger i uken. De tre kommer ikke i stedet for sunnere mat, men i tillegg til. Og det er ikke noe man skal måtte unne/belønne seg med, ikke hvis man har et sunt og naturlig forhold til alle matvarer 

Nå orker jeg ikke repetere og detaljforklare mere til deg. 

Der er jeg uenig med deg. Her blant annet står det at en skal unngå matvarer med mye sukker til hverdags for å redusere sjansen for å få forskjellige sykdommer. 

linken er fra helsenorge https://www.helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/kostrad/helsedirektoratets-kostrad/

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Tatt fra cbe sin story på Instagram. Flott svar syns jeg. 

D1F4DC0A-9B98-42A3-A154-9B54D047E1BC.png

Ja, dersom det var sant og ikke løgn.

Dette svadasvaret kommer fra dama som så på fødsel som eneste anledning der det var ok å belønne seg selv med boller, dama som ikke spiser dersom hun skal inn i bestemte klesplagg…lista er lang. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aquarius04 skrev (1 minutt siden):

Dette svadasvaret kommer fra dama som så på fødsel som eneste anledning der det var ok å belønne seg selv med boller, dama som ikke spiser dersom hun skal inn i bestemte klesplagg…lista er lang. 

Bra hun svarer med løgn om det du skriver er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
Aquarius04 skrev (5 minutter siden):

På Bloggerne sa CBE at hun ikke hadde spist siden frokost, fordi hun "ikke orket å være mett" i den trange kjolen hun skulle ha på seg på kvelden. Sunt forhold til mat du 🙃

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (34 minutter siden):

CBE har ved flere anledninger brukt akkurat den formuleringen i forbindelse med hard fysisk bruk av kroppen så her understøtter hun altså det usunne forholdet til mat hun promoterer. En slik post må ses i lys av at såpass mye av innholdet hun deler er thinspo/pro ana. Det har intet med normale sunne kostholdsråd å gjøre. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra hun svarer med løgn om det du skriver er sant. 

Men så se lenger opp i tråden da! Flere har skrevet det samme. Dette er ting frua SELV HAR SAGT. 
Herregud så slitsomt det er å diskutere med deg! 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...