Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hut skrev (34 minutter siden):

Eller så tolkes alt de noensinne uttaler seg i verste mening. Hevder at de er kledd i topp til tå i Chanel? Når har de uttalt det? 8 millioner for et hus i Sarpsborg er nok et stykke over gjennomsnittet forresten og de kjøpte vel huset for noen år siden også. Fint område av Sarpsborg de bor i også. Mange flotte villaer i det området der inkludert det huset de bor i (nei, jeg kjenner dem ikke og jeg er heller ikke LKE, men har noen venner som bor i Sarpsborg). 

Som Felis sa, verdien på huset deres er langt fra avgjørende for hvilken «klasse» de tilhører. Deres mangel på kulturell kapital, utdanning osv. har større betydning. 

Det med Chanel regner jeg med er hentet fra den sangteksten CBE framførte i Norges nye megahit, hvor deltakerne skulle beskrive seg selv: «Vi gjør det selv, jobber sent hvert kveld, har alt på stell, topp til tå Chanel»

Langt mellom liv og lære der, altså.

• Liker 38
Gjest SnowBells
Skrevet
Hut skrev (36 minutter siden):

Eller så tolkes alt de noensinne uttaler seg i verste mening. Hevder at de er kledd i topp til tå i Chanel? Når har de uttalt det? 8 millioner for et hus i Sarpsborg er nok et stykke over gjennomsnittet forresten og de kjøpte vel huset for noen år siden også. Fint område av Sarpsborg de bor i også. Mange flotte villaer i det området der inkludert det huset de bor i (nei, jeg kjenner dem ikke og jeg er heller ikke LKE, men har noen venner som bor i Sarpsborg). 

CBE sang på Norges nye megahit at hun gikk kledd i topp til tå Chanel og jobber sent hver kveld. Selv om hun selv viser på instastories at hun går i topp til tå chiquelle og bruker arbeidstida si på manikyr og selfies.

Skrevet (endret)
SnowBells skrev (11 minutter siden):

CBE sang på Norges nye megahit at hun gikk kledd i topp til tå Chanel og jobber sent hver kveld. Selv om hun selv viser på instastories at hun går i topp til tå chiquelle og bruker arbeidstida si på manikyr og selfies.

Så det er i sangteksten utsagnet kom. Og dette tolkes altså helt bokstavelig her inne🥴Trodde i det minste var noe hun hadde uttalt i et intervju siden det til stadighet blir gjort til et poeng i denne tråden. Og arbeidet til CBE som influencer( i likhet med andre i fluencere) er jo å selge annonser samt å promotere seg selv . Det er jo det hun lever av. Takk  for oppklaring vedrørende Chanelutsagnet uansett! 

Endret av Hut
  • Liker 7
Skrevet
Hut skrev (9 minutter siden):

Så det er i sangteksten utsagnet kom. Og dette tolkes altså helt bokstavelig her inne🥴Trodde i det minste var noe hun hadde uttalt i et intervju siden det til stadighet blir gjort til et poeng i denne tråden. Takk for oppklaring uansett! 

Dette er jo bare et av mange mange utsagn fra dem hvor de uriktig framstiller seg selv som høyt på strå. Det hadde som @Felis skriver ikke vært tema om ikke de i mange år hadde skrevet til dels ondskapsfullt og nedsettende om personer de mener seg selv hevet over. Da blir det fristende å bemerke at dette paret virkelig hverken har økonomi, kulturell kapital eller evne til å begå seg i det sjiktet det ønsker å være i men er en del av den samfunnsklassen de snakker så stygt om. Topp til tå i Chanel er mest morsom, siden den er så langt fra sannheten, men resten av oppførelsen deres på dette området er usmakelig. 

• Liker 44
  • Nyttig 1
Skrevet
Hut skrev (9 minutter siden):

Så det er i sangteksten utsagnet kom. Og dette tolkes altså helt bokstavelig her inne🥴Trodde i det minste var noe hun hadde uttalt i et intervju siden det til stadighet blir gjort til et poeng i denne tråden. Takk for oppklaring uansett! 

Nei.

Og det vet du. 

Et gjennomgående tema har vært å fremstå som bedre bemidlet, privatskole, whiskeyvogn og drink på kvelden. Stort hus, krystallkroner, bra bil, de riktige aktivitetene. De sa vel selv, for noen år siden, at de var så godt bemidlet at de ville pensjonere seg "om noen år". De har jo til og med gitt finanstips! (hvilket ble en flopp da de solgte langt under forventning)

• Liker 41
Skrevet
Felis skrev (4 timer siden):

Det har nok med de ekstreme forskjellene i Oslo å gjøre. Folk fra Vindern og folk fra Grorud føler ikke at de bor i samme by. Det er ingen bypatriotisme, som for eksempel i Bergen. For å ta @loffens eksempel, så ville vi ikke kalt Eriksens "paret i Oslo", dersom de bodde på Stovner eller Tøyen. Da hadde det blitt "paret på Stovner". Hadde de bodd på Nordberg eller Røa, så hadde det kanskje ikke vært et tema i det hele tatt, fordi dette er steder som har innbyggere i den sosioøkonomiske klassen paret streber etter. Da er det ikke noe misforhold mellom deres presentasjon og virkeligheten. 

I Oslo er det vel enten Østkant eller vestkant. Dessuten er de fleste som bor i Oslo ikke fra Oslo.Har bodd i Oslo i 15 år,men føler ikke at det er hjembyen min.Jeg bare bor her. CBE er fra Særp. 

• Liker 4
Skrevet
Hut skrev (21 minutter siden):

Så det er i sangteksten utsagnet kom. Og dette tolkes altså helt bokstavelig her inne🥴Trodde i det minste var noe hun hadde uttalt i et intervju siden det til stadighet blir gjort til et poeng i denne tråden. Og arbeidet til CBE som influencer( i likhet med andre i fluencere) er jo å selge annonser samt å promotere seg selv . Det er jo det hun lever av. Takk  for oppklaring vedrørende Chanelutsagnet uansett! 

Selvfølgelig plukket du ut den ene setningen det kunne såes tvil om at hun mente seriøst. Men jeg skal gi deg for den, for du har sikkert rett, det er bare en sangtekst. Hun synger at de har alt på stell også, og det er jo åpenbart et stykke fra sannheten...

• Liker 37
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet
Aquarius04 skrev (17 minutter siden):

Dette du bedriver her er whataboutism på sitt «beste». 

Poenget her er at the Berg Eriksens fremstiller seg som så innmari høyt på strå. Det er ikke noe galt i det - det stemmer bare ikke med virkeligheten på noen plass. De gjør et poeng av å rakke ned på folk som kjører Skoda blant annet, når de egentlig ikke kjører noen luksusbil selv. Frua skulle nok ønske hun gikk i Chanel fra topp til tå, men sannheten er at hun går i billige polyesterklær fra Chiquelle. 
Og: Det er da mange andre med HELT VANLIG, gjennomsnittlig økonomi som bor i like dyre hus og leiligheter. Men forskjellen er at de fleste av disse ikke tror de er hverken nyrike eller bedre enn naboen. Arrogansen og ovenifra og ned-holdningen til paret er påfallende. 

Noe av det minst flatterende av klær jeg noen gang har sett i influenser verden. 

Gjest SnowBells
Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

Selvfølgelig plukket du ut den ene setningen det kunne såes tvil om at hun mente seriøst. Men jeg skal gi deg for den, for du har sikkert rett, det er bare en sangtekst. Hun synger at de har alt på stell også, og det er jo åpenbart et stykke fra sannheten...

Hun sang at hun jobber sent hver kveld også, så det er jo ikke rart at de som vet hvem hun er trodde at hun var ironisk 🤷‍♀️ Uansett så må det ha vært rimelig ydmykende for CBE med Dagbladets anmelder som gav henne terningkast 6 som takk for titten inn i et totalt meningsløst yrke/liv.

Skrevet
neon_sun skrev (11 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/hun-lover-a-slutte/75746496 

Her er et godt eksempel på hvor lett det er å redigere seg helt ugjenkjennelig. Synes parallellen til CBE er tydelig, bra media tar tak i dette, men synd de ikke kan slå hardere ned på enkelte influencere. 

Er ikke denne saken en aprilspøk? :klo: 

• Liker 12
Skrevet
Sugar&Spice skrev (38 minutter siden):

😂😂😂😂😂

Herregud 🤦🤦🤦

• Liker 5
Annonse
Skrevet
neon_sun skrev (10 minutter siden):

😂😂😂😂😂

Herregud 🤦🤦🤦

Men på et vis har du jo et poeng da, det viser jo at det er lett å la seg lure av ting på internett :skratte: 

• Liker 3
Skrevet
Sugar&Spice skrev (51 minutter siden):

Dagbladet har aldri aprilspøker. Pr nå har ingen aviser det lenger. 

Sugar&Spice skrev (1 minutt siden):

Men på et vis har du jo et poeng da, det viser jo at det er lett å la seg lure av ting på internett :skratte: 

Dette er grunnen til at mediene sluttet med der. Folk skal ikke lure på om det som står i avisene er sant.

(Fy flate for en flau sak, btw) 

• Liker 24
Skrevet
FruJohansen skrev (1 minutt siden):

Dagbladet har aldri aprilspøker. Pr nå har ingen aviser det lenger. 

Dette er grunnen til at mediene sluttet med der. Folk skal ikke lure på om det som står i avisene er sant.

(Fy flate for en flau sak, btw) 

HÆ den saken der KAN ikke være sann. Jeg har ikke sjekket feeden til hun det gjelder og vært kildekritisk akkurat, gikk bare ut fra at det var en aprilsnarr!! SÅ flau var den saken!! 

Jaja, the joke’s on me da! Unnskyld for at jeg ødela innlegget ditt, @neon_sun! :blomst: 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
Sugar&Spice skrev (4 minutter siden):

HÆ den saken der KAN ikke være sann. Jeg har ikke sjekket feeden til hun det gjelder og vært kildekritisk akkurat, gikk bare ut fra at det var en aprilsnarr!! SÅ flau var den saken!! 

Jaja, the joke’s on me da! Unnskyld for at jeg ødela innlegget ditt, @neon_sun! :blomst: 

Hehe, går helt fint 😘 ble veldig usikker selv her, ga mer mening at det faktisk var aprilspøk 😂

• Liker 12
Skrevet
SnowBells skrev (2 timer siden):

Hun sang at hun jobber sent hver kveld også, så det er jo ikke rart at de som vet hvem hun er trodde at hun var ironisk 🤷‍♀️ Uansett så må det ha vært rimelig ydmykende for CBE med Dagbladets anmelder som gav henne terningkast 6 som takk for titten inn i et totalt meningsløst yrke/liv.

Ikke minst utrolig pinlig at hun takket for sekseren med hjerter og hurra. Jeg spurte om hun ikke hadde lest anmeldelsen, og ble slettet. 

• Liker 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...