Gjest Finlay Skrevet 30. mars 2022 #59881 Skrevet 30. mars 2022 Sarah93 skrev (1 time siden): Ja, det er faktisk ikke intuitivt hva du har gjort med denne posten, i hvert fall ikke for meg For meg ser det ut som du (altså du som lagde den) har klippet ut andre bilder av ansiktet hennes, og limt det oppå ansiktet på story. Her er vel poenget at det er filter på de hun legger ut. Helt greit det, men det vet man jo, skjønner ikke hvorfor den photoshop-jobben blir applaudert som noe nærmest banebrytende? Eller er det noe jeg ikke har skjønt her? Jeg tenker det samme som deg, og skjønner heller ikke helt poenget her...føler meg litt dum😅
EmilieH Skrevet 30. mars 2022 #59882 Skrevet 30. mars 2022 Den nye reelsen hun har laget på Instagram nå. For et fælt antrekk, og hele magen skal selvfølgelig frem. Jeg er på hennes alder og kunne aldri funnet på å ta på meg det der. 10
Gjest tullerikke Skrevet 30. mars 2022 #59883 Skrevet 30. mars 2022 EmilieH skrev (2 minutter siden): Den nye reelsen hun har laget på Instagram nå. For et fælt antrekk, og hele magen skal selvfølgelig frem. Jeg er på hennes alder og kunne aldri funnet på å ta på meg det der. Helt grusomt antrekk. Får helt vondt av å se på alle beina som stikker ut.
loveacrossboarders Skrevet 30. mars 2022 #59884 Skrevet 30. mars 2022 1 hour ago, Sarah93 said: Ja, det er faktisk ikke intuitivt hva du har gjort med denne posten, i hvert fall ikke for meg For meg ser det ut som du (altså du som lagde den) har klippet ut andre bilder av ansiktet hennes, og limt det oppå ansiktet på story. Her er vel poenget at det er filter på de hun legger ut. Helt greit det, men det vet man jo, skjønner ikke hvorfor den photoshop-jobben blir applaudert som noe nærmest banebrytende? Eller er det noe jeg ikke har skjønt her? 1 minutt siden, EmilieH said: Den nye reelsen hun har laget på Instagram nå. For et fælt antrekk, og hele magen skal selvfølgelig frem. Jeg er på hennes alder og kunne aldri funnet på å ta på meg det der. Var poenget til vedkommende at CBE driver med photoshop kanskje 🤷♀️ I tilfelle fløy det rett over hodet på meg, for det vet da vel alle at hun gjør? Det er da ikke noe nytt og banebrytende? 6
Ellie77 Skrevet 30. mars 2022 #59885 Skrevet 30. mars 2022 Jens skrev (1 time siden): Det dere ikke forstår er at CBE bevisst legger ut innlegg som provoserer da det er alt hun har å komme med for å få folk til å gi henne klikk. Nesten hver dag er det noe nytt og provoserende, og hver dag er det nye poster her inne med hva gærent hun har gjort, og hver eneste dag går så folk inn for å sjekke hva dere skriver om. Og BOM, følgertallet opprettholdes, sponsorene forblir og CBE kan le hele veien til banken. Tror faktisk kvinneguiden er en av CBE viktigste reklameplakater. Uten kvinneguiden tror jeg faktisk hun hadde begynt å miste følgere. Jeg følger henne ikke, men blir daglig nysgjerrig og gir henne klikk etter å ha lest her inne. «Begynt å miste følgere?» Det har hun begynt med for flere år siden. Flere titusener, faktisk. Selv med kvinneguiden som «click bait». Så tror ikke du trenger å bekymre deg sånn sett, heller ikke for noen skoggerlatter på vei til banken, slik tallene ser ut. 😬🤷♀️ 27
Jens Skrevet 30. mars 2022 #59886 Skrevet 30. mars 2022 (endret) EmilieH skrev (21 minutter siden): Den nye reelsen hun har laget på Instagram nå. For et fælt antrekk, og hele magen skal selvfølgelig frem. Jeg er på hennes alder og kunne aldri funnet på å ta på meg det der. og igjen må jeg inn og se, klikk, cha ching!💵 Dere gjør jo den største jobben for henne! Syns hun er genial:-) Endret 30. mars 2022 av Jens 6 2
Jens Skrevet 30. mars 2022 #59887 Skrevet 30. mars 2022 Ellie77 skrev (9 minutter siden): «Begynt å miste følgere?» Det har hun begynt med for flere år siden. Flere titusener, faktisk. Selv med kvinneguiden som «click bait». Så tror ikke du trenger å bekymre deg sånn sett, heller ikke for noen skoggerlatter på vei til banken, slik tallene ser ut. 😬🤷♀️ er ikke bekymret, men fascinert over hvor smart hun er, og hvor dumme dere er.... Hvis dere tror denne tråden skal ødelegge for henne, er dere naive😄 2 1
Sarah93 Skrevet 30. mars 2022 #59888 Skrevet 30. mars 2022 Men er det noen som vet hvorfor denne tråden fortsatt er så stor? Skjønner det jo da hun var Norges største blogger, men nå er det jo veldig mange mer relevante influensere. Mistenker i hvert fall at det er veldig selvforsterkende. Jeg var ikke opptatt av CBE før jeg oppdaget denne tråden for noen måneder siden, og plutselig har jeg kommentert og deltatt. 15
Jens Skrevet 30. mars 2022 #59889 Skrevet 30. mars 2022 Sarah93 skrev (1 minutt siden): Men er det noen som vet hvorfor denne tråden fortsatt er så stor? Skjønner det jo da hun var Norges største blogger, men nå er det jo veldig mange mer relevante influensere. Mistenker i hvert fall at det er veldig selvforsterkende. Jeg var ikke opptatt av CBE før jeg oppdaget denne tråden for noen måneder siden, og plutselig har jeg kommentert og deltatt. nesten så man skulle tro hun har ansatte som holder den i live.... 10 2
Gjest Keikolina Skrevet 30. mars 2022 #59890 Skrevet 30. mars 2022 Sarah93 skrev (3 minutter siden): Men er det noen som vet hvorfor denne tråden fortsatt er så stor? Skjønner det jo da hun var Norges største blogger, men nå er det jo veldig mange mer relevante influensere. Mistenker i hvert fall at det er veldig selvforsterkende. Jeg var ikke opptatt av CBE før jeg oppdaget denne tråden for noen måneder siden, og plutselig har jeg kommentert og deltatt. Visste ikke hvem hun var før jeg falt over denne tråden for mange år siden
skruf Skrevet 30. mars 2022 #59891 Skrevet 30. mars 2022 Tråden her lå nesten helt brakk i hele oktober i fjor, likevel mistet CBE følgere jevnt og trutt. Så tviler sterkt på at kvinneguiden er den avgjørende faktoren. Det er forresten helt unødvenige å kalle andre dumme bare pga man har ulike meninger. Eller som moren min brukte å si når bror min og jeg kranglet og kalte hverandre dumming; den som sier at noen er dum er dum selv🙃 41 7
Eevee Skrevet 30. mars 2022 #59892 Skrevet 30. mars 2022 Jeg mistenker også at CBE er veldig lite relevant lenger og er en utdatert influencer. Hun er ekstremt kjedelig og innlegg og instaposter går på repeat. Hun har en fast, liten gruppe tilhengere som følger henne, resten er clickbait eller kritikere. Hun kan likevel trumfe med at hun er den personen i underholdningsbransjen som har Norges største forum på KG dedikert til kun henne hvor det skrives aktivt og engasjert. Alt hun legger ut blir kommentert, vendt på og skrevet om. Så noe har hun likevel. På godt og vondt. Mest vondt. Men engasjere, det gjør hun. Det aller meste hun foretar seg er kritikkverdig, og bør få konsekvenser og belyses. Likevel mistenker jeg at hadde KG-gruppen her, inkludert meg selv, latt være å kommentere og latt oss provosere, så hadde den aller siste rest med aktualitet forsvunnet og hun kunne tre inn i historien ☺️ 31
Pusern3 Skrevet 30. mars 2022 #59893 Skrevet 30. mars 2022 Eevee skrev (22 minutter siden): Jeg mistenker også at CBE er veldig lite relevant lenger og er en utdatert influencer. Hun er ekstremt kjedelig og innlegg og instaposter går på repeat. Hun har en fast, liten gruppe tilhengere som følger henne, resten er clickbait eller kritikere. Hun kan likevel trumfe med at hun er den personen i underholdningsbransjen som har Norges største forum på KG dedikert til kun henne hvor det skrives aktivt og engasjert. Alt hun legger ut blir kommentert, vendt på og skrevet om. Så noe har hun likevel. På godt og vondt. Mest vondt. Men engasjere, det gjør hun. Det aller meste hun foretar seg er kritikkverdig, og bør få konsekvenser og belyses. Likevel mistenker jeg at hadde KG-gruppen her, inkludert meg selv, latt være å kommentere og latt oss provosere, så hadde den aller siste rest med aktualitet forsvunnet og hun kunne tre inn i historien ☺️ må nok innrømme at jeg tror det samme… men ikke «enkelt» kutte helt ut her 😜🤣 4
Populært innlegg Sparkel Skrevet 30. mars 2022 Populært innlegg #59894 Skrevet 30. mars 2022 (endret) Jens skrev (1 time siden): er ikke bekymret, men fascinert over hvor smart hun er, og hvor dumme dere er.... Hvis dere tror denne tråden skal ødelegge for henne, er dere naive😄 6 innlegg i tråden siden mandag. Så bra at du kommer inn å holder liv i en tråd som holder på å dø ut av seg selv og CBEs lite engasjerende innhold i sine some kanaler. Skulle nesten tro hun har noen her inne for å piske opp stemningen og holde liv i tråden. Tips hvis du ikke vil gi henne klikk. Kommenter negativt under ett av innleggene hennes på insta eller facebook så blir du blokkert og vipps så trenger du ikke bekymre deg for å gi henne klikk lenger og får automatisk hjelp til å holde deg unna hennes kanaler. Endret 30. mars 2022 av Sparkel 47 3
Gjest CecilieX Skrevet 30. mars 2022 #59895 Skrevet 30. mars 2022 Eevee skrev (25 minutter siden): Jeg mistenker også at CBE er veldig lite relevant lenger og er en utdatert influencer. Hun er ekstremt kjedelig og innlegg og instaposter går på repeat. Hun har en fast, liten gruppe tilhengere som følger henne, resten er clickbait eller kritikere. Hun kan likevel trumfe med at hun er den personen i underholdningsbransjen som har Norges største forum på KG dedikert til kun henne hvor det skrives aktivt og engasjert. Alt hun legger ut blir kommentert, vendt på og skrevet om. Så noe har hun likevel. På godt og vondt. Mest vondt. Men engasjere, det gjør hun. Det aller meste hun foretar seg er kritikkverdig, og bør få konsekvenser og belyses. Likevel mistenker jeg at hadde KG-gruppen her, inkludert meg selv, latt være å kommentere og latt oss provosere, så hadde den aller siste rest med aktualitet forsvunnet og hun kunne tre inn i historien ☺️ Jeg tenker du har rett, hun er fullstendig utdatert. Innholdet som hun produserer er så kjedelig og repetitivt og totalt uten nytteverdi både hva gjelder underholdningsverdi og kunnskapsmessig. Det er fullstendig uforståelig hvordan 300.000 følgere fortsatt konsumerer det hun leverer hver dag og ikke konkluderer med at det tilfører nada positivt. Leste de siste innleggene her og kjenner at de resonnerer, hva er egentlig vitsen med å vie tid på dette. Så kikker jeg innom IG og så kommer jeg på det. Innholdet hun produserer er farlig og det er verre enn det har vært på lenge. Det faktum at 300.000 får siste innlegg i fleisen får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Hvordan er det mulig at en godt voksen dame med internett som arbeidsplass ikke har kommet lenger i forståelsen av hva man poster og hvordan det kan påvirke? Jeg følger en del psykologer på IG, ref nytteverdi, og alle tematiserer nettopp hvor skadelig det kan være å konsumere andres innlegg. Jevnlig minner man på at det bare er øyeblikksbilder og at det ikke viser hele sannheten. Likevel fortsetter CBE å pumpe ut innhold som har potensiale til å skade følgere. Og det har blitt verre. Jeg er veldig glad for at folk tar seg tid til å påpeke igjen og igjen hvilke metoder som brukes for å fremstille seg slik hun gjør. Det gjelder både filter og posering. For jeg tror man blir blind etter en tid. Man glemmer at det man ser ikke er ekte. Og man glemmer at det man ser kanskje ikke er kompatibelt med å være sunn.
Populært innlegg Felis Skrevet 30. mars 2022 Populært innlegg #59896 Skrevet 30. mars 2022 Hadde CBE fått majoriteten av klikkene sine fra Kvinneguiden, så hadde jeg faktisk ikke vært særlig bekymret. De som leser denne tråden har jo allerede en god dose motgift til innholdet hun presenterer. I denne tråden er det mange dyktige debattanter som belyser hvordan bedriften opererer, og som påpeker det problematiske ved det som presenteres. Sliter man for eksempel med spiseforstyrrelser, så klikker man seg inn på hennes kanaler vel vitende om at det som presenteres er juks. Det er filter, photoshop og poseringer vi ser, ikke virkeligheten. Vet man dette på forhånd, treffer ikke thinspoen like godt. Dessverre kommer ikke majoriteten av klikkene hennes herfra. En bruker som er ekstremt mye smartere på dette enn meg fant tall som viste til at 0,2% av alle klikkene kunne genereres tilbake til Kvinneguiden. Tallene er nok noe høyere, for ikke alle benytter lenker i tråden for å klikke seg inn, men jeg tviler sterkt på at tallene gir noen latteranfall på vei til banken. Stilleoktober viste heller ingen endringer i tallene. Selv de siste dagene, hvor tråden har vært uten aktivitet, er tallene akkurat de samme, følgertallet går jevnt og trutt nedover og engasjementsraten er pinlig lav. Men jeg er utrolig takknemlig for at det finnes engasjerte, intelligente og oppegående mennesker der ute som fortsetter å bry seg nok til å forfatte gode innlegg som utgjør en forskjell for de få som leser denne tråden på Kvinneguiden. 48 9
AprilLudgate Skrevet 30. mars 2022 #59897 Skrevet 30. mars 2022 Eevee skrev (1 time siden): Jeg mistenker også at CBE er veldig lite relevant lenger og er en utdatert influencer. Hun er ekstremt kjedelig og innlegg og instaposter går på repeat. Hun har en fast, liten gruppe tilhengere som følger henne, resten er clickbait eller kritikere. Hun kan likevel trumfe med at hun er den personen i underholdningsbransjen som har Norges største forum på KG dedikert til kun henne hvor det skrives aktivt og engasjert. Alt hun legger ut blir kommentert, vendt på og skrevet om. Så noe har hun likevel. På godt og vondt. Mest vondt. Men engasjere, det gjør hun. Det aller meste hun foretar seg er kritikkverdig, og bør få konsekvenser og belyses. Likevel mistenker jeg at hadde KG-gruppen her, inkludert meg selv, latt være å kommentere og latt oss provosere, så hadde den aller siste rest med aktualitet forsvunnet og hun kunne tre inn i historien ☺️ Det samme tenker jeg. Aldri fulgt henne eller andre influencere - og nekter bidra med klikk til folk jeg ikke ønsker skal tjene på det. Så om man tok en real pause og bare la ned aktiviteten her spørs det vel hvor lenge akkurat hennes virksomhet ville vart. Plager ikke meg at folk følger henne, men det er noe med å innse at det man følger med på er det som tjener cash. 5
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 30. mars 2022 Populært innlegg #59898 Skrevet 30. mars 2022 Dere som tror det er KG som holder CBE i drift, hvor mange tror dere leser på Rampelys? Hvor mange leser akkurat denne tråden? 500? 1000? Jeg har virkelig ikke peiling, men basert på antall aktive brukere, følgere av tråden og likerklikk på de mest populære innleggene her, er det ikke nærheten nok til å basere en influenserkarriere på. Og som @Felissier, de som kommer herfra bidrar ikke positivt til CBE sin bedrift. Det er visninger på story som kan øke litt kanskje, men jeg tviler på at det kan være snakk om mange prosent. For øvrig enig i at hun ikke har annet enn "spesielt interesserte" i den ene eller andre leiren som opplever henne som aktuell. Det er vel også et tegn på at de har isolert seg selv litt for mye fra resten av bransjen sin. 47 9
Anonym90059005 Skrevet 30. mars 2022 #59899 Skrevet 30. mars 2022 h/k skrev (4 timer siden): Også er hun usikker på om hun fikser et halvmaraton... Så mye som hun løper og allikevel er hun usikker på om hun klarer 21 kilometer. Det skinner tydelig igjennom at trening ikke bygger selvtillit hos henne. Det hun mener er vel at hun ikke har trent spesifikt til et halvmaraton, selvfølgelig vil hun klare 21km. Forsvarsmekanisme å skrive at hun ikke har trent til det, dersom det blir stilt spm i ettertid om at løpstiden ikke er spesielt bra. Hun løper vel ikke nok harde økter generelt til å få en veldig god tid, mer opptatt av antall km og kcal enn progresjon. Ser Coachen også påpeker i kommentarene at tiden avhenger av om hun tør å satse litt. 8
Kleenex Skrevet 30. mars 2022 #59900 Skrevet 30. mars 2022 Jens skrev (2 timer siden): er ikke bekymret, men fascinert over hvor smart hun er, og hvor dumme dere er.... Hvis dere tror denne tråden skal ødelegge for henne, er dere naive😄 Hvem er "dere"? 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå