Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Minnie Mus skrev (3 minutter siden):

Er du seriøs nå? Av hensyn til barnas privatliv???? Hun utleverer jo privatlivet til barna x antall ganger pr dag, hver eneste dag fra morgen til kveld! 

Misforstå meg rett, hun deler livet deres masse, men det er masse hun ikke deler også. Hun har satt en grense på hva som er greit og ikke for dem. Hun deler ikke hva de gjør på skolen/barnehagen, deres tanker og drømmer, favoritt leker (det hun deler av leker er neppe dere favoritter, men det hun tjener penger på å dele), tegningene deres og lignende.

Endret av Pølsevann
  • Liker 6
Pølsevann skrev (13 minutter siden):

Misforstå meg rett, hun deler livet deres masse, men det er masse hun ikke deler også. Hun har satt en grense på hva som er greit og ikke for dem. Hun deler ikke hva de gjør på skolen/barnehagen, deres tanker og drømmer, favoritt leker (det hun deler av leker er neppe dere favoritter, men det hun tjener penger på å dele), tegningene deres og lignende.

Du forsvarer denne grenseløse eksponeringen? Hva CBE mener er grensen for hva som er greit å dele eller ei, er virkelig ingen målestokk for hva som er fornuftig eksponering. Og jeg ville heller sett en barnetegning i monitor, enn det vi ser hver eneste dag av disse barna. 

• Liker 33

Annonse

Pølsevann skrev (57 minutter siden):

Tja, har da sett kort laget av mindreårige, med tekst og alt. Fritidsinteresser er delt mer og mer, også med film. 

• Liker 30
Era Vulgaris skrev (44 minutter siden):

Du forsvarer denne grenseløse eksponeringen? Hva CBE mener er grensen for hva som er greit å dele eller ei, er virkelig ingen målestokk for hva som er fornuftig eksponering. Og jeg ville heller sett en barnetegning i monitor, enn det vi ser hver eneste dag av disse barna. 

Jeg oppfattet innlegget til @Pølsevann helt motsatt, og heller innlegget vedkommende svarte på som noe selvmotsigende - hvis man ønsker mindre fokus på barn i CBE.no sine kanaler kan man ikke samtidig etterlyse barnetegninger.

Det er da bare positivt at CBE.no ikke viser noe så personlig som barnetegninger, og om man argumenterer for at dette fraværet er positivt kan jeg ikke skjønne hvordan det skal kunne tolkes som et forsvar for øvrig eksponering og iscenesettelse av barn?

• Liker 22
Aricia skrev (5 minutter siden):

Jeg oppfattet innlegget til @Pølsevann helt motsatt, og heller innlegget vedkommende svarte på som noe selvmotsigende - hvis man ønsker mindre fokus på barn i CBE.no sine kanaler kan man ikke samtidig etterlyse barnetegninger.

Det er da bare positivt at CBE.no ikke viser noe så personlig som barnetegninger, og om man argumenterer for at dette fraværet er positivt kan jeg ikke skjønne hvordan det skal kunne tolkes som et forsvar for øvrig eksponering og iscenesettelse av barn?

Jeg tar absolutt høyde for at jeg kan ha feiltolket innlegget jeg siterte, og formulerte det dermed som et spørsmål. 

• Liker 5
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Der har vi det! Barna eksponeres daglig, rommene deres er på utstilling til alle som vil se, men egenprodusert julepynt må skjermes av hensyn til privatlivets fred. Der går grensa! :ler: 

😂

• Liker 10
Pølsevann skrev (1 time siden):

Det hadde vært bedre om hun la detaljert ut om skole-/barnehverdagen og favorittlekene deres enn å bre ansiktene deres ut over diverse SoMe hver eneste dag. 

• Liker 9

Annonse

Pusern3 skrev (4 timer siden):

Intet snev av alt lys og varme vi andre tenker presenterer julen. Og så kunstig oppstilt og stashet alt sammen - frister hverken spise eller kose seg der

Det er sikkert poenget. Må holde seg slank vettu (barna også sikkert). 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 6
Xmasclovn skrev (6 minutter siden):

Det hadde vært bedre om hun la detaljert ut om skole-/barnehverdagen og favorittlekene deres enn å bre ansiktene deres ut over diverse SoMe hver eneste dag. 

Synes egentlig ingen av delene er så greit - eller nødvendig. For hvorfor skal man gjøre noen av delene? 

• Liker 14
Xmasclovn skrev (35 minutter siden):

Når vi har kommet til det punktet der vi som ser publiseringen av alt rundt barna må vekte hva som er mest og minst "til barnets beste" har eksponeringen gått altfor langt. Ingen publisering og omtale er "til barnets beste". Punktum.

• Liker 41
Annonse
Surikatt skrev (2 timer siden):

Her er det Caroline Berg Eriksens bruk av barna i sosiale medier som man stiller spørsmål ved, hvorfor ikke andre i familien reagerer. Ikke på nøtteknekkerne. 
For min del synes jeg det utallige antallet nøtteknekkere i menneskestørrelser som er spredt rundt i hele etasjen bidrar til uhyggen sammen med striglede barn i nostalgiske, identiske antrekk og mor halvnaken i ny kjole hver kveld. 

Takk, du påpeker det jeg selv mente med posten min. Det var selvfølgelig bruk av barna og den ekstreme striglede stilen jeg siktet til. Smaken når det gjelder julepynt er noe annet, hver sin smak, men synes det er trist for barna at nissene glimrer med sitt fravær og er erstattet med creepy nøtteknekkere. Og barn fortjener å ha rommene sine i fred, og ikke bo i et utstillingslokale som blir pyntet etter nøye planlagte fargetoner hver sesong. 

• Liker 20
Pølsevann skrev (3 timer siden):

Det kan jo hende det er pyntet med det også, men at hun ikke viser det frem av hensyn til barnas privatliv. At vi ikke ser noe på instan hennes, betyr ikke at det ikke eksisterer. 

Ikke kommenterte når du ikke vet hva du snakker om. Er det NOE CBE gjør - så er det å eksponere barna sine. Det er nesten slik at vi følger dem med på do, og "kveldsrutiner" next.. Det er helt horibelt å se, hele IG-kontoen hennes og bloggen forøvrig, er bare bilder av barna. De eier ikke privatliv og de vet ikke om det selv, stakksrs! Du kan jo tenke deg alle pedofile menn her i Norge som laster ned bilder av barn. Bloggen hennes er en gullgruve til akkurat det formålet. Æsj! 

Tenk hvordan disse jentene kanskje kommer til å få det senere i livet. Alt fokus på utseende og kropp, finner seg menn som er kvinneundertrykkende etc etc... I verstefall reagerer de eller en av de så sterkt på denne eksponeringen, at rusmidler blir flukten. Det er jo helt fælt! 

Endret av Rosatoast
  • Liker 22
EmilieH skrev (2 timer siden):

Den kjolen passer overhodet ikke på julaften, heller på karneval i Rio eller noe. Hva tar hun på, på nyttårsaften liksom? 

Dette er jo tydelig en kvinne, blogger, influencer, kone og tobarns mor - som har så klare narsissistiske trekk at det er skummelt. Har aldri sett noen som streber på denne måten etter en perfekt tynn kropp, perfekt sminke, prefekt stil, perfekt hus og perfekte barn. Alt handler til syvende og sist om hun, hvordan hun fremstilles .

Hennes fiksering på utseende er nesten like ille som SE (Sophie Elise). Hadde CBE vært singel og barnløs, skal du ikke se bort fra at disse to damene hadde hatt klin like kanaler.  

• Liker 34
solmåneogstjerner skrev (1 time siden):

Synes egentlig ingen av delene er så greit - eller nødvendig. For hvorfor skal man gjøre noen av delene? 

Ingenting burde deles, men jeg synes det er verre å vise barna og ansiktene enn å fortelle om skoledag og leker- hvis noe først skal deles.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...