Hallepalle2 Skrevet 18. desember 2021 #54461 Del Skrevet 18. desember 2021 Men hvorfor utsetter hun seg for direktesending når hun er sååå utilpass? Ser på Megahit og får faktisk vondt av henne, stivt smil, flakkende øyne og overlater til andre å svare om hun ikke blir direkte tiltalt med navn. Verden kan være tøff utenfor den rosa boblen! 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 18. desember 2021 #54462 Del Skrevet 18. desember 2021 Solaire skrev (15 timer siden): Igjen så beveger CBE seg i veldig skummelt farvann. For det er helt åpenbart at CBE og LKE ikke bare retusjerer seg selv. Det er ille nok at CBE presenterer en glansbildeutgave av seg selv hvor hun poserer nitidig oppdollet i luksuriøse kjoler med gyllen hud, perfekt skinnende hår i tidkrevende frisyrer og kritthvite tenner. Men dette handler om å få lov til å skape sin egen digitale identitet. Vi ser en tydelig stiv og stresset CBE straks hun ikke selv har full regi på eget utseende, f eks i Norges nye megahit og skal vi danse. Ønsker CBE virkelig dette presset også for barna sine? Jeg ble forresten inspirert av CBEs jul før, men nå syns jeg den blir mer og mer overarbeidet, dunkel og creepy. Alt fremstår nitidig oppstilt og kraftig poserende. Dukkeaktig perfeksjon, stramme tinnsoldater og en vovet mor ikledd sløret blikk og dristig, rød polyester. Jeg ser ikke disney i dette lenger, jeg ser bare 2 voksne mennesker som bruker "arbeidsdagene" sine på å fremstille sesongens julevarer fra jotex og nille og kilometervis med plastikkgranbar som luksuriøst ved å bruke profesjonelt fotoutstyr, filter og retusjeringsprogram. så spot on beskrevet og jeg er så enig. der jeg før beundret bedriftens jul med alt de fylte den med, til nå nærmest forakte de verdiene de representerer (forbruk, billig ræl, ingen tradisjoner eller ting de drar med fra egen barndom/tidlig i samlivet, oppdollete barn, usmakelige antrekk i forhold til når de anvendes, null sjarme etc etc). hvor har konseptet «omvendt nisse» forsvunnet? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 18. desember 2021 #54463 Del Skrevet 18. desember 2021 123Frustrert skrev (2 timer siden): Hva skjer med omvendt julenisse egentlig? lurer jeg på også? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 18. desember 2021 #54464 Del Skrevet 18. desember 2021 123Frustrert skrev (41 minutter siden): Hmm.. ja. La igjen et spørsmål på bloggen for å høre.dette er jo det eneste prosjektet som har hatt noen positive konsekvenser av jobben deres, akkurat skrev jeg ikke da. Men skal bare «hei hei, hvordan går det med omvendt julenisse?» kommentaren ble slettet .. what???? Mistet vel nyhetens interesse og bedriftens innsats ble vel for slitsom .. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 18. desember 2021 #54465 Del Skrevet 18. desember 2021 Minnie Mus skrev (38 minutter siden): Og følgertallet på insta går bare nedover og nedover. Ikke så rart egentlig, folk begynner vel å bli mektig lei av repriser på kaffekopp, trening, plastikkræl, overforbruk, selfier med filter og eksponering av barn. de er bare så lite tidsaktuell og har så lite å by på at folk har gått lei… 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 18. desember 2021 #54466 Del Skrevet 18. desember 2021 Hallepalle2 skrev (17 minutter siden): Men hvorfor utsetter hun seg for direktesending når hun er sååå utilpass? Ser på Megahit og får faktisk vondt av henne, stivt smil, flakkende øyne og overlater til andre å svare om hun ikke blir direkte tiltalt med navn. Verden kan være tøff utenfor den rosa boblen! det kan den men det er der verden er… det bør paret snart innse.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. desember 2021 #54467 Del Skrevet 18. desember 2021 Solaire skrev (4 timer siden): Jeg husker godt at noen skrev: "fineste bildet jeg har sett av deg! Så vakker!" på et IG-bilde hvor CBE var nærmest ugjenkjennelig pga skjønnhetsfilter. Jaa.. Filter er dessverre blitt alt for normalt å bruke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smugleseren Skrevet 18. desember 2021 #54468 Del Skrevet 18. desember 2021 Klink skrev (27 minutter siden): Jaa.. Filter er dessverre blitt alt for normalt å bruke. Jeg er mye eldre enn CBE, men bruker ALDRI filter. Det er kun de som må "pynte på sannheten" av de jeg kjenner som bruker filter. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. desember 2021 #54469 Del Skrevet 18. desember 2021 Smugleseren skrev (1 time siden): Jeg er mye eldre enn CBE, men bruker ALDRI filter. Det er kun de som må "pynte på sannheten" av de jeg kjenner som bruker filter. Jaha, veldig mange bruker det. Så da vil mange pynte på sannheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 18. desember 2021 Populært innlegg #54470 Del Skrevet 18. desember 2021 Klink skrev (1 minutt siden): Jaha, veldig mange bruker det. Så da vil mange pynte på sannheten. Men er det greit å pynte på sannheten når man har betalte samarbeid der det skal selges "hud"? 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smugleseren Skrevet 18. desember 2021 #54471 Del Skrevet 18. desember 2021 Klink skrev (2 minutter siden): Jaha, veldig mange bruker det. Så da vil mange pynte på sannheten. Det sier heller mer om din omgangskrets da, for jeg kjenner ikke mange som gjør det av mine 1500 FB-venner. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 18. desember 2021 #54472 Del Skrevet 18. desember 2021 7 minutter siden, Klink said: Jaha, veldig mange bruker det. Så da vil mange pynte på sannheten. Synes du det er riktig å bruke filter som gjør huden perfekt, uten verken rynker eller urenheter, samtidig som man reklamerer for svindyre hudpleieprodukter? Det er jo ren svindel. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 19. desember 2021 #54473 Del Skrevet 19. desember 2021 Klink skrev (10 timer siden): Jaa.. Filter er dessverre blitt alt for normalt å bruke. Har ikke Norge en lov mot at man opplyse om filter/Photoshop, har lest det en gang, den er ikke så gammel, men det var fort st så mange unge sleit i dag med selvbildet sitt☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gapatrosten Skrevet 19. desember 2021 #54474 Del Skrevet 19. desember 2021 Jeg skulle så innmari gjerne hørt denne influenseren svare på spørsmålet: «Hva annet enn å ta seg godt ut er etter din mening viktig her i livet?» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 19. desember 2021 #54475 Del Skrevet 19. desember 2021 Revenge o'Cavatina skrev (9 timer siden): Men er det greit å pynte på sannheten når man har betalte samarbeid der det skal selges "hud"? Nei. Alle reklamer på tv for hud og sminke er nå ikke akkurat ekte. Ikke i blader og slikt heller. Så lovverket tillater det tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthos Skrevet 19. desember 2021 #54476 Del Skrevet 19. desember 2021 https://www.medietilsynet.no/nyheter/aktuelt/retusjert-reklame-ma-merkes-etter-lovendring/ 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 19. desember 2021 #54477 Del Skrevet 19. desember 2021 Marthos skrev (5 minutter siden): https://www.medietilsynet.no/nyheter/aktuelt/retusjert-reklame-ma-merkes-etter-lovendring/ Der ja, dette burde alle «forbilder» gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 19. desember 2021 #54478 Del Skrevet 19. desember 2021 Klink skrev (6 minutter siden): Nei. Alle reklamer på tv for hud og sminke er nå ikke akkurat ekte. Ikke i blader og slikt heller. Så lovverket tillater det tydeligvis. https://www.medietilsynet.no/nyheter/aktuelt/retusjert-reklame-ma-merkes-etter-lovendring/ : Sitat Lovendringen, som nylig ble vedtatt av Stortinget, innebærer at retusjert reklame må merkes. Merkeplikten gjelder for reklamer der kroppsfasong, -størrelse eller hud er endret ved retusjering eller annen manipulering. De nye reglene har som formål å bidra til å redusere kroppspress i samfunnet, og forventes å tre i kraft 1. juli neste år. Sitat Dersom noen blir utsatt for reklame som de er i tvil om er merket riktig, kan de kontakte Forbrukertilsynet. Det er også mulig å kontakte Fagutvalget for influensermarkedsføring (FIM), som har retningslinjer for reklame fra påvirkere, som supplerer markedsføringsloven. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 19. desember 2021 #54479 Del Skrevet 19. desember 2021 Klink skrev (16 timer siden): Kan da si at noen er pen selv om det er filter på. Det ser jeg skjer på sosialemedia hele tida. Enda det er synlig at det er filter. Hun veit jo selv hva ho legger ut så håper ikke selvfølelsen blir mindre av å høre at hun er pen selv om det er redigert. Selvfølelsen er i så fall lav før bildene er lagt ut. Har ei venninne som holder på på samme måte: legger ut utfordrende bilder , med mye sminke og filter for bekreftelser. Selvfølelsen får et bost når folk kommenterer at hun er pen og slikt. Hun har innrømmet at det er for å få selvtillit og at hun føler det gir bekreftelser. Det er i så fall hennes egne, selvkonstruerte problem. Ingen andre. Ikke lesere, de som kommenterer, ingen. Kun CBE selv. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 19. desember 2021 #54480 Del Skrevet 19. desember 2021 Solaire skrev (16 timer siden): Hun nådde ikke fram til tv-seerne eller dommerne i det hele tatt. Det ble altfor virkelighetsfjernt og pinlig. Voksne dama sto stivpyntet i sexy outfit og skrøt med nasal, autotunet stemme om hvor utrolig flink hun er som bruker arbeidstiden sin på å ta selfies og å løpe på mølla i kjelleren mens hun ser på legally blonde 😂 Ikke rart at CBE røk ut i allerede i andre episode. Edit: Det var vel @Hei2016 som satt på toget og skrev en skikkelig god sangtekst her inne som CBE kunne få lov til å bruke? 😁 Haha, men självklart kan frun få låna min text 😂 Ett villkor bara; Vi måste avklara i förhand om hon ska säga att den är baserad på verkligheten eller bara är uppdiktad! Om hon väljer sistnämnda kan det vara att jag ser mig tvungen att skicka en faktura. Mycket mer jobb att hitta på saker framför at bara upprepa det som delas i SoMe 😂😂😂 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå