Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kiosk skrev (15 minutter siden):

Si det til sykepleiere, renholdere, leger, bussjåfører, butikkansatte, lærere, barnehageansatte. Skal alle disse være hjemme ved forkjølelse? Du som er så oppegående?

Ja, det skal de!

• Liker 42
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kiosk skrev (5 minutter siden):

Les hva du skriver i tidligere innlegg. 

Ja? Tror du jeg skriver uten å skjønne hva jeg skriver? Nå kverulerer du bare for å kverulere. Du må gjerne være uenig i både regler og normer som vanlige folk følger, noen synes jo det er givende. 

• Liker 21
Skrevet
LilleSnupp skrev (1 minutt siden):

Ja, det skal de!

Ikke hvis en tester negativt ift covid. 

Skrevet
Kiosk skrev (2 minutter siden):

Ikke hvis en tester negativt ift covid. 

Ingen skal gå på jobb med nyoppståtte symptomer, nei. Nå må du rulle inn. 

• Liker 46
Skrevet
Smugleseren skrev (1 time siden):

Ok, men da må jeg bare innrømme at min interesse for musikken til Dagny og Astrid S fikk en bismak. Setter heller på Nightwish jeg! 

ja, over og ut med dem. Respekten forsvant :(

• Liker 15
Skrevet
123Frustrert skrev (56 minutter siden):

Er det latterlig? Om du er sylte forkjølet , tester deg og går ut, da kan du smitte 1,2,3,4 også må disse være borte fra jobb fordi de har symptomer, de må teste seg og være hjemme til nesten viser negativt. Det baller på seg skjønner du. Du skal så klart ikke være ute blant folk med hoste og forkjølelse nå, det trodde jeg var oppløst og betatt, i alle fall blant oppegående folk. 

og de generelle rådene for sosial omgang er nå at vi blir sterkt oppfordrer til å ha begrenset med kontakt med andre i sosial setting. Bedriftslederen her møter jo stadig nye grupper folk til ulike aktiviteter. 

• Liker 19
Skrevet
Surikatt skrev (37 minutter siden):

Tror noen på at gutt 17 spør disse folka om råd? Dette spørsmålet har de nok funnet på selv. 

Ja det har de nok. Men blir likefullt provosert av spørsmål/svar. 

• Liker 13
Skrevet
Kiosk skrev (23 timer siden):

Du vet ingenting om det er nyoppstått eller ikke.

Det er jo ikke nyoppstått siden hun har slitt med forkjølelse helt siden hun var med i norges nye megahit....

• Liker 9
Skrevet
6 hours ago, Lafamiglia said:

Jeg vil absolutt ikke heie på at folk gir hunden sin sukker.

Likevel, det er jo verre at folk gir barna sine det (jada, det har jeg selv også gjort, selvfølgelig), og det er det nesten aldri noen som reagerer på. Hvorfor i all verden er det sånn???

Og bare sånn for å avverge (i hvert fall noen) stråmenn her:

Jeg mener ikke at man aldri skal gi barna sine sukker, men at det burde være i mye mindre omfang enn det som har blitt normalt.

Og jeg mener altså at det er mye verre å gi ungene sine sukker enn å gi hunden sin det.

Hvorfor mener du det er verre å gi unger sukker enn å gi det til hunder???? Hunder tåler ikke sukker i samme mengder som mennesker 😕 Hel utrolig at noen kan sammenligne det å gi hunder sukker kontra unger 😕 

• Liker 13
Skrevet
Minnie Mus skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke nyoppstått siden hun har slitt med forkjølelse helt siden hun var med i norges nye megahit....

Nei akkurat. Tipper det ble tatt test da, hva tror du?

• Liker 1
Skrevet
Just now, Kiosk said:

Sånn som hun fremstiller det i some kanalene sine, er det fritt frem for å mengde seg men folk og diverse selskapeligheter uten å ha nevnt et eneste ord om noe test. Hadde hun feks skrevet at hun hadde testet seg og den var negativ, hadde saken stilt seg annerledes. Noe hun altså ikke har gjort.

• Liker 18
Skrevet
Kiosk skrev (3 minutter siden):

Da hadde hun nok dokumenter det! Hun viser jo alt annet privat også, dåsespray, kropp mm

• Liker 19
Skrevet

Jeg syns heller ikke hun viser alt. Der er andre influncere verre på å dokumentere.

Men hun deler nøyaktig de samme tingene hver dag da. Man vet liksom hvordan storyen vil se ut. Starter med trening og kaffe, litt interiør, kanskje en reklamesnutt, filmer av unge og hund, litt mer trening osv. De samme tingene ruller og går i storyen hver dag. 

• Liker 9
Gjest CecilieX
Skrevet
Kiosk skrev (6 timer siden):

Si det til sykepleiere, renholdere, leger, bussjåfører, butikkansatte, lærere, barnehageansatte. Skal alle disse være hjemme ved forkjølelse? Du som er så oppegående?

Nå er det jo det som har skjedd da, for de som har en jobb der de ikke kan holde meteren. Det er så mange som må holde seg hjemme fordi de selv eller barna har symptomer, er i karantene ellet er smittet at skolene og barnehagene faktisk må stenge. De har rett og slett ikke bemanning nok til å drive forsvarlig. Det får vidtrekkende konsekvenser for foreldre som da må være hjemme fordi barna ikke har et tilbud. 

Det er derfor man skal holde seg hjemme slik at man ikke setter i gang slike kjeder. 

Alle som ikke har samfunnskritisk jobb, inkl CBE,  bør absolutt følge disse reglene og anbefalingene, slik at samfunnet ikke kneler.

Skrevet
CecilieX skrev (1 time siden):

Nå er det jo det som har skjedd da, for de som har en jobb der de ikke kan holde meteren. Det er så mange som må holde seg hjemme fordi de selv eller barna har symptomer, er i karantene ellet er smittet at skolene og barnehagene faktisk må stenge. De har rett og slett ikke bemanning nok til å drive forsvarlig. Det får vidtrekkende konsekvenser for foreldre som da må være hjemme fordi barna ikke har et tilbud. 

Det er derfor man skal holde seg hjemme slik at man ikke setter i gang slike kjeder. 

Alle som ikke har samfunnskritisk jobb, inkl CBE,  bør absolutt følge disse reglene og anbefalingene, slik at samfunnet ikke kneler.

Ja vi alle har ansvar for ikke å spre smitte. Det gjelder både korona og andre luftveisinfeksjoner. For hver gang noen blir syke medfører det fort karantene, hjemmedager, testing, underbemanning og økt press for mange andre. Selv ukompliserte forkjølelser er sterkt belastende for samfunnet vårt nå og det er ekstremt dumt og egoistisk å drite i det slik CBE gjør.

• Liker 27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...