NewStart87 Skrevet 19. november 2021 #52761 Skrevet 19. november 2021 odipodis skrev (1 time siden): Noen linjer fra teksten (ikke fullstendig tekst) : Jeg vet du digger å se på og snakke stygt om meg, men det ekke kult å være en av de som står i veien Det er et eget sted i helvete for alle damer som drar damer ned Self made, har ordna meg selv, fiksa min business Blogg babe #1, ingen lurer "who is this" Penger, pussy, power, jeg har det Er OG og tenker på standarden jeg setter, for alle de som ser på og de som kommer etter Jeg er boss og du burde backe meg, før sto jeg bak men nå jobber til og med typen for meg Refrenget består stort sett av dette: Vi gjør det selv, jobber sent hvert kveld, har alt på stell, topp til tå Chanel Er den sangen ment seriøst?.. 12
loffen Skrevet 19. november 2021 #52762 Skrevet 19. november 2021 solmåneogstjerner skrev (1 time siden): Men hva var det med hunden som drikker sjokoladeproteinkaffe? Er ikke hundeekspert, men høres ikke helt bra ut. Nei, hunder skal ikke ha kaffe eller sjokolade. Det er farlig for dem. 🥺 odipodis skrev (1 time siden): Noen linjer fra teksten (ikke fullstendig tekst) : Jeg vet du digger å se på og snakke stygt om meg, men det ekke kult å være en av de som står i veien Det er et eget sted i helvete for alle damer som drar damer ned Self made, har ordna meg selv, fiksa min business Blogg babe #1, ingen lurer "who is this" Penger, pussy, power, jeg har det Er OG og tenker på standarden jeg setter, for alle de som ser på og de som kommer etter Jeg er boss og du burde backe meg, før sto jeg bak men nå jobber til og med typen for meg Refrenget består stort sett av dette: Vi gjør det selv, jobber sent hvert kveld, har alt på stell, topp til tå Chanel OMG. Dette er jo bare tragisk. Men bekrefter jo en gang for alle hvem hun er. 22
Piggi Skrevet 19. november 2021 #52763 Skrevet 19. november 2021 Helt ugjenkjennelig på God morgen Norge i dag . Ikke tvil om at det «jobbes» myyye med bildene før de legges ut på sosiale medier i egen kanal. Og veldig utilpass i monitor, mye flakking med blikk og stiv i både kroppen og ansiktet. Og sangen er ett kapittel for seg selv🥴🥴 37
Gjest CecilieX Skrevet 19. november 2021 #52764 Skrevet 19. november 2021 (endret) Hun har ytret seg offentlig (utenom blogg) om temaet tidligere også: https://www.nrk.no/ytring/jeg-kvier-meg-for-a-kalle-meg-feminist-1.12841702 Budskapet er altså at kvinner ukritisk skal støtte hverandre uansett. Formodentlig fordi vi er kvinner. Når en kvinne ytrer noe skal alle andre kvinner stille seg bak og nikke bifallende. Hvis ikke burde vi havne i helvete. «Slik jeg ser det, er den største trusselen mot likestilling faktisk enkelte feminister og kvinner i seg selv» Den største trusselen faktisk. Jeg vil heller havne i helvete enn å stille meg bak noen som bidrar til å stigmatisere kvinner på denne måten. Endret 19. november 2021 av CecilieX
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 19. november 2021 Populært innlegg #52765 Skrevet 19. november 2021 Jeg har hørt de andre bidragene på Spotify nå, og de er alle på samme nivå. Det får meg til å tenke at konseptet er helironisk i seg selv, at sangene skal være noe Mads Hansen - aktig harselas med ulike musikksjangere? Slik som Yvis - brødrene fikk til i sin tid, tilsynelatende seriøs klisjédyrking? Det kunne vært morsomt, men av det jeg har hørt til nå er mangelen på musikalsk talent såpass fraværende på alle at musikken bare blir slitsom (og jeg hører på Freddy Kalas og når jeg går i tunge oppoverbakker, så jeg er nokså usnobbete 🤣) Alle de andre deltagerne er kjente for å ha mye humor og selvironi, sangene deres er også åpenbart tull og tøys. Odda sin handler om at Sylvi Listhaug gjør ham hard. CBE er vel mest kjent for ekstremt stivbeint regi på sin egen offentlige person, og det bevises rimelig godt når folk ikke skjønner om hun er ironisk eller seriøs med en slik tekst. Jeg syns uansett det er tøft av henne å delta! Hun setter seg lagelig til for alle mulige hugg, og det krever mot. At konseptet framstår grøtete er ikke hennes feil. Jeg har ikke sett Idol siden Kjartan Salvesen, de andre musikk/ talent/danse programmene har jeg aldri sett en episode av. Men nå vet jeg mer om Megahit enn jeg har visst om de andre programmene til sammen, så å caste CBE hadde i alle fall en målbar effekt hos meg 😅 50
Gjest Finlay Skrevet 19. november 2021 #52766 Skrevet 19. november 2021 FruJohansen skrev (16 minutter siden): Jeg har hørt de andre bidragene på Spotify nå, og de er alle på samme nivå. Det får meg til å tenke at konseptet er helironisk i seg selv, at sangene skal være noe Mads Hansen - aktig harselas med ulike musikksjangere? Mitt inntrykk også. 😊
MacBeth Skrevet 19. november 2021 #52767 Skrevet 19. november 2021 (endret) Sånn ca hva jeg klarte å skrible ned. Som nevnt over her, det er samme nivå som resten av deltakerene så tv2s nye storsatsing, går nok så om så..... Hopp I det, ta den sjangsen. Stå opp og kjemp mot angsten Ut i scenelyset, tørre å ta plass, ut av skyggen, sitte bak og tar i mot, så visst du faller rak i ryggen din, hopp i det ta den sjangsen //Det er vi som gjør det selv, gjør det selv, selv, jobber sent hver kveld. Vi har alt på stell, alt på stell, stell, topp til tå Chanel// Vi ser deg du har alt du trenger, du kan nå langt og lenger, Jeg vet du digger å se på og snakke stygt om meg, en det ække kult å være en av de som står i veien. Selfmade, har ordna meg selv, fiksa min business, Blogg babe#1 ingen lurer «who is this» Penger, pussy, power, jeg har det. Plass og shine, jeg tar det Sier som Te??? Det er et eget sted i helvette for alle damer som drar alle damer ned Er O.G og tenker på standarden jeg setter for alle de som ser på og for alle de som kommer etter Jeg er boss og du burde backe meg, før stod jeg bak, men nå jobber til og med typen for meg //Det er vi som gjør det selv, gjør det selv, selv, jobber sent hver kveld. Vi har alt på stell, alt på stell, stell, topp til tå Chanel// Endret 19. november 2021 av MacBeth 13
Gjest Finlay Skrevet 19. november 2021 #52768 Skrevet 19. november 2021 Jobbe sent, chanel, alt på stell, setter standard...det LYSER jo tull og tøys av teksten. (Håper jeg😅)
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 19. november 2021 Populært innlegg #52769 Skrevet 19. november 2021 odipodis skrev (2 timer siden): Noen linjer fra teksten (ikke fullstendig tekst) : Jeg vet du digger å se på og snakke stygt om meg, men det ekke kult å være en av de som står i veien Det er et eget sted i helvete for alle damer som drar damer ned Self made, har ordna meg selv, fiksa min business Blogg babe #1, ingen lurer "who is this" Penger, pussy, power, jeg har det Er OG og tenker på standarden jeg setter, for alle de som ser på og de som kommer etter Jeg er boss og du burde backe meg, før sto jeg bak men nå jobber til og med typen for meg Refrenget består stort sett av dette: Vi gjør det selv, jobber sent hvert kveld, har alt på stell, topp til tå Chanel Er du seriøs? Er. Du. Seriøs?? Er du SERIØS??? Å du store alpakka! Penger, pussy, power? En dame på 35?? Jeg trodde at jeg var blasert og umulig å sjokkere, men nå er jeg målløs. Faktisk. Jeg trenger 5 min. 73
Gjest Snøsøta Skrevet 19. november 2021 #52770 Skrevet 19. november 2021 FruJohansen skrev (22 minutter siden): Jeg har hørt de andre bidragene på Spotify nå, og de er alle på samme nivå. Det får meg til å tenke at konseptet er helironisk i seg selv, at sangene skal være noe Mads Hansen - aktig harselas med ulike musikksjangere? Slik som Yvis - brødrene fikk til i sin tid, tilsynelatende seriøs klisjédyrking? Det kunne vært morsomt, men av det jeg har hørt til nå er mangelen på musikalsk talent såpass fraværende på alle at musikken bare blir slitsom (og jeg hører på Freddy Kalas og når jeg går i tunge oppoverbakker, så jeg er nokså usnobbete 🤣) Alle de andre deltagerne er kjente for å ha mye humor og selvironi, sangene deres er også åpenbart tull og tøys. Odda sin handler om at Sylvi Listhaug gjør ham hard. CBE er vel mest kjent for ekstremt stivbeint regi på sin egen offentlige person, og det bevises rimelig godt når folk ikke skjønner om hun er ironisk eller seriøs med en slik tekst. Jeg syns uansett det er tøft av henne å delta! Hun setter seg lagelig til for alle mulige hugg, og det krever mot. At konseptet framstår grøtete er ikke hennes feil. Jeg har ikke sett Idol siden Kjartan Salvesen, de andre musikk/ talent/danse programmene har jeg aldri sett en episode av. Men nå vet jeg mer om Megahit enn jeg har visst om de andre programmene til sammen, så å caste CBE hadde i alle fall en målbar effekt hos meg 😅 Skjønner at musikkfolket reagerer på konseptet jeg. Mens Skal vi danse og Maskorama er og blir ren underholdning har Megahit som utgangpunkt at ikke-musikere, influencere, programledere og komikere kan konkurrere med etablerte artister i å lage en hit. Som om musikalitet er noe som ikke krever innsats, og at hvem som helst kan gå opp på en scene side om side med de som har jobbet med å skrive og framføre musikk i årevis. Det er en nedvurdering av musikk som yrke, talent og knallhardt arbeid. Jeg opplever ikke programmet som ironisk i seg selv, men det hadde tjent på å ha større fokus på at dette bare er tull og tøys og kjendiser som skal drite seg ut. Men det er ikke Caroline sin feil, selv om jeg mistenker henne for å være fullstendig uironisk med deltakelsen sin. Jeg tror egentlig at hun tror hun har det som trengs for å bli en popstjerne uten å ha jobbet med musikk noensinne. Modig er det i alle fall, og sunt at hun går utenfor bobla. Hun kan ikke skylde på Kvinneguiden når hun blir vurdert av mainstream media eller når hun evt. blir stemt ut. Ser flere snakker om at det er tøft av deltakerne å stille opp på dette. Det er altså ikke noe samfunnsansvar å delta, alle gjør det for å fremme seg selv eller noe de har å selge. Sånn er kjendisbransjen i dag 😄 Tenker den som tar programmet og seg selv minst høytidelig er de som kommer lengst i konkurransen. Noen ny popstjerne kommer vi i alle fall ikke til å få av konseptet. Selv er jeg glad for at jeg slipper å se det
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 19. november 2021 #52771 Skrevet 19. november 2021 Pussy, faktisk… Greit å bekrefte at kroppsdelene blir brukt til å skaffe seg oppmerksomhet, da. 😂
Era Vulgaris Skrevet 19. november 2021 #52772 Skrevet 19. november 2021 Jeg lurer egentlig på hvem TV2 tenker er målgruppen for dette konseptet? Tenåringer vil sannsynligvis synes hele greia er puteflaut, det er "halvgamle kjendiser" med hjemmesnekra, elendige tekster, og de kan heller ikke synge. Godt voksne folk vil tenke at dette er for en helt annen målgruppe, og heller se på Lindmo. Da står vi igjen med gamle mennesker, som jeg heller ikke tror synes dette er spesielt interessant, og gruppen unge voksne, sånn 20-30-ish. Jeg klarer ikke forstå hvem dette skal appellere til, men det kan jo hende at folk synes det er gøy, for det, altså. 34
PurpleRain Skrevet 19. november 2021 #52773 Skrevet 19. november 2021 Tror de kommer til å tape kompen om seere til NRK. Jeg skal i hvert fall se Maskorama og ikke Norges nye megahit… 22
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 19. november 2021 #52774 Skrevet 19. november 2021 Hallepalle2 skrev (16 minutter siden): Er du seriøs? Er. Du. Seriøs?? Er du SERIØS??? Å du store alpakka! Penger, pussy, power? En dame på 35?? Jeg trodde at jeg var blasert og umulig å sjokkere, men nå er jeg målløs. Faktisk. Jeg trenger 5 min. Jeg joiner deg på de 5. 😳
Aricia Skrevet 19. november 2021 #52775 Skrevet 19. november 2021 (endret) Snøsøta skrev (16 minutter siden): Ser flere snakker om at det er tøft av deltakerne å stille opp på dette. Det er altså ikke noe samfunnsansvar å delta, alle gjør det for å fremme seg selv eller noe de har å selge. Sånn er kjendisbransjen i dag 😄 Tenker den som tar programmet og seg selv minst høytidelig er de som kommer lengst i konkurransen. Noen ny popstjerne kommer vi i alle fall ikke til å få av konseptet. Selv er jeg glad for at jeg slipper å se det Enig her. Den fremste grunnen til og motivasjonen for å "stille opp" i et slikt program er jo dessuten rett og slett at deltakerne får lønn for jobben. Det går jo helt inflasjon i meningsløse "konkurranser" mellom kjendiser på TV for tiden, der de samme folka går i loop på ulike kanaler mens de konkurrerer i alt fra å lage mest skum (jeg slumpet beklageligvis til å se Kongen befaler i går), lyve best eller bestige Store Skagastølstind. Utrolig hva småkjente folk gjør for penger, egentlig, og minst like utrolig at vi andre bruker deler av våre korte liv til å bivåne det hele. TV2 nye parodisyngeprogram skal jeg imidlertid ikke ofre så mye som et sekund på. Flere hjerneceller har allerede dødd mens jeg har lest om det her. Endret 19. november 2021 av Aricia 39
Gjest CecilieX Skrevet 19. november 2021 #52776 Skrevet 19. november 2021 (endret) MacBeth skrev (1 time siden): Sånn ca hva jeg klarte å skrible ned. Som nevnt over her, det er samme nivå som resten av deltakerene så tv2s nye storsatsing, går nok så om så..... Hopp I det, ta den sjangsen. Stå opp og kjemp mot angsten Ut i scenelyset, tørre å ta plass, ut av skyggen, sitte bak og tar i mot, så visst du faller rak i ryggen din, hopp i det ta den sjangsen //Det er vi som gjør det selv, gjør det selv, selv, jobber sent hver kveld. Vi har alt på stell, alt på stell, stell, topp til tå Chanel// Vi ser deg du har alt du trenger, du kan nå langt og lenger, Jeg vet du digger å se på og snakke stygt om meg, en det ække kult å være en av de som står i veien. Selfmade, har ordna meg selv, fiksa min business, Blogg babe#1 ingen lurer «who is this» Penger, pussy, power, jeg har det. Plass og shine, jeg tar det Sier som Te??? Det er et eget sted i helvette for alle damer som drar alle damer ned Er O.G og tenker på standarden jeg setter for alle de som ser på og for alle de som kommer etter Jeg er boss og du burde backe meg, før stod jeg bak, men nå jobber til og med typen for meg //Det er vi som gjør det selv, gjør det selv, selv, jobber sent hver kveld. Vi har alt på stell, alt på stell, stell, topp til tå Chanel// Takk for full tekst, siterer deg for å få med teksten Jeg sliter med å se (selv)ironien og humoren. Det er flere grunner til det. Det første verset har jo bra budskap, det kan jo ikke være ironi. Så kommer den delen om å ha ting på stell (stell, stell). Der setter hun jo likhetstegn mellom å ha ting på stell og å jobbe mye (på kveld), ha penger og Chanel. Og innovertiss. Foruten innovertissen så er jo dette noe CBE har fokusert på. At hun jobber lange dager og at de tjener mye penger. Fokuset på luksusvarer har jo også vært tilstede, mer før enn nå. Dette er jo verdier som hun har frontet, inkludert det å være businesskvinne med møter i Oslo. Og så er det jo budskapet om kvinner som er kvinner verst der hun har uttrykt det samme i en (dessverre) helt uironisk tekst. Fokuset på slemme kvinner som har tvunget dem til å redigere og jukse med kommentarer er også mye omtalt. I kommentarfeltet får jo kritiske kvinner passet sitt påskrevet, de er både slemme, misunnelige og sikkert feite og. Om ikke CBE formulerer det selv så er «de som backer henne» mer enn behjelpelig med å rakke ned på slike kvinner med «bossens» godkjennelse. Vi har trukket paralleller til skolegårdens dronning tidligere, kjent mekanisme å få et hoff til «å backe seg». Her er ingenting nytt, som hun ikke allerede har frontet i fullt alvor tidligere. Vellykkethet (altså det å ha alt på stell) har handlet om å ha materielle verdier. Og så kan jeg ikke unngå å kommentere det som handler om å «sette standarden for de som kommer etter». Hvilken standard er det? Hun fronter perfeksjon og usunt fokus på kropp. Er det det som er standarden hun ønsker og som vi kvinner skal heie på? Problemet er at «de som kommer etter» vil påvirkes negativt av å ikke nå opp til de standardene hun setter. Endret 19. november 2021 av CecilieX Språk
Klink Skrevet 19. november 2021 #52777 Skrevet 19. november 2021 (endret) Snøsøta skrev (2 timer siden): Det skrives «hun»… Bryr meg egentlig svært lite om dette jeg. Har ikke sett klærne engang. Og sa ikke et ord om CBE i den opprinnelige kommentaren min jeg. Bare prøvde å forklare en her hvorfor noen kan reagere på at folk går lettkledde i enkelte situasjoner. Det ble tolket som et skarpt angrep på CBE, og svart på med et hissig angrep på meg personlig. Jeg svarte med å karikere situasjonen istedet for å gå til motangrep på den brukeren. Fordi man skal ikke drive brukerdebatt her inne. Men det viser veldig godt hvor hissige enkelte gjedder i sivet er her inne. Snakk om å ligge i buskene med skarpladde våpen og lete etter alle mulige vrangtolkninger å skyte på. Det kan skrives ho også, mulig det er nynorsken som blander seg inn eller dialekta mi. Ser ut som det kan være lov å skrive ho på bokmål også. Rumpe skrives med u uansett hvilket skriftspråk du slriver på. Jeg vet ikke hva du snakker om, men den situasjonen var ikke sånn, så skjønner ikke hvorfor det eskaleres til å være sånn. Og ligge i sivet og vente? Man skriver da når og hvor mye man vil. Og jeg skriver når det er noe jeg reagerer spesielt på eller er uenig i. Dritt å få beskyldninger hver gang en skriver i en tråd. Endret 19. november 2021 av Klink 5
Gjest Solaire Skrevet 19. november 2021 #52778 Skrevet 19. november 2021 (endret) CecilieX skrev (40 minutter siden): Takk for full tekst, siterer deg for å få med teksten Jeg sliter med å se (selv)ironien og humoren. Det er flere grunner til det. Det første verset har jo bra budskap, det kan jo ikke være ironi. Så kommer den delen om å ha ting på stell (stell, stell). Der setter hun jo likhetstegn mellom å ha ting på stell og å jobbe mye (på kveld), ha penger og Chanel. Og innovertiss. Foruten innovertissen så er jo dette noe CBE har fokusert på. At hun jobber lange dager og at de tjener mye penger. Fokuset på luksusvarer har jo også vært tilstede, mer før enn nå. Dette er jo verdier som hun har frontet, inkludert det å være businesskvinne med møter i Oslo. Og så er det jo budskapet om kvinner som er kvinner verst der hun har uttrykt det samme i en (dessverre) helt uironisk tekst. Fokuset på slemme kvinner som har tvunget dem til å redigere og jukse med kommentarer er også mye omtalt. I kommentarfeltet får jo kritiske kvinner passet sitt påskrevet, de er både slemme, misunnelige og sikkert feite og. Om ikke CBE formulerer det selv så er «de som backer henne» mer enn behjelpelig med å rakke ned på slike kvinner med «bossens» godkjennelse. Vi har trukket paralleller til skolegårdens dronning tidligere, kjent mekanisme å få et hoff til «å backe seg». Her er ingenting nytt, som hun ikke allerede har frontet i fullt alvor tidligere. Vellykkethet (altså det å ha alt på stell) har handlet om å ha materielle verdier. Og så kan jeg ikke unngå å kommentere det som handler om å «sette standarden for de som kommer etter». Hvilken standard er det? Hun fronter perfeksjon og usunt fokus på kropp. Er det det som er standarden hun ønsker og som vi kvinner skal heie på? Problemet er at «de som kommer etter» vil påvirkes negativt av å ikke nå opp til de standardene hun setter. Jeg vet ikke hvor seriøst man skal ta disse tekstene. For det er jammen meg mange idiotiske sangtekster ute og går. Og lørdagens tema er vel "sterke meninger", så da er det jo perfekt med CBEs budskap om at materialisme trumfer alt. Men artig med sleivsparket til fotballfruemannen da, hvis "karriere" består av fettprosentmåling og løpeturer 😁 Endret 19. november 2021 av Solaire
Era Vulgaris Skrevet 19. november 2021 #52779 Skrevet 19. november 2021 Solaire skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke hvor seriøst man skal ta disse tekstene. For det er jammen meg mange idiotiske sangtekster ute og går. Og lørdagens tema er vel "sterke meninger", så da er det jo perfekt med CBEs budskap om at materialisme trumfer alt. Tenk at #blogg queen nr1 sin sterke mening er at materialisme trumfer alt. En vet liksom ikke om en skal tolke det ironisk eller ikke. 25
Gjest Solaire Skrevet 19. november 2021 #52780 Skrevet 19. november 2021 (endret) Era Vulgaris skrev (8 minutter siden): Tenk at #blogg queen nr1 sin sterke mening er at materialisme trumfer alt. En vet liksom ikke om en skal tolke det ironisk eller ikke. For henne er det ramme alvor, der har det jo alltid vært veldig tydelig at tynn kropp og materialisme betyr alt. Men man må ha i bakhodet at de får mesteparten gratis, eventuelt bare betaler en brøkdel av prisen for ting. Rike er de ikke. Jeg bor selv i et hus som koster langt mer enn deres, helt uten å vise frem puppene mine på internett. Jeg kan også velge feriemål ut i fra hva familien vil og ikke ut i fra hvem som er sommerens annonsør 😊 Dette programmet er lett underholdning som ikke tåler noe dypdykk, men det gjelder sikkert for flere av kjendisene som er med. Endret 19. november 2021 av Solaire
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå