Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Pust skrev (7 minutter siden):

Man kan jo bare trykke på «andre» og se hvem som har likt bildet. Og telle, om man gidder. Det ser ut som om det er de bildene med dårlig respons som ikke har synlige likerklikk, stemmer det? 

ja, det virker slik. Klart man kan telle men hvem gidder det? Bare påfallende at den umiddelbare muligheten er fjernet på noen bilder som ikke var mye likt. Det ene lå med ca 1000 likes før det ble endret innstilling. 
hun har jo helt klart jevnt over færre likes på bildene lagt ut siste tiden

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper Fabel vil bruke bloggere som CBE for å utvide kundekretsen sin. Og det er jo lurt. Det er ikke noe galt i det. Alle må ikke være drevne lesere av dyp litteratur. Det de kanskje ikke har tenkt på er moteffekten, siden akkurat denne bloggeren faktisk har ganske frynsete troverdighet. 

Jeg vil i allefall velge Storytel i stedet nå. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boletta skrev (44 minutter siden):

Jeg tipper Fabel vil bruke bloggere som CBE for å utvide kundekretsen sin. Og det er jo lurt. Det er ikke noe galt i det. Alle må ikke være drevne lesere av dyp litteratur. Det de kanskje ikke har tenkt på er moteffekten, siden akkurat denne bloggeren faktisk har ganske frynsete troverdighet. 

Storytel har også hatt samarbeid med CBE. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror Coronasituasjonen og det faktum at folk fikk mertid hjemme bidro til å kunne utvide horisonten, og se hva som faktisk finnes der ute, og kunne sammenligne og velge
Denne sammenligningen og valget i konkurranse med andre med tanke på kritikkverdige forhold, konstant det samme som går om og om igjen, kopi, bidrar - som en selvfølge - til fall i tall. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boletta skrev (2 timer siden):

CBE har reklamert masse for Storytel også, så det hjelper ikke.

Prøv biblioteket heller, da er du nok trygg 🙂

Endret av MissLucy
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (10 minutter siden):

CBE har reklamert masse for Storytel også, så det hjelper ikke.

Prøv biblioteket heller, da er du nok trygg 🙂

Å nei! Da blir det podcast og bibliotek fremdeles. Takk! ;) 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til at hun aldri blir brukt (feks på "Godmorgen Norge") når det er innslag om trening - hverken i radio eller på tv. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Narrativ, narrativ, narrativ. 

Er det ikke litt ironisk at forstavelsen i narrativ er narr? Som i å holde noen for narr? 

Å skjule antall likerklikk er jo bare mer av samme strategi som de alltid har hatt. Alt handler om å fremstille seg best mulig. 

Man har jo kunnet vise til elendig engasjementsrate som dokumentasjon på hvordan ståa er, men nå fjernes denne muligheten. Dette fordi det vil true narrativet om at ting er som før og at hun er en populær blogger. Da de gikk over til UI viste tallene der helt andre tall enn Blogglisten, for å selge dem inn som populære og attraktive som annonsekanal. Der er altså ikke første gang de ikke spiller med åpne kort rundt dette. 

Men det hjelper ikke å iscenesette seg selv som populær for å opprettholde glansbildet og kunne sole seg i glansen i lengden. Annonsørene vil oppdage at de betaler for en følgermasse og en standing som ikke er reell. 

I influencerverden finnes det et utall virkemidler for å redigere virkeligheten. Du kan bunn og grunn skape deg en helt ny virkelighet. Det har Treasures drevet med i mange år. Men hva gjør de den dagen alle rundt dem blir oppmerksomme på at «Keiseren ikke har noen klær på»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (3 timer siden):

Jeg ble så lei meg da jeg så at hun reklamerte for Fabel! Sendte en melding til dem, faktisk, og forklarte hvorfor jeg reagerer på deres valg av reklameobjekt. Hun har jo null troverdighet når hun hevder at hun er en lesehest. Bøker blir kun brukt som rekvisitter der i gården, sist vist i EA reklamen med bok og te mens hun «slappet av» i en vond stol. 

Håper de tok din melding til etterretning og svarte godt for seg :)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (13 timer siden):

Har dere sett at Caroline har fikset så kun hun ser hvor mange som har trykket liker på et par av bildene på IG lagt ut de siste par dagene? Er det fordi få gjør det? 

Dette skjønte jeg ikke. Hvordan har du klart å se antall likerklikk frem til nå? Jeg har ikke klart å se det hos noen brukere etter at Instagram innførte endringen tidligere i år nettopp for å oppfordre folk til å fokusere på bilder og ikke antall likes. Jeg trodde det gjaldt alle, eller har jeg gått glipp av noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fizzypo skrev (35 minutter siden):

Dette skjønte jeg ikke. Hvordan har du klart å se antall likerklikk frem til nå? Jeg har ikke klart å se det hos noen brukere etter at Instagram innførte endringen tidligere i år nettopp for å oppfordre folk til å fokusere på bilder og ikke antall likes. Jeg trodde det gjaldt alle, eller har jeg gått glipp av noe? 

Det kan vel hver enkelt bruker styre selv på innleggene. Jeg ser nesten aldri noen som skjuler antall "likes". 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (52 minutter siden):

Det kan vel hver enkelt bruker styre selv på innleggene. Jeg ser nesten aldri noen som skjuler antall "likes". 

Ok, jeg har helt motsatt opplevelse. Ser absolutt ingen sitt antall likes lenger, hverken offentlige personer, deriblant de største influenceren i Norge, eller egne venner. Ikke engang Kardashian-familien. Hvis hun har justert innstillingene slik du skriver så har hun etter hva jeg kan se kun gjort det alle andre har gjort for lengst, hvis ikke så er det noe med mine egne innstillinger som har endret seg og som gjør at jeg ikke kan se antall likes hos noen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fizzypo skrev (2 timer siden):

Jeg ser fortsatt antall likerklikk på "alle". Trodde de skulle forsvinne etter den endringen, men har ikke gjort det til meg. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsaaaaa skrev (1 minutt siden):

Jeg ser fortsatt antall likerklikk på "alle". Trodde de skulle forsvinne etter den endringen, men har ikke gjort det til meg. 

Jeg fant ut av det. Hver enkelt bruker har faktisk mulighet til å justere sine egne innstillinger slik at man ikke ser noens antall likerklikk. Vet ikke hvordan min endret seg automatisk til det, men når jeg slo den av ser jeg det nå hos de aller fleste. Man kan imidlertid se det selv hos de som skjuler det dersom man besøker profilen fra en Instagram viewer nettside slik som Picuki.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (3 timer siden):

Narrativ, narrativ, narrativ. 

Der er altså ikke første gang de ikke spiller med åpne kort rundt dette. 

Men det hjelper ikke å iscenesette seg selv som populær for å opprettholde glansbildet og kunne sole seg i glansen i lengden. Annonsørene vil oppdage at de betaler for en følgermasse og en standing som ikke er reell. 

Spot on! Det at de latet som at Brimi sæter sponset ferien var også et forsøk på å fremstille seg som attraktiv for annonsører. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at glansdagene er over. Det merker man fort på ikke-eksisterende mediedekning. Hadde hesteulykken skjedd med en kjent person, ville det nok havnet i vg og se og hør. Ikke ble CBE avbildet etter Mama Mia premieren heller. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...