Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hunter7 skrev (4 minutter siden):

Faktum er at CBE hhv. Treasures AS vet inderlig godt hvordan man skal merke reklame korrekt. Da Forbrukertilsynet for noen år tilbake hadde en varslet kontroll, leverte CBE hhv. Treasures AS et forbilledlig resultat. Reklamemerkingen var upåklagelig. 

Følgelig har ikke det lemfeldige arbeidet man ser i dag sitt utsprang i uvitenhet. Hva de faktiske motivene bak denne uviljen mot å merke reklame korrekt - altså grunnleggende kunnskap for enhver profesjonell blogger - er, skal jeg ikke spekulere i. Men for enhver husøkonom og resten av de Lada-kjørende psychobitchene, er det nok ganske innlysende ..🤑🤑🤑

👏

• Liker 13
Skrevet
Lol-kvinneg-ass skrev (6 timer siden):

Det er jeg ikke enig i. 

Hvis man tar på de rette brillene og leser uten å lete etter ammunisjon til kvinneguiden, så er det et helt greit svar på et under miďdels spørsmål

Nå har jeg prøvd å lese hvor det står det ikke er lov å campe, for jeg er enig i at man bør lese hva som står. Men, jeg klarer ikke å finne det 🤷🏼‍♀️

• Liker 3
Skrevet
Liver skrev (29 minutter siden):

Nå har jeg prøvd å lese hvor det står det ikke er lov å campe, for jeg er enig i at man bør lese hva som står. Men, jeg klarer ikke å finne det 🤷🏼‍♀️

Det har jeg da heller ikke sagt at står, men det står at de fikk tillatelse til å campe der de gjorde. Det var noen som påsto at svaret til Caroline legitimerte ulovlig camping og at hun burde skrive i svaret at de fikk tillatelse. Det mener jeg er unødvendig når det står i bloggen. Hvor mange disclaimers skal man trenge? 

• Liker 5
Skrevet
Lol-kvinneg-ass skrev (11 minutter siden):

Det har jeg da heller ikke sagt at står, men det står at de fikk tillatelse til å campe der de gjorde. Det var noen som påsto at svaret til Caroline legitimerte ulovlig camping og at hun burde skrive i svaret at de fikk tillatelse. Det mener jeg er unødvendig når det står i bloggen. Hvor mange disclaimers skal man trenge? 

Okai. For dette er noe jeg ikke viste, så for meg var det en god informasjon å få, om man må lese i kommentarfeltet for å vite det. 

• Liker 3
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (9 timer siden):

Sånn. Da er luggen stusset.

20210830_221327.jpg

Jeg klipper linjalen din for bruk idet jeg klipper skjevt hver gang og det blir så kort etter mine rettinger at jeg til slutt blir seende ut som en rapperunge. Takk!

Skrevet (endret)
Lol-kvinneg-ass skrev (2 timer siden):

Hun antar at alle leser ALT hun legger ut, hele tiden. Men blogg med kommentarfelt og instagram sammen med IG Story er ikke som en bok hvor man leser fra perm til perm, man kikker innom nå og da, og blar igjennom for å se om det er noe som fenger( et glossy magasin der altså ;) ). Derfor bør hun gjenta seg selv, nettopp for å unngå unødig kritikk. Det tar kortere tid å slenge på en: "vi var så heldige å få tillatelse til å campe der av grunneier", enn å risikere og diskutere opp og ned i mente, og ikke minst, hun unngår å fremstille seg selv i dårlig lys.  Jeg visste ikke at dem fikk tillatelse til å campe der 🤷‍♀️

Endret av MacBeth
  • Liker 25
Skrevet (endret)
MacBeth skrev (1 time siden):

Hun antar at alle leser ALT hun legger ut, hele tiden.

Det virker  som om hun tenker det ja, har noe vært skrevet ett sted, så er det gjort og det bør alle få med seg.

Derfor overrasker det meg veldig at når hun nå har lagt ute noen få innlegg på bloggen, så er det akkurat de samme bildene som har vært vist på IG og Story.

Endret av allie
Skrivefeil
  • Liker 12
Skrevet
allie skrev (32 minutter siden):

Det virker  som om hun tenker det ja, har noe vært skrevet ett sted, så er det gjort og det bør alle få med seg.

Derfor overrasker deg meg veldig at når hun nå har lagt ute noen få innlegg på bloggen, så er det akkurat de samme bildene som har vært vist på IG og Story.

Bildene på IG er nok allerede bearbeidet, og ved å legge disse inn i et blogginnlegg sparer dem tid (=penger) ;)

Samtidig så har dem kontroll på bildene som blir delt offentlig, siden det er de samme, og dem som ikke følger henne på IG får samme opplevelse og motsatt. Det vil jo minke trafikken til bloggen eller instagram, da følgere etterhvert skjønner at man får samme innhold på begge plattformer så forstår ikke helt logikken utenom at det er enklere i en travlere hverdag og man får tid til å bruke parfyme.... (ref EA/blivakker reklamen).

• Liker 15
Skrevet
MacBeth skrev (7 minutter siden):

Bildene på IG er nok allerede bearbeidet, og ved å legge disse inn i et blogginnlegg sparer dem tid (=penger) ;)

Det er vel den konklusjonen jeg har kommet frem til også.

• Liker 2
Skrevet
MacBeth skrev (2 timer siden):

Hun antar at alle leser ALT hun legger ut, hele tiden. Men blogg med kommentarfelt og instagram sammen med IG Story er ikke som en bok hvor man leser fra perm til perm, man kikker innom nå og da, og blar igjennom for å se om det er noe som fenger( et glossy magasin der altså ;) ). Derfor bør hun gjenta seg selv, nettopp for å unngå unødig kritikk. Det tar kortere tid å slenge på en: "vi var så heldige å få tillatelse til å campe der av grunneier", enn å risikere og diskutere opp og ned i mente, og ikke minst, hun unngår å fremstille seg selv i dårlig lys.  Jeg visste ikke at dem fikk tillatelse til å campe der 🤷‍♀️

Det står jo i innlegget som er kommentert, og er ikke referert på en annen plattform. Skjønner ikke at det skal kreves mer enn det. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Lol-kvinneg-ass skrev (2 minutter siden):

Det står jo i innlegget som er kommentert, og er ikke referert på en annen plattform. Skjønner ikke at det skal kreves mer enn det. 

Nei, klart man ikke kan forvente at hun tar ansvar for at budskapet hun ønsker å formidle, fremkommer klart. :ironi:

det er jo ikke som om hun lever av dette, liksom. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 42
Skrevet (endret)
Lol-kvinneg-ass skrev (12 minutter siden):

Det forutsetter at man leser hele innlegget før man kommenterer, og man ser flere av kommentarene (også på andre innlegg) at folk kanskje ikke gjør det, og dermed trengs det kanskje en understreking, gjentakelse og repetering fra teksten i svarene hun gir. 

Slik jeg tolker kommentaren fra "helsin frå Loen", oppfordrer vedkommende henne til å bruke stemmen sin og understreke at det ikke er lov med camping der. Vedkommende sier jo ingenting om de gjorde det lovlig eller ei, men her burde kanskje CBE understreke at dem campet lovlig. 

Svaret fra CBE er forøvrig merkelig, men det har man jo sett før, at formulering ikke helt er hennes sterkeste side.  

image.png.e139b37726a43e5b5045de6db468de0a.png

Ser nå at hun har kommentert videre at hun har lagt til tekst.. kunne ikke denne bare blitt lagt til med en gang?image.png.ccada1bbf8d9792051c1729f8d29e36f.pngimage.png.6d615d0bb7b10b6ada105a3b7156d0be.png

Endret av MacBeth
La til siste avsnitt
  • Liker 21
Annonse
Skrevet
FruJohansen skrev (51 minutter siden):

Det er et stort problem på alle populære steder at campere ikke ser forskjell på innmark og utmark. Sunnmørsposten skrev om villcamping i Lodalen samme dag som CBE dro derfra. Og i Lofoten er det jo helt galematias.

Hvis CBE var klar over at dette var et problem, kunne hun spart seg disse spørsmålene ved å være tydeligere i kommunikasjonen i forkant. Hvis hun ville bedrive litt hyggelig folkeopplysning i tillegg kunne hun også oppfordret publikummet sitt til å undersøke hvor det er lov å campe før de banker pluggene ned i et beite. Men det var vel ingen grunneiere som hadde betalt for å få de opplysningene publisert, ergo ingen verdi for henne..😊

CBE la ut et spørsmål på Story like før de dro på tur, der spurte hun om noen kunne anbefale steder å campe. I dagene før hadde det stått mye i avisene om problemer med villcamping i Lodalen og om alle som campet på stede der det er camping forbudt.

Flott at de fikk tilbud om å campe på privat grunn, men de kunne jo vært litt i forkant og bestilt plass på campingplass.

• Liker 14
Skrevet
Felis skrev (19 timer siden):

Jeg stilte et spørsmål angående merking, og fikk svar fra Lars Kristian. Dessverre ser det ut til at han ATTER EN GANG har publisert noe han angrer i ettertid. Han var lynkjapp denne gangen, det skal han ha, jeg rakk ikke å svare engang, før det var borte. Legger ved svaret mitt også, for det spørs vel om det blir publisert. Mannen har funnet igjen impulskontrollen sin...

Legger ved lenke, selv om det er slettet, for jeg er kjempegod på merking https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/comment-page-1/#comment-1294209

Skjermbilde 2021-08-30 kl. 15.24.32.png

Skjermbilde 2021-08-30 kl. 15.54.10.png

Fantastisk! 
Så synd for paret i Særp at det går an å ta skjermbilder av det de skriver. Og ganske kleint at de bedriver sletting, for internett glemmer jo som kjent ikke. Troverdigheten til dette paret er ikke-eksisterende, og jeg fatter ikke at noen vil bruke dem. 

• Liker 41
Skrevet (endret)
FruJohansen skrev (1 time siden):

En gang deltok jeg på en organisert bussreise i utlandet. En norsk guide skulle lose oss gjennom oppholdet. Vi var ca 50 stk, alle voksne, til dels godt voksne, med mye reiseerfaring. Det første guiden sa til oss etter å ha presentert seg med navn var: Alle hør etter nå! Absolutt ALT jeg sier, kommer jeg til å gjenta minst fem ganger. MINST fem ganger. Hvis du ikke får med deg når det er dopause- ta det med ro - jeg kommer til å si det igjen. Det er ingen grunn til å be meg gjenta, spørre sidemannen eller skape annen uro i bussen. Jeg sier ALT fem ganger. 

Denne krystallklare kommunikasjonen var et resultat av hennes erfaring med å instruere mange samtidig. Til tross for lavt antall personer, relativ lik demografi, ekstremt begrenset plass OG et publikum som er motivert til å høre etter, visste hun at informasjon fester seg ulikt i en gruppe. Og hun utviklet en metode for å forsøke å være i forkant av problemer hun visste ville oppstå, fordi misforståelser er tidkrevende, slitsomme og frustrerende for alle, inkludert henne selv. 

Hvis man ikke ønsker å bli feiltolket, slik CBE svært ofte blir, så fatter jeg ikke at de ikke utvikler metoder for å unngå å bli feiltolket. Jeg skjønner at man noen ganger blir tatt på senga av hva folk henger seg opp i, men CBE stiller i en særklasse når det gjelder å bli arrestert på helt basale ting, som at bilder av alkohol når man pr. def er på biltur kan oppfattes veldig feil. At unger uten hjelm på sykler og kjøretøy ikke tar seg bra ut. At man bruker vest i båt og at man ikke legger ut bilder av likdeler fra dyr man har kjørt på, ting som normalt tas som en selvfølge hvis man har et minimum av forståelse av hvordan sosiale spilleregler funker. 

Det er kanskje et villet ønske, å bli misforstått/feiltolket? Hvis det generer sårt tiltrengt engasjement og trafikk?

Vanskelig å forstå at noen vil ha den type negativ oppmerksomhet slik oppførsel fører med seg, men... Det er kanskje lite annet å gå på?

Endret av Medici
  • Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...