Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
lenebu skrev (5 timer siden):

Jeg trodde først (uten konteksten) at dette var et nytt forsøk på "svart humor", dvs. at han var på vei til Oslo for å kjøre ned noen (ref. hesteepisoden) 😶

Hahahahahaha, nå lo jeg faktisk høyt 

• Liker 8
Skrevet
21 minutter siden, Nijole said:

Så om du hadde likt stilen hennes så hadde cbe sin konto vært mindre problematisk for deg?

Og hva vil man oppnå med postene om at man ikke liker cbe sin klesstil?

Jeg er enig i diskusjon av hvilke leverandører cbe velger å bruke, miljøperspektiv osv mtp klær er viktig å diskutere. Men om man liker de klærne hun har på seg eller ikke er unødvendig kritikk. Noen liker de, noen liker de ikke. Det er smak og behag og skader ingen. Heller det motsatte. Hvis det ikke appellerer til folk, så slutter folk å følge. 

Eh - forstår du ikke (eller vil ikke forstå) hvorfor mange her er så kritiske til influensere generelt og carolinebergeriksen.no spesielt?
Man ser på at mediebransjen (her magasiner) blir uthult og seriøse magasiner må legge ned fordi annonsørene foretrekker å gi pengene til sikker innholdsmarkedsføring á la bloggere/instagrammere. Et dessverre fortsatt uregulert marked, hvor folk som ikke har faglig peiling eller dybde stikker av med oppmerksomheten og kronene. Slike som carolinebergeriksen.no virker kun opptatt av kroner og framvisning av kropp. Fenomenet ville vært like problematisk om man tilfeldigvis likte "stilen" til bloggeren. I dette tilfellet er det et tilleggsproblem at bloggeren også hyppig framviser manglel på stil.
Man følger ikke med på denne bloggeren av interesse for det av klær, interiør, barn og hva som enn vises fram, men av interesse for hva som skjer i mediebransjen, og hvorfor deler av den er i ferd med å bli ødelagt.

• Liker 27
Skrevet (endret)
Villroses hage skrev (19 minutter siden):

Eh - forstår du ikke (eller vil ikke forstå) hvorfor mange her er så kritiske til influensere generelt og carolinebergeriksen.no spesielt?
Man ser på at mediebransjen (her magasiner) blir uthult og seriøse magasiner må legge ned fordi annonsørene foretrekker å gi pengene til sikker innholdsmarkedsføring á la bloggere/instagrammere. Et dessverre fortsatt uregulert marked, hvor folk som ikke har faglig peiling eller dybde stikker av med oppmerksomheten og kronene. Slike som carolinebergeriksen.no virker kun opptatt av kroner og framvisning av kropp. Fenomenet ville vært like problematisk om man tilfeldigvis likte "stilen" til bloggeren. I dette tilfellet er det et tilleggsproblem at bloggeren også hyppig framviser manglel på stil.
Man følger ikke med på denne bloggeren av interesse for det av klær, interiør, barn og hva som enn vises fram, men av interesse for hva som skjer i mediebransjen, og hvorfor deler av den er i ferd med å bli ødelagt.

Da er det jo fenomenet influenser som er problemet og ikke at cbe har "dårlig" stil. 

Og cbe konkurrerer  heller ikke med annonsørene til magasinene om de ikke har lik/dårlig stil.

Endret av Nijole
  • Liker 10
Skrevet
Nijole skrev (10 minutter siden):

Da er det jo fenomenet influenser som er problemet og ikke at cbe har "dårlig" stil. 

Og cbe konkurrerer  heller ikke med annonsørene til magasinene om de ikke har lik/dårlig stil.

jo det gjør hun. Det står tydelig i lenkene jeg la inn i det forrige innlegget mitt (som du tydeligvis ikke leste, selv om du siterte og svarte)

• Liker 22
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

jo det gjør hun. Det står tydelig i lenkene jeg la inn i det forrige innlegget mitt (som du tydeligvis ikke leste, selv om du siterte og svarte)

Leste linkene dine. 

Men som sagt så er jeg ikke enig i at selve stilen er kritikkverdig. At influencere har tatt over for blader er jeg ikke uenig i. Men jeg synes ikke at influensere har overtatt annonsørene til magasinene betyr det samme som at diskusjon om man liker stilen til cbe eller ikke hører hjemme i en tråd om kritikkverdige forhold om bedriften cbe. 

• Liker 10
Skrevet
1 hour ago, Nijole said:

Selvsagt konkurrerer denne og andre lignende blogger/instagrammere om annonsekronene fra bedrifter innen mote, utstyr, interiør, sminke, mat osv. Bedriftenes annonsebudsjett er begrenset, og "influensere" eter mer og mer av kaka.

Den dårlige stilen og all annen negativ påvirking (dårlig folkeskikk, lovbrudd med mere) er et problem, og forsøpler media og fenomenet blogging.

• Liker 18
Skrevet

Den kjolen vil jeg si faller under Lada kategorien etter min smak....liten, kjedelig men pluss for metallic da!

• Liker 44
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

MyMuse selger tilsvarende «kjole» unde kategorien «nattkjole». Bare nevner det. 

Endret av Lill :)
Skrevet

Tråden er stengt for moderering. 

Sol, admin.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, avsporing og brukerdebatt.

Måne, admin.

• Liker 2
Skrevet

Hun har sikkert så mange kjoler i skapene sine at hun bruker en nattkjole på teater er merkelig. Trodde hun skulle ha noe mer over men nei, går visst ut sånn. Ikke rart Lars Kristian Eriksen må kjøre til Oslo hvis hun går rundt i byen kledd som det her. Fort å misforstå. Og det er ikke fordi det ser attraktivt ut.  Se og Hør hadde visst ikke så mye interesse for dette antrekket, heller. Hun burde få seg en stylist/veileder, for dette så ikke bra ut. 

• Liker 43
Skrevet
Nijole skrev (16 timer siden):

Er det kritikkverdig forhold av bedriften å ha "dårlig " smak? Og hvem avgjør om smaken er dårlig? Regner med jeg får til svar at man kan diskutere alt hun legger ut på kanalen sin pga det er bedrift. Men blir ikke det som å kritisere lindex for at du ikke liker stilen på klærne de har. Da går du bare til en annen butikk som selger noe du liker. 

Men jobben hennes er jo å reklamere, for blant annet klær. De som leser har jo ingen sjanse til å vite hva Caroline egentlig liker og hva som er reklame? På samme måte som man kan jo diskutere om et reklamebyrås reklame treffer så kan man diskutere om CBE AS treffer gruppene annonsørene ønsker hun skal treffe. Vil tro at svært mange bryr seg ikke, mange synes hun har strålende smak og endel, som her i tråden, synes hun ikke treffer. Enig at det fort blir usaklig, men mener hun må tåle at smaken og stilen hun presenterer i kanalene sine diskuteres. Hadde hun hatt en helt privat Instagram hvor man kommenterte stilen hadde det vært annerledes. 

• Liker 38
Skrevet
Hyacinth skrev (13 minutter siden):

Men jobben hennes er jo å reklamere, for blant annet klær. De som leser har jo ingen sjanse til å vite hva Caroline egentlig liker og hva som er reklame? På samme måte som man kan jo diskutere om et reklamebyrås reklame treffer så kan man diskutere om CBE AS treffer gruppene annonsørene ønsker hun skal treffe. Vil tro at svært mange bryr seg ikke, mange synes hun har strålende smak og endel, som her i tråden, synes hun ikke treffer. Enig at det fort blir usaklig, men mener hun må tåle at smaken og stilen hun presenterer i kanalene sine diskuteres. Hadde hun hatt en helt privat Instagram hvor man kommenterte stilen hadde det vært annerledes. 

Jeg synes ikke poster som "hun kler seg vulgært" eller "hun har en god stil " bidrar til noe som helst da det er subjektivt. Et reklamebyrås reklame har jo ikke noe med produktet å gjøre. De lager jo reklamen og ikke produktene. Trur heller ikke de som jobber i byrået nekter å reklamere for noe om de ikke har samme klesstil selv feks. (Derimot etiske hensyn trur jeg de tar) Det er jo om reklamen er god eller ikke de fokuserer på. 

Og hva så om det er en liten gruppe som liker produktene? Skal man ikke kunne reklamere for klær som ikke er mainstream?  Jeg er ganske sikker på at annonsørene har vært innom profilen før de booker henne og vet hvilken klesstil hun har. Cbe har en gjennomført stil, som hun har tatt et aktivt valg om å ha. Diskusjonen burde kanskje heller vært om det er forretningsmessig lurt å ikke kle seg mainstream da det appellerer til færre mennesker. Ikke om du personlig liker stilen eller ikke.

• Liker 11
Skrevet

Som influencerbedrift synes jeg det er innafor å kommentere antrekk. 

CBE har en flott figur og kan ikle seg nesten hva som helst. Dette var ikke heldig. Komboen kort (under)kjole og høyhælte sko blir litt "tacky":  Men hun var fin på håret! 

• Liker 28
Skrevet
Gulleplutt skrev (15 minutter siden):

Som influencerbedrift synes jeg det er innafor å kommentere antrekk. 

CBE har en flott figur og kan ikle seg nesten hva som helst. Dette var ikke heldig. Komboen kort (under)kjole og høyhælte sko blir litt "tacky":  Men hun var fin på håret! 

Men jeg skjønner ikke hvorfor det er relevant i tråden her som er om kritikkverdige forhold i bedriften cbe? Hvorfor er det kritikkverdig at hun ikke kler seg i klær du synes er fine?

Synes det er like irrelevant at du synes antrekket er tacky som om noen hadde postet "jeg liker ikke å ta knebøy" om hun hadde postet et  innlegg hvor hun tok knebøy.

• Liker 11
Annonse
Skrevet

Klær skaper folk, sies det. Ikke nødvendigvis enig i det, men klart en influencer skaper sitt image og narrativ OGSÅ med klær. Denne kontoen prioriterer visning av mye kropp og fokus på mage, rumpe og pupper. Bildene skal henvende seg til et publikum og til annonsører. 

• Liker 35
Skrevet
Kollontaj skrev (21 minutter siden):

Klær skaper folk, sies det. Ikke nødvendigvis enig i det, men klart en influencer skaper sitt image og narrativ OGSÅ med klær. Denne kontoen prioriterer visning av mye kropp og fokus på mage, rumpe og pupper. Bildene skal henvende seg til et publikum og til annonsører. 

Igjen: Det er måten man angriper en problemstilling på som er avgjørende og danner et bilde av hvem man selv er, og hvem som stikker av med troverdigheten, og deretter hva gjelder eksterne henvendelser.

Det er vel og fint å være engasjert her inne, men når en ikke har troverdighet utenfor her er engasjementet ingenting verd når man skal henvende seg utenfor her. 

• Liker 4
Skrevet
Nijole skrev (30 minutter siden):

Men jeg skjønner ikke hvorfor det er relevant i tråden her som er om kritikkverdige forhold i bedriften cbe? Hvorfor er det kritikkverdig at hun ikke kler seg i klær du synes er fine?

Synes det er like irrelevant at du synes antrekket er tacky som om noen hadde postet "jeg liker ikke å ta knebøy" om hun hadde postet et  innlegg hvor hun tok knebøy.

Skjønner hva du mener og er dels enig. Synes likevel det er innafor å kommentere hva man synes om et antrekk bloggeren fronter. Tenker at det er ganske ufarlig og at det til syvende og sist handler om smak. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Gulleplutt skrev (16 minutter siden):

Skjønner hva du mener og er dels enig. Synes likevel det er innafor å kommentere hva man synes om et antrekk bloggeren fronter. Tenker at det er ganske ufarlig og at det til syvende og sist handler om smak. 

Det kan godt være det er innafor å kommentere antrekkene, men det er ikke et kritikkverdig forhold og hører derfor ikke hjemme her. Mener jeg. Hva med å lage en tråd om det da? "Influencere og klær, hva liker du og ikke?"

Endret av Nijole
  • Liker 4
Skrevet

Inspirert av Friends? Der Rachel er på date i nattkjole og så kommer foreldrene hjem. Hun svarte det var ny trend. 🤣

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...