Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt og brudd på opphavsrett.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se der ja, nå reklamerer dem visst ikke for Brimi seter allikevel, men for Visit Jotunheimen. Vet dem ikke selv hvem som har sponset hva? Veldig merkelig opplegg som lukter svidd lang vei

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (1 time siden):

Jeg gir meg enda over🤦🏽‍♀️I går sendte jeg henne en mld på hvorfor hun reklamerte for Brimi Sæter når de påstår at de ikke hadde samarbeid med henne. Idag har hun endret overskriften sin. Så da hadde vi rett likevel da!

...

D7BC9FFB-38E7-43A1-BC53-C98601C414FE.jpeg

pøbelsara skrev (44 minutter siden):

Jeg tenker nok at det at de ikke leser her, er en sannhet med svært store modifikasjoner. Gøy at de stadig slenger spydigheter om andre som leser her. ;););) 

Felis skrev (1 time siden):

Hvem fikk henne til å endre overskrift? De leser jo ikke her, så da må man anta at det var noen andre som ba henne om det? Brimi Sæter, kanskje?

Ble informert av den som skrev den øverste posten her, i dette tilfellet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande

De reklamerer for Horten Gård på instagram, jf. https://www.instagram.com/p/CSJoI7QDxbs/?utm_medium=copy_link

Screenshot_20210825-153404_Instagram.thumb.jpg.e7de2d5ba6f320f8f14fe7361e619dd1.jpg

Men hvor ble reklamemerkingen av på bloggen - https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/?(Først var det merket med reklame for Elveseter og Brimi Sæter. De har endret det til reklame for Visit Jotunheimen) .

Aktiviteten "alpakkavandring" nevnes i overskriften, og besøket på  "Horten Gård" skrives om, og der er bilder fra besøket:

Screenshot_20210825-153758_Chrome.thumb.jpg.1b2b8df1264f7747055bb5fbed53e6ee.jpg

Det ser ikke ut til at Horten Gård er en av medlemsbedriftene til Visit Jotunheimen (som er eneste merkingen akkurat nå) - https://www.visitjotunheimen.no/om/medlemmar-i-visit-jotunheimen 20210825_154425.thumb.jpg.3815bf3f10dde59d04237979ccf79280.jpg

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, FruRosa said:

Dette postes på bedriften (carolinebergeriksenno) sin IG, så da er det vel innafor å kommentere?

Det er ikke det at hun/de jogger for å hente i barnehage/skole som er poenget. Det er det faktum at hun er såpass avkledd. En t-skjorte over hadde gjort susen.

Og hun, av alle, påvirker vel neppe folk til å bli mindre selvbevisste? Jeg vet ingen som er mer selvbevisst enn nettopp henne!

Det understeket jeg kanskje ikke godt nok ser jeg, det var litt av poenget mitt, at normalt sett fremstår det hele svært selvbevisst, men i nettopp denne gitte settingen så virker det jo litt motsatt, hun jogger inn i barnehage/skole for siden å gå hjem med barna iført tøy flere kommentatorer her ville fnist av, eller himlet litt med øya over. 

Utover det ser jeg at alt kan kommenteres, og det er iofs greit, men jeg ser likevel ikke hvordan det er relevant for trådens opprinnelige intensjon om å diskutere de kritikkverdige forholdene ved foretningsdriften.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansjosen skrev (4 minutter siden):

Det understeket jeg kanskje ikke godt nok ser jeg, det var litt av poenget mitt, at normalt sett fremstår det hele svært selvbevisst, men i nettopp denne gitte settingen så virker det jo litt motsatt, hun jogger inn i barnehage/skole for siden å gå hjem med barna iført tøy flere kommentatorer her ville fnist av, eller himlet litt med øya over. 

Utover det ser jeg at alt kan kommenteres, og det er iofs greit, men jeg ser likevel ikke hvordan det er relevant for trådens opprinnelige intensjon om å diskutere de kritikkverdige forholdene ved foretningsdriften.

det tolkes vel under synsvinkelen kroppspress/thinspo/vise seg frem, som er problematisk i seg selv, og enda mer fordi det har vokst frem en hel bransje som tar annonsekronene fra de seriøse mediene for å gi oss dette mølet med, i dette tilfellet,  selfie i sports-bh.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, MFO said:

Så veldig uenig med deg. Hvis du tror dette var det hun tilfeldigvis hadde på seg, og at dette ikke er bevisst påkledning så mener jeg du er veldig naiv. Man drar vitterlig ikke i undertøyet når man henter i barnehage og skole. Hun fremmer et usunt kroppsbilde som på ingen måte skal normaliseres!

Selvsagt tror jeg ikke det er tilfeldig, det er jo ikke poenget. Poenget er at ved enhver anledning så benytter man seg av å snakke om at hvis CBE spiser små porsjoner så påvirker hun andre til det. Så da antar jeg at hun med dette kan bidra til at andre mennesker tenker "hvis hun kan hente i barnehagen iført det der så kan jeg hente i denne underlige tskjorta her".

Personlig tror jeg ikke særlig mye av det som skjer i influencerens kanaler er i sanntid, ei heller særlig impulsivt :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavande skrev (1 time siden):

Enig. Det reklameinnlegget er eller har vært feilmerket.

Fra https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-2

Screenshot_20210825-143101_Chrome.thumb.jpg.e4b6202d3916856afcf9c967d59bdaa9.jpg

Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/ ?

Første versjon:

Screenshot_20210825-144757_Chrome.jpg.c654c43724de8e8e2901aa0ebf09d32e.jpg

Siste versjon:

Screenshot_20210825-143724_Chrome.thumb.jpg.9f516c54f6053c99d7ed64bac4a4ab45.jpg

Siden det ikke er Visit Jotunheimen som sponset oppholdet hos Elveseter og Brimi Sæter, jf svaret deres - fra https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=28190217

Screenshot_20210825-141413_Chrome.jpg.26ce662a013d1cfeec32e36524b563a2.jpg

Tenker jeg at det er reklameoppdrag for de som stod bak sponsing. Og som tidligere nevnt, reklameinnlegget handler ikke om Visit Jotunheimen, men Elveseter og Brimi Sæter. :

For et rot. Så uprofesjonelt.

Ja, rotete og uprofesjonelt fra selverklærte perfeksjonister

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, FruRosa said:

Det negative, slik jeg ser det, er kroppspresset/thinspo hun bedriver. Hele tiden, og i enhver anledning.

Hun kunne vært kledd i "normale" treningsklær for bruk ute blant folk, f.eks. tights og t-skjorte. Hvem søren kommer løpende inn på skole/barnehage iført bare BH?

3 minutter siden, FruRosa said:

Det negative, slik jeg ser det, er kroppspresset/thinspo hun bedriver. Hele tiden, og i enhver anledning.

Hun kunne vært kledd i "normale" treningsklær for bruk ute blant folk, f.eks. tights og t-skjorte. Hvem søren kommer løpende inn på skole/barnehage iført bare BH?

Jeg innrømmer at jeg er i gruppen som sjelden tror at "øyeblikkene" influencere deler er øyeblikk, eller nødvendigvis i sanntid heller, så jeg har lyst til å holde en knapp på at dette ikke var påkledning når hun dukket opp i barnehagen :) Men skal man kjøpe narrativet syns åpenbart bloggens frontfigur det er en ok påkledning, selvom de færreste av oss som leser her inne har vært borti lignende tilfeller.

2 minutter siden, MissLucy said:

det tolkes vel under synsvinkelen kroppspress/thinspo/vise seg frem, som er problematisk i seg selv, og enda mer fordi det har vokst frem en hel bransje som tar annonsekronene fra de seriøse mediene for å gi oss dette mølet med, i dette tilfellet,  selfie i sports-bh.

Takk for oppklaring, det var ikke så godt å lese ut av innleggene som først kommenterte det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
Ansjosen skrev (17 minutter siden):

Selvsagt tror jeg ikke det er tilfeldig, det er jo ikke poenget. Poenget er at ved enhver anledning så benytter man seg av å snakke om at hvis CBE spiser små porsjoner så påvirker hun andre til det. Så da antar jeg at hun med dette kan bidra til at andre mennesker tenker "hvis hun kan hente i barnehagen iført det der så kan jeg hente i denne underlige tskjorta her".

Personlig tror jeg ikke særlig mye av det som skjer i influencerens kanaler er i sanntid, ei heller særlig impulsivt :)

Jeg er bombesikker på at det ikke er sånn folk tenker. Det som skjer er at folk ser ei slank, trent, nymanikyrert og nyfrisert dame i minimal bekledning og får dårlig samvittighet og dårlig selvbilde fordi de ikke ser slik ut selv der de kommer løpende fra jobben på sykehuset/fabrikken/kontoret. Det disse foreldrene imidlertid ikke ser og ikke tenker over, er at CBE har vanvittige 40 timer med alenetid hver eneste uke sammen med mannen sin, som de bruker til å trene og til å dra på neglesalong, frisør, shopping, kafé og til å bedrive annen egenpleie. Det er 160 timer i måneden til å pleie utseendet det, som andre ikke har! 

Det eneste CBE vil er å imponere med kroppen sin, få bekreftelse for kroppen sin og å bli beundret for kroppen sin. Hun gir fullstendig f**n i at hun trekker alle som strever med tidsklemma ned i søla. Det å i det hele tatt ha TID til å trene flere ganger hver eneste dag og å gå til manikyrist i arbeidstiden er ren utopi for 99,99 % av Norges småbarnsforeldre. CBE fremmer dårlig selvfølelse hos andre og er en farlig influenser. Det samme gjelder den usmakelige mannen hennes som omtaler gjennomsnittsfamilier for "lada familier". Og som mener at han "ikke dro den svarte humoren langt nok" når han la ut bilde av kjøtt fra hesten han kjørte ihjel.

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lavande skrev (41 minutter siden):

De reklamerer for Horten Gård på instagram, jf. https://www.instagram.com/p/CSJoI7QDxbs/?utm_medium=copy_link

Screenshot_20210825-153404_Instagram.thumb.jpg.e7de2d5ba6f320f8f14fe7361e619dd1.jpg

Men hvor ble reklamemerkingen av på bloggen - https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/?(Først var det merket med reklame for Elveseter og Brimi Sæter. De har endret det til reklame for Visit Jotunheimen) .

Aktiviteten "alpakkavandring" nevnes i overskriften, og besøket på  "Horten Gård" skrives om, og der er bilder fra besøket:

Screenshot_20210825-153758_Chrome.thumb.jpg.1b2b8df1264f7747055bb5fbed53e6ee.jpg

Det ser ikke ut til at Horten Gård er en av medlemsbedriftene til Visit Jotunheimen (som er eneste merkingen akkurat nå) - https://www.visitjotunheimen.no/om/medlemmar-i-visit-jotunheimen 20210825_154425.thumb.jpg.3815bf3f10dde59d04237979ccf79280.jpg

Hæ, dette er jo dødsrart på ekte. Finner de bare på samarbeidspartnere eller hva?

edit: skriveleif

Endret av Marthos
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansjosen skrev (39 minutter siden):

Jeg synes hun langt fra hun ikke virker selvbevisst her. Hadde hun der i mot ikke hatt matchende klær, stivsminket og bar mage kunne jeg kanskje vært enig, men når bildet er så oppstilt som det er er det så klart heeelt bevist! Alt! Absolutt alt!! 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansjosen skrev (33 minutter siden):

tenker du alltid det om lettkledde damer? at de inspirerer andre til å gå med underlige t-skjorter?

deg om det, men jeg synes ikke det er den mest nærliggende tolkningen

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...