Populært innlegg Fizzypo Skrevet 24. august 2021 Populært innlegg #49141 Del Skrevet 24. august 2021 (endret) Jeg har tenkt litt på den fiktive sms-utvekslingen mellom han og CBE som han la ut på sin IG story igår som et motsvar til noen som sendte en kritisk melding og refererte til dem som en bedrift. Tenker at den forklarer mye av hans manglende evne til å korrigere egen adferd i SoMe. Han forstår ikke at hans oppførsel gjenspeiler seg i hvordan bedriften oppfattes av publikummet, derfor gjør han narr av at folk liksom forventer at alt hver og en av dem legger ut skal gjennomgås i fellesskap. Slik skal det selvsagt ikke være og det han skriver er overdrevet og satt på spissen. Likevel bekrefter det min mistanke om at han ikke klarer å styre impulsene sine og lære av fortiden nettopp fordi den adferden han nylig utviste er en del av hans personlighet. Han er arrogant, påståelig og opptatt av å skape et skille mellom folk, ofte ut ifra sosial status. Ingenting av det han skriver føles ektefølt fordi det nesten umiddelbart ledsages av et smakløst utsagt som utelukker all tvil. Endret 24. august 2021 av Fizzypo 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 24. august 2021 #49142 Del Skrevet 24. august 2021 Hva er denne lada-familie og husøkonom-greia? Så storyen til LKE, men har ikke fått med meg akkurat denne. Vi skal ha Skoda neste gang vi kjøper bil, og jeg gleder meg. Ikke fordi LKE snakker nedlatende om det, er ikke i trassalderen, men fordi vi kjenner flere barnefamilier med Skoda som er superfornøyd. Det er jo en bonus om den kan holde pretensiøse idioter unna i tillegg til å være en god bil. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 24. august 2021 Populært innlegg #49143 Del Skrevet 24. august 2021 Levina skrev (2 timer siden): Han kjører nok ikke en liten Volvo, men en XC 90 som er en stor suv. Koster vel nærmere 1 mill. Så da vet du det. Ser du ofte kommer med feilaktige opplysninger her inne. Og nei, jeg er ikke LK. Det var nok bare et forsøk på å være morsom når han nevnte Skoda og Lada familien. Forstår ikke hvorfor dere som lett blir krenket trykker dere inn på CBE og Lk sine kanaler😂dette oppstyret blir bare komisk. Ser at du også er av typen som legger vellykkethet og suksess i overfladiske ting som prisen på en bil. Akkurat som LKE. Der hvor både du og LKE bommer grovt er når dere må trykke ned andre for å hevde dere selv. Det er en barnslig måte å oppføre seg på og når folk reagerer har det intet med krenkethet å gjøre. De som faktisk er vellykket trenger ikke snakke ned andre for å føle seg bra. Tvert i mot. Har man ting på stell og trygg på seg selv har man heller ikke dette barnslige behovet for å sammenligne biler, måle peniser eller lignede uviktige ting. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 24. august 2021 #49144 Del Skrevet 24. august 2021 1 hour ago, MorUgle said: CBE har ikke smarbeidmed Brimi Sæter. Takk for at du tok deg tid til å spørre etter Likevel, det er noe her som ikke stemmer siden CBE reklamerer for Brimi Sæter. Det mest nærliggende (for meg) å anta, er at samarbeidet/reklameoppdraget går via Treasures AS (som noen nevnte), og at vedkommende som svarte deg enten ikke er kjent med bruken av CBE som forkortelse for Treasures AS eller rett og slett utnyttet «loophole»-t i spørsmålet ditt (siden du skrev Caroline Berg Eriksen og ikke Treasures AS). 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 24. august 2021 #49145 Del Skrevet 24. august 2021 (endret) Beneviento skrev (3 timer siden): Det er ved slike utsagn at de avslører at de ikke er vant til mye penger eller klasse. Folk som er født inn i det oppfører seg nemlig ikke sånn, i hvert fall ingen av mine nærmeste i nærmiljøet vårt. De oppfører seg som nyrike russere. De fleste nyrike russere er faktisk rike, noe Eriksens faktisk ikke er. Det er kanskje enda flauere å fremstille seg selv som rik når du har et par millioner å rutte med totalt. Levina skrev (3 timer siden): Han kjører nok ikke en liten Volvo, men en XC 90 som er en stor suv. Koster vel nærmere 1 mill. Så da vet du det. Ser du ofte kommer med feilaktige opplysninger her inne. Og nei, jeg er ikke LK. Det var nok bare et forsøk på å være morsom når han nevnte Skoda og Lada familien. Forstår ikke hvorfor dere som lett blir krenket trykker dere inn på CBE og Lk sine kanaler😂dette oppstyret blir bare komisk. Du har for få skrivefeil til at vi tror du er LKE. At du synes det hele er komisk kan forklares på andre måter. Som nevnt tidligere så reagerer folk på at paret (eller i alle fall LKE) åpenbart ser ned på folk som kjører rimeligere biler. Dette kommer fra to personer som helt åpenbart ønsker å signalisere at de tilhører en helt annen samfunnsklasse enn de egentlig gjør. Sannheten er at de begge kommer fra helt vanlige middelklassefamilier, og det gjenspeiler seg i svært mange av de valgene de gjør. Det som gjør det trist er at de prøver å klatre, og så klarer de det ikke. De bruker litt penger på fasade, men ikke nok til at det ikke skinner igjennom at de er akkurat som oss andre. Lada eller ei. Lada er forøvrig en dritkul bil, mye mer oppsiktsvekkende enn en helt standard XC90. Endret 24. august 2021 av tarantulla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beneviento Skrevet 24. august 2021 #49146 Del Skrevet 24. august 2021 tarantulla skrev (2 minutter siden): De fleste nyrike russere er faktisk rike, noe Eriksens faktisk ikke er. Det er kanskje enda flauere å fremstille seg selv som rik når du har et par millioner å rutte med totalt. Du har et poeng der! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 24. august 2021 #49147 Del Skrevet 24. august 2021 Jeg sendte en mail til Brimi seter og spurte ang samarbeid med CBE. Fikk til svar at de har ikke sponset oppholdet til CBE i år, og at de ikke visste hvorfor hun merket innleggene sine med reklame for dem. Har dessverre ikke screenshot av mailen tilgjengelig. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 24. august 2021 #49148 Del Skrevet 24. august 2021 Levina skrev (3 timer siden): Han kjører nok ikke en liten Volvo, men en XC 90 som er en stor suv. Koster vel nærmere 1 mill. Så da vet du det. Ser du ofte kommer med feilaktige opplysninger her inne. Og nei, jeg er ikke LK. Det var nok bare et forsøk på å være morsom når han nevnte Skoda og Lada familien. Forstår ikke hvorfor dere som lett blir krenket trykker dere inn på CBE og Lk sine kanaler😂dette oppstyret blir bare komisk. Det er uansett en helt vanlig bil og de har en bil. Ikke noe luksus over det i det hele tatt. Jeg blir overhodet ikke krenker over lada familien. Jeg bare synes det er betegnende at en voksen mann setter folk i bås ut fra hvilke bil de har.. Lurer på hvilken bås han setter seg selv og familien i? Lav utdannelse, høyt forbruk av sminke, flaske negler, opererte bryst, … kjører heller en gammel lada jeg altså. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudis23 Skrevet 24. august 2021 #49149 Del Skrevet 24. august 2021 Minnie Mus skrev (27 minutter siden): Jeg sendte en mail til Brimi seter og spurte ang samarbeid med CBE. Fikk til svar at de har ikke sponset oppholdet til CBE i år, og at de ikke visste hvorfor hun merket innleggene sine med reklame for dem. Har dessverre ikke screenshot av mailen tilgjengelig. Høres ut som noe for Skatteetaten i Sarp… 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudis23 Skrevet 24. august 2021 #49150 Del Skrevet 24. august 2021 Minnie Mus skrev (27 minutter siden): Jeg sendte en mail til Brimi seter og spurte ang samarbeid med CBE. Fikk til svar at de har ikke sponset oppholdet til CBE i år, og at de ikke visste hvorfor hun merket innleggene sine med reklame for dem. Har dessverre ikke screenshot av mailen tilgjengelig. Høres ut som noe for Skatteetaten i Sarp… 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 24. august 2021 #49151 Del Skrevet 24. august 2021 123Frustrert skrev (6 minutter siden): Det er uansett en helt vanlig bil og de har en bil. Ikke noe luksus over det i det hele tatt. Jeg blir overhodet ikke krenker over lada familien. Jeg bare synes det er betegnende at en voksen mann setter folk i bås ut fra hvilke bil de har.. Lurer på hvilken bås han setter seg selv og familien i? Lav utdannelse, høyt forbruk av sminke, flaske negler, opererte bryst, … kjører heller en gammel lada jeg altså. Det var nok bare en spøk..ikke måte på hva folk lar seg krenke over. Det er over min fatteevne og la seg provosere over dette. Ikke minst er det rart å følge han i sosiale kanaler, når mange av dere ikke har sansen for han. Kan virke vel opphengt i paret mange av dere. Og veldig hårsåre. Jobb med selvtilliten og ikke ta alt så alvorlig og forstå når folk fleiper litt. Skoda er helt sikkert en bra bil, men har man kjennskap til Volvo XC så er det en bedre bil. Mer romslig bl.a. Var nok det han mente og ikke at han så ned på de som kjørte Skoda. Men, ikke så overrasket at folk her inne kan reagere, alt blir jo tolket i verste mening. Var ikke bra å legge ut det bildet etter ulykken, men ellers så synes jeg mannen er litt morsom til tider😅må jo faktisk le litt av det styret dere lager her inne og at dere blir så provosert. Ikke ta livet så alvorlig hele tiden da! 😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 24. august 2021 #49152 Del Skrevet 24. august 2021 123Frustrert skrev (6 minutter siden): Det er uansett en helt vanlig bil og de har en bil. Ikke noe luksus over det i det hele tatt. Jeg blir overhodet ikke krenker over lada familien. Jeg bare synes det er betegnende at en voksen mann setter folk i bås ut fra hvilke bil de har.. Lurer på hvilken bås han setter seg selv og familien i? Lav utdannelse, høyt forbruk av sminke, flaske negler, opererte bryst, … kjører heller en gammel lada jeg altså. Det var nok bare en spøk..ikke måte på hva folk lar seg krenke over. Det er over min fatteevne og la seg provosere over dette. Ikke minst er det rart å følge han i sosiale kanaler, når mange av dere ikke har sansen for han. Kan virke vel opphengt i paret mange av dere. Og veldig hårsåre. Jobb med selvtilliten og ikke ta alt så alvorlig og forstå når folk fleiper litt. Skoda er helt sikkert en bra bil, men har man kjennskap til Volvo XC så er det en bedre bil. Mer romslig bl.a. Var nok det han mente og ikke at han så ned på de som kjørte Skoda. Men, ikke så overrasket at folk her inne kan reagere, alt blir jo tolket i verste mening. Var ikke bra å legge ut det bildet etter ulykken, men ellers så synes jeg mannen er litt morsom til tider😅må jo faktisk le litt av det styret dere lager her inne og at dere blir så provosert. Ikke ta livet så alvorlig hele tiden da! 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 24. august 2021 #49153 Del Skrevet 24. august 2021 123Frustrert skrev (17 minutter siden): Det er uansett en helt vanlig bil og de har en bil. Ikke noe luksus over det i det hele tatt. Jeg blir overhodet ikke krenker over lada familien. Jeg bare synes det er betegnende at en voksen mann setter folk i bås ut fra hvilke bil de har.. Lurer på hvilken bås han setter seg selv og familien i? Lav utdannelse, høyt forbruk av sminke, flaske negler, opererte bryst, … kjører heller en gammel lada jeg altså. Du har nok ikke så god greie på biler, men det er nok ikke en « vanlig» bil. Det går under luksussegmentet og er en dyr bil, noe hvermannsen ikke har råd til. Men, nok om det. Du tåler tydeligvis ikke en fleip, så anbefaler deg og ikke oppsøke hans kanaler, for da kan du nok blir krenket titt og ofte. Dere har nok ikke samme humor. Tror ikke han ser ned få folk som er er like « vellykket» som de. Tvertimot så bruker han tid av sin fortid til å hjelpe svakstilte før jul, med både å samle inn mat og presanger. De siste du skriver gir ingen mening. Det er vel noen andre enn han som må jobbe med holdningene sine og ikke være så dømmende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 24. august 2021 #49154 Del Skrevet 24. august 2021 Levina skrev (Akkurat nå): Du har nok ikke så god greie på biler, men det er nok ikke en « vanlig» bil. Det går under luksussegmentet og er en dyr bil, noe hvermannsen ikke har råd til. Men, nok om det. Du tåler tydeligvis ikke en fleip, så anbefaler deg og ikke oppsøke hans kanaler, for da kan du nok blir krenket titt og ofte. Dere har nok ikke samme humor. Tror ikke han ser ned få folk som er er like « vellykket» som de. Tvertimot så bruker han tid av sin fortid til å hjelpe svakstilte før jul, med både å samle inn mat og presanger. De siste du skriver gir ingen mening. Det er vel noen andre enn han som må jobbe med holdningene sine og ikke være så dømmende. Går en så gammel bul under luksussegmentet altså? Tror ikke vi trenger å diskutere det 😅 tror du blir bønder av Kråkesølv her. Og de har fortsatt èn vanlig bil. Fortsatt ikke noe luksus. Jeg skal ikke ta fra deg trua på at de er vellykkede, det gjør sikkert godt for deg. Jeg skal heller ikke ta fr deg trua på at de er sååå snille og gode. Det gjør også sikkert godt for deg å tro. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 24. august 2021 #49155 Del Skrevet 24. august 2021 (endret) Levina skrev (5 minutter siden): Du har nok ikke så god greie på biler, men det er nok ikke en « vanlig» bil. Det går under luksussegmentet og er en dyr bil, noe hvermannsen ikke har råd til. Men, nok om det. Du tåler tydeligvis ikke en fleip, så anbefaler deg og ikke oppsøke hans kanaler, for da kan du nok blir krenket titt og ofte. Dere har nok ikke samme humor. Tror ikke han ser ned få folk som er er like « vellykket» som de. Tvertimot så bruker han tid av sin fortid til å hjelpe svakstilte før jul, med både å samle inn mat og presanger. De siste du skriver gir ingen mening. Det er vel noen andre enn han som må jobbe med holdningene sine og ikke være så dømmende. Går en så gammel bil under luksussegmentet ? 🤷♀️ Det er sikkert sånn at sier man det mange nok ganger tror man på det selv😀 Lykke til, @Levina 😀 Endret 24. august 2021 av 123Frustrert 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 24. august 2021 #49156 Del Skrevet 24. august 2021 Levina skrev (11 minutter siden): Det var nok bare en spøk..ikke måte på hva folk lar seg krenke over. Det er over min fatteevne og la seg provosere over dette. Ikke minst er det rart å følge han i sosiale kanaler, når mange av dere ikke har sansen for han. Kan virke vel opphengt i paret mange av dere. Og veldig hårsåre. Jobb med selvtilliten og ikke ta alt så alvorlig og forstå når folk fleiper litt. Skoda er helt sikkert en bra bil, men har man kjennskap til Volvo XC så er det en bedre bil. Mer romslig bl.a. Var nok det han mente og ikke at han så ned på de som kjørte Skoda. Men, ikke så overrasket at folk her inne kan reagere, alt blir jo tolket i verste mening. Var ikke bra å legge ut det bildet etter ulykken, men ellers så synes jeg mannen er litt morsom til tider😅må jo faktisk le litt av det styret dere lager her inne og at dere blir så provosert. Ikke ta livet så alvorlig hele tiden da! 😂 Man blir krenket dersom man tar noe personlig. Jeg (og mange andre her inne) tar overhodet ikke LKEs nedoverspark personlig, men det er faktisk fullt mulig å bli opprørt på andres vegne. Det kalles å være et medmenneske. Jeg har intet ønske om å dømme mennesker som ikke er like meg, enten det handler om økonomi eller hvilken familie man er født inn i. Å være et bra menneske er ikke knyttet til hvor mye man tjener. De beste menneskene jeg kjenner er fattige. De ser menneskene, ikke tingene. (Det nydeligste mennesket jeg kjenner aner ikke forskjell på biler, har ingen peiling på merker, har ingen utdannelse.) Levina skrev (2 minutter siden): Du har nok ikke så god greie på biler, men det er nok ikke en « vanlig» bil. Det går under luksussegmentet og er en dyr bil, noe hvermannsen ikke har råd til. Men, nok om det. Du tåler tydeligvis ikke en fleip, så anbefaler deg og ikke oppsøke hans kanaler, for da kan du nok blir krenket titt og ofte. Dere har nok ikke samme humor. XC90 er en vanlig bil. Jeg kjenner mange som kjører biler med samme prislapp. Det er faktisk ganske gjennomsnittlig. Alle har til felles at de er ekstremt gjennomsnittlige. Humor er aldri (!!!) å spøke på annens bekostning. Det er ikke fleip, det er ufint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 24. august 2021 #49157 Del Skrevet 24. august 2021 tarantulla skrev (3 minutter siden): Man blir krenket dersom man tar noe personlig. Jeg (og mange andre her inne) tar overhodet ikke LKEs nedoverspark personlig, men det er faktisk fullt mulig å bli opprørt på andres vegne. Det kalles å være et medmenneske. Så når de som kritiserer CBE/LKE gjør det på vegne av andre, så viser det at de er et medmenneske. Når noen reagerer på at kritikken mot CBE/LKE blir ufin, da er man "krenket by proxy", noe som latterliggjøres. Tegn nr. 327 på at det opereres med to ulike sett med "regler" her inne, alt etter om man er på riktig side av gjerdet eller ikke. Ellers kjører jeg selv Skoda og er ikke fornærmet, såret eller krenka over det LKE skrev. Faktisk syntes jeg det var litt morsomt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 24. august 2021 Populært innlegg #49158 Del Skrevet 24. august 2021 Nudeldama skrev (4 minutter siden): Så når de som kritiserer CBE/LKE gjør det på vegne av andre, så viser det at de er et medmenneske. Når noen reagerer på at kritikken mot CBE/LKE blir ufin, da er man "krenket by proxy", noe som latterliggjøres. Tegn nr. 327 på at det opereres med to ulike sett med "regler" her inne, alt etter om man er på riktig side av gjerdet eller ikke. Ellers kjører jeg selv Skoda og er ikke fornærmet, såret eller krenka over det LKE skrev. Faktisk syntes jeg det var litt morsomt. Selvsagt synes du det. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 24. august 2021 Populært innlegg #49159 Del Skrevet 24. august 2021 Å diskreditere argumenter ved å stemple dem som fremmer dem som "krenket by proxy" er elendig hersketeknikk. 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 24. august 2021 #49160 Del Skrevet 24. august 2021 Nudeldama skrev (1 minutt siden): Så når de som kritiserer CBE/LKE gjør det på vegne av andre, så viser det at de er et medmenneske. Når noen reagerer på at kritikken mot CBE/LKE blir ufin, da er man "krenket by proxy", noe som latterliggjøres. Tegn nr. 327 på at det opereres med to ulike sett med "regler" her inne, alt etter om man er på riktig side av gjerdet eller ikke. Ellers kjører jeg selv Skoda og er ikke fornærmet, såret eller krenka over det LKE skrev. Faktisk syntes jeg det var litt morsomt. Kjernen i saken er at de fleste prøver å oppføre seg som hyggelige personer. Det innebærer at man ikke gjør narr av mennesker som ikke er/har det samme som en selv. Nedlatenhet er en dårlig egenskap. At jeg blir krenket by proxy er mitt problem. Det er selvsagt både mulig og kanskje sannsynlig at ikke alle som kjører Skoda eller Lada (you cool people...) følte seg tråkket på. Jeg er fullstendig klar over problematikken innenfor "krenket by proxy". Jeg tilhører ikke noen minoritet i den grad at det utgjør et problem for meg, men jeg prøver å gjøre mitt for å anerkjenne og underbygge at vi alle er like mye verd. Det aner meg at The Eriksens ikke akkurat anstrenger seg i så henseende. Det handler ikke om å være på rett eller feil side av gjerdet, det handler om å være et ok menneske. Så enkelt, og (for noen) så vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå