Minnie Mus Skrevet 20. august 2021 #48721 Del Skrevet 20. august 2021 2 minutter siden, Nudeldama said: Jeg kan gjerne gråte av en tegnefilm, f.eks Todd & Cooper eller The Lion King. Ikke minst kudos til de som poster det på SoMe, nettopp for å fjerne stigmaet rundt det å felle tårer. Det er særdeles lavmål å shame noen for det. Ja selvfølgelig..... Supert at hun viser sin svake side der hun gråter over en tegnefilm, noen mnd etter at hun sitter smilende foran kakkelovnen sin og synes synd i barna som fryser..... 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 20. august 2021 #48722 Del Skrevet 20. august 2021 Era Vulgaris skrev (Akkurat nå): Folk må gråte alt de orker for min del. Som voksent menneske synes jeg det er ekstremt "cringe" med sånne tårevåte, oppstilte bilder. Hvilket normalt menneske tar bilde av seg selv når man gråter? Og i tillegg legger det ut på sosiale medier. Det framstår kun som falskt og oppmerksomhetssykt. Hvordan det fremstår for deg sier lite om CBE og mer om din holdning til det hun legger ut. Jeg applauderer de som våger å legge ut gråt og tårer i SoMe. Det er noe som er så skampreget enda i vårt samfunn at alt som kan normalisere det er bra. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 20. august 2021 Populært innlegg #48723 Del Skrevet 20. august 2021 Nudeldama skrev (Akkurat nå): Hvordan det fremstår for deg sier lite om CBE og mer om din holdning til det hun legger ut. Jeg applauderer de som våger å legge ut gråt og tårer i SoMe. Det er noe som er så skampreget enda i vårt samfunn at alt som kan normalisere det er bra. I din iver etter å forsvare alt hun gjør, så forstår jeg at du synes dette er verdt en hyllest. At du tror det fortsatt er skambelagt å gråte offentlig, sier mer om deg enn meg. Jeg har aldri syntes det er skam. Hadde CBE grått over noe som virkelig er verdt å gråte for -i full offentlighet - skulle jeg applaudert henne, jeg også. Som for eksempel hvis hun hadde blitt rørt over de hun skulle "hjelpe" gjennom det veldedige nisseprosjektet som jeg ikke husker navnet på. I stedet tagg de om saks, tape og pakkebånd. Da stikker ikke tårer over en tegnefilm særlig dypt hos meg, altså. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 20. august 2021 #48724 Del Skrevet 20. august 2021 Nudeldama skrev (16 minutter siden): Jeg kan gjerne gråte av en tegnefilm, f.eks Todd & Cooper eller The Lion King. Ikke minst kudos til de som poster det på SoMe, nettopp for å fjerne stigmaet rundt det å felle tårer. Det er særdeles lavmål å shame noen for det. Stigma for voksne å felle noen tårer av en nostalgisk tegnefilm? Hva i all verden er det du snakker om? Det er vi da veldig, veldig mange som gjør, og jeg har aldri hørt at det er noe stigma rundt det 🤷♀️ Fatshaming og thinspo derimot, som å lire av seg "pizza i dag, feit i morra" og å fremheve ribbein og kragebein på sosiale medier, det er CBE og mannen kjente for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 20. august 2021 #48725 Del Skrevet 20. august 2021 jeg er like fasinert over tacoen dere hver gang jeg... ikke noe grønnsaker.. kun "sauser" ,litt kjøtt til mann og barn.. litt ost og chips 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 20. august 2021 #48726 Del Skrevet 20. august 2021 Minnie Mus skrev (1 time siden): Ja selvfølgelig..... Supert at hun viser sin svake side der hun gråter over en tegnefilm, noen mnd etter at hun sitter smilende foran kakkelovnen sin og synes synd i barna som fryser..... Shit. Det hadde jeg glemt. Sier litt om empatien i Sarpsborg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 20. august 2021 #48727 Del Skrevet 20. august 2021 (endret) Altså, skjønner reaksjonen på dette bildet. Hva skjedde med den delikate, Classy CBE? Hvem var målgruppen til denne influenseren? Og den filmen hun gråter over? Disney har tatt seg så både så store kulturelle og Historiske friheter, at man bør gråte over at den i det hele tatt er produsert. Endret 20. august 2021 av Lill :) 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. august 2021 #48728 Del Skrevet 20. august 2021 (endret) At noen flirer eller forarges av CBEno sine innlegg i SoMe, bør Treasures AS bare være takknemlig for, det er jo ikke mye annet å rope hurra for der i gården. All oppmerksomhet bør applauderes. Hva har de egentlig reklamert for i det siste? Jeg husker iallfall ingenting. Mulig annonsørene også gjennomskuer dette skakkjørte narrativet som gir mer assosiasjoner til Dorian Gray enn til suksessfull karrierekvinne som tar jobben på alvor. Endret 20. august 2021 av Kollontaj 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 20. august 2021 #48729 Del Skrevet 20. august 2021 «Vi gråter også». 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 20. august 2021 #48730 Del Skrevet 20. august 2021 Tråden er ryddet for avsporing og brukerdebatt. Måne, admin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. august 2021 #48731 Del Skrevet 20. august 2021 Hut skrev (Akkurat nå): Igjen, noen kritiser kun for å finne noe å kritisere uansett hvor usaklig og idiotisk kritikken er. Så enkelt og åpenbart vanskelig å forstå. Men tenk om ingen gadd kommentere det? Det er jo det virkelig idiotiske her. Er det god og begrunnet kritikk av feks barne-eksponering kan du banne på at de fleste forsvarerne holder seg langt unna. Merkelig, det der. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 20. august 2021 #48732 Del Skrevet 20. august 2021 Kollontaj skrev (2 minutter siden): Men tenk om ingen gadd kommentere det? Det er jo det virkelig idiotiske her. Er det god og begrunnet kritikk av feks barne-eksponering kan du banne på at de fleste forsvarerne holder seg langt unna. Merkelig, det der. Det er da ikke rart at "forsvarerene" holder seg unna å kritisere god begrunnet kritikk av barneeksponering? Kanskje det kan tenkes at de er enig? Eller ønsker du at alle som er enige poster 👏 For min del så synes jeg det noen ganger er for ille at ting får stå uimotsagt av usaklige poster. Å tie kan ofte tolkes som at man er enig og at det er ok å skrive det man skriver. I tillegg ser man likes renner inn som igjen er en bekreftelse på at det er ok å skrive det man har skrevet. Og jada, man skal rapportere, men de som har lest det alt har lest det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 20. august 2021 #48733 Del Skrevet 20. august 2021 Pasha skrev (4 timer siden): jeg er like fasinert over tacoen dere hver gang jeg... ikke noe grønnsaker.. kun "sauser" ,litt kjøtt til mann og barn.. litt ost og chips Haha, ja samme her. Hvorfor ikke prøve med litt salat, paprika, tomat, agurk, løk, mais, kanskje mango.. ? Det der ser jo ikke godt ut. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 21. august 2021 #48734 Del Skrevet 21. august 2021 (endret) Kollontaj skrev (8 timer siden): Men tenk om ingen gadd kommentere det? Det er jo det virkelig idiotiske her. Er det god og begrunnet kritikk av feks barne-eksponering kan du banne på at de fleste forsvarerne holder seg langt unna. Merkelig, det der. Det er jo egentlig ikke så merkelig. Ikke hørt utrykket; Den som tier samtykker? 😊 Jeg kommenterer så og si aldri om jeg er enig i en kommentar. Da plusser jeg. Orker ikke å fylle hele tråden med 👏👏. Pluss at jeg ALDRI er innom bloggen til CBE av prinsipp (og kun innom IG når det er oppstandelse her inne for et eller annet) så jeg er ikke den som kan bidra med innlegg på det viset. Jeg bare sitter på sidelinja og leser. Når jeg er veldig uenig i noe,synes det blir for mye svada så er det større sjanse for at jeg kommenterer. Og det tror jeg ofte er tilfellet for flere i denne tråden. Da ser mange av oss ut som såkalte forsvarere (🙄). Selvfølgelig kan man bare rapportere. Men det er ikke alltid like lett å ikke kommentere det man anser som håpløst og som ødelegger tråden. Mener ikke at kommentaren din var håpløs (siden jeg kommenterer den). Men vil få frem hvorfor noen av oss heller kommenterer svada enn konstruktiv kritikk. Fordi jeg tror mange er faktisk enig i den konstruktive kritikken! 😉 Men så har vi sikkert ulike syn på hvor grensen går mellom konstruktiv debatt og når den sklir over til å bli bare oppgulp. Der er vi jo forskjellige. Men jeg må innrømme at tendensen til disse tåpelige og til dels barnslige innleggene (som liksom skal være konstruktiv kritikk av bedriften), de sees hyppigere og hyppigere. Og man lærer fort hvilke brukere som står for den biten. Den ødelegger som sagt tråden og jeg er ikke innom tråden så mye som før for jeg får seriøst en følelse av å gå inn i en skolegård på en ungdomsskole.. Mulig det er på tide å bruke ignoreringsknappen på ganske mange her inne 😊 Endret 21. august 2021 av Salmonella 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 21. august 2021 #48735 Del Skrevet 21. august 2021 Lill skrev (9 timer siden): Altså, skjønner reaksjonen på dette bildet. Hva skjedde med den delikate, Classy CBE? Hvem var målgruppen til denne influenseren? Og den filmen hun gråter over? Disney har tatt seg så både så store kulturelle og Historiske friheter, at man bør gråte over at den i det hele tatt er produsert. Man kan spørre se hva som har skjedd. Hvor ble det av den elegante, classy... Random innlegg fra for 10 år siden: https://www.carolinebergeriksen.no/2011/10/19/oak-dreamcatcher-2/ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 21. august 2021 Populært innlegg #48736 Del Skrevet 21. august 2021 Lill skrev (9 timer siden): Altså, skjønner reaksjonen på dette bildet. Hva skjedde med den delikate, Classy CBE? Hvem var målgruppen til denne influenseren? Og den filmen hun gråter over? Disney har tatt seg så både så store kulturelle og Historiske friheter, at man bør gråte over at den i det hele tatt er produsert. Og hvem på 35 går inn på bad når de er på restaurant, tar en selfie av seg selv og legger på noen hjerter for så å legge det ut for følgerne sine? Er ikke det selvdigging på et usunt plan? 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 21. august 2021 #48737 Del Skrevet 21. august 2021 Salmonella skrev (58 minutter siden): Det er jo egentlig ikke så merkelig. Ikke hørt utrykket; Den som tier samtykker? 😊 Jeg kommenterer så og si aldri om jeg er enig i en kommentar. Da plusser jeg. Orker ikke å fylle hele tråden med 👏👏. Pluss at jeg ALDRI er innom bloggen til CBE av prinsipp (og kun innom IG når det er oppstandelse her inne for et eller annet) så jeg er ikke den som kan bidra med innlegg på det viset. Jeg bare sitter på sidelinja og leser. Når jeg er veldig uenig i noe,synes det blir for mye svada så er det større sjanse for at jeg kommenterer. Og det tror jeg ofte er tilfellet for flere i denne tråden. Da ser mange av oss ut som såkalte forsvarere (🙄). Selvfølgelig kan man bare rapportere. Men det er ikke alltid like lett å ikke kommentere det man anser som håpløst og som ødelegger tråden. Mener ikke at kommentaren din var håpløs (siden jeg kommenterer den). Men vil få frem hvorfor noen av oss heller kommenterer svada enn konstruktiv kritikk. Fordi jeg tror mange er faktisk enig i den konstruktive kritikken! 😉 Men så har vi sikkert ulike syn på hvor grensen går mellom konstruktiv debatt og når den sklir over til å bli bare oppgulp. Der er vi jo forskjellige. Men jeg må innrømme at tendensen til disse tåpelige og til dels barnslige innleggene (som liksom skal være konstruktiv kritikk av bedriften), de sees hyppigere og hyppigere. Og man lærer fort hvilke brukere som står for den biten. Den ødelegger som sagt tråden og jeg er ikke innom tråden så mye som før for jeg får seriøst en følelse av å gå inn i en skolegård på en ungdomsskole.. Mulig det er på tide å bruke ignoreringsknappen på ganske mange her inne 😊 Men altså, det er jo nettopp når man svarer på den usaklige kritikken at det er DEN som får overta tråden. Mens om man i stedet rapporterer blir mye av den moderert bort. Så når strategien eller målet ditt er det du beskriver her, er mitt syn at du har valgt en fremgangsmåte som resulterer i det stikk motsatte. Det er jo heller ikke sånn at man har valget mellom å svare på (og dermed framheve) usaklig kritikk, eller å poste klappe-emoji som respons på konstruktiv kritikk. Man kan jo også bidra med nye saklige og selvstendige synspunkter, feks. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 21. august 2021 Populært innlegg #48738 Del Skrevet 21. august 2021 123Frustrert skrev (33 minutter siden): Og hvem på 35 går inn på bad når de er på restaurant, tar en selfie av seg selv og legger på noen hjerter for så å legge det ut for følgerne sine? Er ikke det selvdigging på et usunt plan? Om det er sunt eller ikke, skal ikke jeg si noe om, men at det er normalt, er det hvertfall ikke. Og hvem legger på hjerter på egen selfie?.. Her jeg bor er det 16 åringene som går sånn kledd. Tenk at uansett hvor du er og med hvem, så skal fokuset være på deg selv og magen. Må alltid ta en en selfie i magetopp. HVER ENESTE DAG, HELE ÅRET... Nå virker det jo som om de ikke har tid til å jobbe en gang, fordi både LK og CBE bruker alle ukedagene på trening. Det ser man jo på reklameinleggene siste året. De har jo brukt minimalt med tid. Pluss at fokuset alltid er på CBE og ikke på produktet. Jeg syns det er merkelig, at jo eldre hun blir, med to barn som blir eldre, en mann som snart er 40, så virker hun mer umoden enn noen gang. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 21. august 2021 #48739 Del Skrevet 21. august 2021 (endret) Aricia skrev (8 timer siden): Men altså, det er jo nettopp når man svarer på den usaklige kritikken at det er DEN som får overta tråden. Mens om man i stedet rapporterer blir mye av den moderert bort. Så når strategien eller målet ditt er det du beskriver her, er mitt syn at du har valgt en fremgangsmåte som resulterer i det stikk motsatte. Det er jo heller ikke sånn at man har valget mellom å svare på (og dermed framheve) usaklig kritikk, eller å poste klappe-emoji som respons på konstruktiv kritikk. Man kan jo også bidra med nye saklige og selvstendige synspunkter, feks. Ja det gjør jo bare at usaklige innlegg fremheves og repeteres, i tillegg til at det blir masse brukerdebatt. Hvis man faktisk påstår at man vil usaklighetene i denne tråden til livs så er det jo dumt å rette hovedfokus på tull i stedet for på det man faktisk mener er uetisk og kritikkverdig. Jeg syns det virker som om hovedformålet er å kjefte og bedrive brukerdebatt fremfor å prøve å pense debatten tilbake på riktig spor. Kanskje for å kunne devaluere hele tråden? Jeg er nok en av dem som ikke er 100 % saklig hele tiden, for eksempel så mener jeg at 34 år gamle CBE framstiller seg selv om en pinnestiv barbiedukke på 16 og at det nesten gjør vondt å se på. Man får bare lyst til å gi tobarnsmoren en klem, en digg kosedress og den siste romanen til Ishiguro for etterlengtet mentalt påfyll. Livslykken som godt voksen kvinne bør ikke ligge i å kunne kle seg som Barbie og å telle ribbeina sine, hvert fall ikke når man har 300 000 følgere og to døtre å være forbilde til. Jeg forstår at det er vanskelig når man har en mann som skryter av lav fettprosent, som skriver "pizza i dag, feit i morgen" og som skriver at kvinnelår som møter hverandre ikke er feminint. Men hun er arbeidsgiveren hans og bør gi sin ansatte soleklar beskjed om at de er godt voksne mennesker, de lever i 2021 og at de ikke skal ha kvinnefiendtlig innholdsproduksjon. De er enorme triggere for hverandre, og mesteparten av arbeidstiden går med til egenpleie og trening. Det ser vi godt på den slurvete reklameproduksjonen og den døde bloggen. Endret 21. august 2021 av Solaire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 21. august 2021 #48740 Del Skrevet 21. august 2021 Aricia skrev (1 time siden): Men altså, det er jo nettopp når man svarer på den usaklige kritikken at det er DEN som får overta tråden. Mens om man i stedet rapporterer blir mye av den moderert bort. Så når strategien eller målet ditt er det du beskriver her, er mitt syn at du har valgt en fremgangsmåte som resulterer i det stikk motsatte. Det er jo heller ikke sånn at man har valget mellom å svare på (og dermed framheve) usaklig kritikk, eller å poste klappe-emoji som respons på konstruktiv kritikk. Man kan jo også bidra med nye saklige og selvstendige synspunkter, feks. Jeg er helt enig med alt du skriver. Men vil allikevel få forsvare meg litt. Jeg er ikke den som ofte kommenterer når det er usaklig kritikk. Det er av og til at fristelsen blir for stor som sagt. Jeg rapporterer oftere enn jeg kommenterer (kunne fått frem det bedre i innlegget mitt). At en såpass stor tråd som denne skal få stå helt fritt for kommentarer på usaklig kritikk er en utopi. Og jeg tror man av og til bare får lyst til å "ta" de skyldige for å si det slik i et håp om at de skal innse hvor tåpelig innleggene kan være. Det blir litt som når man observerer mobbing. Bryter man inn eller løper man til overordnede? Litt på kanten å sammenligne et forum og det man kan oppleve IRL men jeg tror du forstår poenget. Og dette går jo begge veier uansett hvilken skyttergrav man ligger i 😉 Jeg avslutter her for å ikke avspore så mye mer 😊 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå