Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Lill :) skrev (53 minutter siden):

Det er vel strengt tatt ingen barn i 3 trinn som er målgruppa til CBE

Pr. nå så burde vel egentlig ingen i det hele tatt være i den målgruppa der spør du meg, en ting er hva de selv tror, en annen er sannheten 🤣

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så enkelt som det, ja. 

Coach Eriksen er offentlig på IG, men den andre kontoen til LKE er privat nå. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coach Eriksen eller hva han kaller seg ellers, må gjerne bli helt privat i alle kanaler så kanskje det er færre som leser det vaset hans

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (3 minutter siden):

Kjendiser i kraft av å kunne noe har vett til å ikke legge ut filmer og bilder av barn på sykkel på vei til skolen. De har ingen behov for å eksponere barna sine til vilt fremmede mennesker på nettet. Det ser ut som Caroline Berg Eriksen har mistet respekten for sine barns rett til privatliv. 
Grensene blir stadig flyttet i jakten på likes og oppmerksomhet. Det diskuteres om det er uansvarlig å la barnet sykle til skolen. Det er en ting, men det er mye mer uansvarlig å spre disse bildene på nettet. Alle som vil vite det, vet hvor de bor og hvordan de ser ut, hvor de går på skole, lista er lang. Jeg fatter ikke at de tør. 

Nå er det ikke alle som lider av forfølgelsesvanvidd, og i hvertfall ikke foreldrene, så det går nok greit. 

Endret av Levina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levina skrev (1 time siden):

Nå er det ikke alle som lider av forfølgelsesvanvidd, og i hvertfall ikke foreldrene, så det går nok greit. 

Hva er det som nok går greit? Hva kan skje om det ikke går greit?

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
Levina skrev (5 timer siden):

CBE har selv fortalt om hvor ekkelt og skummelt det var når vilt fremmede fans ringte på døren hjemme hos dem i Siljan fordi de ville se på babyen. Fordi disse fansene følte at de oppriktig kjente CBE pga venninnefølelsen hun formidler via blogg og instagram. Den massive utleveringen de har holdt på med av barna de siste 6-7 årene er forferdelig drøy og det er naivt å tro at det ikke har skjedd noe som helst uønsket med de titusenvis av bildene og tekstene som hun selv har publisert av ungene på internett. Og jeg har institusjoner som Unicef, Kripos og Datatilsynet i ryggen når jeg skriver det her. Den eneste oppbakkingen du har er dine egne følerier og synsinger.

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imblar skrev (5 timer siden):

Reklame for treningstøy - I can I will, eller noe sånn. Skryter veldig av at de sitter som et skudd. Da skjønner jeg ikke helt hvorfor hun stadig må rette på de, dra i de.
Forhåpentligvis sitter klærne enn de for forrige samarbeidspartner sine. Der fikk jo skrubbsår. 

Det var visst ikke den samarbeidspartneren sine produkter som gav gnagsårene ble det fortalt. Det var visst noen andre treningsklær som var brukt på akkurat den turen. Opplysninger om hvilket merke disse gnagsårgivende klærne var fra ble elegant hoppet over, ironisk nok. Uansett hva som egentlig er sannheten ble Balion den som kom dårligst ut av dette 🙁

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Levina skrev (8 timer siden):

@Levina, vi venter på din forklaring på hva som er greit med slik barneeksponering? 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Vi venter på andre argumenter enn "forfølgelsesvanvidd", og at CBE.no selv vet hva som er best. 

Hvorfor og hvordan er det ok å dele bilder av barna sine i store influencerkanaler? Hvorfor er det feil det Unicef, datatilsynet og andre fagfolk advarer mot? https://www.unicef.no/nyheter/barns-rettigheter-oppvekst-innovasjon-og-teknologi/6-tips-til-foreldre-om-deling-av

Vi har tidligere hørt at så lenge bildene er pene og fine så er det ok. Tror man virkelig at de som oppholder seg i de perverse hjørnene på internett skiller på dette? 

Det er også helt absurd å vise frem sexy undertøy og barn i samme "bilderevy" - selv om undertøyet og barna er `pent`. I alle tiår har lettkledde damer tiltrukket seg et visst publikum, ønsker man virkelig at dette publikumet også skal inviteres inn for å se på bilder av små jenter? 

Og dette er bare NOE av det man som forelder må tenke igjennom. Det som er minst like viktig er å tenke at barnet også blir tenåring, som skal ut i en verden der alle googler alle. Alle muligheter for å begynne sitt eget digitale liv med blanke ark og blankt googlesøk er fratatt bloggerbarn. De kan aldri få tilbake det blanke arket. For et bloggerbarn som f.eks ønsker å være helt privat og ikke på sosiale medier som voksen KAN komme til å føle dette svært belastende og vanskelig. 

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si lenger. Annet enn at det må være svært alvorlig naivitet ute og går. 

👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...