Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Er dette den samme vogna som Coach Eriksen viste i detalj ved sitt ultraløp? Helt uten reklamemerking. 

Var story på IG, så kan ikke linke. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (7 timer siden):

Nei. Ikke på forum. 

Jo, debattskikk bør gjelde over alt. Men jeg skjønner at det kan være for mye å kreve... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg at de velger å legge it dette. Jeg lurer veldig på hva som er motivasjonen - de må jo vite at dette ikke er lov, og at det vil skape mye negativ blest. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Det forundrer meg at de velger å legge it dette. Jeg lurer veldig på hva som er motivasjonen - de må jo vite at dette ikke er lov, og at det vil skape mye negativ blest. 

Blest er sikkert bra i deres øyne. Samtidig viser jo Treasures AS frem så mye vindrikking hele tiden at det er normalen for dem. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Er dette den samme vogna som Coach Eriksen viste i detalj ved sitt ultraløp? Helt uten reklamemerking. 

Var story på IG, så kan ikke linke. 

Jepp er det. Prøvde selv å lete etter den storyen nå men den er jo long gone.

men her kunne han jo ha merket den:

2B5CD811-A19D-43B2-9521-A3EE6A707D58.png

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Altså -

1. trekk ut setebelte så ikke puppen blir skjult ✔️
2. snu riktig side til kamera ✔️
3. posisjoner selfiearmen slik at alt kommer med, hode, pupper og midje.                                                4.stirr drømmende ut i intet ✔️
5.knips i vei, ett av bildene kan nok brukes✔️

Og sånn går no dagan. På ferie. 

Jeg satt faktisk i bilen selv da jeg så dette flaue bil-bildet og da fikk det meg til å tenke at jeg var så glad jeg ikke én eneste gang hadde tenkt tanken på å ta bilder av meg selv med filter på og i unaturlige positurer. Jeg koste meg med å snakke med mannen min på vei til å feire bryllupsdag.

Endret av Breakeven
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (7 timer siden):

1382107864_Screenshot2021-07-31at01_44_53.png.a39b538384e9a9261328bc98c811d376.png

Her får man en direkte sammenligning av de to to IG-kontoene. For ordens skyld:

• Antall opplastede media 
    Funkygine: 1271 / CBE: 4236    (Differens: 1) Absolutt: 2965; 2) Relativ: 107,68%)
  • Følgere
    Funkygine: 635189 / CBE: 309212   (Differens: 1) 325977; 2) Relativ: 69,03%)
  • Engasjement
    Funkygine: 7,9% / CBE: 1,14%   (Differens: 6,76 prosentpoeng) 
  • Gjennomsnittlig antall likes
    Funkygine: 49765,10 / CBE: 3506,62   (Differens: 1) Absolutt: 46248,48; 2) Relativ: 173,67% )
  • Gjennomsnittlig antall kommentarer
    Funkygine: 391,38 / CBE 30,56   (Differens: 1) Absolutt: 360,82; 2) Relativ: 171,03%)

Man ser at hva gjennomsnittlig antall likes og kommentarer angår, så har Funkygines IG-konto altså over 170% mer aktivitet enn CBEs IG-profil. Riktignok har Funkygine 69,03 % flere følgere enn CBE. 

Noen mente at man heller burde sammenligne CBE med Pilotfrue. Her er tallene fra hennes IG-konto:

699886086_Screenshot2021-07-31at02_20_41.png.3c20138ee225f80586b40395586a6279.png

For ordens skyld har jeg også lagt ved tallene som viser aktiviteten på Sophie Elises IG-konto

1202875176_Screenshot2021-07-31at02_21_00.png.7b5aa3f104f18f8747e9f26479419eb0.png

Kilder: 
https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno
https://socialblade.com/instagram/user/sophieelise
https://socialblade.com/instagram/user/pilotfrue

Hvilke tall sammenligner du? Ikke total grade tallene ?

Sorry så på tallene over der nå. 😊

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xcamp har delt CBE sine stories på sin Instagram, og synes tydeligvis det er helt greit å bruke alkohol i reklame de også... 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mymble skrev (14 minutter siden):

Xcamp har delt CBE sine stories på sin Instagram, og synes tydeligvis det er helt greit å bruke alkohol i reklame de også... 

Det er merkelig at kommersielle aktører ikke kjenner lover og regler for reklame. Jeg skulle ønske det ble en høyere bevissthet i bransjen. Det er uetisk å utsette folk som ulovlige virkemidler i markedsføring. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymble skrev (21 minutter siden):

Sender ved skjermbilde av det også, når jeg sender en e-post til Helsedirektoratet. 

Jeg synes det er en del som synder på reklame og alkohol. Halvor Bakke og Magnor glassverk for eksempel. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ultiva skrev (2 timer siden):

Alkoholreklameloven lyder:

Det er forbudt å la alkoholholdig drikk inngå i reklame for andre varer og tjenester. Selv om en reklame primært gjelder andre varer enn alkoholholdig drikk, er den ulovlig dersom alkoholholdig drikk eller varer med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk inngår i reklamen. 

Hentet fra:

https://www.helsedirektoratet.no/tema/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame#reklameforbudetgjelderiallekanaler,ogsaasosialemedierogpaaproduktetsetikettemballasje

Nok en gang så mener altså reklamebedriften Treasures seg høyt hevet over dette lovverket, med dette reklameinnslaget på instastory:

https://imgur.com/a/JhaPKEc

Treasures har ved 3 (!) tidligere anledninger mottatt offentlig refs fra Helsedirektoratet for brudd på Alkoholreklameloven:

https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen

LKE refset i sin tur Helsedirektoratet fordi bedriften Treasures ikke hadde satt seg inn i lovverket (!). Han uttalte videre at loven er tåpelig:

https://www.vg.no/rampelys/i/WVkB2/lars-kristian-eriksen-tar-kona-i-forsvar

"At han synes loven er tåpelig får stå for hans regning, vi forholder oss til loven," svarer fungerende avdelingsleder i Helsedirektoratet, Jens J. Guslund.

Fint at du legger ved lenker til nyhetssaker av nyere tid da jeg har lagt merke til at kritikken som dokumenteres her av og til devalueres av tilhengerne fordi den er gammel (noe av det kan jeg forsåvidt være enig i). Gårsdagens IG story viser derimot at ikke all kritikk går ut på dato. Det gjør åpenbart heller ikke CBE og LKE sine holdninger vedr. regelbrudd. 

Sitat fra LKE i denne artikkelen:

Akkurat denne delen av alkoholloven vil jeg tro de færreste kjenner til, den brytes relativt ofte, men bruddene får ikke noe oppmerksomhet. Unntatt nå da», svarer Eriksen.

Dette minner veldig om blogginnlegget til CBE fra 2011 som ble lenket til denne uken der hun forsvarer sin dårlige reklamemerking med at andre bloggere gjør det samme. Med andre ord så er det ikke så farlig å bryte regler når de anses som «tåpelige», men når man blir tatt så er det urettferdig fordi andre også har gjort det og sluppet unna. Å beklage og legge seg flat mister sin troverdighet når det etterfølges av sitater som dette. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt fascinert av makupstation.. for meg helt uvant å ha med seg mye sminke på camping.

Så lurer jeg på om det er vanlig å la hund sove ute alene? Vet at den type hund foretrekker å sove ute og regner med at han er bundet. Så mulig jeg er overhysterisk,  men de er i nærheten av en vei og hunder blir stjålet.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allie skrev (22 minutter siden):

Jeg ble litt fascinert av makupstation.. for meg helt uvant å ha med seg mye sminke på camping.

Så lurer jeg på om det er vanlig å la hund sove ute alene? Vet at den type hund foretrekker å sove ute og regner med at han er bundet. Så mulig jeg er overhysterisk,  men de er i nærheten av en vei og hunder blir stjålet.

Nok et tegn på ekstrem usikkerhet, forfengelighet og at man lever i en helt annen verden; sminkestasjon på telttur??? Vi snakker om ei voksen dame.

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...