Hallepalle2 Skrevet 31. juli 2021 #47321 Del Skrevet 31. juli 2021 Er dette den samme vogna som Coach Eriksen viste i detalj ved sitt ultraløp? Helt uten reklamemerking. Var story på IG, så kan ikke linke. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 31. juli 2021 #47322 Del Skrevet 31. juli 2021 Kollontaj skrev (7 timer siden): Nei. Ikke på forum. Jo, debattskikk bør gjelde over alt. Men jeg skjønner at det kan være for mye å kreve... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 31. juli 2021 Populært innlegg #47323 Del Skrevet 31. juli 2021 (endret) Aquarius04 skrev (26 minutter siden): Den siste instastoryen er så puteflau at jeg ikke har ord! »Sååååå mange» har skrevet og er livredde for at bloggen skal forsvinne. Tydelig at det var planen, men det kan de jo ikke nå, som såååå mange har etterspurt den. Da må hun i alle fall step up her game kraftig. For den ligger per dd brakk. Og de bildene…Dette er en 34 år gammel tobarnsmor som oppfører seg slik pre-teens gjør. Forøvrig viktig å flytte bilbeltet slik at puppene kommer til syne. Ærlig talt… Altså - 1. trekk ut setebelte så ikke puppen blir skjult ✔️ 2. snu riktig side til kamera ✔️ 3. posisjoner selfiearmen slik at alt kommer med, hode, pupper og midje. 4.stirr drømmende ut i intet ✔️ 5.knips i vei, ett av bildene kan nok brukes✔️ Og sånn går no dagan. På ferie. Endret 31. juli 2021 av Hallepalle2 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 31. juli 2021 Populært innlegg #47324 Del Skrevet 31. juli 2021 (endret) Alkoholreklameloven lyder: Det er forbudt å la alkoholholdig drikk inngå i reklame for andre varer og tjenester. Selv om en reklame primært gjelder andre varer enn alkoholholdig drikk, er den ulovlig dersom alkoholholdig drikk eller varer med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk inngår i reklamen. Hentet fra: https://www.helsedirektoratet.no/tema/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame#reklameforbudetgjelderiallekanaler,ogsaasosialemedierogpaaproduktetsetikettemballasje Nok en gang så mener altså reklamebedriften Treasures seg høyt hevet over dette lovverket, med dette reklameinnslaget på instastory: https://imgur.com/a/JhaPKEc Treasures har ved 3 (!) tidligere anledninger mottatt offentlig refs fra Helsedirektoratet for brudd på Alkoholreklameloven: https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen LKE refset i sin tur Helsedirektoratet fordi bedriften Treasures ikke hadde satt seg inn i lovverket (!). Han uttalte videre at loven er tåpelig: https://www.vg.no/rampelys/i/WVkB2/lars-kristian-eriksen-tar-kona-i-forsvar "At han synes loven er tåpelig får stå for hans regning, vi forholder oss til loven," svarer fungerende avdelingsleder i Helsedirektoratet, Jens J. Guslund. Endret 31. juli 2021 av Ultiva 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. juli 2021 #47325 Del Skrevet 31. juli 2021 Det forundrer meg at de velger å legge it dette. Jeg lurer veldig på hva som er motivasjonen - de må jo vite at dette ikke er lov, og at det vil skape mye negativ blest. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 31. juli 2021 #47326 Del Skrevet 31. juli 2021 pøbelsara skrev (Akkurat nå): Det forundrer meg at de velger å legge it dette. Jeg lurer veldig på hva som er motivasjonen - de må jo vite at dette ikke er lov, og at det vil skape mye negativ blest. Blest er sikkert bra i deres øyne. Samtidig viser jo Treasures AS frem så mye vindrikking hele tiden at det er normalen for dem. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice-91 Skrevet 31. juli 2021 #47327 Del Skrevet 31. juli 2021 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Er dette den samme vogna som Coach Eriksen viste i detalj ved sitt ultraløp? Helt uten reklamemerking. Var story på IG, så kan ikke linke. Jepp er det. Prøvde selv å lete etter den storyen nå men den er jo long gone. men her kunne han jo ha merket den: 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Camillalilla Skrevet 31. juli 2021 Populært innlegg #47328 Del Skrevet 31. juli 2021 @Ogjegda hva tenker du om IG innlegg som inneholder reklame (i gårsdagen tilfelle xcamp.no) og alkohol? Om du ikke allerede er klar over det så er det forbudt å blande alkohol og reklame. Mener du oppriktig at det er å «jobbe som fy for seg og sine» ved å bryte loven? Er det å bryte loven å være et godt forbilde for sin egen familie og følgere? CBE har tidligere fått refs for å blande reklame og alkohol, men hun har tydelig vis fortsatt ikke helt forstått (eller velger å blåse i) reglene. Mange «kritikere av kritikken» klager på at mye av det som kritiseres er gammel dritt, men når det som kritiseres skjer igjen og igjen, og gjerne med års mellomrom, så må det faktisk være greit med påminnelser. Som vi sier på engelsk: same shit, different year. År etter år. 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 31. juli 2021 #47329 Del Skrevet 31. juli 2021 (endret) Hallepalle2 skrev (1 time siden): Altså - 1. trekk ut setebelte så ikke puppen blir skjult ✔️ 2. snu riktig side til kamera ✔️ 3. posisjoner selfiearmen slik at alt kommer med, hode, pupper og midje. 4.stirr drømmende ut i intet ✔️ 5.knips i vei, ett av bildene kan nok brukes✔️ Og sånn går no dagan. På ferie. Jeg satt faktisk i bilen selv da jeg så dette flaue bil-bildet og da fikk det meg til å tenke at jeg var så glad jeg ikke én eneste gang hadde tenkt tanken på å ta bilder av meg selv med filter på og i unaturlige positurer. Jeg koste meg med å snakke med mannen min på vei til å feire bryllupsdag. Endret 31. juli 2021 av Breakeven 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 31. juli 2021 #47330 Del Skrevet 31. juli 2021 (endret) Hunter7 skrev (7 timer siden): Her får man en direkte sammenligning av de to to IG-kontoene. For ordens skyld: Antall opplastede media Funkygine: 1271 / CBE: 4236 (Differens: 1) Absolutt: 2965; 2) Relativ: 107,68%) Følgere Funkygine: 635189 / CBE: 309212 (Differens: 1) 325977; 2) Relativ: 69,03%) Engasjement Funkygine: 7,9% / CBE: 1,14% (Differens: 6,76 prosentpoeng) Gjennomsnittlig antall likes Funkygine: 49765,10 / CBE: 3506,62 (Differens: 1) Absolutt: 46248,48; 2) Relativ: 173,67% ) Gjennomsnittlig antall kommentarer Funkygine: 391,38 / CBE 30,56 (Differens: 1) Absolutt: 360,82; 2) Relativ: 171,03%) Man ser at hva gjennomsnittlig antall likes og kommentarer angår, så har Funkygines IG-konto altså over 170% mer aktivitet enn CBEs IG-profil. Riktignok har Funkygine 69,03 % flere følgere enn CBE. Noen mente at man heller burde sammenligne CBE med Pilotfrue. Her er tallene fra hennes IG-konto: For ordens skyld har jeg også lagt ved tallene som viser aktiviteten på Sophie Elises IG-konto Kilder: https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno https://socialblade.com/instagram/user/sophieelise https://socialblade.com/instagram/user/pilotfrue Hvilke tall sammenligner du? Ikke total grade tallene ? Sorry så på tallene over der nå. 😊 Endret 31. juli 2021 av Klink 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pippio Skrevet 31. juli 2021 Populært innlegg #47331 Del Skrevet 31. juli 2021 Jeg kommer til å tipse Helsedirektoratet om reklamen som inkluderer vin. Skjermbilde er tatt. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 31. juli 2021 #47332 Del Skrevet 31. juli 2021 Pippio skrev (1 minutt siden): Jeg kommer til å tipse Helsedirektoratet om reklamen som inkluderer vin. Skjermbilde er tatt. Det har jeg også gjort. [email protected] 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymble Skrevet 31. juli 2021 #47333 Del Skrevet 31. juli 2021 Xcamp har delt CBE sine stories på sin Instagram, og synes tydeligvis det er helt greit å bruke alkohol i reklame de også... 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. juli 2021 #47334 Del Skrevet 31. juli 2021 Mymble skrev (14 minutter siden): Xcamp har delt CBE sine stories på sin Instagram, og synes tydeligvis det er helt greit å bruke alkohol i reklame de også... Det er merkelig at kommersielle aktører ikke kjenner lover og regler for reklame. Jeg skulle ønske det ble en høyere bevissthet i bransjen. Det er uetisk å utsette folk som ulovlige virkemidler i markedsføring. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 31. juli 2021 #47335 Del Skrevet 31. juli 2021 Mymble skrev (21 minutter siden): Xcamp har delt CBE sine stories på sin Instagram, og synes tydeligvis det er helt greit å bruke alkohol i reklame de også... Sender ved skjermbilde av det også, når jeg sender en e-post til Helsedirektoratet. Jeg synes det er en del som synder på reklame og alkohol. Halvor Bakke og Magnor glassverk for eksempel. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MFO Skrevet 31. juli 2021 Populært innlegg #47336 Del Skrevet 31. juli 2021 Full krise i Berg Eriksen-huset; Caroline: Lasse, har du fått med deg at alle influencerne reiser rundt i Norge og bor i bilen? De legger ut så fine bilder av KAFFEKOPPEN i norsk natur. Hvorfor har ikke vi gjort det? LK: Gjør de? Ikke fått med meg? Caroline: Er visst noe med korona eller noe. Så på feeden til Lene Orvik at hun gjorde det allerede i fjor!? LK: Shit ass! Sjekker ut hvilke firma som vil sponse oss med en sånn camping-greie asap! Caroline: Bra! Jeg setter på kaffe! 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 31. juli 2021 #47337 Del Skrevet 31. juli 2021 Eventuelt mer realistisk; finner frem vinflaska. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 31. juli 2021 #47338 Del Skrevet 31. juli 2021 Ultiva skrev (2 timer siden): Alkoholreklameloven lyder: Det er forbudt å la alkoholholdig drikk inngå i reklame for andre varer og tjenester. Selv om en reklame primært gjelder andre varer enn alkoholholdig drikk, er den ulovlig dersom alkoholholdig drikk eller varer med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk inngår i reklamen. Hentet fra: https://www.helsedirektoratet.no/tema/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame#reklameforbudetgjelderiallekanaler,ogsaasosialemedierogpaaproduktetsetikettemballasje Nok en gang så mener altså reklamebedriften Treasures seg høyt hevet over dette lovverket, med dette reklameinnslaget på instastory: https://imgur.com/a/JhaPKEc Treasures har ved 3 (!) tidligere anledninger mottatt offentlig refs fra Helsedirektoratet for brudd på Alkoholreklameloven: https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen LKE refset i sin tur Helsedirektoratet fordi bedriften Treasures ikke hadde satt seg inn i lovverket (!). Han uttalte videre at loven er tåpelig: https://www.vg.no/rampelys/i/WVkB2/lars-kristian-eriksen-tar-kona-i-forsvar "At han synes loven er tåpelig får stå for hans regning, vi forholder oss til loven," svarer fungerende avdelingsleder i Helsedirektoratet, Jens J. Guslund. Fint at du legger ved lenker til nyhetssaker av nyere tid da jeg har lagt merke til at kritikken som dokumenteres her av og til devalueres av tilhengerne fordi den er gammel (noe av det kan jeg forsåvidt være enig i). Gårsdagens IG story viser derimot at ikke all kritikk går ut på dato. Det gjør åpenbart heller ikke CBE og LKE sine holdninger vedr. regelbrudd. Sitat fra LKE i denne artikkelen: Akkurat denne delen av alkoholloven vil jeg tro de færreste kjenner til, den brytes relativt ofte, men bruddene får ikke noe oppmerksomhet. Unntatt nå da», svarer Eriksen. Dette minner veldig om blogginnlegget til CBE fra 2011 som ble lenket til denne uken der hun forsvarer sin dårlige reklamemerking med at andre bloggere gjør det samme. Med andre ord så er det ikke så farlig å bryte regler når de anses som «tåpelige», men når man blir tatt så er det urettferdig fordi andre også har gjort det og sluppet unna. Å beklage og legge seg flat mister sin troverdighet når det etterfølges av sitater som dette. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allie Skrevet 31. juli 2021 #47339 Del Skrevet 31. juli 2021 Jeg ble litt fascinert av makupstation.. for meg helt uvant å ha med seg mye sminke på camping. Så lurer jeg på om det er vanlig å la hund sove ute alene? Vet at den type hund foretrekker å sove ute og regner med at han er bundet. Så mulig jeg er overhysterisk, men de er i nærheten av en vei og hunder blir stjålet. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 31. juli 2021 #47340 Del Skrevet 31. juli 2021 allie skrev (22 minutter siden): Jeg ble litt fascinert av makupstation.. for meg helt uvant å ha med seg mye sminke på camping. Så lurer jeg på om det er vanlig å la hund sove ute alene? Vet at den type hund foretrekker å sove ute og regner med at han er bundet. Så mulig jeg er overhysterisk, men de er i nærheten av en vei og hunder blir stjålet. Nok et tegn på ekstrem usikkerhet, forfengelighet og at man lever i en helt annen verden; sminkestasjon på telttur??? Vi snakker om ei voksen dame. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå