Populært innlegg Pust Skrevet 17. juli 2021 Populært innlegg #46561 Del Skrevet 17. juli 2021 Det er interessant å lese at noen faktisk tror på iscenesettelsene som presenteres i CBE og LKEs kanaler, men forståelig når den samme brukeren ikke klarer å skille mellom omsetning og resultat i et bedriftsregnskap. Men, takket være at det finnes slike, kan CBE holde skuta flytende en stund til. Jeg hører nok til dem som ser forbi de fotograferte tablåene og de kunstige smilene og ser at dette er en blogger som har havnet helt bakpå og ikke evner å følge med i tiden. Samfunnet har løpt fra Stepford-idyll og ønsker ekte mennesker. De fleste vet nå at man trikser og fikser og opererer for å få bilder som de mener er perfekte, men noen henger altså igjen og tror på det de ser på internett. Som fenomen er det som sagt interessant. Det at det finnes lesere som ikke tror at det ligger timesvis med forberedelser bak hvert eneste bilde, at det blir tatt tjue, kanskje hundre, bilder før de får til det de vil ha på blogg eller IG, men at det er tilfeldige snapshots som viser en ekte setting. Jeg har litt lyst til å intervjue følgerne til CBE og LKE, høre hva det er som ligger til grunn for deres beundring - og hvorfor de bagatelliserer eksponering av barn og brudd på Markedsføringsloven. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17. juli 2021 #46562 Del Skrevet 17. juli 2021 Pust skrev (2 minutter siden): Det er interessant å lese at noen faktisk tror på iscenesettelsene som presenteres i CBE og LKEs kanaler, men forståelig når den samme brukeren ikke klarer å skille mellom omsetning og resultat i et bedriftsregnskap. Men, takket være at det finnes slike, kan CBE holde skuta flytende en stund til. Jeg hører nok til dem som ser forbi de fotograferte tablåene og de kunstige smilene og ser at dette er en blogger som har havnet helt bakpå og ikke evner å følge med i tiden. Samfunnet har løpt fra Stepford-idyll og ønsker ekte mennesker. De fleste vet nå at man trikser og fikser og opererer for å få bilder som de mener er perfekte, men noen henger altså igjen og tror på det de ser på internett. Som fenomen er det som sagt interessant. Det at det finnes lesere som ikke tror at det ligger timesvis med forberedelser bak hvert eneste bilde, at det blir tatt tjue, kanskje hundre, bilder før de får til det de vil ha på blogg eller IG, men at det er tilfeldige snapshots som viser en ekte setting. Jeg har litt lyst til å intervjue følgerne til CBE og LKE, høre hva det er som ligger til grunn for deres beundring - og hvorfor de bagatelliserer eksponering av barn og brudd på Markedsføringsloven. Følgere og beundring…. Tror de fleste som følger bedriften vet at det er slik. Lov å syns bildene er fine eller cbe eller hva som helst likevel. Er sånn som skrives på sosiale media, selv om de fleste vokser seg av det lenge før 30 årene 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 17. juli 2021 Populært innlegg #46563 Del Skrevet 17. juli 2021 Albert LeMaitre skrev (8 minutter siden): Jeg rister på hodet av mye av det som formidles av bedriften Treasures AS, og mener mye av det er direkte skadelig (thinspo og barneeksponering). Å spekulere i at LKE sin skade er «beleilig» synes jeg blir for søkt. Ingen ønsker å bli skadet før en konkurranse man har trent målrettet mot. Tilstrekkelig kosthold og restitusjon er viktig for skadeforebygging. Likevel er det viktig å huske på at LKE har vært profesjonell fotballspiller i mange år. Jeg kjenner ikke til noen som har spilt fotball på toppnivå som ikke underveis i karrieren eller i ettertid har slitt med en eller flere skader i bein. Fotball innebærer masse start/stopp og fysisk kontakt og skadepotensialet er stort. Kan være greit å ha dette i bakhodet før man begynner å rasle med sablene. Ja, LKE var mye skadet som fotballspiller også... Grunnen til at det stilles spørsmål ved denne skaden (i likhet med alle de andre skadene dette paret pådrar seg) er at de blir tatt i løgn igjen og igjen. De har rett og slett null troverdighet. På grunn av dette, er det vanskelig å tro på det de formidler, særlig når alternativet er mye mer plausibelt. lKE har gått hardt ut som ultraløper, men «science based» treningsopplegg og publisering av endeløse treningsøkter og tilsvarende slanking (7 kg er mye på en allerede mager kropp) Han skryter til og med av egen undervekt. Og det er vel ikke lenge siden han kritiserte treningsopplegget til en annen ultraløper. Da vil det være flaut å ikke hevde seg i toppen... Uansett om mannen er skadet eller det bare er en unnskyldning, så slår det tilbake på hans karriere som trener. Hvem vil betale en trener som til stadighet skader seg? Er dette en mann man vil ta imot råd fra? 76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 17. juli 2021 #46564 Del Skrevet 17. juli 2021 Albert LeMaitre skrev (8 minutter siden): Enig i at han bør ta hensyn til gamle skader, og skjønte at du ikke ønsket skade for noen. Spekulering i at skaden kom beleilig var det jeg reagerte på. Så bra jeg ikke ble misforstått 😅. Spekuleringen kommer, som @FruJohansen skriver, som en konsekvens av at dette er MO. Skader og sykdom kommer ofte når det skal presteres med ytre parametre som influencerne ikke selv har kontroll på. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 17. juli 2021 #46565 Del Skrevet 17. juli 2021 (endret) Levina skrev (1 time siden): Det er sommer og sol og de har ferie og koser seg ved den flotte hytta. CBE viser seg i bikini og så sitter folk her inne og irriterer seg over det..ikke måte på hvor kleint omtrent alt hun legger ut sies det, samtidig som de samme følger henne på sosiale medier. Det er jente som har teft for business. Influencerens jobb er å engasjere og tildels provosere. Der er hun tydeligvis dyktig😀 Å, har de ferie? Hvorfor ikke logge av og ha ferie, da? Dette er narsissisme. Endret 17. juli 2021 av Surikatt 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 17. juli 2021 #46566 Del Skrevet 17. juli 2021 Inocybe skrev (19 minutter siden): Så bra jeg ikke ble misforstått 😅. Spekuleringen kommer, som @FruJohansen skriver, som en konsekvens av at dette er MO. Skader og sykdom kommer ofte når det skal presteres med ytre parametre som influencerne ikke selv har kontroll på. Enig. Og uansett er det dårlig reklame for det såkalte «treningsuniverset» deres, og all den kompetansen de hevder å ha, når de ofte blir skadet (enten det er reelt eller ikke) før eller i løpet av løp eller lange turer de har trent seg opp til. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 17. juli 2021 Populært innlegg #46567 Del Skrevet 17. juli 2021 Levina skrev (1 time siden): Det er sommer og sol og de har ferie og koser seg ved den flotte hytta. CBE viser seg i bikini og så sitter folk her inne og irriterer seg over det..ikke måte på hvor kleint omtrent alt hun legger ut sies det, samtidig som de samme følger henne på sosiale medier. Det er jente som har teft for business. Influencerens jobb er å engasjere og tildels provosere. Der er hun tydeligvis dyktig😀 Nå var det vel cbe som var inne i det fine været og tok bilde av seg selv i bikini. Jeg klarer fint å nyte ferien, være uite hele dagen og stikke innom some på mobilen. Men jeg synes litt synd på folka bak cbe.no nå. De virker ikke å ha funnet måten å utvikle seg videre på, de virker uimspirert og gjentakende i det de driver med. hvis netfit er det de skal leve av fremover, så er jeg faktisk både bekymret og lutt medfølende på deres vegne. Det skjer jo ikkenoe. Toget med det vidåpne markedet for hjemmetrening/egentrening har gått for lengst. og helt ærlig, så skaper ikke verken reklamekampanje for et kjent kosmetikkmerke, eller en mørk selfie i bikini innendørs på en solskinnsdag, særlig engasjement. Så hvis de skal fortsette å være ledende influencere, trenger de rett og slett en lys, ny ide, trot jeg. Ja, de surfet lenge ig suksessrikt på den første influencerbølgen. Men det virker som de sliter litt nå. 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 17. juli 2021 #46568 Del Skrevet 17. juli 2021 likermegher skrev (14 timer siden): *Misunnelig 🙀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 17. juli 2021 Populært innlegg #46569 Del Skrevet 17. juli 2021 (endret) Jeg syns ikke det er spesielt dyktig gjort (for businessen) å knipse en bikiniselfie i speilet inne i spisestua. Bikini og spisestue inne i sommervarmen henger ikke sammen, og ser bare dumt ut. Ikke er det spesielt revolusjonerende gjort å strekke ene armen i været og den andre med et vinglass på ei brygge heller. Det siste er rett og slett noe som mange gjør i fritiden, med unntak av sirkusartiststilen. På egen brygge. Å lure inn kroppen sin på ethvert produktbilde det annonseres for er ganske spesielt, det er sant. Men at sånt som dette engasjerer og gir klingende mynt i kassa har jeg vanskelig for å tro, all den tid omsetningen går nedover og engasjement per følger er omtrent ikke-eksisterende. Det er lenge siden carolinebergeriksen.no/Treasures AS ble forbigått med sjumilsstøvler av yngre, mer kreative påvirkere med pågangsmot, troverdighet og teft. Endret 17. juli 2021 av Revenge o'Cavatina tilføyelse 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 17. juli 2021 #46570 Del Skrevet 17. juli 2021 Inocybe skrev (3 timer siden): Av og til tror jeg hun provoserer med vilje, men langt unna alltid. Mengden kleine innlegg som på ingen måte er tiltalende eller salgsfremmende for produktene hun reklamerer for er rett og slett for stor. Hun virker til å bare inspireres av de mest selvdiggende utenlandske SoMe-aktørene og så faller det så til de grader igjennom når målgruppen er norske kvinner på hennes alder og ikke 13-årige amerikanske ungjenter, som for så vidt heller ikke finner en norsk "gamlis" inspirerende. Jeg spør igjen. Hvor er de som burde hjelpe henne inn på et spor vil fenge andre enn henne selv og mannen hennes? Leserne faller fra og likerklikkene nesten fraværende på alle selvdigge-bildene hennes. Folk inspireres rett og slett ikke og det er det hun lever av men ikke får til. Jeg vet ikke om hun bryr seg. Jeg tror eksponeringsbehovet er så enormt at det er et stort behov for henne bare å legge ut bilder av seg selv i SoMe. Om ikke folk nødvendigvis klikker liker, så har jo mange fått det med seg. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 17. juli 2021 #46571 Del Skrevet 17. juli 2021 Felis skrev (3 timer siden): Der dukket det opp et innlegg som ikke tilfører diskusjonen noe som helst. Kun brukerangrep og provokasjoner. Hvilken nerve traff man nå? Er det den underlige poseringen? Manglende yrkesstolthet? Skaden (eller «skaden») til LKE? Det er så gjennomsiktig... Før noen biter på fornærmelsene, her er dokumentasjon på LKEs skade. Obs, bla nedover, det er to bilder https://imgur.com/gallery/h3NfQnf Du treffer blink igjen og igjen! For å bruk vedkommende du linker til sin uttrykksmåte.. 10/10 ⭐️ 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg blåbærpai Skrevet 17. juli 2021 Populært innlegg #46572 Del Skrevet 17. juli 2021 Om 5-10 år finnes det egne klinikker som driver med rehabilitering og behandling av some-avhengighet og dets konsekvenser. Jeg driver en liten hobby-konto. Typ 500 følgere.. De få gangene jeg legger ut bilde av meg selv i sammenheng med hobbyen min renner det inn med komplimenter. Mest fra venner og bekjente, men også fellow-artists. Og det føles faktisk som en liten rus der og da.. ..skalere så dette opp i stor skala. En kan forestille seg årevis med suksess og meeengder feedback.. for så å oppleve at kurven daler. Profilen fremstår som avhengig av bekreftelse. Og bedriften kaver desperat for å holde skuta gående. Jeg godter meg ikke. Men det er virkelig spesielt å bevitne. For tallene er så klinkende klare. De er på full fart ned. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 17. juli 2021 #46573 Del Skrevet 17. juli 2021 Jeg tok en titt på coach-eriksen sin Instagram og det må sies å være for treningsnerder. Men jeg bet meg merke i et par ting: Han påpeker at det han legger ut er tilpasset ham (hvilket er en bra presisering). Det kan se hardt ut, men han tåler det pga bakgrunn. Hvorfor legges det da ut på en coach konto? Skal ikke det være til hjelp for andre? På et annet innlegg skriver han åpent at SoMe er et problem. Han skriver at «det vil ikke se bra ut på Strava» om han må gjøre om på programmet. Dette oppgis å være grunnen til at han ikke tar hensyn til kroppen. Jeg tenker at disse to utsagnene viser veldig godt hva slags motivasjon som ligger bak engasjementet på SoMe. Det handler om å vise frem seg og sitt og lite om hva mottakeren får ut av det. Likes og beundring er målet. Dette har vært hovedargumentet mitt for hvorfor det går stadig dårligere med Treasures. Folk vil ha valuta for tiden de bruker på SoMe. Når fokuset utelukkende ligger på eget behov og ikke hva mottakeren kan ønske seg (ref. Netfit) da går det stadig dårligere med businessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 17. juli 2021 #46574 Del Skrevet 17. juli 2021 Han driver jo med trening han ikke har kropp til å tåle. Hvorfor ikke stikke fingeren i jorda og løpe kort distanser istedet evt begynne med sykling hvis han ikke vil halte rundt resten av livet. Har sett nok av folk i 50-årene som stabber av gårde pga ødelagte knær. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 17. juli 2021 #46575 Del Skrevet 17. juli 2021 blåbærpai skrev (1 time siden): Om 5-10 år finnes det egne klinikker som driver med rehabilitering og behandling av some-avhengighet og dets konsekvenser. Jeg driver en liten hobby-konto. Typ 500 følgere.. De få gangene jeg legger ut bilde av meg selv i sammenheng med hobbyen min renner det inn med komplimenter. Mest fra venner og bekjente, men også fellow-artists. Og det føles faktisk som en liten rus der og da.. ..skalere så dette opp i stor skala. En kan forestille seg årevis med suksess og meeengder feedback.. for så å oppleve at kurven daler. Profilen fremstår som avhengig av bekreftelse. Og bedriften kaver desperat for å holde skuta gående. Jeg godter meg ikke. Men det er virkelig spesielt å bevitne. For tallene er så klinkende klare. De er på full fart ned. Treffende beskrivelse! Det er merkelig og desperat. CBE poster tre ganger så mange ting på Instagram i forhold til Funkygine f.eks., men har 0,99 i engasjementsrate. Den siste måneden har hun mistet nær 1000 følgere. Det eskalerer i avfølging denne helgen, ser det ut til. Kilde: Socialblade 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 17. juli 2021 #46576 Del Skrevet 17. juli 2021 Om CBE og LK har ferie, så har ikke barna deres ferie denne helgen..... hva er vitsen med å vise frem på insta hva barna gjør? Skulle tro det var privat, men ikke hos CBE tydeligvis. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. juli 2021 #46577 Del Skrevet 17. juli 2021 Siden ingen hadde sett CBE svømme (ref tidligere i tråden): nå svømmer hun. ☺️ 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torden Skrevet 17. juli 2021 #46578 Del Skrevet 17. juli 2021 (endret) Of topic.. Jeg leter etter den instakontoen med henne som viser hvordan bloggere jukser med posering… Mener hun heter noe på D..? Endret 17. juli 2021 av Torden Spør her siden jeg vet hun har blitt nevnt flere ganger i tråden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 17. juli 2021 #46579 Del Skrevet 17. juli 2021 Minnie Mus skrev (23 minutter siden): Om CBE og LK har ferie, så har ikke barna deres ferie denne helgen..... hva er vitsen med å vise frem på insta hva barna gjør? Skulle tro det var privat, men ikke hos CBE tydeligvis. Er sikkert "mange som har spurt" 🤣 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 17. juli 2021 #46580 Del Skrevet 17. juli 2021 Torden skrev (6 minutter siden): Of topic.. Jeg leter etter den instakontoen med henne som viser hvordan bloggere jukser med posering… Mener hun heter noe på D..? https://www.instagram.com/danaemercer/ 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå