Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Surikatt skrev (4 timer siden):

Unge kvinner vet vel knapt hvem de er, lenger. Det er Funkygine som gjelder, heldigvis. Caroline Berg Eriksen graver sin egen grav med god hjelp av den uspiselige mannen hennes. 

Godt. Både Funkygine og f.eks. Jenny Skavlan fremstår som handlekraftige subjekter med meninger, verdier og holdninger.

Det siste IG-bildet, hvor CBE poserer i bikini i stua med en hånd i været (?!) er morsomt. LKE henger på veggen i bakgrunnen og betrakter henne.

Endret av Lafamiglia
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Jeg undrer meg over hva cbe ønsker å formidle. Hva er budskapet i siste ig-innlegg? Hvem henvender hun seg til? 
Å posere i bikini inne i eget hus, hvorfor legge ut bilde av det til 300 000 følgere? 

Det eneste budskapet jeg får, er «Se på meg!!!» Hva er det jeg ikke skjønner? 

Da er vi to..  Jeg har fått snapper av venner som har lagt ut med tekst av typen "bikini 24/7" hvor bildet er mye mer formidlende enn dette bare siste uka. Det med havet/sjø/basseng/bademadrass/gressplen og sommerkledde kropper, men alle hadde et fellestrekk: det var været som var i fokus, ikke kroppen dems. Og når mannenpågata klarer å formidle et enkelt budskap bedre enn dem som jobber med formidling og SoMe da er det noe  som skurrer... 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (21 minutter siden):

Jeg undrer meg over hva cbe ønsker å formidle. Hva er budskapet i siste ig-innlegg? Hvem henvender hun seg til? 
Å posere i bikini inne i eget hus, hvorfor legge ut bilde av det til 300 000 følgere? 

Det eneste budskapet jeg får, er «Se på meg!!!» Hva er det jeg ikke skjønner? 

Er vel ikke noe annet budskap? 
Så noe greier på story fra SE med brystvorta ute og ses på *navn på instakontoen* Det så jo ut som ho skulle selge seg selv. Så er flere med oppmerksomhetsbehov, gitt. Det er bare se på meg se på meg overalt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (1 minutt siden):

Ser at Jenny Skavlan har fått over 10.000 likes på reklamen for REN som hun postet i går.

Funkygine har fått nesten 30.000 likes på reklamen for Devold fra i forgårs.

Caroline Berg Eriksen derimot, har fått 480 likes for Elizabeth Arden-reklamen som har ligget ute i nesten en uke. Så hun kan ikke akkurat kalles dyktig i jobben sin.

Er heldigvis få som bryr seg spesielt om cbe for tida. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje på tide å slutte å sammenligne cbe med de overnevnte og heller tenke at Lene Orvik er mer i samme gata mtp innhold og de bruker flere av de samme annonsørene, mymuse og icaniwill. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (32 minutter siden):

Ser at Jenny Skavlan har fått over 10.000 likes på reklamen for REN som hun postet i går.

Funkygine har fått nesten 30.000 likes på reklamen for Devold fra i forgårs.

Caroline Berg Eriksen derimot, har fått 480 likes for Elizabeth Arden-reklamen som har ligget ute i nesten en uke. Så hun kan ikke akkurat kalles dyktig i jobben sin.

Og over 60 000 likes på et av de siste innleggene😳

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Katten89 skrev (2 timer siden):

Jeg hørte intervju med en ultraløper i Børge fagerli sin egentid-podcast. Han fortalte at spiseforstyrrelser florerer i ultramiljøet. Ser hun Therese falk også fronter et usunt kroppsfokus, godtestopp prosjeker og andre "på kanten" ting. Mange piners seg sånn av sykelige grunner, desverre. Ikke bare for sporten. 

Takk for innsikt i miljøet. Triste greier. Vil nok ikke hjelpe dersom Treasures ønsker å slå seg opp som coacher i miljøet😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Er vel ikke noe annet budskap? 
Så noe greier på story fra SE med brystvorta ute og ses på *navn på instakontoen* Det så jo ut som ho skulle selge seg selv. Så er flere med oppmerksomhetsbehov, gitt. Det er bare se på meg se på meg overalt. 

Forskjellen er at SE har gjort "sånt" hele tiden, Treasures AS har blitt mer og mer "oppmerksomhetsjuke" med åra. Tiltross for to barn og en mer "seriøs" fremtoning i førsten...

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to virker maniske i forhold til trening, det blir litt for mye..dette er to bloggere…ikke toppidrettsutøvere. Husker med gru da jeg var yngre og mer sårbar for påvirkning og følte meg ganske mislykka i forhold til CBE og andre rosabloggere. Selv om jeg var slank fra før.I en periode spiste jeg ekstremt lite og trente hver dag (pluss full jobb). En dag møtte jeg en gammel kollega som spurte om det gikk bra med meg. Hun syntes jeg så ut som om jeg hadde mistet mye vekt og så sliten ut. Det ble en oppvåkning for min del..Nå trener jeg når jeg gidder.Av og til mer og av og til bare yoga for å få hode og kropp på plass og jeg spiser akkurat hva jeg vil. Jeg husker den perioden med gru,for ALT dreide seg om mat og trening,selv om jeg ikke var i noen faresone der og da…men fy fader så slitsomt og altoppslukende det var. 

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline12 skrev (3 timer siden):

Kanskje på tide å slutte å sammenligne cbe med de overnevnte og heller tenke at Lene Orvik er mer i samme gata mtp innhold og de bruker flere av de samme annonsørene, mymuse og icaniwill. 

Ja. Jeg vet ikke hvem Lene Orvik er, men jeg har tidligere skrevet at cbe.no er til forveksling lik bloggene til eks-realitydeltakere, med null substans, null refleksjon, null personlighet hos blogginnehaveren, men bare fokus på kropp og utseende, samtidig som det er en forbløffende mangel på rolleforståelse og innsikt/refleksjon rundt hva det å være en såkalt "influenser" innebærer.

Så Melina fra Ex on the Beach er sikkert en mye mer rettferdig sammenligning enn oppegående kvinner som Jenny Skavlan og Funkygine, ja.

Endret av Lafamiglia
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MacBeth skrev (44 minutter siden):

Forskjellen er at SE har gjort "sånt" hele tiden, Treasures AS har blitt mer og mer "oppmerksomhetsjuke" med åra. Tiltross for to barn og en mer "seriøs" fremtoning i førsten...

Ja, det går nedover. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Chrisssi skrev (19 minutter siden):

Kjære vene, det bildet med armen i været og forelsket blikk rettet mot SEG SELV i bikini tar virkelig kaka. Pinlig, fatter ikke at hun ikke skjønner hvor latterlig hun fremstiller seg. Blir vel litt rar når livet går på ensformig repeat med kaffekopp, selfies, egenpleie, egendigging og løping på mølla, dag ut og dag inn. 

Tror nesten hun legger det ut for å skape debatt. Mulig de faktisk ser at de har lite engasjement og tenker at å provosere er veien å gå? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...