Knope Skrevet 6. juli 2021 #46061 Del Skrevet 6. juli 2021 Oline12 skrev (2 timer siden): Søk på treningsmerket på Instagram. Tusenvis av influensere, de med 1000 følgere har også en avtale med dette merket. Så får du 20% rabatt så lenge du skriver influenserens navn og 20 bak. Dette er ikke en egen lukrativ avtale. Dette merket bruker mange influensere til å vise frem disse klærne. Balion derimot hadde nok en mer "eksklusiv" avtale som innebar promotering på både cbe.no og netfit.no, kanskje bloggen og? Klesmerket cbe.no viser frem nå får "hvem som helst" en avtale med. I likhet med influensermerket chicelle eller hva det heter. Akkurat samme opplegget der. Dette er ikke reklame som drar inn penger, jeg lurer veldig på hva cbe.no tjener penger på. Ut ifra SoMe og blogg er det få avtaler som er eksklusive og lukrative. Det er vel det samme når det gjelder matteappen Albert, som hun nylig reklamerte for. Så mange andre som gjør det samme, og dersom man går inn på siden deres får man uansett en gratis prøveperiode. Kan neppe være en lukrativ avtale for CBE. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevira Skrevet 6. juli 2021 #46062 Del Skrevet 6. juli 2021 Syns hun er så fjollete når hun reklamerer for de klærne på iIGstory. Lite troverdig. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 7. juli 2021 #46063 Del Skrevet 7. juli 2021 Hut skrev (10 timer siden): De har åpenbart et helt annet syn på det enn deg da siden de ønsker å betale CBE for å promotere klærne deres. Da synes de nok at det ser bra ut. Det vet vi vel ingenting om. På den typen influencerreklame er det sjeldent gjennomgang av det ferdige innholdet før publisering slik det er i tradisjonell markedsføring. Så at dette klesmerket er fornøyd med reklamen laget av Treasures er spekulasjon. Like mye spekulasjon som at de river av seg håret i frustrasjon over å betale for så elendig markedsføring. Selv om siste virker mer sannsynlig når man ser makkverket Tresures igjen leverer. Klær som åpenbart er for små er ukledelig og det blir dårlig reklameverdi av slikt, men så vet vi jo også at Treasures har null problemer med å slenge samarbeidspartnere under bussen hvis det passer dem. Tenker her spesielt på BAlion selv om denne heller ikke er unik i føljetongen dårlig arbeid fra Treasures. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 7. juli 2021 #46064 Del Skrevet 7. juli 2021 Inocybe skrev (52 minutter siden): Det vet vi vel ingenting om. På den typen influencerreklame er det sjeldent gjennomgang av det ferdige innholdet før publisering slik det er i tradisjonell markedsføring. Så at dette klesmerket er fornøyd med reklamen laget av Treasures er spekulasjon. Like mye spekulasjon som at de river av seg håret i frustrasjon over å betale for så elendig markedsføring. Selv om siste virker mer sannsynlig når man ser makkverket Tresures igjen leverer. Klær som åpenbart er for små er ukledelig og det blir dårlig reklameverdi av slikt, men så vet vi jo også at Treasures har null problemer med å slenge samarbeidspartnere under bussen hvis det passer dem. Tenker her spesielt på BAlion selv om denne heller ikke er unik i føljetongen dårlig arbeid fra Treasures. Vi vet at de betaler CBE for å promotere klærne deres. De hadde de ikke gjort hvis de mente at hun ikke tok seg bra ut i det de ønsker å selge. At du spekulerer i at de betaler for noe de ikke synes ser bra ut må være noe av det dummere jeg har lest her inne. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 7. juli 2021 #46065 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) Dette er litt interessant. Får influensere betalt fra større aktører for å promotere merket, i dette tilfelle icaniwill? Eller bruker cbe icaniwill for å promotere seg selv? Jeg ser at det er lite info om dette på norsk. Det fins tusenvis av engelskspråklige nettsteder som forklarer hvordan alt fungerer. Er det noen som har satt seg inn i dette? Det fins sider som generer promokoder til deg uten at du trenger å ha en avtale med en aktør, for eksempel har cbe.no en promokode, caroline20 eller noe. Dette gir inntrykk av at hun får betalt av icaniwill for å promotere merket. Nå vet jo ikke vi at dette faktisk er tilfelle. Hun kan ha brukt en nettside for å generere promokode selv. Poenget mitt er at akkurat dette samarbeidet skiller seg ut fra andre da hun ikke har en egen post på blogg, hun forteller ikke om merket eller noe. Slik som Makeup-mekka som er et tydelig samarbeid med beskrivelser osv. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg har mange på instagram promokoder på icaniwill, også de med knapt 1000 følgere. Jeg tror vi må slutte å tro at icaniwll har betalt og bestilt et oppdrag fra cbe om reklame da dette er nok ikke tilfelle. Legger til, jeg følger en influenser med større påvirkningskraft enn cbe som har et ordentlig samarbeid med icaniwill. Hun har 40% rabatt og har en lang post og story om klærne som blir nøye gjennomgått. Det er et betalt samarbeid. Endret 7. juli 2021 av Oline12 Lagt til 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 7. juli 2021 #46066 Del Skrevet 7. juli 2021 Oline12 skrev (5 minutter siden): Dette er litt interessant. Får influensere betalt fra større aktører for å promotere merket, i dette tilfelle icaniwill? Eller bruker cbe icaniwill for å promotere seg selv? Jeg ser at det er lite info om dette på norsk. Det fins tusenvis av engelskspråklige nettsteder som forklarer hvordan alt fungerer. Er det noen som har satt seg inn i dette? Det fins sider som generer promokoder til deg uten at du trenger å ha en avtale med en aktør, for eksempel har cbe.no en promokode, caroline20 eller noe. Dette gir inntrykk av at hun får betalt av icaniwill for å promotere merket. Nå vet jo ikke vi at dette faktisk er tilfelle. Hun kan ha brukt en nettside for å generere promokode selv. Poenget mitt er at akkurat dette samarbeidet skiller seg ut fra andre da hun ikke har en egen post på blogg, hun forteller ikke om merket eller noe. Slik som Makeup-mekka som er et tydelig samarbeid med beskrivelser osv. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg har mange på instagram promokoder på icaniwill, også de med knapt 1000 følgere. Jeg tror vi må slutte å tro at icaniwll har betalt og bestilt et oppdrag fra cbe om reklame da dette er nok ikke tilfelle. Legger til, jeg følger en influenser med større påvirkningskraft enn cbe som har et ordentlig samarbeid med icaniwill. Hun har 40% rabatt og har en lang post og story om klærne som blir nøye gjennomgått. Det er et betalt samarbeid. Hun har merket innlegget som reklame. Så da er det nok det😉. Kanskje kommer det et innlegg også på et senere tidspunkt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 7. juli 2021 #46067 Del Skrevet 7. juli 2021 Oline12 skrev (8 minutter siden): Dette er litt interessant. Får influensere betalt fra større aktører for å promotere merket, i dette tilfelle icaniwill? Eller bruker cbe icaniwill for å promotere seg selv? Jeg ser at det er lite info om dette på norsk. Det fins tusenvis av engelskspråklige nettsteder som forklarer hvordan alt fungerer. Er det noen som har satt seg inn i dette? Det fins sider som generer promokoder til deg uten at du trenger å ha en avtale med en aktør, for eksempel har cbe.no en promokode, caroline20 eller noe. Dette gir inntrykk av at hun får betalt av icaniwill for å promotere merket. Nå vet jo ikke vi at dette faktisk er tilfelle. Hun kan ha brukt en nettside for å generere promokode selv. Poenget mitt er at akkurat dette samarbeidet skiller seg ut fra andre da hun ikke har en egen post på blogg, hun forteller ikke om merket eller noe. Slik som Makeup-mekka som er et tydelig samarbeid med beskrivelser osv. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg har mange på instagram promokoder på icaniwill, også de med knapt 1000 følgere. Jeg tror vi må slutte å tro at icaniwll har betalt og bestilt et oppdrag fra cbe om reklame da dette er nok ikke tilfelle. Legger til, jeg følger en influenser med større påvirkningskraft enn cbe som har et ordentlig samarbeid med icaniwill. Hun har 40% rabatt og har en lang post og story om klærne som blir nøye gjennomgått. Det er et betalt samarbeid. Dette var nytt for meg. Er det virkelig så enkelt? Kan jeg også ordne rabattkode? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 7. juli 2021 #46068 Del Skrevet 7. juli 2021 Hut skrev (44 minutter siden): Vi vet at de betaler CBE for å promotere klærne deres. De hadde de ikke gjort hvis de mente at hun ikke tok seg bra ut i det de ønsker å selge. At du spekulerer i at de betaler for noe de ikke synes ser bra ut må være noe av det dummere jeg har lest her inne. Mange annonsører har ingen aning om hva det vil si å benytte seg av influencer-markedsføring og tror det fungerer likt som med tradisjonell reklame. EF språkreiser for eksempel gikk på en giga smell når de bare antok en av Norges største og best betalte influencere ville utføre en profesjonell jobb for dem: https://www.nrk.no/kultur/ef-norge-legger-seg-flate-etter-kritikk-mot-reklamebilder-1.14912509 Burde selvfølgelig være en selvfølge at en annonsør får et godt produkt når de betaler influencere for en jobb, men reelt sett så skjer det motsatte veldig ofte. Den tradisjonelle reklame bransjen er himmelropende naiv når det gjelder SoMe. Jeg tenker at CBEs Vixen pris for annonsør-favoritt sier mer om hvor dårlig resten av influencer-bransjen er enn at Treasures er god. For nylig så klarte CBE for eksempel å få klistret dårlig passform og gnagsår på en liten familiebedriftens klesmerke BAlion. Fikk rett og slett medlidenhet med BAlion gründeren jeg. Samtidig så er den nye samarbeidspartneren nok mer erfaren innen influencer-markedsføring så de vet nok hva de kan forvente seg. Altså minimalt. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 7. juli 2021 #46069 Del Skrevet 7. juli 2021 miss summers skrev (Akkurat nå): Dette var nytt for meg. Er det virkelig så enkelt? Kan jeg også ordne rabattkode? Det er masse info om dette på nett, men jeg har ikke satt meg ordentlig inn i det ennå. Jeg skal lese meg opp. Kanskje noen andre vet mer? Jeg vil tro at du må ha en konto med et visst antall følgere, men det jeg vet er at det fins nettsider som genererer promokoder til ulike bedrifter. På denne måten får bedrifter mer salg på sine sider og influensere gir inntrykk av å være "viktig" med at de har en egen promokode med sitt navn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. juli 2021 #46070 Del Skrevet 7. juli 2021 MacBeth skrev (14 timer siden): Vi er enige om at det er unødvendig mye trolling, og mange kommentarer her inne som virker blir skrevet bare for å "slenge dr..", men de rapporteres og ignoreres fra min side. Tror innlegg i tightsen og gammelt bilde går mest på at hun nekter for, og direkte lyver om bilderedigering og liknende selv om hun er blitt tatt for det, og at hun legger ut gammelt bilde forsterker mistroen man har til henne? Med en liten #throwback på gammelt bilde feks kunne det vært unngått. De er såpass oppegående på SoMe og kjenner sine følgere at de burde vite at det blir spørsmål, men de "bryr" seg ikke. Det er sannelig ikke bare tenåringer som lar seg påvirke, og dem er dessuten heller ikke i målgruppen hennes, så hvem som blir påvirket vet man ikke, Kari 12 år, eller Karianne 40år og derfor bør influenceren være mer bevisst på hva som selges enn hva hun er. For all del, jeg er enig i mye som blir skrevet her. Er nok mange som glemmer at vi snakker om et foretak med millioner i omsetning, umerket reklame og eksponering av barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 7. juli 2021 #46071 Del Skrevet 7. juli 2021 Inocybe skrev (22 minutter siden): Mange annonsører har ingen aning om hva det vil si å benytte seg av influencer-markedsføring og tror det fungerer likt som med tradisjonell reklame. EF språkreiser for eksempel gikk på en giga smell når de bare antok en av Norges største og best betalte influencere ville utføre en profesjonell jobb for dem: https://www.nrk.no/kultur/ef-norge-legger-seg-flate-etter-kritikk-mot-reklamebilder-1.14912509 Burde selvfølgelig være en selvfølge at en annonsør får et godt produkt når de betaler influencere for en jobb, men reelt sett så skjer det motsatte veldig ofte. Den tradisjonelle reklame bransjen er himmelropende naiv når det gjelder SoMe. Jeg tenker at CBEs Vixen pris for annonsør-favoritt sier mer om hvor dårlig resten av influencer-bransjen er enn at Treasures er god. For nylig så klarte CBE for eksempel å få klistret dårlig passform og gnagsår på en liten familiebedriftens klesmerke BAlion. Fikk rett og slett medlidenhet med BAlion gründeren jeg. Samtidig så er den nye samarbeidspartneren nok mer erfaren innen influencer-markedsføring så de vet nok hva de kan forvente seg. Altså minimalt. Nå var vel ikke diskusjonen hva annonsørene kan vente seg av influencerbransjen det som jeg mente noe om. Det jeg skrev er at når en annonsør betaler CBE for å promotere noe de selger og ønsker skal vises frem så betaler de CBE fordi de mener hun vil se bra ut i deres varer. Helt logisk dette. Hun er en flott dame. For øvrig imponerende smålig å rakke ned på Treasures AS for å vinne en Vixen pris. Var ikke klar over at de hadde vunnet en gang jeg, men takk for opplysningen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allie Skrevet 7. juli 2021 #46072 Del Skrevet 7. juli 2021 Var inne og så på det ene skjørtet hun reklamerte for på ig Story. Modellen har et skjørt som sitter helt annerledes. Tydelig at CBE bruker str xs fordi hun bare gjør det. Screenshot av ig Story og nettside til chiquelle. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 7. juli 2021 #46073 Del Skrevet 7. juli 2021 allie skrev (31 minutter siden): Var inne og så på det ene skjørtet hun reklamerte for på ig Story. Modellen har et skjørt som sitter helt annerledes. Tydelig at CBE bruker str xs fordi hun bare gjør det. Screenshot av ig Story og nettside til chiquelle. Tilleggskommentar: Modellen bruker strl. S og er 166 står det under bildet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 7. juli 2021 #46074 Del Skrevet 7. juli 2021 Dævendøtte skrev (48 minutter siden): For all del, jeg er enig i mye som blir skrevet her. Er nok mange som glemmer at vi snakker om et foretak med millioner i omsetning, umerket reklame og eksponering av barn. Nesten millioner ihvertfall, 1.928... https://www.purehelp.no/m/solrSearch/search/Treasures+as/1/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 7. juli 2021 #46075 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) 50 minutter siden, allie said: Var inne og så på det ene skjørtet hun reklamerte for på ig Story. Modellen har et skjørt som sitter helt annerledes. Tydelig at CBE bruker str xs fordi hun bare gjør det. Screenshot av ig Story og nettside til chiquelle. Selv @Hut (med mindre vedkommende er blind) må se at dette skjørtet er altfor trangt og slett ikke sitter eller tar seg bra ut på CBE-modellen. Godt gjennomført reklameoppdrag? Njæ. Endret 7. juli 2021 av Villroses hage 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 7. juli 2021 #46076 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) Villroses hage skrev (12 minutter siden): Selv @Hut (med mindre vedkommende er blind) må se at dette skjørtet er altfor trangt og slett ikke sitter eller tar seg bra ut på CBE-modellen. Godt gjennomført reklameoppdrag? Njæ. Man ser det man vil se. Ens eget valg om man ønsker å fokusere på noe negativt uansett. Synes skjørtet satt greit, men så du CBE i sommerkjolene fra det merket? Og det andre skjørtet også. Der så hun nydelig ut og det var veldig flatterende også. Hvorfor ikke kommentere det? Endret 7. juli 2021 av Hut 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 7. juli 2021 #46077 Del Skrevet 7. juli 2021 Ellevira skrev (10 timer siden): Syns hun er så fjollete når hun reklamerer for de klærne på iIGstory. Lite troverdig. Fjollete og barnslig. Når det filmes at cbe.no leker med og «tilfeldigvis» blir filmet er det kroppsbevegelser som en 5 åring. Er ikke enkelt å bevege på seg når mangel skal suges inn, rumpa trykkes ut , legger strammes og en hånd skal helst strekkes over hodet, si. Set bare ekstremt dumt og klønete ut. Ingen voksne som egentlig holder på slik. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 7. juli 2021 #46078 Del Skrevet 7. juli 2021 Hut skrev (1 time siden): Nå var vel ikke diskusjonen hva annonsørene kan vente seg av influencerbransjen det som jeg mente noe om. Det jeg skrev er at når en annonsør betaler CBE for å promotere noe de selger og ønsker skal vises frem så betaler de CBE fordi de mener hun vil se bra ut i deres varer. Helt logisk dette. Hun er en flott dame. For øvrig imponerende smålig å rakke ned på Treasures AS for å vinne en Vixen pris. Var ikke klar over at de hadde vunnet en gang jeg, men takk for opplysningen. Hvorfor kan man ikke være kritisk til Vixen-prisen? Jf. https://influencere.wordpress.com/2019/01/18/vixen-aerespris-med-logner/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 7. juli 2021 #46079 Del Skrevet 7. juli 2021 Lavande skrev (Akkurat nå): Hvorfor kan man ikke være kritisk til Vixen-prisen? Jf. https://influencere.wordpress.com/2019/01/18/vixen-aerespris-med-logner/ Kilden du siterer er vel ikke akkurat en nøytral kilde når det gjelder CBE eller? IAntar det er den samme kilden du har linket til et utall av ganger før. Intet nytt med andre ord. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 7. juli 2021 #46080 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) Hut skrev (5 minutter siden): Kilden du siterer er vel ikke akkurat en nøytral kilde når det gjelder CBE eller? .... Kilden - https://influencere.wordpress.com/2019/01/18/vixen-aerespris-med-logner/ - dokumenterer 10 år med Brudd på alkoholloven Brudd på markedsføringsloven Bruk av barn i SoMe Klima og miljø Kroppsfokus Løgner og juks Og dette fikk Treasures AS v/Caroline Berg Eriksen ærespris for. Hvorfor kan man da ikke være kritisk til den prisen? Mener du at dokumentasjonen er feil? Endret 7. juli 2021 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå