Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeg husker da Instagram kom. Det var litt "it" å vise kaffekopp, lunsjen sin, oppstilte "happyplace"-bilder. Man skulle vise at man var moderne, vellykket og på farten. Det var idyll og litt "artsy" det hele. 

Etterhvert ble vel de aller fleste veldig lei av akkurat det, og scroller forbi. Det ble for mange, for mye og de fleste er ikke lenger imponert over hverken duse filter eller "instahappy". 

Det virker som om CBE.no henger veldig igjen, eller henger veldig etter. Er enig i at det fremstår mer og mer som en parodikonto. Blogg er has been, og å posere som "influencersinthewild" er veldig 2010. De får det vel ikke helt til hverken på IG, youtube eller Tiktok. De har ikke klart å fornye seg, eller å videreutvikle. 

Men for all del, innimellom er det akkurat en kaffekopp i solskinn man trenger å se, men de fleste blar ganske raskt forbi. 

Endret av Isild
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tranedatter

Stor forskjell på netfit og kommentarene der, om det er adrian eller cbe som er modellen. Under Adrian så kommenteres det treningsrelaterte saker, under cbe blir det "spreka!" og "fin hund" (!). Og noen få som skriver de vil (kanskje) prøve øvelsene.

Og utfra de siste bildene på cbe.no så forstår jeg at antallet følgere faller. Ikke akkurat bilder jeg skulle scrolle gjennom på bussen eller jobb... Mer forventet at hormonelle tenåringer titter på. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellow skrev (59 minutter siden):

Hun spiser ikke kjøtt, det er nok det hun mener med "sånt" akkurat her. 

Men hvorfor skrive det på den måten? Bare for å understreke at dette er for andre, ikke for henne. Hun spiser ikke "sånt", må vite.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (1 time siden):

Følg med på magen på filmen hvor hun ligger og soler seg på brygga, man ser godt at den holdes inne.

Ser så ubehagelig ut når ribbeina stikker så langt ut! Det er jo dét gapet mellom magen og ribbena, ser ikke sunt ut en plass

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (14 timer siden):

Gud forby at noen skal tro at HUN spiser "sånt"!

20210605_222221.jpg

Mulig vi tolker dette forskjellig, men jeg trodde faktisk at hun ikke spiste dette grunnet skinken. Hun har tidligere nevnt at hun har sluttet å spise kjøtt, derav kommentaren hennes over... 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AntiBullshit said:

Ser så ubehagelig ut når ribbeina stikker så langt ut! Det er jo dét gapet mellom magen og ribbena, ser ikke sunt ut en plass

Selv om jeg ikke er like trent som CBE så kan også mine ribben se slik ut, hvis jeg holder inn magen. Selv ikke på radmagre modeller ser man ribben stikke ut slik som hos CBE når de står vanlig. I tillegg ser man det lett på måten hun puster at hun holder inn. Mulig hun klarer å lure noen til å tro noe annet, begynner nesten å lure på om hun til og med lurer seg selv. Men det er så soleklart som det får blitt, at det bare er tull. Og hva er poenget. Måles virkelig verdighet og verdi ut fra hvor langt man kan trekke inn magen og hvor mange ben på kroppen man kan telle!? Det er verdiene sine det gitt.

Endret av Baelfire
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (1 time siden):

AntiBullshit skrev (1 time siden):

Jeg har sånne ribbein selv. Sett sånn ut hele livet. Selv om jeg legger på meg stikker kassa ut slik. For noen av oss er det slik vi er bygd. Og det er ikke ubehagelig. Så, ikke alltid det er fremprovosert. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (5 timer siden):

Hun elsker jo å ‘kle seg ut’. Beret og svart bukse med høyt liv i Paris, maritime striper på hytta ved sjøen, nikkers og topplue på hytta på fjellet, romantisk kjole og blomsterkrans på St Hans, boots, shorts og skinnjakke (eller var det dongeri?) på festival osv. 

En parodi begynner virkelig å bli det riktige begrepet. En salig blanding av the Truman show og Stepford wives.  

Oi oi oi. Nikkers og lue på fjellet, romantisk kjole og blomsterkrans på st. hans-fest og boots, shorts og skinnjakke på festival??? Nå har jeg aldri hørt på maken. Du glemte å ta med at hun også går med bunad på 17.mai! 

Dette høres da ut som helt vanlige antrekk og langt fra noen parodi. 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, miss summers said:

Jeg har sånne ribbein selv. Sett sånn ut hele livet. Selv om jeg legger på meg stikker kassa ut slik. For noen av oss er det slik vi er bygd. Og det er ikke ubehagelig. Så, ikke alltid det er fremprovosert. 

Men CBE har jo egentlig ikke så fremtredende ribbein, uten å holde inn. Og ved å holde inn så kan rimelig mange få til det like "godt" som CBE. Det syns så godt på flere bilder, og på filmer hvor man ser hvordan hun puster. 

Det blir dermed like troverdig at ribbeina bare er sånn naturlig, som at puppene har vokst naturlig.

Screenshot fra Google.

20210606_135400.jpg

Endret av Baelfire
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (13 minutter siden):

Skjønner, og er man født med en noe «unormal» vinkling på ribbeina så er det selvsagt ikke noe man skal klandres for. Jeg bare fatter ikke CBEs behov for å fokusere sånn på at ribbeina stikket over snittet langt ut. For meg blir det som om jeg med hypermobile ledd skulle lagt ut masse bilder hvor tomlene mine er dratt helt ned til håndleddet, eller at armene bøyes mer enn 90 grader ut i siden osv. - det blir litt freakshow for min del

image.jpeg.906cac0f4ebb7ae4e3077f33f823e81d.jpeg

image.png.3c79c74dd9fea1b4c86f47cabc1ccec0.pngimage.jpeg.57f9c4f2b6b3fd356030174417b9a100.jpeg

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baelfire skrev (25 minutter siden):

Hadde hun skiftet ut "sånt" med "kjøtt" så hadde faktisk budskapet blitt mer vennlig. Det har mye å si hvordan man ordlegger seg, noe en journalist bør være klar over. Tenker det er ordleggingen folk tenker på her (men mulig jeg tar feil).

Nettopp!

"For de som spiser sånt" fremstår nedlatende og dømmende.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men CBE har jo egentlig ikke så fremtredende ribbein, uten å holde inn. Og ved å holde inn så kan rimelig mange få til det like "godt" som CBE. Det syns så godt på flere bilder, og på filmer hvor man ser hvordan hun puster. 

Det blir dermed like troverdig at ribbeina bare er sånn naturlig, som at puppene har vokst naturlig.

Screenshot fra Google.

20210606_135400.jpg

Jo mer jeg ser på dette bildet, jo mer syns jeg det ser ut som at hodet er klippet ut og montert på en annen kropp. Er noe med brunfargen og vinklene, tror jeg. Ble helt ør av å se på det 🤪

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
Isild skrev (2 timer siden):

Jeg husker da Instagram kom. Det var litt "it" å vise kaffekopp, lunsjen sin, oppstilte "happyplace"-bilder. Man skulle vise at man var moderne, vellykket og på farten. Det var idyll og litt "artsy" det hele. 

Etterhvert ble vel de aller fleste veldig lei av akkurat det, og scroller forbi. Det ble for mange, for mye og de fleste er ikke lenger imponert over hverken duse filter eller "instahappy". 

Det virker som om CBE.no henger veldig igjen, eller henger veldig etter. Er enig i at det fremstår mer og mer som en parodikonto. Blogg er has been, og å posere som "influencersinthewild" er veldig 2010. De får det vel ikke helt til hverken på IG, youtube eller Tiktok. De har ikke klart å fornye seg, eller å videreutvikle. 

Men for all del, innimellom er det akkurat en kaffekopp i solskinn man trenger å se, men de fleste blar ganske raskt forbi. 

Akkurat det med kaffekopp bekrefter veldig det som handler om å være ledende. Du har de som er nyskapende og så har du de som kopierer. De første er de som lanserer nye ting og gjør sin egen greie. Da gjelder det å ikke sitte fast, du må fornye deg. 

Nå har jo CBE vært åpen om at hun brukte mye tid på nettet for å søke inspirasjon, og var da kanskje tidlig ute med å plukke opp ting fra influencere i andre land. På et eller annet tidspunkt ble det dog stagnasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baelfire skrev (13 timer siden):

Det er jo lov å håpe at flere ser forbi filteret. 

Den bedriften hadde hatt alt å tjene på det å prøve seg i en vanlig jobb, hvor de måtte forholdt seg til kollegaer, ha faktiske, samfunnsnyttige arbeidsoppgaver; bidra til samfunnet og få trimmet hjernen litt. Og kanskje fått opp øynene sine litt både med tanker på holdninger overfor andre; seg selv og ikke minst barna. 

Jeg er typen til å laste ned torrenter for å se serier og filmer, men ville betalt godt for et TV-abonnement for å se influensere leve på en gjennomsnittlig inntekt og ha en 8–16-jobb i et par måneder. Det hadde vært spennende å se hvordan de ville måttet velge mellom leppeforstørrelse og å betale strømregningen. 🤣  

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Finlay
Salamandria skrev (1 time siden):

Jo mer jeg ser på dette bildet, jo mer syns jeg det ser ut som at hodet er klippet ut og montert på en annen kropp. Er noe med brunfargen og vinklene, tror jeg. Ble helt ør av å se på det 🤪

Haha - enig😂 Noe er feil med dette bildet, uten at jeg helt kan sette fingeren på hva....😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (1 time siden):

Mer selvdigging..

A2433FEC-8062-4DF4-85F9-7AC090845B8D.jpeg

Speilselfie i den posituren, med det innøvde uttrykket i fjeset - er tydeligvis noe hun liker veldig godt om dagen, helst med bar mage. Har en følelse av at hun gjør det for å "irritere" og å fyre oppunder nå da men - nettopp fordi det blir kommentert så mye her inne. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Isild said:

Speilselfie i den posituren, med det innøvde uttrykket i fjeset - er tydeligvis noe hun liker veldig godt om dagen, helst med bar mage. Har en følelse av at hun gjør det for å "irritere" og å fyre oppunder nå da men - nettopp fordi det blir kommentert så mye her inne. 

Vet du, med den mangelen på selvinnsikt og det totale fraværet av forståelse for barns privatliv, så klarer jeg ikke å se for meg at det tenkes så langt som at man vil provosere mtp de poseringene. Får mer inntrykk av reinspikka selvdyrkelse. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, med den mangelen på selvinnsikt og det totale fraværet av forståelse for barns privatliv, så klarer jeg ikke å se for meg at det tenkes så langt som at man vil provosere mtp de poseringene. Får mer inntrykk av reinspikka selvdyrkelse. 

Mtp hvor mye de også "dyrker" drama og konflikter i div kommentarfelt, så ser jeg ikke bort i fra at disse helt like fjortiss-selfiene er litt for å holde "bråket" varmt også. Det er nok desverre så tørke ift engasjement (en rate på rundt 1 % på IG er jo forsvinnende lavt) - at jeg tror de er avhengig av det engasjementet som foregår her i tråden. De er i tilfelle ikke den første influenceren som hevder å heve seg over det "feite kjerringer på KG" skriver , men som allikevel lever i "symbiose" med tråden sin her. 

Vi vet jo også at tidligere influencere har uttalt at det å ha egen tråd på KG har hjulpet de med å bli kjent. Og det betyr da tydeligvis ikke noe at det som oftest er det som er kritikkverdig som blir disktuert her. 

Endret av Isild
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...