Gjest CecilieX Skrevet 4. juni 2021 #43741 Del Skrevet 4. juni 2021 Lafamiglia skrev (7 minutter siden): Jeg måtte sjekke, og jeg synes ikke hun er ekstremt opptatt av å vise hvor liten og smal hun er. Vintage-klær er jo gjerne ganske tettsittende og figurnære og viser fram kvinnekroppen på en fin måte, så det er ikke til å unngå å se at hun er slank/smal, uten at det dermed nødvendigvis er noe hun vil understreke (hvis det gav mening) Jeg tok også en titt og hadde vel egentlig håpet å komme til samme konklusjon. Jeg synes dette er et utmerket eksempel å diskutere den prinsipielle problemstillingen. Jeg ser definitivt hvorfor hennes innboks fylles opp av spørsmål om hvordan hun har fått denne kroppen. Du har helt rett i at hun har lagt din elsk på en periode i motehistorien som jo nettopp fokuserte på timeglassfigur. Og det er jo idealet fortsatt. Intensjonen hennes er å vise frem klærne, men på grunn av snitt på klær så vil hun jo også fokusere på smal midje. Setter du dette inn i diskusjonen omkring CBE, så vil jo noen argumentere for at stakkars CBE, hun kan jo ikke noe for at hun er så tynn, hun kan jo ikke måtte ta hensyn til at noen vil trigges av dette. Så prinsipielt sett, hvorfor er den ene kontoen ikke kritikkverdig, mens den andre er. Hvori ligger forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4. juni 2021 #43742 Del Skrevet 4. juni 2021 Lafamiglia skrev (40 minutter siden): Jeg måtte sjekke, og jeg synes ikke hun er ekstremt opptatt av å vise hvor liten og smal hun er. Vintage-klær er jo gjerne ganske tettsittende og figurnære og viser fram kvinnekroppen på en fin måte, så det er ikke til å unngå å se at hun er slank/smal, uten at det dermed nødvendigvis er noe hun vil understreke (hvis det gav mening) Helt enig med deg. Ingenting som tilsier at hun er ute etter noe annet enn å vise fram klærne. Som influenser kan en i så fall nesten ikke være tynn og vise seg fram om dette også liksom skal være skadelig for noen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 4. juni 2021 #43743 Del Skrevet 4. juni 2021 Klink skrev (12 minutter siden): Helt enig med deg. Ingenting som tilsier at hun er ute etter noe annet enn å vise fram klærne. Som influenser kan en i så fall nesten ikke være tynn og vise seg fram om dette også liksom skal være skadelig for noen. Dette bekreftet jo saker og ting. Jeez, for en holdning til hva folk sliter med. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4. juni 2021 #43744 Del Skrevet 4. juni 2021 Frøken Scott skrev (27 minutter siden): Dette bekreftet jo saker og ting. Jeez, for en holdning til hva folk sliter med. Dette får du utdype? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4. juni 2021 #43745 Del Skrevet 4. juni 2021 CecilieX skrev (1 time siden): Jeg tok også en titt og hadde vel egentlig håpet å komme til samme konklusjon. Jeg synes dette er et utmerket eksempel å diskutere den prinsipielle problemstillingen. Jeg ser definitivt hvorfor hennes innboks fylles opp av spørsmål om hvordan hun har fått denne kroppen. Du har helt rett i at hun har lagt din elsk på en periode i motehistorien som jo nettopp fokuserte på timeglassfigur. Og det er jo idealet fortsatt. Intensjonen hennes er å vise frem klærne, men på grunn av snitt på klær så vil hun jo også fokusere på smal midje. Setter du dette inn i diskusjonen omkring CBE, så vil jo noen argumentere for at stakkars CBE, hun kan jo ikke noe for at hun er så tynn, hun kan jo ikke måtte ta hensyn til at noen vil trigges av dette. Så prinsipielt sett, hvorfor er den ene kontoen ikke kritikkverdig, mens den andre er. Hvori ligger forskjellen? Forskjellen vil vel være at cbe trener og skriver både om trening og kosthold. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 4. juni 2021 #43746 Del Skrevet 4. juni 2021 CBE: «det er noe med hva man bidrar med i samfunnet når man sitter slik på nett» Ufrivillig spot on der fra blogglandia ☺️👌 https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/01/sommer-pa-jorda-og-blomster-hagen/#comments Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 4. juni 2021 Populært innlegg #43747 Del Skrevet 4. juni 2021 Selvinnsikt er en fin ting. 🤪 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruRosa Skrevet 4. juni 2021 Populært innlegg #43748 Del Skrevet 4. juni 2021 Snøsøta skrev (16 minutter siden): CBE: «det er noe med hva man bidrar med i samfunnet når man sitter slik på nett» Ufrivillig spot on der fra blogglandia ☺️👌 https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/01/sommer-pa-jorda-og-blomster-hagen/#comments Det smalt fra rett kjeft! Tror hun virkelig på det hun selv skriver? 80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 4. juni 2021 #43749 Del Skrevet 4. juni 2021 Jorden kaller Treasures AS! Les dere opp på «samfunnsnyttig». Hverken å presse kropp i monitor eller utnytte mindreårige i kommersiell sammenheng er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 4. juni 2021 #43750 Del Skrevet 4. juni 2021 (endret) Det er ikke mye selvinnsikt å spore der i gården, men som det ble skrevet: Vi har ulike verdier her i livet. For noen er det sikkert givende på sin helt spesielle, eksponerende måte å tro de inspirerer andre bare fordi "jeg er meg." Tilføyelse: Dette lille gullkornet må jo bare dokumenteres til glede for nye lesere. CBE om hvor inspirert andre blir av henne – «bare fordi jeg er meg»: https://imgur.com/a/TjUHa Herfra: https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/ Endret 4. juni 2021 av Revenge o'Cavatina 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 4. juni 2021 #43751 Del Skrevet 4. juni 2021 Gapatrosten skrev (2 timer siden): Retusjert reklame må nå merkes, også av influensere. Det skal bli spennende å skje hva som skjer med filterbruken hos CBE etter dette. https://www.stortinget.no:443/no/Saker-og-publikasjoner/Saker/Sak/?p=84478&target=case-status Mest sannsynlig ingenting, med mindre det får alvorlige sanksjoner. De er ikke dem som er flinkest til å følge påbud og regler, akkurat, jamfør plukking av blomster offentlig park (HVORFOR dokumentere sånn dumhet?!), manglende bruk av flytevest og sykkelhjelm, båndtvang og bålforbud... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 4. juni 2021 #43752 Del Skrevet 4. juni 2021 Klink skrev (1 time siden): Dette får du utdype? Nei. Jeg har begrenset pedagogisk tålmodighet, og dette er selvforklarende. No fishing today 😏 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4. juni 2021 #43753 Del Skrevet 4. juni 2021 Frøken Scott skrev (17 minutter siden): Nei. Jeg har begrenset pedagogisk tålmodighet, og dette er selvforklarende. No fishing today 😏 Dette er ikke ok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arktis Skrevet 4. juni 2021 #43754 Del Skrevet 4. juni 2021 Tror CBE i mye større grad kunne sanket følgere i sin aldersgruppe om hun lot folk få et innblikk i livet uten filter. Slik som funky. Hun har vist en rekke usjarmerende sider av seg selv og livet. Både massivt konkurranseinnstinkt, drittungeoppførsel i ungdomstiden, utroskapen osv. Ikke at man trenger å utlevere alt om seg selv, men når man lever av å påvirke må man jo "treffe" noe hos leseren og det ser man gang på gang skjer gjennom ufiltrert ærlighet, noe folk kan relatere til. Hørte forresten på podcasten "God bedring" på nrk at unge voksne i Asia oppsøker kirurgi med bilde av seg selv med snapchat-filter: "slik vil jeg se ut". Totalt urealistisk og skikkelig trist, men likevel forståelig at man fristes av filtrene når man er på sitt mest utseendefokuserte og sårbare. De ikke fult så unge voksne burde derimot, mener jeg, motså fristelsen av å filtrere vekk sannheten, og heller øve på å godta seg selv slik man er. For sin egen del og som en protest mot et plastic-fantastic/redigert samfunn. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baelfire Skrevet 4. juni 2021 #43755 Del Skrevet 4. juni 2021 (endret) 1 hour ago, Snøsøta said: CBE: «det er noe med hva man bidrar med i samfunnet når man sitter slik på nett» Ufrivillig spot on der fra blogglandia ☺️👌 https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/01/sommer-pa-jorda-og-blomster-hagen/#comments Det verste er at ho ikke skjønner at det er dem som kommer under "andre er destruktive og nedbrytende både for de som holder på slik og de som blir rammet av det". Uansett hvor mye man får lyst,så nytter det ikke å få de der til å forstå hva de faktisk driver med selv. Ikke så rart, når de får unnskylde seg med alt mulig og ikke gjør noe som utviklet intellektet på noen som helst måte. Man blir ikke smartere av å trene, fikse negler og se seg i speilet. Til alle som nå ønsker å dra misunnelseskortet: virkelig? Tror dere virkelig at det er mye å misunne der? Gir man beng i moral, etikk, selvrespekt og privatliv så er det mange måter å tjene penger på. Det betyr ikke at alle vil det. Og hadde dette firmaet jobba hardt for inntekten sin, uten å måtte ty til halvnakne bilder (ikke såå lenge siden CBE måtte "gå noen runder med seg selv" da hun tok blurry, nakenbilder bakfra på ei strand... det ga tydeligvis mersmak) og uten eksponering av barn, samt at de frontet et eller annet relativt, så kunne man sagt de hadde fortjent inntekten sin. Men de gjør jo ikke det. De er en reinspikka reklameportal som ikke fronter noe de selger selv engang, annet enn kropp. De er kun mellomledd for alt mulig annet. Er litt som å se på eviglang reklamefilm, hvor alt bare er illusjon for hva de enn måtte selge. Og dette er to små barn en del av. Og med litt vett i hodet så stiller man seg kritisk til sånt. For de som tror at kritikk og misunnelse er det samme så kan det være lurt å lese seg opp litt. Endret 4. juni 2021 av Baelfire 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 4. juni 2021 #43756 Del Skrevet 4. juni 2021 Snøsøta skrev (1 time siden): CBE: «det er noe med hva man bidrar med i samfunnet når man sitter slik på nett» Ufrivillig spot on der fra blogglandia ☺️👌 https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/01/sommer-pa-jorda-og-blomster-hagen/#comments 🤣😂🤣 Utrolig. Hva er det CBE.no har bidratt med? Og hva har bidragsytere i denne tråden avslørt? Fra https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ Brudd på alkoholloven Brudd på markedsføringsloven Bruk av barn i SoMe Diverse Klima og miljø Kroppsfokus Løgner og juks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg LilleSnupp Skrevet 4. juni 2021 Populært innlegg #43757 Del Skrevet 4. juni 2021 (endret) Rister litt på hodet her og tenker at lyset er på, men det er ingen hjemme. Selvinnsikten er fullstendig fraværende hos drifterne av bloggen. Når man trodde det ikke var mulig å fremstå mer avstumpet, så klarer de faktisk å toppe. Nesten litt imponerende i seg selv. Endret 4. juni 2021 av LilleSnupp 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 4. juni 2021 #43758 Del Skrevet 4. juni 2021 LilleSnupp skrev (2 minutter siden): Rister litt på hodet her og tenker at lyset er på, men det er ingen hjemme. Selvinnsikt er fullstendig fraværende hos drifterne av bloggen. Når man trodde det ikke var mulig å fremstå mer avstumpet, så klarer de faktisk å toppe. Nesten litt imponerende i seg selv. De framstår jo som direkte korte. Er det mulig? Men hvis det Caroline skriver faktisk er det hun tror om seg selv og egen virksomhet, så er det faktisk ikke rart at tingenes tilstand er som de er i Villa Kulås. De er jo på ingen måte i sync med resten av samfunnet. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 4. juni 2021 #43759 Del Skrevet 4. juni 2021 Har hun silikon? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baelfire Skrevet 4. juni 2021 #43760 Del Skrevet 4. juni 2021 20 minutter siden, Aquarius04 said: De framstår jo som direkte korte. Er det mulig? Men hvis det Caroline skriver faktisk er det hun tror om seg selv og egen virksomhet, så er det faktisk ikke rart at tingenes tilstand er som de er i Villa Kulås. De er jo på ingen måte i sync med resten av samfunnet. Helt enig! Og det er kanskje ikke så rart når man går dag ut og dag inn i sin egen boble. Blir lite hjernetrim av sånt! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå