Nikea Skrevet 29. mai 2021 #43461 Del Skrevet 29. mai 2021 Jeg vil bare gjøre det klart at jeg overhodet ikke mener at feminisme betyr å få kle av seg i tide og utide, og vil helst ikke bli satt i den båsen. Å fokusere på kropp fører til objektivisering, ikke frigjøring. Jeg synes heller ikke det er greit å blande barn og seksualitet som CBE gjør. Selv om jeg kom med et innspill om at brystvorter under en genser ikke er verdig kritikk. Men jeg skjønner hvor kritikken deres kommer fra når det gjelder akkurat henne og måten hun kontroller narrativet på altså. Selv om jeg fortsatt mener det er en ikke-sak. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 29. mai 2021 #43462 Del Skrevet 29. mai 2021 Nikea skrev (6 minutter siden): Jeg vil bare gjøre det klart at jeg overhodet ikke mener at feminisme betyr å få kle av seg i tide og utide, og vil helst ikke bli satt i den båsen. Å fokusere på kropp fører til objektivisering, ikke frigjøring. Jeg synes heller ikke det er greit å blande barn og seksualitet som CBE gjør. Selv om jeg kom med et innspill om at brystvorter under en genser ikke er verdig kritikk. Men jeg skjønner hvor kritikken deres kommer fra når det gjelder akkurat henne og måten hun kontroller narrativet på altså. Selv om jeg fortsatt mener det er en ikke-sak. ETT bilde er en ikke-sak, et narrativ over flere år er noe helt annet. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie333 Skrevet 29. mai 2021 #43463 Del Skrevet 29. mai 2021 (endret) Gunvald skrev (3 timer siden): Jeg snakker om å presse stive brystvorter inn i et innlegg som handler om barn. Hun har alle muligheter til å få vist seg frem i andre sammenhenger. Jeg snakker om å gå rundt i klær der brystvortene er i fokus, ikke konturer av bryster generelt. Og det er ikke lenge siden det ble kjøpt inn «brystvorter» for å ha på for at de skal synes under en kjole og lignende. Folk kan gjøre akkurat hva de vil for min del, men de signalene som blir sendt ut er bare sånn det er. Og nei, jeg er ikke voldtekstmann eller pervers, jeg snakker bare om hvordan man kan bli oppfattet. Kommentaren om amming gidder jeg ikke svare på engang. Innlegget jeg siterte deg i (første avsnitt) skrev du at synlige brystvorter under klær handler mer eller mindre om å spille på sex. Det er mulig jeg misforstod deg og at det var referert til opptreden til CBE og hennes forhistorie med å seksualisere seg selv, men jeg tolket det som en påstand om kvinner generelt, og det er jeg uenig i. CBE ikke er på ingen måte noe frontfigur hva gjelder kvinnekamp og den slags, men jeg tenker man enkelt kan skille mellom henne og Sophie Elise som åpenbart søker seksuell oppmerksomhet rundt seg og selger seg som vandrende sexobjekt, og de som ikke gjør det. Endret 29. mai 2021 av emilie333 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 29. mai 2021 #43464 Del Skrevet 29. mai 2021 (endret) emilie333 skrev (13 minutter siden): Innlegget jeg siterte deg i (første avsnitt) skrev du at synlige brystvorter under klær handler mer eller mindre om å spille på sex. Det er mulig jeg misforstod deg og at det var referert til opptreden til CBE og hennes forhistorie med å seksualisere seg selv, men jeg tolket det som en påstand om kvinner generelt, og det er jeg uenig i. CBE ikke er på ingen måte noe frontfigur hva gjelder kvinnekamp og den slags, men jeg tenker man enkelt kan skille mellom henne (og f.eks. Sophie Elise) som åpenbart søker seksuell oppmerksomhet rundt seg og selger seg som vandrende sexobjekt, og de som ikke gjør det. Jeg synes skillet viskes mer og mer ut. Men der SE har det som en mer rendyrket profil, så mikser CBE det med husmor og devoted mom med matchende dukkejenter. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg får inntrykk av at det er et ønske om å få likes og beundring på mange felt. Mitt inntrykk av SE er at det å være sexy (og å få oppmerksomhet/tjene penger) trumfer alt. Det er det hun helst vil ha oppmerksomhet for. Det andre, vegetar/dyrevern/engasjement fremstår mest som en regissert motvekt. For at det skal være med stuerent å følge henne. Mitt inntrykk av CBE er at hun vil ha beundring av typen "hun er tynn og sexy, har et perfekt hjem og en perfekt familie, hvordan får hun til alt?". Og så blir det derfor ekstra provoserende at noen av oss istedet kikker innom og tenker "for en merkelig smørje". Endret 29. mai 2021 av Embla82 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 29. mai 2021 #43465 Del Skrevet 29. mai 2021 (endret) Kollontaj skrev (21 minutter siden): ETT bilde er en ikke-sak, et narrativ over flere år er noe helt annet. Jepp, enig der altså. Men jeg tolket også, som andre her, at det var kritikk mot CBE fordi brystvorter generelt bør skjules, og ikke i sammenheng med hennes narrativ. Men greit å få det avklart 😊 Endret 29. mai 2021 av Nikea Et ord for mye 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie333 Skrevet 29. mai 2021 #43466 Del Skrevet 29. mai 2021 (endret) Embla82 skrev (20 minutter siden): Jeg synes skillet viskes mer og mer ut. Men der SE har det som en mer rendyrket profil, så mikser CBE det med husmor og devoted mom med matchende dukkejenter. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg får inntrykk av at det er et ønske om å få likes og beundring på mange felt. Mitt inntrykk av SE er st det å være sexy (og å få oppmerksomhet/tjene penger) trumfer alt. Det er det hun helst vil ha oppmerksomhet for. Det andre, vegetar/dyrevern/engasjement fremstår mest som en regissert motvekt. For at det skal være med stuerent å følge henne. Mitt inntrykk av CBE er at hun vil ha beundring av typen "hun er tynn og sexy, har et perfekt hjem og en perfekt familie, hvordan får hun til alt?". Og så blir det derfor ekstra provoserende at noen av oss istedet kikker innom og tenker "for en merkelig smørje". Ser jeg var upresis. Mente ikke skille mellom CBE og Sophie Elise, de syns jeg er ganske like. Mente skille mellom det å vise synlige brystvorter for å bevisst spille på sex og de som gjør det samme men ikke spiller på sex. På samme måte da CBE gjorde undertøyskolleksjon hvor fokuset var på kropp, nærmere bestemt bryst og rumpe, mens da Jenny Skavlan gjorde undertøyskolleksjon var fokuset på undertøyet. Endret 29. mai 2021 av emilie333 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 29. mai 2021 #43467 Del Skrevet 29. mai 2021 Nikea skrev (2 minutter siden): Jepp, enig der altså. Men jeg tolket også, som andre her, at det var kritikk mot CBE fordi brystvorter generelt bør skjules, og ikke i sammenheng med hennes narrativ. Men greit å få det avklart 😊 Folk som bruker stive brystvorter bevisst for å spille på sex bidrar ikke til samme sak som dem som ønsker å avseksualisere brystvorter. Å ta silikon for så å begynne å fokusere mye på brystpartiet uten å ha gjort det før er heller ikke med på normalisere kropp. Vi vet ikke hva CBE AS forsøker å si med å velge dette bildet, men vi vet at seksualisering, kropp og sensualitet har blitt mer og mer fremtredende i deres sosiale medier siste årene. Derfor er det lett å anta at det er det de forsøker på med dette bildet også. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MacBeth Skrevet 29. mai 2021 Populært innlegg #43468 Del Skrevet 29. mai 2021 Klink skrev (9 timer siden): Bildet var ikke sammen med barna, men sammen med pizzaen. Og må det å ha brystvorter være så seksualisert? Og mødre kan være sexy men ikke sammen med barn? Hvorfor ikke? Å ha brystvorter i seg selv er jo ikke topic, det er den "jeg strutter frem med min byste and I know you like what you see" holdningen! Og hun skal appellere til kvinner? Jeg hadde lagt mer merke til selve antrekket om hun ikke hadde strutta frem foråsidetsånn En mor kan være sexy sammen med barna sine, men det er stor forskjell på å være sexy og det å bevisst vise frem at man selv mener man er det. Jeg kan føle meg fin og flott, til og med sexy i en sommerkjole mens jeg går hånd i hånd med barna mine, men behovet for å vise det frem blir ganske så borte, nettopp fordi jeg er med barna mine. Og nei, selve bildet er ikke med barna men i samme innlegg, same same, not really different... 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 29. mai 2021 #43469 Del Skrevet 29. mai 2021 Caroline Berg Eriksen er fornøyd med å selge prinsesserommet til døtrene på nettet. Det blir ikke lenge før det må pusses opp på nytt. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 29. mai 2021 #43470 Del Skrevet 29. mai 2021 Surikatt skrev (33 minutter siden): Caroline Berg Eriksen er fornøyd med å selge prinsesserommet til døtrene på nettet. Det blir ikke lenge før det må pusses opp på nytt. Er det tredje gangen hittil? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 29. mai 2021 Populært innlegg #43471 Del Skrevet 29. mai 2021 Levina skrev (12 timer siden): Ja, uff. Tenk å vise seg i en trang topp hvor brystvortene synes. Tenk å kunne føle seg litt sexy selv om man er mamma. Det er ikke greit....nei, her skulle hun ha sladdet bildet med en firkant akkurat det brystene er. Hun burde vel egentlig ikke vise noe av seg selv egentlig, det er for ille å se kroppen hennes og poseringene. Nei. nå har det gått for langt. Tenk nå er det sommer og lett tøy, det kommer til å være mange seksualiserte bilder fremover. Det er skammelig rett og slett! Tenk å være influencer og mamma og opptre sånn. Nei, enig med dere her inne som er så flinke til å opptre moralsk og har så gode grunnverdier. Dere kvinner er forbilder for dagens 2021 kvinner. Jeg syns dette føleriet er helt på bærtur. Først må du tenke kontekst - er det naturlig å publisere bilder med stive brystvorter først og fremst i et innlegg som handler om noe helt annet enn "å føle seg sexy"? Caroline Berg Eriksen er på kinotur med småbarn. Deretter bør du tenke over at du med uttalelsen din prøver å overføre en moralsk fordømmelse tilbake på mange ulike brukere i tråden som kan ha ulik motivasjon for å delta i tråden. De aller fleste her er imot publisering av ikke-samtykkekompetente barn. I dette tilfellet handler det ikke om å " få lov til å føle seg sexy" men å unngå å blande sammen seksualiserte bilder av kvinnebryst med småbarnsliv. Den der argumentsløse krenket by proxy-greia du til stadighet bedriver er ganske gjennomsiktig og relativt innholdsløs,og bidrar på ingen måte positivt på vegne av annonsekanalen carolinebergeriksen.no. 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 29. mai 2021 #43472 Del Skrevet 29. mai 2021 Det går ikke an å sammenligne SE og CBE, selv om CBE aldri så mye vil ligne på SE. SE har bare seg selv å tenke på, hun skader ingen andre med bildene sine, selv om hun viser seg naken eller med lite klær. Dessuten tør hun også å vise frem det som ikke er "perfekt", feks strekkmerker. CBE er en voksen dame med to barn å ta hensyn til. Tenk så flaut det vil bli for barna etterhvert, når de er store nok til å skjønne hva moren deres legger ut på internett for flere hundre tusen mennesker 😕 Så trist og ille det må være at vennene deres har sett mora deres nesten naken. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 29. mai 2021 #43473 Del Skrevet 29. mai 2021 Man har tross alt et ansvar for andre enn seg selv når man får barn. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 30. mai 2021 #43474 Del Skrevet 30. mai 2021 Minnie Mus skrev (8 timer siden): Det går ikke an å sammenligne SE og CBE, selv om CBE aldri så mye vil ligne på SE. SE har bare seg selv å tenke på, hun skader ingen andre med bildene sine, selv om hun viser seg naken eller med lite klær. Dessuten tør hun også å vise frem det som ikke er "perfekt", feks strekkmerker. CBE er en voksen dame med to barn å ta hensyn til. Tenk så flaut det vil bli for barna etterhvert, når de er store nok til å skjønne hva moren deres legger ut på internett for flere hundre tusen mennesker 😕 Så trist og ille det må være at vennene deres har sett mora deres nesten naken. Jeg vil bare påpeke at SE definitivt skader andre med den typen innhold hun publiserer. Du mente sikkert i konteksten barn/ikke barn, men setningen er såpass bombastisk at jeg følte for å understreke at det slett ikke stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Baelfire Skrevet 30. mai 2021 Populært innlegg #43475 Del Skrevet 30. mai 2021 Screenshot fra netfit. Riktig nok noen dager siden,men dette syns jeg er farlig. De kommenterer at smerter og sult er det samme: ikke alltid farlig med smerter og ikke farlig å gå sulten. Jeg er voksen og skjønner at man kan ha følelse av å være sulten uten at man egentlig trenger å gå spise. For eks, er man vant til å spise mer enn kroppen trenger, så kan man føle seg sulten av å redusere inntaket, uten at inntaket er for lite. Men det er ikke slik det fremstilles. Og med tanke på at bedriftens leder er tilknyttet enda et plattform (tiktok) som er rettet mot barn, så er en slik kommentar bekymringsverdig. Anorektikeren i meg tenkte akkurat det samme før (jeg kan vel kalles friskmeldt, da jeg har holdt jevn, sunn vekt i mange år nå, men en liten stemmer hvisker alltid litt i bakgrunnen, dessverre). 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 30. mai 2021 Populært innlegg #43476 Del Skrevet 30. mai 2021 Baelfire skrev (15 minutter siden): Screenshot fra netfit. Riktig nok noen dager siden,men dette syns jeg er farlig. De kommenterer at smerter og sult er det samme: ikke alltid farlig med smerter og ikke farlig å gå sulten. Jeg er voksen og skjønner at man kan ha følelse av å være sulten uten at man egentlig trenger å gå spise. For eks, er man vant til å spise mer enn kroppen trenger, så kan man føle seg sulten av å redusere inntaket, uten at inntaket er for lite. Men det er ikke slik det fremstilles. Og med tanke på at bedriftens leder er tilknyttet enda et plattform (tiktok) som er rettet mot barn, så er en slik kommentar bekymringsverdig. Anorektikeren i meg tenkte akkurat det samme før (jeg kan vel kalles friskmeldt, da jeg har holdt jevn, sunn vekt i mange år nå, men en liten stemmer hvisker alltid litt i bakgrunnen, dessverre). Er Treasures virkelig kvalifiserte til å gi denne type råd og veiledning? Kan de dokumentere at de har godkjent utdannelse? 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 30. mai 2021 Populært innlegg #43477 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg har ikke kompetanse på området, så dette blir en følelsestyrt kommentar. Jeg opplever det problematisk å gi generelaliserte råd om å overse signaler fra kroppen, som sult og smerte, helt uten å også underbygge det med konkrete råd om selvregulering. Jeg skjønner hva de prøver å si, men uten å presisere hvor mye smerter og sult man skal overse, syns jeg de beveger seg i en farlig gråsone. Forenklede råd som dette gir meg heller ikke spesielt god tillit til verken kompetansen eller formidlingsevnen til Netfit. 106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Navani Skrevet 30. mai 2021 Populært innlegg #43478 Del Skrevet 30. mai 2021 Baelfire skrev (35 minutter siden): Screenshot fra netfit. Riktig nok noen dager siden,men dette syns jeg er farlig. De kommenterer at smerter og sult er det samme: ikke alltid farlig med smerter og ikke farlig å gå sulten. Jeg er voksen og skjønner at man kan ha følelse av å være sulten uten at man egentlig trenger å gå spise. For eks, er man vant til å spise mer enn kroppen trenger, så kan man føle seg sulten av å redusere inntaket, uten at inntaket er for lite. Men det er ikke slik det fremstilles. Og med tanke på at bedriftens leder er tilknyttet enda et plattform (tiktok) som er rettet mot barn, så er en slik kommentar bekymringsverdig. Anorektikeren i meg tenkte akkurat det samme før (jeg kan vel kalles friskmeldt, da jeg har holdt jevn, sunn vekt i mange år nå, men en liten stemmer hvisker alltid litt i bakgrunnen, dessverre). Å si at smerter ikke betyr det er en skade blir farlig. Smerte er kroppens måte, bokstavelig talt, å si at hei, noe er galt. Smerte trenger ikke være at du har fått en skade, men det betyr at NOE er galt, om det er menssmerter eller hodepine fordi du kanskje er dehydrert. Det er noe du må sjekke og gjøre noe med, ikke gå og ignorere. Her føles jeg det oppfordres til å ignorere smerte, og trene med smerte. Det har jo Caroline bevist selv. At LKE sier at man skal ignorere ortopeder er farlig feil. Han har ikke spesialisert utdannelse over mange, mange år. Han kjenner ikke til hvordan ledd fungerer i minste detalj. De bør i det minste legge ved en "obs om du har smerter bør du sjekke det hos lege før du trener videre!". Å ikke ha den disclaimeren der... I USA tror jeg de hadde blitt saksøkt så fort noen opplevde å få verre smerter eller bli dårlige. Å sammenligne sult med smerter er hårreisende. Å ignorere smerter kan skade deg for livet, å trene med smerter kan være direkte farlig for egen helse. Jeg sier ikke at noe alltid er galt, men man må faktisk ta ansvar og sjekke hva som er årsaken før man kjører på. Hadde tatt den kampen med dem om jeg hadde krefter, men det har jeg ikke her jeg sitter med kroniske smerter selv. 87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Baelfire Skrevet 30. mai 2021 Populært innlegg #43479 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg ble helt målløs av de utsagnene, rett og slett. Både når det gjelder smerter og sult. Skjønner ikke at de får holde på som de gjør. At de selv tar til seg kritikk og tenker over hvordan de formidler ting tror jeg aldri vil skje, uten at de kan ta på seg en offerrolle av noe slag. Denne antagelsen er på grunnlag av hvordan bedriften selv formidler seg, i form av å aldri ta ansvar for noe man har gjort feil, uten å ha en unnskyldning (tenker her på samme som nevnt x antall ganger før: redigering, filme mens man kjører bil, utgir seg for å ha en tittel man ikke har osv osv). Hovmodig er en beskrivelse jeg syns passer den bedriften godt. Hadde jeg blitt møtt av sånn holdning fra ansatte i en fysisk bedrift så hadde jeg aldri handlet der. Jeg boikotter også å handle alle merker den bedriften representerer. Jeg pleide å like klær fra gullkorn,men sluttet det øyeblikket jeg så denne bedriften reklamere for dem. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ireth Skrevet 30. mai 2021 Populært innlegg #43480 Del Skrevet 30. mai 2021 (endret) Jeg reagerte veldig på hvordan de omtaler smerte og sult. De kan ikke uttale seg om et så kompleks tema på et så generelt grunnlag. Det de skriver kan være et råd som fungerer for en knippe mennesker som er dårlig på å pushe seg selv, men det legges frem som om dette er et råd for folk generelt. Nei, det er ikke farlig å føle på sult eller smerte, men det kan derimot være farlig om man lærer seg å ignorere kroppens signaler. LYTT TIL KROPPEN, ikke til Netfit. Endret 30. mai 2021 av Ireth 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå