Sursøtsaus Skrevet 25. mai 2021 #43001 Del Skrevet 25. mai 2021 Mymble skrev (1 time siden): Takk! Det var det jeg tenkte, ser ut som hun sliter med å utføre det kontrollert. Forstår at det er vanskelig å holde teknikken når det blir tungt, men som en proff aktør som skal lære bort trening synes jeg de kunne brukt noen som faktisk får det til skikkelig når de skal vise slike øvelser. Eventuelt droppet vektstanga. Tenker at det umulig kan være bra med tanke på kneskaden feks, men så er det jo ting som tyder på at hun ikke trener så mye slik tung styrke til vanlig, bortsett fra i videoene.. Jeg har lenge tenkt på dette og også til og med etterspurt det hos NetFit. Det er dårlig reklame når aktøren ikke greier å utføre øvelsen hun demonstrerer. Helt greit at hun ikke er sterk nok, det er ikke noe galt i det, men for å fremstå troverdig burde de bruke en annen modell som kan demonstrere øvelsen ordentlig så folk ikke gjør feil og trener på seg unødvendige skader. Utifra det jeg kan observere av treningen hennes generelt så har hun en ganske svak basestyrke så når hun en sjelden gang viser styrketrening med vekter eller mer avanserte øvelser så svikter kroppen og hun kompenserer med å anstrenge andre muskler til å gjennomføre øvelsen. Det kunne kanskje vært en tanke å få inn flere modeller i stedet for å gjøre alt selv. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43002 Del Skrevet 25. mai 2021 Må bare le av hele opplegget deres 😂 Tar med pølser på tur for å late som de griller og er skikkelige friluftsinteresserte, mens bålet hverken har glør eller røyk. Sprayer seg klissvåt med "svette" på enkelte plasser, for så å ligge å gjøre "jokkebevegelser" med kroppen og med tunga ut, og poste det på instagram. Liksom trene styrke, men greier såvidt å løfte stanga.... Altså, dette er voksne folk, småbarnsforeldre..... Hva i alle dager tenker de på og med??? Og hvis de har mellom 10-15 000 følgere hver dag, hvorfor er det så lite likes på instainnleggene deres og så få kommentarer på bloggen? 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. mai 2021 #43003 Del Skrevet 25. mai 2021 Malum skrev (54 minutter siden): Det overrasker meg stort, for å si det mildt. Jeg helt sikker på at du må ha fått med deg at influencere har stor påvirkningskraft og kan være kilde til kroppspress. Jeg forstår ikke helt hvor du vil med den stadige bagatelliseringen du kommer med her. Men at influensere ikke er kilde til kroppspress har jeg da virkelig ikke skrevet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. mai 2021 #43004 Del Skrevet 25. mai 2021 pøbelsara skrev (41 minutter siden): Nå må du gi deg. Det er AKKURAT det du har skrevet. Du sier "stort sett ikke" og at det bare er å avfølge. Stort sett ikke derfor noen blir syke i utgangspunktet, nei. Det går jo selvfølgelig an å bli utsatt for kroppspress uten å få spiseforstyrrelser av det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 25. mai 2021 #43005 Del Skrevet 25. mai 2021 Klink skrev (3 minutter siden): Men at influensere ikke er kilde til kroppspress har jeg da virkelig ikke skrevet. Ikke jeg heller, derimot har jeg sagt at du bagatelliserer det. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 25. mai 2021 #43006 Del Skrevet 25. mai 2021 (endret) Klink skrev (13 minutter siden): Stort sett ikke derfor noen blir syke i utgangspunktet, nei. Det går jo selvfølgelig an å bli utsatt for kroppspress uten å få spiseforstyrrelser av det. Ja, det gjelder heldigvis de aller fleste av oss. Men hvorfor ønsker du å bagatellisere effekten kroppspress har på de som er syke eller sårbare? Eller på unge folk siden CBE nå har begynt å legge ut mye (rart) på Tiktok? jeg skjønner ikke hva du vil med bagatelliseringen din. Det er et stort og økende problem med kroppspress - og ikke bare hos unge. OG så skjønner jeg ærlig talt ikke at du ikke ser at en inluencer med tusenvis av følgere har mye større påvirkningskraft enn deg. Og meg. Og de fleste ander som ikke driver med profesjonell rosainfluencing. Endret 25. mai 2021 av pøbelsara 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. mai 2021 #43007 Del Skrevet 25. mai 2021 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Ja, det gjelder heldigvis de aller fleste av oss. Men hvorfor ønsker du å bagatellisere effekten kroppspress har på de som er syke eller sårbare? Eller på unge folk siden CBE nå har begynt å legge ut mye (rart) på Tiiktok? jeg skjønner ikke hva du vil med bagatelliseringen din. Det er et stort og økende problem med kroppspress - og ikke bare hos unge. Jeg bagatelliserer fordi jeg opplever at det blir hauset opp så veldig. Man kan bli alvorlig syk og så videre, men de fleste som sliter med spiseforstyrrelser har andre problemer enn at det var en influenser som utsatte de for kroppspress. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Medici Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43008 Del Skrevet 25. mai 2021 Engelskfrøken skrev (27 minutter siden): Så bra dette spørsmålet kom nå.. Sånn helt tilfeldig🤦🏼♀️ Seriøst... hvor umodne er de? SKAL ha rett... produksjonen av støttekommentarer til egne SoMe ser ut til å aldri ha vært avsluttet. Hva er målgruppen til dette Netfit? Hvem bruker det? Til hva? Disse tingene skulle vært interessant å vite. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Albert LeMaitre Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43009 Del Skrevet 25. mai 2021 Klink skrev (2 timer siden): Forresten, mange som sliter med alvorlige spiseforstyrrelser de har ikke blitt syke på grunn av influensere, de har blitt syke på grunn av alvorlige traumer i oppveksten, voldtekter, incest, umenneskelig stort prestasjonspress, vanskeligheter med å akseptere sin egen identitet og lignende. Så når man begynner å bli syk søker man seg kanskje til mennesker som ikke er bra og som gjør saken vondt verre. Cbe kan gjerne være en av dem da hun har et stort fokus på kropp og muligens har er vanskelig forhold til mat selv. Så lenge hvem som helst kan uttrykke seg på internett, så må en nesten avfølge om en ønsker å bli frisk. Dersom alle influensere med fokus på kropp sluttet, og ingen reklamer som insinuerer at tynn er lik vellykket, rik og pen ble brukt ville de fleste som sliter fremdeles slitt, for dette er stort sett ikke den utløsende faktoren. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser siden tidlig ungdom, er i dag frisk nok til å leve tilnærmet normalt, men vil nok aldri få et helt normalt forhold til mat og kropp. Du har rett i at spiseforstyrrelsen er et symptom på noe som stikker dypere. Likevel er det mange ting som kan være forsterkere og være med på å holde liv i sykdommen og forsterke sykdomsbildet. Sammenligning med andre er en forsterker, og i kombinasjon med forvridd selvbilde får denne sammenligningen større kraft. Jeg har barn. Jeg kan ikke tenke meg noe som ville føltes verre enn om jeg skulle påvirket deres eller noen andre barn og ungdoms tanker rundt kropp med min sykdom. Derfor tenker jeg nøye gjennom min atferd for å unngå dette. Ønsker meg en verden hvor menneskers tanker og handlinger er det som betyr noe, og dette vil jeg formidle videre. Jeg tror CBE og er i min kategori, at hun aldri vil få et helt normalt forhold til mat og kropp. Dette har jeg medfølelse med henne for. Jeg klarer derimot ikke forstå at hun ikke både som mor og som medmenneske, er sitt ansvar bevisst i forhold til signaler hun sender ut gjennom sine kanaler. Jeg skjønner at det generer mer klikk når enn tynn midje eller et kragebein blir omdiskutert i SoMe, og at dette kan bidra til økte inntekter i form av at økt trafikk=økt betaling fra samarbeidspartnere. Men er det verdt det? Det er så lite som skal til for å flytte hovedfokuset fra kropp. De delikate bildene og detaljene kan fortsatt vises, bare la være å holde inn mage, vri håndledd/kragebein e.l. Det må jo være fælt å lese og å skulle leve med at en har vært med på å påvirke og holde i live usunne tanker rundt kropp og selvbilde hos ungdom. Jeg selv hadde synes det hadde vært helt forferdelig! Og bare tanken på hvordan mitt barn ville følt det om hen en dag i fremtiden skulle lese at mammaen hens hadde påvirket andre på en slik måte. De tankene er ikke til å holde ut. Jeg tror ikke CBE er et dårlig menneske, og jeg tror ikke hun ønsker å ha dårlig påvirkning på noen. Ofte er det dessverre ting som kommer i veien for å tenke klart om slike ting, spesielt hvis man er fanget i et merkelig mønster hvor sjokkering/diskusjon av det en legger ut er med på å gi økt inntjening i det daglige virke og en samtidig ikke har et normalt forhold til mat og kropp. Det kan jo heller ikke være godt å hele tiden bli angrepet og måtte forsvare seg når man kanskje innerst inne vet at det er nettopp denne jakten på klikk som gjør at man stiller seg til hugg. Og at man kanskje også innerst inne er klar over at den påvirkningen man utøver ikke er sunn for mennesker og spesielt ungdom med anstrengt forhold til mat og kropp. Jeg håper på at innehavere av Treasures AS kan våkne og komme ut av dette mønsteret. Det ville vært bedre for alle som skal influences via kanalene/for bedriftseieres renommé/for variasjon i innhold i kanaler. Summen av dette tror jeg faktisk hadde gjort at bedriften hadde gått bedre økonomisk. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. mai 2021 #43010 Del Skrevet 25. mai 2021 Albert LeMaitre skrev (1 minutt siden): Jeg har slitt med spiseforstyrrelser siden tidlig ungdom, er i dag frisk nok til å leve tilnærmet normalt, men vil nok aldri få et helt normalt forhold til mat og kropp. Du har rett i at spiseforstyrrelsen er et symptom på noe som stikker dypere. Likevel er det mange ting som kan være forsterkere og være med på å holde liv i sykdommen og forsterke sykdomsbildet. Sammenligning med andre er en forsterker, og i kombinasjon med forvridd selvbilde får denne sammenligningen større kraft. Jeg har barn. Jeg kan ikke tenke meg noe som ville føltes verre enn om jeg skulle påvirket deres eller noen andre barn og ungdoms tanker rundt kropp med min sykdom. Derfor tenker jeg nøye gjennom min atferd for å unngå dette. Ønsker meg en verden hvor menneskers tanker og handlinger er det som betyr noe, og dette vil jeg formidle videre. Jeg tror CBE og er i min kategori, at hun aldri vil få et helt normalt forhold til mat og kropp. Dette har jeg medfølelse med henne for. Jeg klarer derimot ikke forstå at hun ikke både som mor og som medmenneske, er sitt ansvar bevisst i forhold til signaler hun sender ut gjennom sine kanaler. Jeg skjønner at det generer mer klikk når enn tynn midje eller et kragebein blir omdiskutert i SoMe, og at dette kan bidra til økte inntekter i form av at økt trafikk=økt betaling fra samarbeidspartnere. Men er det verdt det? Det er så lite som skal til for å flytte hovedfokuset fra kropp. De delikate bildene og detaljene kan fortsatt vises, bare la være å holde inn mage, vri håndledd/kragebein e.l. Det må jo være fælt å lese og å skulle leve med at en har vært med på å påvirke og holde i live usunne tanker rundt kropp og selvbilde hos ungdom. Jeg selv hadde synes det hadde vært helt forferdelig! Og bare tanken på hvordan mitt barn ville følt det om hen en dag i fremtiden skulle lese at mammaen hens hadde påvirket andre på en slik måte. De tankene er ikke til å holde ut. Jeg tror ikke CBE er et dårlig menneske, og jeg tror ikke hun ønsker å ha dårlig påvirkning på noen. Ofte er det dessverre ting som kommer i veien for å tenke klart om slike ting, spesielt hvis man er fanget i et merkelig mønster hvor sjokkering/diskusjon av det en legger ut er med på å gi økt inntjening i det daglige virke og en samtidig ikke har et normalt forhold til mat og kropp. Det kan jo heller ikke være godt å hele tiden bli angrepet og måtte forsvare seg når man kanskje innerst inne vet at det er nettopp denne jakten på klikk som gjør at man stiller seg til hugg. Og at man kanskje også innerst inne er klar over at den påvirkningen man utøver ikke er sunn for mennesker og spesielt ungdom med anstrengt forhold til mat og kropp. Jeg håper på at innehavere av Treasures AS kan våkne og komme ut av dette mønsteret. Det ville vært bedre for alle som skal influences via kanalene/for bedriftseieres renommé/for variasjon i innhold i kanaler. Summen av dette tror jeg faktisk hadde gjort at bedriften hadde gått bedre økonomisk. Takk, dette kjenner jeg igjen 😊 Så lenge slikt som kan trigge ligger ute så må en selv nesten avfølge? Forsøke å ikke bli eksponert for det man vet holder liv i sykdommen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Albert LeMaitre Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43011 Del Skrevet 25. mai 2021 Klink skrev (3 minutter siden): Takk, dette kjenner jeg igjen 😊 Så lenge slikt som kan trigge ligger ute så må en selv nesten avfølge? Forsøke å ikke bli eksponert for det man vet holder liv i sykdommen. Wooooooosj 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. mai 2021 #43012 Del Skrevet 25. mai 2021 Albert LeMaitre skrev (1 minutt siden): Wooooooosj Hva er det nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 25. mai 2021 #43013 Del Skrevet 25. mai 2021 Klink skrev (7 minutter siden): Takk, dette kjenner jeg igjen 😊 Så lenge slikt som kan trigge ligger ute så må en selv nesten avfølge? Forsøke å ikke bli eksponert for det man vet holder liv i sykdommen. Herregud... 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Albert LeMaitre Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43014 Del Skrevet 25. mai 2021 Klink skrev (3 minutter siden): Hva er det nå? Kan synes som en del av poengene jeg forsøkte å få frem gikk litt over hodet på deg, mulig jeg ordla meg litt dårlig☺️ 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43015 Del Skrevet 25. mai 2021 Albert LeMaitre skrev (Akkurat nå): Kan synes som en del av poengene jeg forsøkte å få frem gikk litt over hodet på deg, mulig jeg ordla meg litt dårlig☺️ Overhodet ikke, poengene ble nok bare aktivt ignorert. Det er i hvert fall mønsteret som tydelig avtegner seg her, side opp og side ned. 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. mai 2021 #43016 Del Skrevet 25. mai 2021 Albert LeMaitre skrev (1 minutt siden): Kan synes som en del av poengene jeg forsøkte å få frem gikk litt over hodet på deg, mulig jeg ordla meg litt dårlig☺️ Jeg er enig i poengene dine tror jeg? Nå var det det første avsnittet ditt hovedsakelig jeg svarte på. Syns at verden burde være et bedre sted og at kroppspress ikke burde eksistere jeg også, men slik er det ikke pr i dag. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 25. mai 2021 #43017 Del Skrevet 25. mai 2021 Klink skrev (14 minutter siden): Jeg bagatelliserer fordi jeg opplever at det blir hauset opp så veldig. Man kan bli alvorlig syk og så videre, men de fleste som sliter med spiseforstyrrelser har andre problemer enn at det var en influenser som utsatte de for kroppspress. Det er jo ikke bare snakk om de som ender opp med en alvorlig spiseforstyrrelse, men alle som opplever et usunt press, og sliter med eget selvbilde. Jeg anbefaler deg virkelig å se dokumentaren jeg linket til tidligere i dag. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43018 Del Skrevet 25. mai 2021 Klink skrev (12 minutter siden): Takk, dette kjenner jeg igjen 😊 Så lenge slikt som kan trigge ligger ute så må en selv nesten avfølge? Forsøke å ikke bli eksponert for det man vet holder liv i sykdommen. Men forstår du ikke at dette kan man ikke forvente av barn og ungdom? Derfor har man et spesielt ansvar når man lager konto på feks tik tok? Dessuten vil jo dette trigge de som allerede er i faresonen og de vil selvfølgelig ikke avfølge slike kontoer? Dette er så innlysende at man blir satt ut av at noen virkelig ikke forstår dette. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 25. mai 2021 #43019 Del Skrevet 25. mai 2021 Albert LeMaitre skrev (7 minutter siden): Kan synes som en del av poengene jeg forsøkte å få frem gikk litt over hodet på deg, mulig jeg ordla meg litt dårlig☺️ For alle oss andre er jeg sikker på at det kom veldig klart frem. Det var et meget godt innlegg i tillegg som jeg kjenner meg godt igjen i. Vi som har slitt med SF selv og får barn, har jo også et ansvar for hva vi fører videre. Det er helt uforståelig for meg at man ikke føler dette ansvaret som bedrift og med egne barn. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43020 Del Skrevet 25. mai 2021 11 minutter siden, Klink said: Takk, dette kjenner jeg igjen 😊 Så lenge slikt som kan trigge ligger ute så må en selv nesten avfølge? Forsøke å ikke bli eksponert for det man vet holder liv i sykdommen. Prinsippet for å i det hele tatt kunne gjøre det du skriver her, er at man er sin sykdom og dens triggere bevisst. Det igjen forutsetter langvarig terapi og behandling for de personer som tilhører denne pasientgruppa. Og selv da er det ikke garantert at man klarer å styre unna, siden man er omgitt av triggere til enhver tid. Selv erkjente du jo for et par sider siden at du lot deg påvirke til å drikke et glass vin etter å ha sett en par sekunder lang snutt om dette på CBEs IG. Hvorfor lot du deg påvirke? Hvilke triggere ble utløst hos deg i det øyeblikket? 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå