Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest Lin11
Klaraku78 skrev (35 minutter siden):

Da kan man hvertfall ikke påstå at barna er heldig fordi foreldrene har så mye penger, fleksibel jobb, de får oppleve så mye osv når de må jobbe for det. Jeg kjenner ikke til noen andre barn som faktisk må jobbe i en alder av 4 og 7 år. 

Nettopp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (4 timer siden):

Avfølg! Det har jeg gjort. 

Nettop!

Fatter og begriper ikke at folk gidder følge med på en person når det ikke har noen verdi for dem. Men CBE er tydeligvis en person mange elsker å hate.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maayaaa skrev (På 15.4.2021 den 21.00):

https://www.youtube.com/watch?v=HdL0AeNqpRY

Ramlet over denne helt tilfeldig, og fant det naturlig og poste den her (selv om den selvsagt hører like naturlig hjemme i andre influencer-tråder).

Og eg lo...!

Morsom og tatt på kornet. Hun har flere videoer om dette temaet.

Blir nok en utfordring for mange når det ikke går rundt økonomisk lenger med blogg. Fra det egosentriske blogguniverset til en jobb der man må ta til seg kritikk og det er ikke lenger en jevn strøm av beundring og likes. Ingen kommenterer utseendet ditt, løpingen din eller den fantastiske kroppen din flere ganger om dagen lenger. En mer meningsfull tilværelse for noen av dem håper jeg. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (1 time siden):

Man treger ikke å være flink en gang.. jeg hadde 10 000 skritt før lunsj, enda jeg er i full jobb (og har barn).Opp kl 06.00 og jogget til jobb. Siden jeg jobber på sykehus går jeg vanvittig mye, så kl 11.30. Hadde jeg 11 000skritt. Så sykle hjem og er nå klar for å sykle med barn på fritidsaktiviteter. Beklager cbe, det er ingen prestasjon det du holder på med. Du viser bare hvor ufattelig lite innhold det er i hverdagen når det blir some innhold av det. Jeg har beveget meg like mye og synes jeg har en mye mer samfunnsnyttig jobb en cbe.. 

👏 godt gjort 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (23 minutter siden):

Nettop!

Fatter og begriper ikke at folk gidder følge med på en person når det ikke har noen verdi for dem. Men CBE er tydeligvis en person mange elsker å hate.

Har intet å si om personen, forholder meg til personaen som vies frem i de ulike kanalene og eierne bak, som formidler en livsstil og «hverdag» de tjener penger på. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klaraku78 skrev (1 time siden):

Ja, men da er jo barna med på jobb nesten hver dag. 

Hun tjener vel penger eller klikk på å avbilde barna sine ja? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maayaaa
Mymble skrev (9 minutter siden):

I første avsnitt sier hun at man kan trene andre ting og bruke andre muskler enn det som belaster skaden.

I andre avsnitt sier hun at det lureste man kan gjøre er å trene øvelsen som man fikk skaden av 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Screenshot_20210511_182920.thumb.jpg.2ab8e0080b0f8aac0471958a44550b76.jpghttps://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/10/en-skikkelig-digg-frokost/#comments

Sjokkerende mangel på forståelse for hvordan enkelte vil oppfatte det budskapet der. Ingenting nytt under solen, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Mymble skrev (1 time siden):

I første avsnitt sier hun at man kan trene andre ting og bruke andre muskler enn det som belaster skaden.

I andre avsnitt sier hun at det lureste man kan gjøre er å trene øvelsen som man fikk skaden av 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Screenshot_20210511_182920.thumb.jpg.2ab8e0080b0f8aac0471958a44550b76.jpghttps://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/10/en-skikkelig-digg-frokost/#comments

Dette i tillegg til at bedriften bruker egne barn i bedriften er noe av det mest kritikkverdige når det gjelder Treasures AS, NetFit og CBE.no. De har IKKE peiling og fortsetter videre med sin ignoranse og wannabe kunnskap. At hvemsomhelst kan starte opp med å selge trening, slik man selger dåsespray og kinaræl er helt forkastelig. Folk kan bli skadet for livet eller pådra seg mangelsykdommer av den kunnskapsløse coachingbransjen og ernæringsekspertisen denne bedriften driver med. 

CE1416AC-4DD5-46A0-8923-998013B0C304.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maayaaa skrev (1 time siden):

Sjokkerende mangel på forståelse for hvordan enkelte vil oppfatte det budskapet der. Ingenting nytt under solen, altså.

Ganske sjokkerende at hun gir slike råd. Jeg har selv knær som ikke alltid er helt med. I de periodene knærne krangler så er anbefalingen fra lege, fysioterapeut og PT at jeg IKKE skal utføre de øvelsene som gir vondter/belastningsproblemer en stund. Enig med henne i at man skal bevege seg selv om man har områder som er overbelastet, men at man særlig skal gjøre øvelsen som gir overbelastning - det er jo direkte vranglære. Det å overbelaste videre med samme øvelse kan gi problemer andre steder fordi muskulaturen sliter rundt det leddet som ikke fungerer optimalt -  Det kan gi trøbbel i føttene, bekken, rygg. 

Intet nytt under solen nei. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Jeg følger en del treningsprofiler på instagram og podcast. Nå er de riktignok fullblods treningsprofiler, men de regner skritt som hverdagsmosjon og IKKE som en del av treningen.

Den ene jeg følger tar alltid av klokka ved trening for ikke gi falsk fremstilling av hverdagsmosjon - som de 10 tusen skrittene er.

Og rehab tas veldig på alvor, samme med bra og rett sammensatt mat. 

Når det er sagt så ser jeg på cbe.no sin trening som samme som de fleste sin trening. Noe vi gjør som hobby. Netfit er bare en instagram side for å ha flere plattformer for spons til treningsutstyr. CBE beskriver jo den selv som workout account på egen insta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
tranedatter skrev (2 minutter siden):

Jeg følger en del treningsprofiler på instagram og podcast. Nå er de riktignok fullblods treningsprofiler, men de regner skritt som hverdagsmosjon og IKKE som en del av treningen.

Den ene jeg følger tar alltid av klokka ved trening for ikke gi falsk fremstilling av hverdagsmosjon - som de 10 tusen skrittene er.

Og rehab tas veldig på alvor, samme med bra og rett sammensatt mat. 

Når det er sagt så ser jeg på cbe.no sin trening som samme som de fleste sin trening. Noe vi gjør som hobby. Netfit er bare en instagram side for å ha flere plattformer for spons til treningsutstyr. CBE beskriver jo den selv som workout account på egen insta.

Jeg er enig med deg. Men problemet er at de åpenbart også påvirker i tillegg til at de selger annonseplass. Og når det gjelder den type kunnskap de fronter via NetFit,  så faller de igjennom og dermed blir også påvirkningen desto mer problematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maayaaa
Isild skrev (35 minutter siden):

Ganske sjokkerende at hun gir slike råd. Jeg har selv knær som ikke alltid er helt med. I de periodene knærne krangler så er anbefalingen fra lege, fysioterapeut og PT at jeg IKKE skal utføre de øvelsene som gir vondter/belastningsproblemer en stund. Enig med henne i at man skal bevege seg selv om man har områder som er overbelastet, men at man særlig skal gjøre øvelsen som gir overbelastning - det er jo direkte vranglære. Det å overbelaste videre med samme øvelse kan gi problemer andre steder fordi muskulaturen sliter rundt det leddet som ikke fungerer optimalt -  Det kan gi trøbbel i føttene, bekken, rygg. 

Intet nytt under solen nei. 

Jeg har ikke veldig mye erfaring med treningsskader, men nok til å kjenne til det du forteller om. Jeg har hatt tilgang til særdeles kunnskapsrike og erfarne trenere innen sporten jeg drev aktivt med før jeg ble syk, og alle legger mye vekt på restitusjon og skademinimering.

Netfit og CBE er tett koblet sammen, og det er en viss fare for at de som følger Netfit også henter (Th-)inspo fra CBE. "Det er bare til å trene selv om det gjør litt vondt" er skummelt, og kommer til å gi følgerne skader når man ikke på forhånd lærer kundene å kjenne sin egen kropp.

De har gått fra relativt uskyldige og tafatte hopp-og-sprett-videoer med kveldssminke til noe mye verre.

Endret av Maayaaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke frua er skadet jeg, i kneet altså. Er nok bare nok en løgn, en løgn for å kunne reklamere for den nye maskinen de har fått i kjelleren.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

^^ Men rare er jo at elipsemaskin er da et utmerket verktøy for å variere treningen, hvorfor fake skade i så fall?! :klo:

Og når det gjelder den merkelige kommentaren om at det bare er bra å fortsette trene der man har vondt, er jo helt urimelig. Da kunne jo alle bare fortsatt og ingen rehab behøves! Tror dama forveksler aktivitet med trening med belastning. Å røre på den skadede delen kan ofte være bra, feks ved ryggvondt blir det sjeldent bra med inaktivitet. Og med kne, så menes det vel at man ikke skal være totalt inaktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært så gøy å se fruen trene markløft. 😂 Legg merke til at hun aldri legger ut film av at hun trener ordentlig styrke. Tror hun innerst inne er redd for muskler. Ikke kan hun noe særlig om styrketrening heller. Bare løping. Løping uten mål og mening og progressjon. Uten hviledager, uten deltakelse i løp, uten løpekunnskap og interesse for løping. Bare interesse av å være tynn. Når hun bruker netflix mens du løper sier det at hun bare vil få det unna og brenne kalorier.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporing og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forvirret av argumentet "det er jobben hennes!" hvis noen stiller spørsmål rundt et bilde hun legger ut. Er jobben å legge ut bilder av ting man har gjort, eller er jobben å gjøre de ulike tingene slik at man kan legge ut bilder av det.. ?  

Altså, jeg kan sikkert tjene noen slanter på å selge bilder av meg selv på dass til en og annen pervo, men det gjør ikke det å drite til en "jobb" samma hvordan man vinkler det. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honningmor skrev (Akkurat nå):

Blir forvirret av argumentet "det er jobben hennes!" hvis noen stiller spørsmål rundt et bilde hun legger ut. Er jobben å legge ut bilder av ting man har gjort, eller er jobben å gjøre de ulike tingene slik at man kan legge ut bilder av det.. ?  

Altså, jeg kan sikkert tjene noen slanter på å selge bilder av meg selv på dass til en og annen pervo, men det gjør ikke det å drite til en "jobb" samma hvordan man vinkler det. 

Ikke godt å si men hadde jeg dokumentert bare en brøkdel på mine sosiale medier hadde sikkert vennene mine blitt så dritt lei at de hadde slettet meg. Det er harry å dokumentere på den måten hun gjør. Se hvor flink jeg er, se hvor tynn jeg er osv osv. Tror de er på vei mot sin egen undergang om de ikke tar grep og vender seg bort fra sin egen navle. Hun trener for å få skryt, skal man være treningsinfluencer så er det helt feil fokus. Trodde man da skulle vinkle ting bort fra seg selv og mot publikummet. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (8 minutter siden):

Ikke godt å si men hadde jeg dokumentert bare en brøkdel på mine sosiale medier hadde sikkert vennene mine blitt så dritt lei at de hadde slettet meg. Det er harry å dokumentere på den måten hun gjør. Se hvor flink jeg er, se hvor tynn jeg er osv osv. Tror de er på vei mot sin egen undergang om de ikke tar grep og vender seg bort fra sin egen navle. Hun trener for å få skryt, skal man være treningsinfluencer så er det helt feil fokus. Trodde man da skulle vinkle ting bort fra seg selv og mot publikummet. 

Fitfocus.no hadde faktisk story om dette i går! Hun sa at hun ikke delte egen trening fordi det ikke var relevant for følgerne, og fordi hun ikke ville skape en illusjon om at man måtte trene som henne for å være i form. Hun hadde selv trent mye mindre om ikke hun trente til konkurranser. Følger etterhvert ganske mange treningsprofiler, og ingen andre deler treningen sin på samme måte som CBE...

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...